Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Osvojování kresby dětmi předškolního věku (3, 4 až 5letých)
Pejchalová, Zuzana ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Slavík, Jan (oponent)
diplomové práce Příjmení a jméno: Bc. Pejchalová Zuzana Katedra: psychologie PdF UK Praha Název práce: Osvojování kresby dětmi předškolního věku (3, 4 - 5letými) Název práce v anglickém jazyce: Learning to draw in preschoolers (3, 4 and 5 years old) Vedoucí práce: PhDr. Miroslav Klusák, CSc. Počet stran: 63 Počet příloh: 30 Počet titulů použité literatury: 14 Klíčová slova: Kresba v mateřské škole Grafomotorika Skupinová kresba Řízená kresba Volná kresba Resumé v českém jazyce Diplomová práce je zaměřena na osvojování kresby dětmi předškolního věku. Popisuje jednotlivé výtvarné složky denního programu, při nichž děti v mateřské škole kreslí. Blíže pak charakterizuje, co děti kreslí v jednotlivých složkách, o co jde učitelce a jaké výchovné cíle prosazuje. A na závěr se zaměřuje na kresebné rozdíly mezi jednotlivými dětmi.
Výtvarný projev psychicky deprivovaných dětí v předškolním věku
ŠEFLOVÁ, Pavlína
Bakalářská práce je věnována výtvarnému projevu psychicky deprivovaných dětí v předškolním věku. V teoretické části je hlavní důraz kladen na vývoj kresby v předškolním věku, na problematiku psychické deprivace a možnosti arteterapie u daných dětí. Praktická část práce je věnována analýze volných kreseb psychicky deprivovaných dětí ve srovnání s kresbami dětí z funkčních rodin. Je hodnocena kompozice, námět kreseb, barevnost a zpracování prostoru. V závěru je prezentováno několik kazuistik s kresbami deprivovaných dětí. Zjištěné závěry jsou srovnávány s poznatky v odborné literatuře.
Volná a řízená kresba u dětí s Aspergerovým syndromem
Macková, Anna ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o kresbě dětí s Aspergerovým syndromem. Je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretickou část tvoří tři hlavní kapitoly. První kapitola shrnuje poznatky o poruchách autistického spektra, zvláště o Aspergerově syndromu. V druhé kapitole se zabývám dětskou kresbou, jejím vývojem u běžné populace, tématikou a diagnostikou. Následuje pojednání o specifických znacích kreseb osob s Aspergerovým syndromem. Empirická část obsahuje kazuistiky dvou dětí s Aspergerovým syndromem a analýzy jejich volných a řízených kreseb. Cílem práce je zjistit, zda se v kresbách dětí s Aspergerovým syndromem objevují nějaké signifikantní znaky související s jejich diagnózou a následně porovnat tato zjištění s odbornou literaturou. Klíčová slova: Aspergerův syndrom, volná kresba, řízená kresba
Volná kresba dětí předškolního věku
Kolouchová, Denisa ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na volnou kresbu dětí předškolního věku. Jejím cílem je zjistit, jak a co kreslí dnešní předškolní děti. Teoretická část práce se věnuje charakteristice předškolního dítěte. Dále je v ní podrobněji rozebrána kresba, její vývoj, témata, která se v ní vyskytují, typologie kreslířů a pojetí kresby. V praktické části sleduji, jaká témata a motivy se v kresbě předškolních dětí objevují. Následuje analýza citových prožitků dětí při kreslení, frekvence kresby a užité techniky. Také zkoumám a popisuji typologie kreslířů a pojetí kresby, která vycházejí z poznatků odborné literatury. Na konci práce hodnotím dosažené výsledky jednotlivých analýz. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rozdíly v kresbě předškolních dětí v závislosti na jejich školní zralosti
Šanderová, Veronika ; Titmanová, Michaela (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent)
Cílem této bakalářské práce je srovnání kreseb školsky zralých a nezralých dětí. Tyto kresby by se měly v určitých znacích odlišovat. Na základě psychologického screeningového vyšetření byla skupina dětí rozdělena psychologickým pracovníkem do dvou částí - na děti školsky zralé a školsky nezralé. Tyto děti byly autorkou práce vyzvány, aby nakreslily dvě kresby - strom, volné téma (kresba pána převzata z jejich Kern-Jiráskova testu). Na základě rozboru literatury byla stanovena vlastní kritéria pro hodnocení těchto kreseb (zahrnující jak oblast grafomotoriky, tak kognitivní hledisko). Vlastní výzkum se týká hodnocení kreseb dětí obou skupin. Hlavním výstupem práce je srovnání obou skupin dětí, popsání hlavních rysů kresby školsky zralých a školsky nezralých dětí a zjištění, zda je kresba v souladu s psychologickým screeningovým vyšetřením. KLÍČOVÁ SLOVA Školní zralost, školní připravenost, předškolní věk, Kern-Jiráskův test školní zralosti, kresba pána, kresba stromu, volná kresba.
Volná kresba dětí předškolního věku
Kolouchová, Denisa ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na volnou kresbu dětí předškolního věku. Jejím cílem je zjistit, jak a co kreslí dnešní předškolní děti. Teoretická část práce se věnuje charakteristice předškolního dítěte. Dále je v ní podrobněji rozebrána kresba, její vývoj, témata, která se v ní vyskytují, typologie kreslířů a pojetí kresby. V praktické části sleduji, jaká témata a motivy se v kresbě předškolních dětí objevují. Následuje analýza citových prožitků dětí při kreslení, frekvence kresby a užité techniky. Také zkoumám a popisuji typologie kreslířů a pojetí kresby, která vycházejí z poznatků odborné literatury. Na konci práce hodnotím dosažené výsledky jednotlivých analýz. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Volná kresba dětí raně školního věku
Machová, Natálie ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá volnou kresbu dětí mladšího školního věku, především z hlediska motivů a témat kreseb, dále pak pojetí, frekvenci a oblibu spontánní kresby. Bylo vybráno 10 zástupců této generace, kteří navštěvují 2. třídu základní školy. Na základě nakreslených obrázků, jež děti kreslily mimo školu, a následně provedených rozhovorů s dětmi, kterých jsem se dotazovala na konkrétní výtvarné projevy, detaily kreslení a dílčí informace týkající se kresby. Byla tak posouzena a zmapována situace volné kresby dětí raně školního věku. Při analýze vybraných kreseb se zaměřuji především na kategorie jednotlivých témat, které vzešly z vytvořených obrázků, výskyt konkrétních motivů a jejich procentuální zastoupení jak u všech dětí, tak s ohledem na pohlaví. V práci je naznačena také skutečnost, do jaké míry se v kresbách odráží současná doba moderních technologií. Ukázalo se, že respondenti ve svých výtvorech nejčastěji zobrazují přírodní motivy, zejména pak zvířata. Výsledky dále ukazují, že frekvence a atraktivita kresby dětí mladšího školního věku je navzdory nástupu do školy a moderní době poměrně vysoká. KLÍČOVÁ SLOVA Volná kresba, mladší školní věk, motivy a témata kresby
Volná a řízená kresba u dětí s Aspergerovým syndromem
Macková, Anna ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o kresbě dětí s Aspergerovým syndromem. Je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretickou část tvoří tři hlavní kapitoly. První kapitola shrnuje poznatky o poruchách autistického spektra, zvláště o Aspergerově syndromu. V druhé kapitole se zabývám dětskou kresbou, jejím vývojem u běžné populace, tématikou a diagnostikou. Následuje pojednání o specifických znacích kreseb osob s Aspergerovým syndromem. Empirická část obsahuje kazuistiky dvou dětí s Aspergerovým syndromem a analýzy jejich volných a řízených kreseb. Cílem práce je zjistit, zda se v kresbách dětí s Aspergerovým syndromem objevují nějaké signifikantní znaky související s jejich diagnózou a následně porovnat tato zjištění s odbornou literaturou. Klíčová slova: Aspergerův syndrom, volná kresba, řízená kresba
Osvojování kresby dětmi předškolního věku (3, 4 až 5letých)
Pejchalová, Zuzana ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Slavík, Jan (oponent)
diplomové práce Příjmení a jméno: Bc. Pejchalová Zuzana Katedra: psychologie PdF UK Praha Název práce: Osvojování kresby dětmi předškolního věku (3, 4 - 5letými) Název práce v anglickém jazyce: Learning to draw in preschoolers (3, 4 and 5 years old) Vedoucí práce: PhDr. Miroslav Klusák, CSc. Počet stran: 63 Počet příloh: 30 Počet titulů použité literatury: 14 Klíčová slova: Kresba v mateřské škole Grafomotorika Skupinová kresba Řízená kresba Volná kresba Resumé v českém jazyce Diplomová práce je zaměřena na osvojování kresby dětmi předškolního věku. Popisuje jednotlivé výtvarné složky denního programu, při nichž děti v mateřské škole kreslí. Blíže pak charakterizuje, co děti kreslí v jednotlivých složkách, o co jde učitelce a jaké výchovné cíle prosazuje. A na závěr se zaměřuje na kresebné rozdíly mezi jednotlivými dětmi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.