Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Cirkusová pedagogika a možnosti její aplikace v hodinách TV na 1. stupni základní školy
Šťastný, Benjamin ; Kainová, Lucie (vedoucí práce) ; Hájková, Jana (oponent)
Práce se zabývá cirkusovou pedagogikou a vývojem samotného cirkusu s hlavním zaměřením na nový cirkus a výukové formy cirkusu. Zkoumá možnosti využití cirkusové pedagogiky v hodinách tělesné výchovy na prvním stupni základní školy. Popisuje možnosti výuky některých disciplín v podmínkách klasické tělocvičny, která není vybavená speciálně na výuku cirkusových disciplín. Jako hlavní disciplíny z hlediska aplikovatelnosti zkoumá pozemní, párovou nebo skupinovou akrobacii, ekvilibristiku a žonglování. V praktické části je představen výukový plán sestavený na základě metod a postupů cirkusové pedagogiky a konzultace s odborníky z oblasti výuky Nového cirkusu a cirkusové pedagogiky. Dále je představen záznam z praktického odvedení lekcí se čtyřmi třídami v hodinách TV na ZŠ na prvním stupni a reflexe a zhodnocení průběhu lekcí. Klíčová slova akrobacie, cirkusová pedagogika, cirkus, nový cirkus, pedagogika, žonglování
Podívaná v cirkuse - rozptýlení, nebo koncentrace pozornosti?
Machalíková, Pavla
Příspěvek vychází z teze Jonathana Craryho o fragmentarizaci moderní společnosti a na jejím základě se věnuje vztahu volného času a cirkusu. Vychází z plakátů, které dokumentují vystupování vídeňské krasojezdecké společnosti Kryštofa de Bacha v Praze v letech 1803–1818 a které se dochovaly ve sbírce Národního muzea v Praze. Zkoumá cirkus jako druh moderní volnočasové podívané, představující nový způsob manipulace s vnímáním diváka, který se blíží obdobným manipulacím v moderním umění.
Cirkus jako specifický typ subkultury
Martausová, Hana ; Soukup, Václav (vedoucí práce) ; Půtová, Barbora (oponent)
Bakalářská práce se věnuje kulturologické analýze cirkusu jako specifického typu profesní a umělecké subkultury. První část postihuje vývojové proměny této subkultury, druhá, empirická část je založena na poznatcích získaných během terénního výzkumu, který měl podobu antropologické empirické sondy a byl založen na zúčastněném pozorování a rozhovorech. Cílem práce je podat aktuální deskripci a interpretaci cirkusové subkultury v České republice. Klíčová slova: cirkus, historie cirkusu, subkultura, kvalitativní výzkum
French New Circus
Šútorová, Katarína ; Nováková, Sylva (vedoucí práce) ; Klinka, Tomáš (oponent)
Cieľom bakalárskej práce je poukázať na možnosti uplatnenia kultúrnej témy vo výučbe francúzskeho jazyka a využiť jej benefity nie len v zlepšovaní jazykových zručností, ale aj v rozširovaní všeobecného kultúrneho prehľadu. Kultúrny fenomén, ktorý je ústrednou témou, sa nazýva nový cirkus a vznikol v sedemdesiatych rokoch 20. storočia vo Francúzsku spojením cirkusu s prvkami pouličného divadla. V prvej časti práce si predstavíme historický vývoj cirkusového umenia. V druhej časti sa oboznámime s aktívnymi podobami cirkusu v súčasnosti, pričom najväčší dôraz bude kladený na nový cirkus. Po jeho terminologickom uchopení, sa pozrieme ako sa z Francúzska rozšíril aj do iných krajín sveta a taktiež vplyv nového cirkusu na umenie v Českej republike. Treťou časťou a zároveň hlavným výstupom tejto bakalárskej práce je vypracovanie tzv. metodických listov s témou nového cirkusu, ktoré budú slúžiť ako predloha na výučbu hodín francúzskeho jazyka so zámerom rozšírenia kultúrnych znalostí a jazykových zručností. Kľúčové slová: cirkus, umenie, pedagogika, francúzština
Nový cirkus jako dramatické umění. Analýza inscenací nového cirkusu jako cesta k jeho estetickému diskurzu
Štefanová, Veronika ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Drozd, David (oponent) ; Pšenička, Martin (oponent)
Mým cílem je v disertační práci představit nový cirkus jako druh dramatického umění. Vytvořila jsem proto základní rámec pro analýzu nového cirkusu a navrhla jsem terminologii pro pojmenování jeho specifických vlastností. Tato terminologie vychází především z českého teatrologického prostředí. V disertační práci také popisuji nový cirkus jako součást více diskurzů - historického, estetického, kulturně-politického i pedagogického -, což rovněž určuje jeho multidisciplinární charakter. V teoretickém vymezení nového cirkusu vycházím z některých úvah obsažených v díle Estetika dramatického umění Otakara Zicha a v knize Estetika performativity Eriky Fischer-Lichte. Nový cirkus v disertační práci popisuji z formálního i obsahového hlediska, abych mohla ukázat, jakým způsobem se cirkusová složka ve vztahu ke složce divadelní proměňuje a nabývá na významu. Disertační práce je rozdělena na pět hlavních kapitol. V Úvodu stanovuji základní téma, cíle disertační práce, metodu, terminologii a teorie, z nichž v disertační práci vycházím. V kapitole Nový cirkus a tradiční cirkus představuji historii a vývoj tradičního i nového cirkusu ve vybraných zemích (Francie, Kanada, USA, země Skandinávie), které považuji z hlediska vývoje cirkusových umění za důležité. V kapitole nazvané Analýza inscenací zahraničního...
Teatro salone italiano v Praze
Tillmanová, Hana ; Ottlová, Marta (vedoucí práce) ; Jakubcová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce vykresluje obraz jedné z nejzajímavějších vinohrad- ských arén, stálého varietního divadla, které založil italský divadelní podni- katel Eugenio Averino roku 1875. Práce částečně vychází z nečetných údajů v odborné literatuře, především se ale opírá o vlastní pramenný výzkum, zaměřený na podrobné studium inzerce a zpráv z dobových perio- dik a dochovaných divadelních plakátů a programů. Cílem práce je podat co nejpřesnější fakta o divadle samotném, o jeho repertoáru a lidech, kteří v něm účinkovali a podíleli se na jeho provozu, s důrazem na podrobné rozli- šení jednotlivých fází vývoje divadla a přihlédnutím k jeho pozici v praž- ském kulturním životě.
Cirkus jako specifický typ subkultury
Martausová, Hana ; Soukup, Václav (vedoucí práce) ; Půtová, Barbora (oponent)
Bakalářská práce se věnuje kulturologické analýze cirkusu jako specifického typu profesní a umělecké subkultury. První část postihuje vývojové proměny této subkultury, druhá, empirická část je založena na poznatcích získaných během terénního výzkumu, který měl podobu antropologické empirické sondy a byl založen na zúčastněném pozorování a rozhovorech. Cílem práce je podat aktuální deskripci a interpretaci cirkusové subkultury v České republice. Klíčová slova: cirkus, historie cirkusu, subkultura, kvalitativní výzkum

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.