Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 143 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Kontaktní dopomoc v plavecké výuce dětí s poruchou autistického spektra
Nováková, Linda ; Hubená, Kristýna (vedoucí práce) ; Kramperová, Veronika (oponent)
Název: Kontaktní dopomoc v plavecké výuce dětí s poruchou autistického spektra Cíle: Cílem práce bylo zmapovat problematiku kontaktní dopomoci v plavecké výuce dětí s poruchou autistického spektra. Záměrem bylo prostřednictvím dotazníku získat informace o využívání kontaktní dopomoci od organizací, případně plaveckých škol, které se problematikou této plavecké výuky zabývají. Na základě získaných dat následně vytvořit obrazový materiál o podobě kontaktní dopomoci v plavecké výuce pro tuto populaci. Metody: Výzkum byl proveden v kombinaci kvalitativních a kvantitativních metod. Pro zjištění nezbytných informací o podobě využití kontaktní dopomoci v plavecké výuce dětí s PAS v České republice bylo využito dotazníkové šetření. Při přímé účasti v plavecké výuce bylo využito zúčastněného pozorování. Z této lekce byl vytvořen obrazový materiál. Pomocí nezúčastněného pozorování byla provedena analýza obrazového materiálu. Výsledky: Z výsledků výzkumu je patrné, že využití kontaktní dopomoci v plavecké výuce dětí s PAS má své opodstatnění. Z responzí vyhodnocených z dotazníkového šetření plyne převaha pozitivního vlivu na plavce. Instruktoři pozorují zlepšení plavecké polohy, uvolnění a snížení strachu z vody. Dále je vnímáno zkvalitnění jemné a hrubé motoriky a taktéž zlepšení sociální interakce mimo...
Pěstounská péče u dětí s poruchou autistického spektra
PROSNEROVÁ, Sára
Bakalářská práce se zabývá tématem pěstounské péče u dětí s poruchou autistického spektra. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. Část teoretická popisuje základní charakteristiku poruchy autistického spektra, symptomatologii této poruchy a její klasifikaci podle Mezinárodní klasifikace nemocí MKN-10. Dále teoretická část charakterizuje dlouhodobou pěstounskou péči společně s popisem procesu tohoto typu náhradní rodinné péče. Praktická část se zaměřuje na popis celkové zkušenosti pěstouna s přijmutím dítěte s poruchou autistického spektra do pěstounské péče. Pro výzkumné šetření byla použita kvalitativní metoda. Sběr dat byl realizován pomocí polostrukturovaného hloubkového rozhovoru.
Problémové chování u dětí s poruchou autistického spektra
Kubásková, Monika ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu problémového chování u dětí s poruchou autistického spektra. Vymezuje pojem poruch autistického spektra, základní charakteristiku a prevalenci výskytu. Dále se věnuje problémovému chování, jeho definici a konkrétním příkladům. Pozornost je věnována také příčině vzniku a funkci, kterou toto chování pro děti představuje. Podrobněji popisuje nejčastěji se vyskytující nevhodné chování a intervence, které s ním pracují. Teoretickou část uzavírá kapitola věnující se aplikované behaviorální analýze, která je v práci s problémovým chováním velmi úspěšná. Stručně je nastíněna historie tohoto terapeutického přístupu, jeho základní principy při práci s problémovým chováním a možná negativa. Empirická část obsahuje návrh výzkumu, který tematicky navazuje na předchozí poznatky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Problematika PAS z pohledu dětských lékařů
VLÁŠKOVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou poruch autistického spektra z pohledu dětských lékařů. Cílem této práce je zjistit, jak praktičtí lékaři pro děti a dorost v Jihočeském kraji provádějí screening na včasné odhalení poruch autistického spektra ve svých ordinacích a jak postupují v případě pozitivního výsledku. Dílčím cílem bylo odhalit, v čem spatřují praktičtí lékaři pro děti a dorost největší problém při diagnostickém procesu u těchto dětí. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. První kapitola teoretické části se věnuje jednotlivým poruchám autistického spektra, druhá kapitola vysvětluje tzv. "triádu" problémových oblastí, třetí popisuje screeningové a diagnostické nástroje a poslední kapitola se zaměřuje na možnosti péče o jedince s poruchami autistického spektra. Praktická část je realizovaná kvalitativním výzkumem a pro sběr dat od praktických lékařů pro děti a dorost byly použity polostrukturované rozhovory. V této části jsou dále zpracovány dvě kazuistiky dětí s poruchou autistického spektra. Pro sběr dat k vytvoření kazuistik byly taktéž použity polostrukturované rozhovory s rodiči a pedagogickými pracovníky a studium dokumentace. Ze získaných dat vyplývá, že praktičtí lékaři pro děti a dorost provádí při pravidelných preventivních prohlídkách v 18 měsících dítěte screening pro včasné odhalení poruch autistického spektra a v případě pozitivního výsledku opakují screening po půl roce znovu. Praktičtí lékaři pro děti a dorost spatřují největší problém při diagnostickém procesu v nedostatku odborníků, kteří by navázali na jejich práci.
Specifika práce s autistickými klienty v týdenním stacionáři
ROZBOUDOVÁ, Markéta
Bakalářská práce se zabývá zjištění specifik práce s autistickými klienty v týdenním stacionáři organizace Autis centrum, o.p.s. zde v Českých Budějovicích. Práce se v teoretické části zaměřuje zejména na přiblížení pojmu autismus a co s tímto pojmem souvisí. Nedílnou součástí práce je představení služby týdenního stacionáře, kterou organizace poskytuje. Praktickou část tvoří kvalitativní výzkum, který je realizován za pomoci polostrukturovaného rozhovoru s pracovníky přímé péče v týdenním stacionáři.
Aplikovaná behaviorální analýza, terapie u dětí s poruchou autistického spektra
HOLCOVÁ, Stela
Bakalářská práce se zabývá aplikovanou behaviorální analýzou, terapií u dětí s poruchou autistického spektra. Cílem bakalářské práce je zanalyzovat mínění rodičů dětí s poruchou autistického spektra o aplikované behaviorální analýze. Práce je dělena na dvě části. V teoretické části nalezneme šest kapitol, které pojednávají o teoretickém vymezení poruch autistického spektra a aplikované behaviorální analýzy. Praktická část je zpracována formou kvantitativní výzkumné strategie, s využitím metody dotazníkového šetření. Respondenty se stali rodiče dětí s poruchou autistického spektra. Výzkumu se zúčastnilo celkem 205 respondentů. Získaná data byla vyhodnocena pomocí popisné statistiky v programu MS Excel, hypotézy byly ověřovány pomocí statistického programu IBM SPSS s technikou t-testu a ANOVA. Výsledky výzkumu ukázaly, že informovanost rodičů dětí s poruchou autistického spektra o aplikované behaviorální analýze je poměrně vysoká, nicméně neopomenutelné procento respondentů však o aplikované behaviorální analýze nikdy informováno nebylo. Postoj rodičů dětí s poruchou autistického spektra k aplikované behaviorální analýze se z výsledků výzkumu jeví neutrálně, rodiče během využívání aplikované behaviorální analýzy převážně nezpozorovali žádný efekt. První hypotéza zjišťovala, zda je pozitivní vliv aplikované behaviorální analýzy ovlivněn druhem autismu, druhá hypotéza zkoumala, zda je kladnější postoj rodičů k aplikované behaviorální analýze ovlivněn věkem dítěte. Ani jedna hypotéza však nebyla potvrzena, výsledky neukázaly statisticky významný rozdíl. Bakalářská práce může pomoci jako zpětná vazba pro terapeuty či organizace, které vykonávají aplikovanou behaviorální analýzu, nebo může sloužit k zvýšení informovanosti o dané terapii pro rodiče dětí s poruchou autistického spektra.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 143 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.