Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv romantických komedií na vnímání vztahů mladými dospělými
Koníčková, Veronika ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce Vliv romantických komedií na vnímání vztahů mladými dospělými se věnuje výzkumu vlivu konzumace romantických komedií. Práce má za cíl odhalit potenciální souvislosti mezi sledováním žánru romantických komedií a postoje mladých dospělých k romantickým vztahům, respektive k jejich názorům, představám a očekáváním, a případně i jejich chování v reálných vztazích. Teoretická část práce představuje romantické komedie jako filmový žánr včetně jeho historie, klíčových postupů a charakteristických rysů. Následně práce líčí možné vlivy audiovizuálních médií na diváky, popisuje klíčové teorie pro zkoumání vlivu obsahu na publikum a shrnuje dosavadní poznatky v oblasti výzkumu vlivu romantických filmů na své diváky. Následná praktická část ukazuje průběh a výsledky spíšeného výzkumu, jehož ústřední formou byl hloubkový rozhovor s respondenty - zástupci skupiny mladých dospělých. Oproti předešlým zkoumáním se tato diplomová práce zaměřila na genderově vyrovnaný vzorek, aby byl popsán také vliv romantických filmů na mužské publikum, přestože nejsou primární cílovou skupinou tohoto žánru. V rámci výzkumu jsou zkoumány aspekty konzumace romantických komedií, přístup respondentů k reálným romantickým vztahům, víra v romantické mýty a vnímání určitého chování protagonistů v romantických komediích....
A study on the impact of the workplace reality show on the audience in China
Wang, Xichong ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Fousek Krobová, Tereza (oponent)
Práce zkoumá odstíny dopadů, které mají čínské reality show na pracovištích na publikum pocházející z různých prostředí a demografických vrstev. Typická čínská reality show na pracovišti s názvem Vzrušující nabídka je v tomto výzkumu privilegovaná jako příklad, zatímco metoda průzkumu se používá jako analytický nástroj. Vzrušující nabídka je speciálně vybrána, protože se jedinečně spojuje s pracovnísilou. Zajímavéotázky typu: "Mám dát výpověď nahá ve 30 letech?" a "Mohou neprovdané ženy bez dětí získat práci na pracovišti?", které pořad pravidelně chytá, z něj pro mnohé dělají miláčka internetu. Bylo provedeno dotazníkové šetření a po sběru dat byl nasazen statistický software SPSS k analýze informací pomocí jednorozměrného přepisu ANOVA. Zjištění z otázek plynoucích z demografických proměnných, jako je pohlaví, věk, vzdělání, postavení v zaměstnání a povolání, ukazují, že zatímco reality show na pracovišti pravděpodobně mají významný dopad na některé skupiny, jejich dopad na jiné je buď minimální, nevýznamný nebo nulový. Je však nepopiratelné, že diváci mohou z programu získat více či méně pozitivní energie, a proto zjištění této studie pomáhají zajistit zdravou energii na pracovišti. Klíčová slova Televize reality; Reality show na pracovišti; Průzkum publika; Sociálnídopad; Reality show Vlivy...
Tik Tok News: An analysis of users' perception of journalistic content on Tik Tok
Alves Faria, Giovana ; Macková, Veronika (vedoucí práce) ; Turková, Kateřina (oponent)
Considering the significant number of news outlets branching out to the Tik Tok app, more research on this format of news delivery and users' perception is crucial. Through a mixed- method study of qualitative content analysis, sentiment analysis of comments, and semi- structured interviews with 12 followers of each Tik Tok account, this study aimed at understanding how active users perceive the news on Tik Tok. The results show that the Accessibility, Style, Didactics, and Creativity resources are the ones that most encourage people to follow news on Tik Tok and in the specific media chosen for this study: Folha de S. Paulo, Estadão, NBC News, and Washington Post. This study also suggested two possible frameworks in which journalism on Tik Tok can be inserted: (1) Ambient Journalism (Hermida, 2010); and, (2) X Journalism (Loosen, Ahva, Reimer, Solbach, Deuze, and Matzat, 2020).
Vliv romantických komedií na vnímání vztahů mladými dospělými
Koníčková, Veronika ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce Vliv romantických komedií na vnímání vztahů mladými dospělými se věnuje výzkumu vlivu konzumace romantických komedií. Práce má za cíl odhalit potenciální souvislosti mezi sledováním žánru romantických komedií a postoje mladých dospělých k romantickým vztahům, respektive k jejich názorům, představám a očekáváním, a případně i jejich chování v reálných vztazích. Teoretická část práce představuje romantické komedie jako filmový žánr včetně jeho historie, klíčových postupů a charakteristických rysů. Následně práce líčí možné vlivy audiovizuálních médií na diváky, popisuje klíčové teorie pro zkoumání vlivu obsahu na publikum a shrnuje dosavadní poznatky v oblasti výzkumu vlivu romantických filmů na své diváky. Následná praktická část ukazuje průběh a výsledky spíšeného výzkumu, jehož ústřední formou byl hloubkový rozhovor s respondenty - zástupci skupiny mladých dospělých. Oproti předešlým zkoumáním se tato diplomová práce zaměřila na genderově vyrovnaný vzorek, aby byl popsán také vliv romantických filmů na mužské publikum, přestože nejsou primární cílovou skupinou tohoto žánru. V rámci výzkumu jsou zkoumány aspekty konzumace romantických komedií, přístup respondentů k reálným romantickým vztahům, víra v romantické mýty a vnímání určitého chování protagonistů v romantických komediích....
Rozbor mediálního trhu v České republice v roce 2009 z hlediska konstrukce publika za účelem prodeje
Bražinová, Michaela ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Vojtěchovská, Martina (oponent)
Diplomová práce "Rozbor mediálního trhu v České republice v roce 2009 z hlediska konstrukce publika za účelem prodeje" si klade za cíl zjistit, jaké informace česká média používají při konstrukci svého publika za účelem prodeje nejčastěji, jaké jsou zdroje těchto informací a metody jejich získávání, a do jaké míry lze tyto informace, potažmo tedy celé konstrukty publika, považovat za věrohodné, ověřitelné a relevantní. Stanovených cílů bude dosaženo prostřednictvím obsahové analýzy veřejně dostupných informačních materiálů, které média o svém publiku předkládají. Samotné analýze bude předcházet teoretická část, kdy definujeme publikum z hlediska mediálních studií i z pohledu zadavatelů reklamy a konstrukci publika za účelem prodeje vyložíme aplikací teorie sociální konstrukce reality. Uvedeme přehled charakteristik, jejichž prostřednictvím lze publikum konstruovat, přehled výzkumů publika, které tyto charakteristiky v České republice měří a přehled institucí, které v České republice tyto výzkumy zaštiťují a realizují. V závěrečné části výsledky analýzy sumarizujeme, interpretujeme a aplikujeme na predikci dalšího vývoje konstrukce mediálního publika za účelem prodeje. Součástí práce je přílohová část, která obsahuje kompletní přehled médií, která byla do analýzy zahrnuta, a kompletní data, která byla...
Posluchačem true crime podcastu: výzkum publika pořadu Opravdové zločiny
Hroudová, Anna ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Posluchačem true crime podcastu: výzkum publika pořadu Opravdové zločiny se věnuje aktuálně velmi oblíbenému žánru true crime a fenoménu podcastingu. Zaměřuje se na true crime podcast Opravdové zločiny a na jeho skalní fanoušky s účasti na dalších s teoretické části je představena historie i současnost žánru true crime s důrazem na jeho publikum a na vývoj projevů a forem fanouškovství v jeho dlouhé historii. Práce dále rozděluje podcasty žánru true crime do dvou skupin - na publicistické a zábavní a následně definuje jejich charakteristické rysy. Popsány jsou také nejvýznamnější zástupci každé kategorie - Následná praktická část představuje průběh a závěry výzkumu, zaměřeného na skalní fanoušky českém prostředí, pořadu Opravdové zločiny sadit je do kontextu historických pramenů i moderních kvantitativních výzkumů obdobných pořadů ze zahraničí - především ze Spojených států. Výzkum jako stěžejní motivaci skalních fanoušků k poslechu podcastu označuje fascinaci zločinem, a především jeho pachateli. Značná pozornost je věnována také strachu ze zločinu a jeho genderovým aspektům. Zároveň práce identifikuje funkci podcastu jako nástroje zaměstnání.
Seriál Život je ples očima seniorů: recepční analýza zobrazených témat
Höschlová, Aneta ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na recepční analýzu českého seriálu Život je ples. Jedná se o rodinný seriál z produkce České televize, jehož ústředním tématem jsou osudy klientů domova seniorů, jejich rodin a zaměstnanců, kteří o ně pečují. Analýza recepce se věnuje zejména tomu, jak seriál vnímali senioři, tedy skupina lidí, o které dílo pojednává. Teoretická část představuje tři přístupy k výzkumu publik, největší důraz klade na sociokulturální výzkum, který odmítl moc textu a připustil, že mediální texty jsou otevřené několika možným interpretacím v závislosti na určitém společenském kontextu každého recipienta a dalším zvyklostem. Z tohoto přístupu vzešel výzkum recepce, který tato diplomová práce také přibližuje. Dále se věnuje problematice života seniorů a předkládá tak teoretický základ pro následnou analýzu. V neposlední řadě se zabývá utvářením identity na základě mediální fikce. V empirické části se práce soustředí na několik vybraných témat, která vzešla z kvalitativní obsahové analýzy jednotlivých dílů pořadu. Jedná se o sny seniorů a vzdělávání, rodinné i partnerské vztahy starších lidí a specifika života v domově seniorů. Tato práce prostřednictvím metody ohniskových skupin zjišťuje, zda vnímání výše uvedených témat seniory souzní se seriálovým zobrazením těchto oblastí, jak se toto...
Konstrukce představ o první republice pohledem dvou generací na příkladu stejnojmenného televizního seriálu
Hložková, Dominika ; Baslarová, Iva (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce "Konstrukce představ o první republice pohledem dvou generací na příkladu stejnojmenného televizního seriálu" se zabývá vytvářením představ o historickém období na základě sledování českého seriálu První republika, vysílaném od ledna 2014 do června 2014 na programu České televize. Cílem práce je ukázat, jak prostřednictvím mediálních obsahů spolukonstruují diváci dobu, kterou sami nezažili. To je porovnáno s diváky, kteří první republiku zažili a mohli ji tak se seriálem subjektivně srovnat. Publika obou generací jsou zkoumána rovnocenně a následně porovnána. V teoretické části jsou představeny základní myšlenky sociálních a mediálních konstruktivistických teorií a účinky televizního vysílání na publikum. Výsledná analýza získaných dat pak sice z těchto teorií vychází, ale snaží se přinést novou hypotézu. Výzkum se opírá o kvalitativní metodu zakotvené teorie Strausse a Glasera a pro bádání byly použity metody polostrukturovaného rozhovoru a skupinového rozhovoru.
Výzkum publika: mediální politika na mateřské/rodičovské dovolené
Veličková, Markéta ; Baslarová, Iva (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Mediální politika na mateřské dovolené je obsahem diplomové práce, která předkládá výsledky kvalitativního výzkumu publika metodou zakotvené teorie. Pomocí polostrukturovaných rozhovorů analyzuji jednotlivé příčiny, podmínky, kontexty, strategie a následky mediální politiky jednotlivých narátorek. Užívání médií na mateřské dovolené je souborem postojů matky, ale také otce, který je v konsensu s matkou v jedné domácnosti a naopak ve střetu v jiné domácnosti. Vlivy z dětství nebo z nejbližšího okolí se neustále promítají v jednotlivých strategiích mediální politiky, kdy hraje významnou roli také profesní status matky a uspokojení jejích potřeb nabízených médii. V neposlední řadě je zde střet mezi vlastním komfortem, v těchto okamžicích média zastávají role chůvy a jsou nezbytným členem domácnosti, a péčí o dítě, kdy matka více či méně reguluje roli médií v prvních letech života dítěte na základě své zkušenosti, jejími slovy "v přiměřené míře".
Trend zombifikace v současné filmové a serálové tvorbě - výzkum publika
Malinová, Lenka ; Baslarová, Iva (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce s názvem "Trend zombifikace v současné filmové a seriálové tvorbě - výzkum publika" se zabývá otázkou "proč lidé vyhledávají seriály a filmy se zombie tematikou." V teoretické části práce autorka představí pojem "zombie" z hlediska jeho dominantní pozice v rámci populární kultury. Na pozadí historického a teoretického vymezení tématu budou představeny výsledky výzkumu publika, který je zaměřen na diváky-fanoušky zombie žánru mediální tvorby. Výsledná analýza se pokusí komparací diskurzu mediálního produktu a diskurzu publika odhalit hypotézu vystihující vztah diváků k mediálním obsahům se zombie tematikou. Výzkum je založen na kvalitativní metodě zakotvené teorie. Pro výzkum byly použity metody polostrukturovaného rozhovoru a zúčastněného pozorování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.