Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 92 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aerodynamika vozidel
Mužíková, Markéta ; Klimeš, Lubomír (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou aerodynamiky vozidel osobních, závodních, tak i nákladních. Na základní teoretické poznatky navazují jednotlivá řešení používaná v praxi u konkrétního typu vozidla. Pro vytvoření uceleného přehledu o tomto tématu je zde popsáno testování vozidel v aerodynamických tunelech a numerické modelování s využitím výpočetní techniky.
Vliv používání aditiv do paliva u osobních vozidel
Obytová, Eliška ; Bradáč, Albert (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá aditivací automobilových paliv a jejich účinky. Cílem bylo zhodnotit funkci a účinnost palivových aditiv přítomných v palivu na čerpacích stanicích, a následně paliva přiměřeně vylepšit dodatečnou aditivací jednotlivých chemických složek. V úvodní části práce jsou vysvětleny pojmy, funkce a procesy týkající se aditivace paliv a základů tribotechniky. V prakticky zaměřené části je zpracován proces testování vlastností paliv, jejich funkce, dodatečná aditivace a její dopad pro praktické využití je shrnut v závěrečné části.
Design užitkového automobilu.
Divina, Ladislav ; Paliatka, Peter (oponent) ; Karásek, David (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce byl návrh užitkového vozidla kategorie MUV (mini utility vehicle), který v sobě kloubí výhody vozidla kategorie mini a velkého nákladového prostoru. Primárně jsem se zabýval možností výměny nástaveb a zároveň vizuální formou automobilu. Dále jsem řešil technické a ergonomické problémy práce. Cílem bylo vytvořit automobil s funkčním a originálním designem, délkou do tří metrů a nákladovým prostorem o objemu minimálně 2 metry krychlové. Důraz byl kladen také na snadnou manipulaci s nástavbami, ty by měly být snadno nasaditelné a sesaditelné z vozu, zároveň lehké, aby je v prázdném stavu unesly dvě osoby. Tím by mělo být dosaženo velké variability, aby jediný automobil splnil řadu funkcí, od přepravy osob až po úklid přeplněných center měst. Koncept byl navržen tak, aby svými rozměry byl vhodný do hustého městského provozu.
Vliv příměsí elektrolytu na vlastnosti olověných akumulátorů
Dohnal, Martin ; Zimáková, Jana (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
V dnešní době je olověný akumulátor nejrozšířenější v automobilovém průmyslu. Ve kterém slouží jako zdroj energie při startování automobilu. Od nedávna je akumulátor používán nejen při startech, ale i při jízdě v městském provozu. Toto chování můžete znát pod pojmem hybridní automobil. U kterých je využíván elektromotor, který má v důsledku snížit produkci emisí stojících aut ve městech. Elektromotor je napájen olověným akumulátorem a to má za následek rychlé vybíjení i snížení životnosti baterie. Pro prodloužení života byly vyvinuty aditiva do elektrolytu . V bakalářské práci budou tyto přísady zkoumány. Jestli opravdu mají příznivé účinky na baterii.
Problematika hodnocení produkce škodlivin ve výfukových plynech osobních vozidel
Jančář, Radek ; Bazala, Jiří (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Práce rozebírá hodnocení homologačního měření produkce škodlivin osobních automobilů v Evropské unii. Chronologicky jsou popsány používané metodiky měření, včetně norem, které je popisují. Spolu s vylepšeními a nedostatky, které s sebou nové požadavky přinesly, je zmíněn i dopad na nové automobily a trendy, které emisní požadavky ovlivnily v oblasti vývoje automobilu. Hlavní část práce se zabývá měřením emisí ve skutečném provozu RDE a popisuje problematiku této přelomové metodiky.
Analýza navigačních systémů ve vozidlech
Beran, Pavel ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o základních způsobech navigace. Podrobněji se věnuje satelitním navigacím a navigacím pomocí mobilního telefonu. V práci je vysvětlen princip příjmu signálu, určení polohy a práce s jednotlivými přístroji. Naleznete zde i informace jak převést zpracované údaje pomocí různých programů. Poslední část práce obsahuje výsledky praktického ověření přesnosti určení polohy, výšky, azimutu a rychlosti pomocí navigací.
Alternativní pohon automobilů
Dubský, Jiří ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou alternativních pohonů pro silniční automobily s užším zaměřením na hybridní pohony. Uvádí stručný přehled a popis možných alternativ pro pohon automobilů. Dále je zaměřena na vozy s hybridním pohonem a na problematiku tohoto nekonvenčního pohonu s uvedením charakteristických vlastností, výhod a nedostatků.
Parkovací dům JE Dukovany
Okounová, Kateřina ; Rosendorf, Aleš (oponent) ; Boleslavská, Yvona (vedoucí práce) ; Matějka, Libor (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je návrh dvou parkovacích domů, které budou etapovitě zhotoveny v areálu jaderné elektrárny Dukovany. Řešená stavební parcela se nachází přímo v areálu JE Dukovany, a to jižně od chladících věží, které svou výškou nijak nezasahují na řešené území. Severně od tohoto území se nachází plochy obchodního charakteru a autobusové nádraží, které je od pozemku odděleno budovami a vzrostlou zelení. Pětipodlažní parkovací domy nebudou svým výrazem nijak narušovat okolní charakter budov. Velký vliv na to mají chladící věže, které jsou svou výškou nepřehlédnutelné a navržené objekty nebudou vedle těchto věží působit mohutně, pouze doplní okolní zástavbu. Budovy jsou navrženy pravidelného tvaru. Výraznějším prvkem na těchto stavbách bude samotná předsazená fasáda a prosklené schodišťové prostory. Hlavní vjezdy do objektu budou označeny světelným nápisem „P1“ a „P2“ pro lepší orientaci mezi budovami. Dispoziční řešení parkovacího domu „S01“ v první etapě je navrženo pomocí dvou ramp umístěných uprostřed objektu. Dále se zde nachází stanice pro dobíjení elektromobilů, úschovna kol, hygienické zázemí, úklidová místnost a místnost TZB. Schodišťové prostory jsou navrženy ve třech místech pro snadnější přístup osob. Funkce parkování je doplněna v 1NP o 6 samoobslužných mycích boxů pro automobily, které jsou přístupné pouze z vnějšku budovy, kvůli mokrému procesu používání. U druhé etapy výstavby se uvažuje o totožném dispozičním uspořádání, přičemž vjezd do druhého objektu „S02“ je navržen ze západní strany.
Trendy ve vývoji hybridní vozidel
Šebesta, Filip ; Pech, Ondřej (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na zpracování přehledu moderních elektrických a hybridních pohonů osobních vozidel. U jednotlivých druhů pohonů jsou uvedeny jejich vlastnosti, konstrukční řešení, využití, výhody a nevýhody. Dále popisuje nové trendy a technologie hybridních vozidel. V závěru jsou srovnány výhody a nevýhody hybridních pohonů a spalovacích motorů. Zhodnocení z hlediska dostupnosti a ekonomiky provozu.
Problematika legislativních testů při hodnocení produkce škodlivin ve výfukových plynech
Filák, Martin ; Bazala, Jiří (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zaobírá problematikou legislativních testů při hodnocení produkce škodlivin ve výfukových plynech. Je zaměřena hlavně na problematiku emisních norem, předpisů a principů pro omezování vzniku emisí. Kromě přehledu aktuálních požadavků jsou zmíněny též výhody a nevýhody jednotlivých norem spolu s návrhy na jejich vylepšení. Práce také zahrnuje přehled dění kolem kauzy Dieselgate a její dopady na společnost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 92 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.