Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnocení konkurence na trhu s elektromobily v České republice
Štoudek, Jakub
Štoudek, J. Hodnocení konkurence na trhu s elektromobily v České republice. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Předmětem bakalářské práce je analýza a vyhodnocení rozvoje a konkurence trhu s elektromobily v časovém období zkoumání od roku 2007 do roku 2022 na území České republiky. Práce popisuje historický vývoj automobilového trhu na určeném území, definuje pojem elektromobilita, typy zkoumaných vozidel na trhu s elektrickými osobními automobily, metody výpočtu koncentrace trhu a jejich porovnání.
Trh s osobními automobily ve vybraném regionu
NOVÁK, Jan
Tato bakalářská práce se zabývá průzkumem automobilového trhu v Jihočeském regionu. Hlavním cílem této práce je vytvořit analýzu trhu zaměřenou na stranu nabídky prodeje automobilů a identifikovat důležité faktory, jimiž je tato nabídka ovlivňována. Nejprve bylo nutné prostudovat odbornou literaturu o automobilovém trhu a vybrat subjekty a faktory pro sestavení analýzy trhu. Druhým krokem byla analýza vybraného regionu a subjektů působících na trhu dle předem specifikovaných faktorů. Na závěr bylo zpracováno vyhodnocení analýzy a stanovení faktorů, které mají z hlediska nabídky největší vliv na objem prodeje autorizovaných prodejců automobilových značek a modelů střední třídy v Jihočeském kraji. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku základních pojmů dopravy a automobilového trhu. Pro lepší orientaci jsou taktéž definována rozdělení automobilových segmentů z hlediska evropského a českého trhu. Nedílnou součástí je také představení významných organizací působících na trhu s automobily. Teoretickou část doplňují základní znalosti z oblasti mikroekonomie zaměřující se na téma nabídky. Praktická část je zaměřena nejen na vytvoření vhodné analýzy trhu automobilů ale také na následnou identifikaci faktorů, které nabídku osobních automobilů v Jihočeském kraji formují. Pro tento účel byl vybrán automobilový segment D - osobní automobily střední třídy. Subjekty analýzy jsou soukromí provozovatelé nabízející prodej nových osobních vozidel již ve zmíněném segmentu. Ze získaných dat je stanoveno hodnocení značek dle modelů střední třídy a stanoveny klíčové faktory, které mají z hlediska nabídky největší vliv na úspěšnost prodeje jihočeských autorizovaných autosalonů. Výsledky definované v této práci mohou být použity zejména ke zlepšení konkurenční pozice jednotlivých automobilových značek v rámci sítě autorizovaných prodejců v Jihočeském kraji. Tato doporučení mohou také výrazně pomoci novým autorizovaným prodejcům automobilů usnadnit vstup na trh osobních automobilů střední třídy.
Analysis of consumers' preferences for cars on Slovak market.
Nedeľka, Michal ; Ščasný, Milan (vedoucí práce) ; Sargsyan, Yermone (oponent)
Tato práce zkoumá vliv registračních poplatků a cen paliv na automobilový trh na Slovensku. Použitím dat poskytnutých Odborem dokladů a evidencí Sloven- ské policie s informacemi o vozidlech, které vstoupili do národní evidence auto- mobilů, vypočteme měsíční registrace osobních vozidel. Na základě našich dat používáme metodu spojených nejmenších čtverců s fixními efekty se zaměřením na různé segmenty vozidel. Taktéž analyzujeme elasticitu cen paliv v obdobích, kdy tyto ceny stoupaly nebo klesaly, abychom prověřili asymetrickou odezvu kupců automobilů. Výsledky naznačují záporný vliv poplatků na registrace benzínových vozidel s odezvou větší pro úsporná auta v porovnání s méně ús- pornými. V segmentu naftových vozidel jsou ovlivněná jedině neúsporná ojetá auta. Elasticita nových registrací s ohledem na cenu paliv je negativní ve všech segmentech kromě nových úsporných benzínových vozů. Registrace naftových vozů jsou ve většině segmentů víc citlivé na změny cen než vozů benzínových. Byly též nalezeny důkazy asymetrické reakce na změny v cenách paliv během období růstu a poklesu cen se snižující se citlivostí v čase. Klasifikace JEL C23, O18, Q31, R41, R48 Klíčová slova Automobilový trh, Slovensko, preference, vozový park, panelová analýza dat Název práce Analýza preferencí spotřebitelů při koupě...
Marketing společnosti Škoda Auto na asijských trzích
Furch, Tomáš ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Bockstefel, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se primárně zabývá současnou pozicí největší české automobilky Škoda Auto na čínském a indickém trhu. Práce obsahuje analýzu výchozích vstupních podmínek a celkového marketingového prostředí v daných zemích. Společnost Škoda Auto, člen německého koncernu Volkswagen, působí v Asii teprve několik let a prozatím dosahuje velmi uspokojivých výsledků. Obzvláště perspektivní je trh v Číně, kde se očekává významný nárůst prodejnosti v následujících letech. Indická poptávka po osobních autech je relativně slabší a hůře předvídatelná. Na obou trzích musí Škoda čelit ostré konkurenci místních i globálních výrobců, proto je kladen velký důraz na positioning značky. Součástí práce je také SWOT analýza a identifikace základních nástrojů marketingového mixu.
Uvedení nového výrobku na trh
Pravdová, Lucie ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent)
Práce se zabývá analýzou marketingové kampaně k uvedení nového Mercedesu třídy A na trh. Cílem diplomové práce je, na základě analýzy marketingové komunikace a výsledků marketingového výzkumu, zhodnotit marketingovou komunikaci a navrhnout její možná zlepšení. V teoretické části se věnuji teorii marketingové komunikace a situační analýzy. V praktické části se na úvod věnuji automobilovému trhu a bližšímu přiblížení automobilů značky Mercedes Benz třídy A. Dále je zde zpracována situační analýza a analýza marketingové komunikace. Prostřednictvím dotazníkového šetření se snažím ověřit, zda bylo dosaženo cíle marketingové komunikace a zjistit, jaké změny vyvolala komunikace v povědomí, znalostech, postojích a kupních úmyslech cílové skupiny. Na základě zjištěných výsledků je formulován závěr a doporučení.
Direct marketing and car market
Humaj, Matúš ; Bártová, Hilda (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Bakalářská práce je zaměřená na direct marketing v těsném spojení s automobilovým trhem v České republice. V teoretické části přibližuje direct marketing jako jednou z disciplín marketingové komunikace, hovoří o jeho výhodách, nevýhodách, úkolech, nástrojích a právní úpravě. V praktické části se pomoci analýzy trhu a dotazníku snažím najít slabé místo trhu a navrhuji způsob využití direct marketingu.
Spotřební zvyklosti na automobilovém trhu
Schneyderová-Kubaniková, Zuzana ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Malůšková, Denisa (oponent)
Cílem práce je analýza základních marketingových nástrojů v automobilovém průmyslu a určení základních spotřebitelských zvyklostí v nákupu automobilu. Popis marketingového prostředí jako výchozí situační analýza pro chování spotřebitele. Určení marketingový nástrojů používaných pro definování vhodného marketingového mixu. Zjištění změn spotřebního chování v důsledku hospodářské krize a její dopad do automobilového průmyslu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.