Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika parkování a výpočet stání
Ježek, Jan ; Heinrich, Jaroslav (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce „Problematika parkování a výpočet stání“ je věnována parkování u vybraných budov. Cílem je optimalizace vybraných účelových jednotek pro výpočet počtu odstavných a parkovacích stání. První část je zaměřena na vlastní měření a vyhodnocení dat. Další část se věnuje srovnání počtu parkovacích stání vypočtených dle normy se skutečným počtem parkovacích stání.
Determinants of car-sharing use: Autonapůl Case study
Baudyšová, Anita ; Ščasný, Milan (vedoucí práce) ; Pavlovová, Anna (oponent)
Tato práce zkoumá využívání sdílení automobilů tehdejšími účastníky Auton- apůl, nejdéle provozované platformy v České republice. Nejprve analyzujeme kilometrový nájezd předplatitelů aplikace a respondentů průzkumu, přičemž zjištujeme odlišný vzor chování u uživatelů, kteří se průzkumu nezúčastnili. Účastníci průzkumu používají aplikaci aktivněji (89% s nenulovým počtem ujetých km) a najezdí v průměru více (154 km měsíčně) než uživatelé aplikace, kteří nesouhlasili s účastí v průzkumu (65%, 85 km). Poté analyzujeme pop- távku po kilometrech ujetých respondenty průzkumu, přičemž ošetříme mož- nou selektivitu způšobenou vykazovaným nulovým počtem ujetých kilometrů. Porovnáváme OLS a dva modely selektivity - Heckman two-step a Two-part model. Studie rovněž zkoumá vliv frekvence používání na ujeté kilometry. Ti, kteří jezdí častěji, také více ujedou - uživatelů, kteří aplikaci používali ale- spoň jednou týdně, ujedou téměř desetkrát více kilometrů než ti, kteří aplikaci používali méně než jednou měsíčně (395 km oproti 53 km měsíčně). Zjistili jsme, že věk, používání pro volný čas, spokojenost a to, uživatel má děti, sou- visí pozitivně a vlastnictví automobilu souvisí negativně s kilometry ujetými prostřednictvím aplikace. Tato studie rozšiřuje téma sdílení automobilů tím, že pomocí statistických metod...
Analysis of Determinants of Carsharing
Špiroch, Jakub ; Chytilová, Julie (vedoucí práce) ; Hájek, Jan (oponent)
Sdílená ekonomika je fenomén, který je v naší společnosti čím dál víc rozšířený. Tato práce se zaměřuje na případ B2C carsharingu. Na základě posbíraných dat jsme sestavili několik ekonometrických modelů zkoumající charakteristiky měst, kde je carsharing úspěšný. Nejprve byla použita logit regrese, díky které jsme zjistili, jaké faktory ovlivňují samotnou přítomnost car sharingu ve městě. Objevili jsme signifikantně pozitivní vztah mezi přítomností prestižní univerzity a samotnou fungující car-sharingovou platformou. Dále jsme vypočítali regresi metodou nejmenších čtvreců, kde jsme zlogaritmovali závislou proměnnou a hledali jsme determinující faktory ovlivňující množství sdílených aut ve městě. Co víc, jsou poskytnuty charakteristiky jednotlivých demografických a geografický nezávislých proměnných. V závěru je presentován možný postup pro budoucí navazující výzkum úspěchu carsharingu. Klíčová slova sdílení aut, sdílená ekonomika, B2C, Logit, metoda nejmenších čtverců E-mail autora spiroch.jakub@gmail.com E-mail vedoucího práce julie.chytilova@cuni.cz
Problematika parkování a výpočet stání
Ježek, Jan ; Heinrich, Jaroslav (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce „Problematika parkování a výpočet stání“ je věnována parkování u vybraných budov. Cílem je optimalizace vybraných účelových jednotek pro výpočet počtu odstavných a parkovacích stání. První část je zaměřena na vlastní měření a vyhodnocení dat. Další část se věnuje srovnání počtu parkovacích stání vypočtených dle normy se skutečným počtem parkovacích stání.
Nízkonákladové cestování: porovnání autostopu a spolujízdy
Urbanec, Matěj ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Kalousek, Petr (oponent)
Existuje mnoho způsobů cestování, ale spousta z nich je, zvláště pro studenty, příliš finančně náročná. Tato práce se zaměřuje na nízkonákladové druhy silniční dopravy, mezi něž patří autostop a spolujízda, díky kterým si může dovolit cestovat takřka kdokoli. Cílem práce je tyto zvláštní formy dopravy porovnat z různých hledisek a pokusit se určit trendy jejich budoucího vývoje. V teoretické části jsou rozebrány z historické perspektivy a také jsou zde popsány cesty, na které lze tyto způsoby dopravy využít. Praktická část analyzuje jednotlivé servery, jež se zabývají zprostředkováním spolujízdy, a dále porovnává obě formy dopravy z různých úhlů pohledu.
Nové přístupy k podnikání s aplikací v podnikatelském plánu
Caspe Pikhartová, Dagmar ; Hartman, Ladislav (vedoucí práce) ; Brůhová Foltýnová, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá možností fungování car-sharingu v Praze. Car-sharing je službou, která umožňuje pronájem osobních vozidel na určitý počet hodin. Car-sharing je běžnou službou v mnoha městech vyspělého světa. V teoretické části je car-sharing krátce představen včetně jeho rozšíření ve světě. Dále jsou uvedena dvě koncepční východiska pro podnikatelský plán. Prvním je makroekonomická koncepce přírodního kapitalismu, v jejímž centru stojí důraz na uznání nezbytnosti přírodního kapitálu. Ten lze lépe chránit, pokud budeme více konzumovat služby a ne výrobky. Jako v případě car-sharingu, kdy zákazník platí za skutečné využití vozidla, ne za jeho vlastnictví. Druhým koncepčním východiskem je sociální podnikání, které je inspirující alternativou vedení podnikatelského subjektu, kdy cílem není jen finanční zisk, ale i pozitivní společenský dopad. V případě car-sharingu je tímto dopadem snížení počtu vozidel a zlepšení kvality života ve městě. Podnikatelský plán zahrnuje finanční plán zpracovaný ve dvou variantách. Lze konstatovat, že car-sharing na území Prahy je možné provozovat, nezbytná je však podpora samosprávy. Nelze ale předpokládat, že car-sharingová služba je prostředkem k rychlému generování zisku. Může se spíše jednat o jeho pomalou kumulaci. V poslední části práce byl sestaven balanced scorecard pro první rok podnikání tak, aby bylo dosaženo optimistické varianty vývoje modelované v podnikatelském plánu. Jako klíčový cíl pro úspěch prvního roku byl identifikován růst počtu zákazníků.
Vliv automobilové dopravy na životní prostředí a možnosti snížení užívání osobních automobilů
Knorová, Jana ; Dvořák, Antonín (vedoucí práce) ; Hadrabová, Alena (oponent)
Diplomová práce popisuje a analyzuje negativní vlivy automobilové dopravy na životní prostředí a hodnotí jejich ekonomické dopady. Zároveň nabízí možná řešení těchto negativních vlivů. Jedná se především o řešení ekonomická, ale okrajově také o možnost řešení pomocí vývoje nových technologií. Jednou z možností snížení dopadů automobilové dopravy na životní prostředí je omezení používání vozidel. Mezi nástroje ke snížení jejich počtu patří hlavně zavedení placených parkovacích zón a výstavba parkovišť typu P+R a K+R. Dalším řešením je systém car-sharingu. Tento systém je rozebírán z pohledu efektivnosti, variabilních a fixních nákladů a předpokladů pro fungování. Práce analyzuje vliv daně na pohonné hmoty, substituce MHD a cyklistikou, cla a mýtného.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.