Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Chování spotřebitele při nákupu kosmetických výrobků
Pařízková, Lucie
Tato závěrečná práce se zabývá chováním spotřebitele při nákupu kosmetických produktů, a to se zaměřením na produkty pleťové kosmetiky a na ženy. Cílem práce je zformulovat na základě výsledků dotazníkového šetření několik doporučení pro výrobce a prodejce pleťové kosmetiky, která by jim mohla pomoci lépe identifikovat preference zákaznic při nákupu pleťové kosmetiky a dále jim umožnit upravit či zlepšit sestavení své nabídky a případně i ostatních oblastí prodeje. Pomocí shlukové analýzy je provedena segmentace zákaznic a u každého segmentu jsou uvedena konkrétní doporučení.
Diverzita v kosmetickém průmyslu a její vnímání v českém prostředí
Kuželová, Kateřina ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem diverzity v kosmetickém průmyslu a jejím vnímáním v českém prostředí. Nejprve problematiku rozebíráme v teoretické části, kde vymezujeme pojem diversity marketing a věnujeme se tomu, jakým způsobem mohou značky do svých marketingových strategií zahrnout různé opomíjené skupiny. Pro účely této práce rozeznáváme pět takových skupin, a to rasové a etnické menšiny, osoby z věkové kategorie 50+, osoby s různými velikostmi a typy postavy, členy LGBTQ+ komunity a osoby s handicapem. Zaměřujeme se tedy na multikulturní marketing, age-agnostic marketing, body-positive marketing, LGBTQ+ marketing a marketingové strategie zahrnující jedince s handicapem. Následně na příkladu konkrétních kosmetických značek ukazujeme, že začlenění opomíjených skupin může mít pozitivní vliv na spokojenost spotřebitelů a úspěšnost firmy. Poté je představeno závěrečné shrnutí dosavadního výzkumu v oblasti diverzity a jejího vnímání. V praktické části prostřednictvím dotazníkového šetření zkoumáme, jak je na toto téma nahlíženo v českém prostředí. Výzkum realizujeme na generaci Z. Zjišťujeme, jak čeští spotřebitelé z této generace vnímají diverzitu v kosmetickém průmyslu obecně, jak je vnímáno zahrnutí jednotlivých opomíjených skupin a zda a jak se liší pohled na diverzitu mezi ženami a...
C. J. Walker: Její role v rámci afroamerické komunity a v boji za politicko-sociální práva žen
Hofmanová, Terezie ; Sehnálková, Jana (vedoucí práce) ; Kýrová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce se věnuje životnímu příběhu Madam C. J. Walker, která se stala na počátku 20. století první milionářkou ve Spojených státech. Její životní příběh je pozoruhodný zejména kvůli dvěma aspektům: byla ženou a navíc afroamerického původu. Období Jima Crowa, které se vyznačovalo především rasovou segregací, rasismem a nerovnými sociálními a politickými příležitostmi pro Afroameričany, nebylo rozhodně ideální dobou k podnikání. Přesto Madam Walker dokázala vybudovat firmu The Madam Walker Company, která vyvážela své vlasové a kosmetické produkty i mimo Spojené státy a poskytovala pracovní příležitosti desítkám tisíc Afroameričanů. Zaměřila se totiž na opomíjené potřeby afroamerických žen v oblasti péče o zevnějšek. Souběžně se svým podnikáním se Madam Walker zapojovala do socio-politického aktivismu a dobročinnosti. Práce si klade za cíl za pomoci biografické metody zanalyzovat filantropické a aktivistické činy Madam Walker a na základě této analýzy zjistit, jakou roli hrála v rámci afroamerické komunity. Práce je rozdělena do čtyř kapitol, přičemž první dvě kapitoly se zabývají relevantním historickým kontextem konce 19. a počátku 20. století ve Spojených státech a hlavními životními milníky Madam Walker. Ve třetí kapitole práce analyzuje její konkrétní filantropické skutky v rámci...
Současné marketingově-komunikační aktivity sítě parfumerií Sephora na českém trhu
Straškrábová, Eva ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Předmětem bakalářské práce je nástin uplatnění marketingové komunikace v segmentu luxusního kosmetického průmyslu s konkrétním zaměřením na síť parfumerií Sephora na českém trhu. Pozornost je přitom věnována především rozmezí let 2011 - 2015. První kapitola je úvodem do marketingové komunikace v kosmetickém průmyslu a popisuje prvopočátky novodobého kosmetického průmyslu i významné rysy vybraných marketingových nástrojů a strategií, jež jsou využívané právě v této oblasti. Práce dále předkládá deskriptivní analýzu současného českého trhu s (luxusní) kosmetikou a parfémy a mapuje nejvýznamnější druhy konkurence sítě Sephora. Třetí kapitola je zaměřena na představení samotné společnosti Sephora a její fungování v České republice. Zároveň nabízí přehled jejích vybraných marketingových a komunikačních aktivit v rámci komunikačního mixu, včetně ceníkových odhadů inzertních investic do vybraných médií. Na závěr je prezentován výzkum autorky práce, jehož primárním cílem je odhalení klíčových důvodů, které potenciální i reálné zákazníky vedou k návštěvě prodejen Sephora a případné koupi tamních produktů. Na základě tohoto kvantitativního výzkumu, jemuž předchází kvalitativní šetření, je současně přiblíženo, jakou roli v rozhodování zákazníků i vytváření jejich postojů vůči značce mohou sehrávat právě...
Analýza komunikační strategie vybrané kosmetické značky
Walzelová, Kristýna ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Hartová, Dominika (oponent)
Diplomová práce se zabývá luxusním kosmetickým průmyslem. Cílem práce je definovat problémové oblasti v komunikační strategii luxusní kosmetické značky vybrané společnosti se zaměřením na sales promotion v konkrétním distribučním kanálu a navrhnout možná řešení na zlepšení na základě analýzy. Ověření problému a následná doporučení na jeho zlepšení proběhnou na základě metod hloubkového rozhovoru, pozorování merchandisingu dané distribuční sítě a focus group se spotřebitelkami značky.
Womens Buying Decision Process as Regards Cosmetics in Slovakia and Czech republic
Kasičová, Nikola ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent)
Cieľom tejto bakalárskej práce je porozumenie aktuálnej situácii na českom a slovenskom trhu kozmetických prípravkov, so zameraním na dekoratívnu kozmetiku. Predmetom záujmu je poznanie toho, čo ženy vo významnej miere podnecuje a ovplyvňuje v rámci ich kúpneho rozhodovacieho procesu, aké sú ich nákupné preferencie a k akým nákupným tendenciám inklinujú. Cieľovou skupinou sú ženy vo veku od 20 do 50 rokov, ktoré sú najviac náchylné k používaniu kozmetických prípravkov. Prvá časť tejto bakalárskej práce slúži ako teoretická základňa, kde je detailnejšie vysvetlený kúpny rozhodovací proces a faktory, ktoré ho vo významnej miere ovplyvňujú. Praktická časť tak svoju pozornosť venuje primárnemu výskumu, ktorý je rozšírený sekundárnymi dátami doplňujúcimi problematiku spotrebného správania rozšírenými poznatkami o domácom a zahraničnom trhu. Pre potreby primárneho výskumu bol použitý online dotazník. Prínosom tejto práce je komplexný pohľad na kúpny rozhodovací proces dekoratívnej kozmetiky spotrebiteliek s ohľadom na aktuálnu situáciu na rýchlo rozvíjajúcom sa trhu.
Perception of the beauty and body image in Czech Republic, Slovakia and Hungary with application on beauty industry
Chotváč, Richard ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Majoros, Evelin (oponent)
ABSTRAKT CHOTVÁČ, Richard: Vnímanie krásy a tela v Českej republike, Slovensku a v Maďarsku a využitie v kozmetickom priemysle. [Diplomová práca] - Vysoká škola ekonomická v Prahe, VŠETKO. Fakulta podnikohospodárska, Školiteľ: doc. Ing. Jan Koudelka, CSc. Praha: VŠE, 2013, 82pages. Diplomová práca sa zaoberá vnímaním krásy v 3 krajinách, Česká republika, Slovensko a Maďarsko. Táto práca ukazuje rozdiely medzi vnímaním vlastného tela a krásy žien v 3 rôznych krajinách pri pohľade na správanie spotrebiteľa. Prvá časť práce je teoretická a je venovaná definíciám krásy a vnímaniu tela žien. Autor ukazuje rozdiely spotrebiteľov medzi sledovanými krajinami a dôsledky týchto rozdielov. Cieľom druhej časti je analyzovať prieskum respondentov z Českej republiky, Slovenska a Maďarska. Výsledky tohto prieskumu sú používané za účelom preukázania rozdielov vo vnímaní ženskej krásy, ktoré sú uvedené v teoretickej časti. Posledná časť predstavuje praktický prístup k práci. Na základe výsledkov z prieskumu, autor navrhuje odporúčania pre marketérov kozmetickom priemysle v týchto krajinách.
Vliv hospodářského cyklu na beauty průmysl
Gregorová, Martina ; Munzi, Tomáš (vedoucí práce) ; Czesaný, Slavoj (oponent)
Předložená bakalářská práce se zabývá vlivem hospodářského cyklu na prodej výrobků osobní péče, kterými lidé dbají o svůj upravený vzhled. Nejprve jsou uvedeny názory světových autorů na důležitost lidského vzhledu, poté je popsána teorie hrubého domácího produktu a teorie elasticity poptávky. Na teoretickou část věnovanou hospodářskému cyklu navazuje analýza hospodářského cyklu v České republice za období 1994 -- 2009. Dále jsou zmíněny nejvýznamnější výrobci beauty produktů na českém trhu. V analytické části je popsána metodologie a provedena specifikace rozdělení beauty produktů. Následuje srovnání vývoje výdajů na tyto produkty s vývojem výdajů na celkovou spotřebu. Jsou analyzovány rozdílné vývoje u různých druhů produktů a dle tohoto vývoje jsou v závěru práce zařazeny produkty do kategorie luxusního či obyčejného zboží. Rovněž je uveden popis vývoje HDP, spotřeby a tvorby hrubého fixního kapitálu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.