Název:
Plánování učitele jako manažerská činnost
Překlad názvu:
Teacher's planning as a managing skill
Autoři:
Vágnerová, Gabriela ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá jednou z manažerských kompetencí, a to plánováním. Cílem práce je zjistit, v jakých různých profesních kontextech vykonávají učitelé mateřské a základní školy činnosti plánování, co je obvyklým předmětem jejich plánování a jaké druhy plánů používají. V teoretické části práce jsou na základě dostupné literatury objasněny a shrnuty termíny a teoretické poznatky související s plánováním obecně i s plánováním učitele při řízení třídy. Praktická část je výsledkem kvalitativního výzkumného šetření, které bylo realizováno metodou rozhovoru se dvěma učiteli mateřské školy a třemi učiteli základní školy. Na základě takto získaných dat byl proveden soupis a analýza veškerých aktivit učitele souvisejícím s plánováním při řízení třídy a vymezeny ty, které můžeme považovat za manažerské.The Bachelor thesis concentrates on planning as one of the managing skills. The aim is to find out, in which professional situations, teachers of nursery and primary schools use planning, moreover, the usual subject of their planning and types of plans employed. The theoretical part clarifies and summarizes terms and theoretical findings, on the basis of available bibliography, connected to planning in general, as well as planning of a teacher during a lesson management. The practical part is the result of a qualitative research which was executed by the method of an interview, two teachers from a nursery school and three teachers of a primary school were interviewed. On the basis of these data, the list of all the activities of a teacher related to planning during a lesson was compiled. Their analysis led to define those that can be considered as managing skills.
Klíčová slova:
kvalitativní výzkum; plánování; třídní management; učitel; classroom management; planning; qualitative research; teacher