Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití volného času a volnočasových aktivit u žáků středních škol v Chomutově
Arnold, Vladimír ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
1 ABSTRAKT Bakalářská práce na téma "Využití volného času a volnočasové aktivity žáků středních škol v Chomutově" se zabývá časem a volným časem dětí a mládeže z Chomutovského regionu a mapuje problematiku jejich volnočasových aktivit a činností. Teoretická část se zabývá definicí volného času a jeho historickým pojetím, různými pohledy na volný čas, funkcemi, které tento čas má a činiteli, které volný čas ovlivňují. Dále se teoretická část zabývá výchovou ve volném čase a jejími funkcemi, výchovou mimo vyučování a školskými volnočasovými zařízeními včetně subjektů volnočasových aktivit, která se ve městě Chomutově nachází. Pozornost je také zaměřena na problematiku rizikového chování, které dnešní mládež ohrožují a zda je možno tyto jevy nějakým způsobem eliminovat, nebo jim částečně předcházet prevencí. V další části této práce jsou popsány také sociální sítě, které mají na trávení volného času nemalý vliv. Cílem této práce je zjistit, jakým způsobem žáci středních škol v Chomutově využívají svůj volný čas, zda jsou spokojeni s náplní a množstvím svého volného času, jakým se věnují volnočasovým aktivitám a zda využívají některé volnočasové zařízení, které město Chomutov nabízí. Pro dosažení tohoto cíle bylo použito dotazníkového šetření.
Vzdělávací potřeby pedagogických pracovníků v zájmovém vzdělávání
Dostálková, Dana ; Šimek, Dušan (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Tématem diplomové práce je identifikace vzdělávacích potřeb pedagogů volného času v zájmovém vzdělávání. Teoretická část se zabývá identifikací a analýzou vzdělávacích potřeb. Dále se zaměřuje na vzdělávání zaměstnanců, jejich kompetence a využití kompetenčního přístupu k jejich vzdělávání. Teoretickou část uzavírá kapitola o zájmovém vzdělávání a působení pedagoga volného času. Cílem výzkumné části je identifikace vzdělávacích potřeb uvedených pracovníků a specifikace jejich kompetencí. Výzkumná část zahrnuje šetření realizované technikou nestrukturovaných písemných rozhovorů. Na základě analýzy získaných informací jsou specifikovány kompetence pedagoga volného času a je vytvořen jeho kompetenční model, který lze využít pro výběr, hodnocení, odměňování a další vzdělávání zaměstnanců působících v zájmovém vzdělávání. Identifikace vzdělávacích potřeb nabízí pedagogům volného času oblasti, témata a náměty pro jejich další profesní vzdělávání.
Proměny obrazu "správéno" skauta v časopise Junák
Reslerová, Kateřina ; Švec, Štefan (vedoucí práce) ; Suk, Pavel (oponent)
Hlavním tématem diplomové práce je dětský časopis Junák, určený zejména členům stejnojmenné skautské organizace. Práce nastiňuje základní myšlenky celého skautského hnutí a jeho přínos pro společnost. Dále popisuje dějiny českého skautingu od počátků až do současnosti. V další části se věnuje samotnému časopisu Junák, jeho historii a významu pro členy skautské organizace. Stručně se dotýká také formálních změn, které nastaly v průběhu vydávání časopisu. Druhá, praktická část se zabývá výzkumem vývoje charakteristik ideálního skauta v různých časových obdobích tak, jak ho na svých stránkách prezentoval právě časopis Junák. Prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy zkoumá, jak se od doby první republiky až do současnosti měnily vlastnosti, schopnosti, hodnoty a náplň činnosti správného skauta. Tato část se také snaží zjistit, zda byl tento skaut ovlivněn politickými a společenskými okolnostmi své doby. Výzkum se skládá z osmi jednotlivých obrazů "správného" skauta vytvořených na základě analýzy osmi vybraných ročníků časopisu. Závěr práce tvoří shrnutí všech těchto obrazů souhrnně popisujících vývoj atributů skauta v průběhu téměř sta let s důrazem na jejich vzájemné odlišnosti.
Koncepce výchovy mimo vyučování v socialistickém Československu
REITMAIEROVÁ, Martina
Práce se soustředí na koncepci výchovy mimo vyučování v socialistickém Československu. Osvětluje dobové pojmy mimotřídní a mimoškolní výchova a podává přehled jednotlivých koncepcí výchovy mimo vyučování do 70. let 20.století. Hlavní důraz je položen na koncepci výchovy mimo vyučování ze 70. let, která stanovila podmínky dalšího rozvoje výchovně vzdělávací soustavy. Cílem je ukázat pozitivní i negativní stránky koncepce výchovy mimo vyučování v socialistickém Československu a poukázat na možnosti jejího dalšího rozvoje, které ovlivnily volný čas dětí a jejich další vývoj. V práci jsou vzájemně porovnány jednotlivé koncepce výchovy mimo vyučování včetně upozornění na nedostatky zvláště starší koncepce. Hlavní pozornost je věnována kritickému zhodnocení novější koncepce výchovy mimo vyučování ze 70. let, zde prezentované především prostřednictvím náhledu V. Bláhy.
Srovnání volnočasových aktivit nabízených ze strany nestátních neziskových organizací v Českých Budějovicích z hlediska podpory integrace romských dětí na základních školách
ZIMANDLOVÁ, Monika
Diplomová práce se zabývá srovnáním využití volnočasových aktivit nabízených ze strany nestátních neziskových organizací v Českých Budějovicích, oproti základním školám (ZŠ), jako jedna z možností podpory integrace romských dětí ve vzdělávacím procesu. Teoretická část práce seznamuje s problematikou integrace jak z obecného hlediska, tak i ve vztahu k cílové skupině Romů a romských dětí navštěvující běžné základní školy. Dále je zde okrajově shrnuta problematika romské menšiny a její dopady na život ve společnosti. Poslední kapitola teoretické části práce je věnována problematice NNO v Českých Budějovicích ve vztahu k romským dětem a jejich integraci ve školní výuce a dále náplni volnočasových aktivit zprostředkovaných těmito organizacemi a jejími dopady na integraci romských dětí na ZŠ. V praktické části diplomové práce je použito výzkumné šetření povahy kvalitativní strategie výzkumu, které bylo realizováno pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Cílem práce je zjistit využití volnočasových aktivit nabízených cílové skupině romských dětí ze strany NNO jako jednu z možností podpory integrace, která je zprostředkována nejen ze strany ZŠ, ale i ze stany NNO zaměřených na danou cílovou skupinu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.