Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Looking at and through the Beast: Construction of 'Animal' within the Prague Zoo
Polakovičová, Dana ; Stella, Marco (vedoucí práce) ; Haywood, Mark (oponent)
Předkládaná diplomová práce vychází z předpokladu, že zoologické zahrady představují kulturní instituce, které zrcadlí to, jak jsou "příroda" a zvířata sociálně a kulturně interpretovány. Prostřednictvím zúčastněného pozorování sleduje, jakých významů a forem nabývají zvířata pražské zoo skrze pohled návštěvníků, a analýzou obrazových a písemných materiálů vytvořených pražskou zoo zkoumá to, jak jsou tato zvířata konstruována prostřednictvím samotné zoologické zahrady. Zvíře žijící v zoo je považováno za specifický typ zvířete, odlišný jak od zvířat domácích, tak i divokých. Zoologická zahrada v Praze a její návštěvníci vytvářejí chimérického tvora, jenž je schopen obsáhnout a propojit různé a často protichůdné trendy a koncepce toho, jak je nahlíženo na zvířata v zoo.
Looking at and through the Beast: Construction of 'Animal' within the Prague Zoo
Polakovičová, Dana ; Stella, Marco (vedoucí práce) ; Haywood, Mark (oponent)
Předkládaná diplomová práce vychází z předpokladu, že zoologické zahrady představují kulturní instituce, které zrcadlí to, jak jsou "příroda" a zvířata sociálně a kulturně interpretovány. Prostřednictvím zúčastněného pozorování sleduje, jakých významů a forem nabývají zvířata pražské zoo skrze pohled návštěvníků, a analýzou obrazových a písemných materiálů vytvořených pražskou zoo zkoumá to, jak jsou tato zvířata konstruována prostřednictvím samotné zoologické zahrady. Zvíře žijící v zoo je považováno za specifický typ zvířete, odlišný jak od zvířat domácích, tak i divokých. Zoologická zahrada v Praze a její návštěvníci vytvářejí chimérického tvora, jenž je schopen obsáhnout a propojit různé a často protichůdné trendy a koncepce toho, jak je nahlíženo na zvířata v zoo.
Krizová komunikace ZOO Praha po povodních v letech 2002 a 2013: komparativní studie
Šťastná, Ema ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Bakalářská práce ‚Krizová komunikace Zoo Praha po povodních v letech 2002 a 2013: komparativní studie' se zabývá analýzou principů, nástrojů a sdělení komunikačních kampaní Zoo Praha v souvislosti s povodněmi v letech 2002 a 2013. V první části se věnuje deskripci teoretického rámce krizové komunikace, kde rozebírá jednotlivé klíčové prvky, principy a fáze komunikačního procesu. Mimo jiné krátce pojednává o fenoménu dobrovolnictví a filantropie v České republice. V rámci jednotlivých komunikačních kampaní Zoo Praha práce analyzuje výše definované prvky s ohledem na kontext situace, během níž se kampaně uskutečnily. Zabývá se tak obsahem komunikovaných témat, rolí jednotlivých komunikátorů, komunikačními nástroji, jež byly v kampaních využity, komunikací se zainteresovanými skupinami či způsobem oslovení a organizace dobrovolníků. V závěru porovnává efektivitu obou aplikovaných krizových komunikací a identifikuje v nich analogii, vývoj či změnu.
Komunikační aktivity ZOO Praha v období let 2010-12 a jejich historické souvislosti
Kořínková, Markéta Maryam ; Orban, Karol (vedoucí práce) ; Strielkowski, Wadim (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl seznámení se základní problematikou art marketingu a komunikace neziskové organizace na příkladu ZOO Praha. Její metodou je pozorování a následná deskripce hlavních komunikačních a marketingových momentů realizovaných ZOO Praha v letech 2010 - 2012. Popisuje hlavní komunikační kampaně subjektu představené v tomto období. Dále se zabývá rozborem vybraných historických událostí, které ovlivnily současnou podobu a komunikaci pozorovaného subjektu. Uvádí základní terminologii a příklady z oblastí marketing, art marketing, marketingový výzkum, corporate identity, image, logotyp, krizový management a dalších. Mezi zmiňované historické momenty lze zařadit zejména dlouholetý spor o logo s výtvarníkem Michalem Cihlářem a tím zapříčiněná změna loga i celého vizuálního stylu, oslavy 80 let od založení Zoo Praha a krizovou komunikaci během povodní roku 2002. Velmi stručně popisuje zásadní historické momenty počínaje jejím založením.
Změna vizuálního stylu Zoo Praha
Dvořáková, Anna ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Kocourek, Ivan (oponent)
Tato diplomová práce zevrubně zkoumá a představuje nové logo a s ním spojený vizuální styl Zoo Praha. Předmětem práce je dále jeho zhodnocení na základě teoretických principů grafického designu a firemní identity, firemního designu a firemní image a srovnání s logy jiných zoologických zahrad v České republice a v zahraničí. K vypracování byl proveden průzkum implementace nového vizuálního stylu v prostorách zahrady a monitoring průřezem marketingových kampaní včetně reklamních a upomínkových předmětů, na nichž je logo aplikováno. Práce obsahuje také několik doporučení pro zlepšení vizuálního stylu Zoo Praha. V samotném závěru pak představuje alternativní návrh loga pro pražskou zoologickou zahradu, jenž byl vytvořen autorkou práce.
Hnízdní biologie supa mrchožravého v zoo Praha a evropských chovech
PACHTOVÁ, Tereza
Sup mrchožravý (Neophron pernopterus) je nejmenším a nejvíce ohroženým evropským supem. Populace v přírodě dramaticky klesají a jeho monitoring je obtížný hlavně proto, že evropské populace jsou převážně tažné. Z tohoto důvodu byl r. 2012 přeřazen do kategorie kriticky ohrožených druhů (IUCN, 2014). Pražská zoo vykazuje skvělé výsledky v chovu těchto dravých ptáků. V chovné sezóně 2013 odchovala 2 mláďata (1 samce, 1 samici) z celkem 7 odchovaných mláďat v Evropě. Další mládě bylo odchováno v zoo Zlín-Lešná (samec). Celkem se tedy ČR podílí na celkovém počtu mláďat r. 2013 v Evropě (EAZA) necelou polovinou. V sezóně 2014 je to rovněž vysoké číslo, více než jedna polovina (celkem 13 mláďat, 3 ze zoo praha, 4 zoo Zlín-Lešná). Zoo Praha také spravuje posledních více než deset let plemennou knihu a od r. 2012 vede i evropský záchovný program na záchranu supa mrchožravého. Pro koordinaci a zvýšení úspěšnosti chovů Evropy je proto důležité sumarizovat data úspěšných chovů a vyhodnotit je s cílem pomoci zlepšit chovy evropských zoologických zahrad. Součástí programu je rovněž reintrodukce supů do volné přírody. Předkládaná diplomová práce je souhrnem vlastního etologického pozorování v zoo Praha, krátkého pozorování zoo Zlín-Lešná, sumarizace dat z jiných evropských zoologických zahrad a zhodnocení chovu celkově, včetně faktorů předcházejících vlastnímu hnízdění, inkubaci vajec a líhnutí mláďat.
Výsledky hnízdění a odchovů jednotlivých druhů sojkovců (Timaliidae, Passeriformes) v zoo Praha
JANDOVÁ, Ivana
Sojkovci spolu s jejich blízkými příbuznými timáliemi nejsou zrovna častými chovanci zoologických zahrad. V České republice je chová pouze zoo Ohrada, zoo Plzeň a zoo Praha. Chov v zoologických zahradách se obecně příliš nedaří. Pražská zoo se svým počtem druhů, vlastní největší kolekci těchto ptáků v Evropě. V minulosti se pražským chovatelům jako prvním v Evropě podařilo odchovat například sojkovce rezavočelé (Garrulax rufifrons), šedohnědé (Garrulax palliatus), vlnkohřbeté (Garrulax lunulatus) či sojkovce dvoubarvé (Garrulax bicolor). Jako prvním v Česku se zde rozmnožili kriticky ohrožení sojkovci modrotemenní (Dryonastes courtoisi). Právě sojkovci modrotemenní jsou natolik vzácní, že několik let nebylo vůbec jasné, zda v přírodě ještě přežívají. Znovuobjeveni byli v roce 2000 v počtu asi 240 kusů. Stavy v zoologických zahradách světa nepřekračují 100 kusů, pro které vede zoo v Chesteru evropskou plemennou knihu. Někteří ptáci se v Praze rozmnožují opakovaně a dokazují tak, že se povedlo nalézt správnou metodiku chovu, která snad povede ke vzniku pro ochranu těchto ptáků zásadní pojistné populace v lidské péči. Předkládaná práce je snahou o vyhodnocení souvislostí výsledků chovu s jeho podmínkami, srovnání hnízdních aktivit vybraných dvou druhů sojkovců, dále sumarizování rozšíření a výsledků chovu jednotlivých druhů, a také zpracování rozšíření, vývoje početnosti a problematiky ochrany sojkovců v přírodě. Byly zjištěny následující skutečnosti: že chov ptáků v expozici či v zázemí nemá zásadní vliv na jejich hnízdní aktivitu, jako spíše to, zda se jedná o nově sestavený či déle spárovaný pár, že u lesního sojkovce se na inkubaci během dne podílí hlavně samice, kdežto u sojkovce dvoubarvého dochází k velmi častému střídání v různě dlouhých intervalech. Z práce je také patrné, že pouhých 5 párů z celkových 12, u kterých se projevila hnízdní aktivita, jsou schopni postavit hnízdo bez pomoci ošetřovatelů, což může být přisuzováno k jejich čím dál užší příbuzenské plemenitbě a zařazování stále většího počtu uměle odchovaných jedinců do chovu.
Analýza marketingové komunikace ZOO Praha
Glaserová, Monika ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Skokanová, Dagmar (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové komunikace pražské zoologické zahrady a je zaměřena na výzkum nástrojů komunikačního mixu. Cílem práce je analýza fungování složek komunikačního mixu a vnímání marketingové komunikace zoologické zahrady veřejností. Práce je rozdělena na šest částí -- úvod, část věnovanou Zoo Praha, teoretickou část, metodologickou část, praktickou část a závěr. Teoretická část se skládá z charakteristiky marketingové komunikace, komunikačního mixu a charakteristiky Zoo Praha. V metodologické části jsou uvedeny metody zkoumání. Praktická část se skládá z rozboru jednotlivých nástrojů komunikačního mixu a z průzkumu u široké veřejnosti, kde je cílem potvrdit nebo vyvrátit stanovené hypotézy. Závěr práce obsahuje shrnutí šetření a doporučení týkající se marketingové komunikace Zoo Praha.
Aplikace marketingu v Zoo Praha
Šuhajová, Irena ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Pergl, Jiří (oponent)
Bakalářská práce na téma "Aplikace marketingu v Zoo Praha" je zaměřena na výzkum nástrojů marketingového mixu služeb v této organizaci. Prvním cílem této práce bylo analyzovat aplikaci těchto nástrojů z pohledu marketingového vedení této instituce. Druhým cílem bylo zjištění spokojenosti a informovanosti veřejnosti ve spojení se Zoo Praha na základě dotazníkového průzkumu. Teoretická část této bakalářské práce definuje základní pojmy, což jsou služby, marketing, nástroje marketingového mixu služeb. Praktická část je složena z informací poskytnutých vedením Zoo Praha a zanalyzováním dotazníkového šetření veřejnosti. Výsledky z praktické části jsou důležité pro závěr bakalářské práce, kde jsou zhodnoceny výsledky vnímání pražské zoo veřejností a to je porovnáno s informacemi poskytnuté marketingovým vedením organizace a následně jsou navržené drobná doporučení.
Analýza komunikačního mixu Zoo Praha
Linhartová, Štěpánka ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Frühbauer, Otakar (oponent)
Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy jako komunikační mix a jeho složky, hlavně pak reklama a public relations. Dále pak pojem vizuální styl a jeho tvorba. V praktické části je podroben analýze komunikační mix Zoo Praha z let 2002 - 2007, s důrazem na jednotný vizuální styl, který se komunikačním mixem prolíná.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.