Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kritická místa přípravy učitelů cizích jazyků v oblastech plánování hodiny a řízení třídy
POKORNÁ, Eliška
Tato diplomová práce je součástí týmového projektu GAJU zaměřeného na kritická místa přípravy učitelů cizích jazyků. Jejím hlavním cílem je poukázat na kritická místa v pregraduální přípravě studentů učitelství cizího jazyka související s plánováním vyučovacích hodin a řízení třídy. V teoretické části se diplomantka zabývá tématy požadavky na učitele a etapy jeho přípravy, řízení třídy a plánování hodiny. V praktické části je prováděno dotazníkové šetření s magisterskými studenty daných oborů a začínajícími učiteli cizích jazyků, jehož cílem je zmapovat kritická místa v oblasti přípravy na vyučovací hodinu a její realizace v praxi. S vybranými respondenty poté provádí doplňující rozhovory k tématům vzešlým z výsledků dotazníku.
Kongruence manažerských kompetencí učitele, ředitele školy a podnikového manažera
Šimoňák, Marek ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Ve své práci jsem se zaměřil na manažerské kompetence učitelů a ředitelů škol a hledal jsem styčné plochy kompetencí těchto dvou profesí a kompetencí podnikových manažerů. Mým záměrem bylo zjistit, zda je předpoklad, že úspěšný pedagog bude i úspěšným ředitelem školy, případně zda může podnikový manažer úspěšně vykonávat funkci ředitele školy, aniž by sám jako pedagog pracoval. V teoretické části se zaměřuji nejdříve na vytýčení pojmu "management" a na manažerské funkce, na objasnění pojmu školský management a "classroom management", dále na osobnost manažera, na popis jeho osobnosti, vlastností, schopností, znalostí a dovedností, na vymezení pojmu leadership, poté vysvětluji pojem "kompetence" a v závěru analyzuji manažerské kompetence v práci podnikového manažera, pak i ředitele školy a učitele. V empirické části jsem se pokusil o sondu do subjektivního vnímání náplně práce, potřebných vlastností, schopností a kompetencí u pedagogů, ředitelů škol a manažerů. Použil jsem komparativní výzkum, kdy se pomocí řízeného rozhovoru snažím zmapovat činnosti, které tvoří náplň práce těchto dvou profesí a kompetence, které respondentům pomáhají uspět v jejich profesi. Zobecněné odpovědi uvádím v tabulkách, komentuji a srovnávám. V diskusi se snažím výsledky analyzovat a vyvodit z nich závěry. KLÍČOVÁ SLOVA:...
Profesní kompetence učitele - Komunikace učitele ve smyslu informování, reportování, administrace
Bártová, Ilona ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
NÁZEV: Profesní kompetence učitele. Komunikace učitele ve smyslu informování, reportování, administrace. AUTOR: Ilona Bártová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jan Voda, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá kompetencemi učitele, konkrétně komunikací, jak učitelé v profesním kontextu komunikují ve smyslu reportování, informování, administrace. Teoretická část pojednává o kompetencích učitele, o classroom managementu, jaký je vztah classroom managementu a school managementu. Podrobněji se věnuji jedné kompetenci učitele a tou je komunikace ve smyslu informování, reportování, administrace. Ve druhé části se píše o výzkumu. Jakou jsem použila metodu výzkumu, jak je výzkum realizován. Cílem výzkumu je analyzovat, zpřehlednit a popsat, jak učitelé komunikují uvnitř organizace i směrem ven ze školy. S kým nejčastěji, jakým způsobem, jaká jsou úskalí jejich komunikace. Přesněji řečeno, zmapování komunikace učitele ve smyslu informování, reportování a administrace. Výzkum byl deskriptivní, kvalitativní. Oslovila jsem 3 učitelky z mateřské školy a 3 učitelky ze základní školy. Proběhlo interview, kde paní učitelky nejprve sdělily, co si představují pod pojmem informování, reportování a administrace. Dále odpovídaly na otázky, které jsem měla připravené a ty jsem podle potřeby...
Differentiation in English language teaching at the elementary school
Juránková, Martina ; Uličná, Klára (vedoucí práce) ; Müller Dočkalová, Barbora (oponent)
- v českém jazyce Diplomová práce 'Diferenciace výuky anglického jazyka na základní škole' si klade za cíl nalézt způsoby jakými diferencovat výuku anglického jazyka v jisté páté třídě prvního stupně základní školy tak, aby byla co nejefektivnější a nejpřínosnější pro všechny žáky - jak ty jazykově nadanější, tak i ty méně nadané. Teoretická část se zabývá tématy učení, a efektivního učení s důrazem na výuku anglického jazyka, dále tématy diferenciace, heterogenních tříd a rozdílů mezi žáky. V závěru teoretické části jsou uvedeny příklady aktivit vhodných pro práci s heterogenní třídou. Praktická část využívá akčního výzkumu, který si dává za cíl diferencovat výuku v již zmíněné páté třídě prvního stupně. Výsledky výzkumu budou popsány v poslední kapitole. Předpokládá se, že po skončení výzkumu dojde ke zlepšení situace ve třídě, kdy si všichni žáci budou v hodinách anglického jazyka připadat dostatečně vytíženi.
Kongruence manažerských kompetencí učitele, ředitele školy a podnikového manažera
Šimoňák, Marek ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Ve své práci jsem se zaměřil na manažerské kompetence učitelů a ředitelů škol a hledal jsem styčné plochy kompetencí těchto dvou profesí a kompetencí podnikových manažerů. Mým záměrem bylo zjistit, zda je předpoklad, že úspěšný pedagog bude i úspěšným ředitelem školy, případně zda může podnikový manažer úspěšně vykonávat funkci ředitele školy, aniž by sám jako pedagog pracoval. V teoretické části se zaměřuji nejdříve na vytýčení pojmu "management" a na manažerské funkce, na objasnění pojmu školský management a "classroom management", dále na osobnost manažera, na popis jeho osobnosti, vlastností, schopností, znalostí a dovedností, na vymezení pojmu leadership, poté vysvětluji pojem "kompetence" a v závěru analyzuji manažerské kompetence v práci podnikového manažera, pak i ředitele školy a učitele. V empirické části jsem se pokusil o sondu do subjektivního vnímání náplně práce, potřebných vlastností, schopností a kompetencí u pedagogů, ředitelů škol a manažerů. Použil jsem komparativní výzkum, kdy se pomocí řízeného rozhovoru snažím zmapovat činnosti, které tvoří náplň práce těchto dvou profesí a kompetence, které respondentům pomáhají uspět v jejich profesi. Zobecněné odpovědi uvádím v tabulkách, komentuji a srovnávám. V diskusi se snažím výsledky analyzovat a vyvodit z nich závěry. KLÍČOVÁ SLOVA:...
Profesní kompetence učitele - Komunikace učitele ve smyslu informování, reportování, administrace
Bártová, Ilona ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
NÁZEV: Profesní kompetence učitele. Komunikace učitele ve smyslu informování, reportování, administrace. AUTOR: Ilona Bártová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jan Voda, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá kompetencemi učitele, konkrétně komunikací, jak učitelé v profesním kontextu komunikují ve smyslu reportování, informování, administrace. Teoretická část pojednává o kompetencích učitele, o classroom managementu, jaký je vztah classroom managementu a school managementu. Podrobněji se věnuji jedné kompetenci učitele a tou je komunikace ve smyslu informování, reportování, administrace. Ve druhé části se píše o výzkumu. Jakou jsem použila metodu výzkumu, jak je výzkum realizován. Cílem výzkumu je analyzovat, zpřehlednit a popsat, jak učitelé komunikují uvnitř organizace i směrem ven ze školy. S kým nejčastěji, jakým způsobem, jaká jsou úskalí jejich komunikace. Přesněji řečeno, zmapování komunikace učitele ve smyslu informování, reportování a administrace. Výzkum byl deskriptivní, kvalitativní. Oslovila jsem 3 učitelky z mateřské školy a 3 učitelky ze základní školy. Proběhlo interview, kde paní učitelky nejprve sdělily, co si představují pod pojmem informování, reportování a administrace. Dále odpovídaly na otázky, které jsem měla připravené a ty jsem podle potřeby...
Plánování učitele jako manažerská činnost
Vágnerová, Gabriela ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá jednou z manažerských kompetencí, a to plánováním. Cílem práce je zjistit, v jakých různých profesních kontextech vykonávají učitelé mateřské a základní školy činnosti plánování, co je obvyklým předmětem jejich plánování a jaké druhy plánů používají. V teoretické části práce jsou na základě dostupné literatury objasněny a shrnuty termíny a teoretické poznatky související s plánováním obecně i s plánováním učitele při řízení třídy. Praktická část je výsledkem kvalitativního výzkumného šetření, které bylo realizováno metodou rozhovoru se dvěma učiteli mateřské školy a třemi učiteli základní školy. Na základě takto získaných dat byl proveden soupis a analýza veškerých aktivit učitele souvisejícím s plánováním při řízení třídy a vymezeny ty, které můžeme považovat za manažerské.
Profesní kompetence učitele. Komunikace učitele ve smyslu informování, reportování, administrace
Bártová, Ilona ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
NÁZEV: Profesní kompetence učitele. Komunikace učitele ve smyslu informování, reportování, administrace. AUTOR: Ilona Bártová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jan Voda, Ph.D. Závěrečná práce se zabývá pojmem kompetence učitele, konkrétně komunikací. Jak učitelé v profesním kontextu komunikují ve smyslu reportování, informování, administrace. Pojmem management, classroom management, jaký je vztah classroom managementu a school managementu. Vysvětluje pojem kompetence, kompetence učitele. Podrobněji se věnuji jedné kompetenci učitele a tou je komunikace. Prezentuje výsledky rozhovorů a dotazníkového šetření, jak učitelé a ředitelé komunikují ve smyslu informování, reportování a administrace. Porovnává data získaná rozhovory s učitelkami mateřských a základní škol s daty získaných z dotazníků určených ředitelům mateřských a základních škol. Klíčová slova: management, classroom management, school management kompetence, kompetence učitele, komunikace, funkce komunikace, informování, reportování, administrace
Možnosti podpory a motivace žáků s problematickým chováním
Táborová, Zuzana ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent)
Předložená bakalářská práce je zaměřena na problematické chování žáků prvního stupně základních škol. Na toto chování je nahlíženo z hlediska mírnějších projevů chování, které učitelé vnímají jako problematické a které učitelům ztěžují výuku. Pro určení problémovosti chování je důležitý pohled učitele na dané projevy chování. Stěžejní část popisuje učitelovy možnosti práce se žáky, které jsou zaměřeny pozitivně a motivují žáky ke správnému chování. Vedle pozitivních technik jsou uváděné i méně vhodné techniky, kterých by se učitelé měli vyvarovat. Navržený výzkum se věnuje technice modifikace chování, která posiluje vhodné projevy chování. Méně vhodné projevy by měly být oslabovány tím, že jim není věnována pozornost. Pomocí tohoto výzkumu má být ověřena efektivita vybrané intervence.
Rizikové faktory v interakci začínajícího učitele primární školy se žákem
Skřivánková, Markéta ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce se zabývá interakcí začínajících učitelů primární školy se žáky. Cílem práce je zjistit, jaké strategie předcházejí nekázni, a srovnat postupy začínajících a zkušených učitelů. V neposlední řadě práce projednává problematiku řízení třídy a etiky učitelského povolání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.