|
Evropská emisní legislativa
Rytina, Matěj ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo pojednat o výfukových emisích a jejich škodlivosti, stručně shrnout problematiku emisních norem, a hlavně shrnout dosavadní dění kolem aféry „Dieselgate“, jakožto velmi medializované a propírané kauzy. V práci jsem se snažil tuto problematiku objektivně posoudit. Přínos práce by měl být takový, že tato aféra ještě dosud nebyla zpracována na akademické úrovni.
|
|
Výrobní stavby Autocentrum skupiny VW
Macholánová, Petra ; Vranová, Daniela (oponent) ; Boleslavská, Yvona (vedoucí práce) ; Sobotka, Jindřich (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá novostavbou objektu Autocentra VW Group, která se má nacházet v Brně, severovýchodně od centra města, v městské čtvrti Zábrdovice, na ulici Cejl a Zábrdovická, z druhé strany pak ohraničena komunikací na ulici Jana Svobody. Pozemek je Magistrátem města Brna veden jako Brownfield pod číslem 3402. Stavební pozemek má nepravidelný tvar o výměře cca 1,15 ha a je převážně orientován ve směru sever-jih. Z východní strany ho lemuje ochranný pás řeky Svitavy. Z Jižní strany je ohraničen komunikací po ulici Cejl, ze které je taky přístupný a ze severozápadní strany ho ukončuje ul. Jana Svobody. Pozemek se nachází v bývalé průmyslové zóně, okolní zástavbu tvoří objekty smíšené funkce. Budova autocentra je situována kolmo k jižní hranici pozemku. Příjezd k objektu je navržen z komunikace vedoucí z ulice Cejl s vyústěním komunikace až na ul. Jana Svobody. Urbanistické řešení počítá se samostatnými provozy showroomu a servisu. Pro obě části jsou navrženy samostatné parkovací plochy pro potřeby jednotlivých provozů. Objekt je navržen tak, aby vyhověl požadavkům provozu autocentra VW Group. Bude sloužit k prezentaci a prodeji vozů značek Volkswagen, Škoda, Audi a Seat s příslušným servisem a skladem náhradních dílů.
|
|
Autocentrum VW Group
Lyčková, Kateřina ; Svoboda, Jiří (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce) ; Skála, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší novostavbu objektu Autocentra VW Group na jihu města Brna, v městské části Brněnské Ivanovice, na ulici Kaštanová. Pozemek je Magistrátem města Brna veden jako Brownfield pod číslem 0201. Má trojúhelníkový tvar o výměře cca 1,3 Ha a je orientován ve směru sever-jih. Z východní strany ho lemuje ochranný pás řeky Svitavy. Pozemek se nachází v průmyslové zóně, okolní zástavbu tudíž tvoří obchodní, administrativní a průmyslové budovy. Budova autocentra je situována kolmo k jižní hranici pozemku, delšími stranami na východ a západ. Příjezd k objektu je navržen z komunikace vedoucí z ulice Kaštanová. Urbanistické řešení počítá se samostatnými provozy showroomu a servisu. Pro obě části jsou navrženy samostatné parkovací plochy pro potřeby jednotlivých provozů. Objekt je navržen tak, aby vyhověl požadavkům provozu autocentra VW Group. Bude sloužit k prezentaci a prodeji vozů značek Volkswagen, Škoda, Audi a Seat s příslušným servisem a skladem náhradních dílů.
|
|
AUTOCENTRUM VW GROUP MIKULOV
Abikenova, Kamilya ; Hudeček, Vladimír (oponent) ; Dýr, Petr (vedoucí práce) ; Kacálek, Petr (vedoucí práce)
BAKALÁŘSKÁ PRÁCE ZABÝVAJÍCÍ SE DOKUMENTACÍ PRO DSP A DPS NOVOSTAVBY AUTOCENTRA VOLKSWAGEN GROUP. PRÁCE VYCHÁZÍ Z DŘÍVE VYPRACOVANÉ STUDIE V PŘEDMĚTU AG33. NAVRHOVANÁ STAVBA SE NACHÁZÍ V MIKULOVĚ. POZEMEK SE NACHÁZÍ NA PŘEVÁŽNĚ ROVINATÉM POZEMKU MEZI ULICEMI JIRASKOVÁ A REPUBLIKANSKÉ OBRANY A NA ZÁPADNÍ STRANĚ POZEMEK VYMEZUJE VINNÉ POLE. OBJEKT AUTOCENTRA SE SKLÁDÁ ZE ČTYŘ NADZEMNÍCH STAVEBNÍCH OBJEKTŮ, VZÁJEMNĚ DILATOVANÝCH, KTERÉ VYHOVUJÍ POŽADAVKŮM PROVOZU AUTOCENTRA. MEZI TY PATŘÍ PREZENTACE, PRODEJ A SERVIS AUTOMOBILŮ VČETNĚ PŘÍSLUŠENSTVÍ ČTYŘ ZNAČEK SDRUŽENÝCH VE SKUPINĚ VW. OBJEKTY JSOU NEPODSKLEPENÉ, JEDNOPODLAŽNÍ-HALOVÉHO TYPU. VÝJIMKU TVOŘÍ POUZE KANCELÁŘE V SHOWROOMU UMÍSTĚNÉ VE DRUHÉM NADZEMNÍM PODLAŽÍ, KTERÉ TAK DĚLÍ PŘEVÝŠENÝ PROSTOR. KONSTRUKČNÍ SYSTÉM JE SHODNÝ PRO VŠECHNY OBJEKTY. SKLÁDÁ SE Z ŽB SKELETOVÉ KONSTRUKCE S OCELOVÝMI VAZNÍKY. OBJEKTY JSOU ZALOŽENY NA ŽELEZOBETONOVÝCH PATKÁCH. SVISLÉ KONSTRUKCE JSOU TVOŘENY ŽB SLOUPY, OPLÁŠTĚNÍM Z KINGSPAN PANELŮ A SKLENĚNÉHO FASÁDNÍHO SYSTÉMU SCHÜCO. VODOROVNÉ KONSTRUKCE TVOŘÍ OCELOVÉ PŘÍHRADOVÉ VAZNÍKY SPIROLL PANEL. ZASTŘEŠENÍ OBJEKTŮ JE TVOŘENO JEDNOPLÁŠŤOVÝMI ŠIKMÝMI STŘECHAMI, ODVODNĚNÝMI VNITŘNÍMI SVODY. V SHOWROOMU JSOU SVODY SKRYTY UVNITŘ SDK. CELISTVOST ČTYŘ OBJEKTŮ V JEDEN CELEK JE DOCÍLEN OPAKOVÁNÍM STEJNÝCH POHLEDOVÝCH PRVKŮ A NAOPAK ČITELNOST JEDNOTLIVÝCH STAVEB JE ZŘEJMÁ GRADACÍ JEDNOTLIVÝCH HMOT A JEJICH JASNÝM ROZDĚLENÍM OBSLUŽNOU CHODBOU, JAKOŽTO SAMOSTATNÝM STAVEBNÍM OBJEKTEM
|
|
Autocentrum VW Group
Velfl, Martin ; Štikar, Jaroslav (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce) ; Matějka, Libor (vedoucí práce)
Bakalářská práce zabývající se dokumentací pro DSP a DPS novostavby autocentra Volkswagen group. Práce vychází z dříve vypracované studie v předmětu AG33. Navrhovaná stavba se nachází v městské části Brno-Zábrdovice. Pozemek se nachází na převážně rovinatém pozemku mezi ulicemi Cejl, Jana Svobody, Husovická a na východní straně pozemek vymezuje řeka Svitava. Objekt autocentra se skládá ze čtyř nadzemních stavebních objektů, vzájemně dilatovaných, které vyhovují požadavkům provozu autocentra. Mezi ty patří prezentace, prodej a servis automobilů včetně příslušenství čtyř značek sdružených ve skupině VW. Objekty jsou nepodsklepené, jednopodlažní-halového typu. Výjimku tvoří pouze kanceláře v showroomu umístěné ve druhém nadzemním podlaží, které tak dělí převýšený prostor. Konstrukční systém je shodný pro všechny objekty. Skládá se z ocelové skeletové konstrukce s podélnými vazníky. Ztužení je docíleno tuhou stropní deskou ve spojení s ocelovými táhly a s železobetonovými ztužujícími stěnami. Objekty jsou založeny na železobetonových patkách v kombinaci s vrtanými pilotami a provázáním s betonovými pasy. Svislé konstrukce jsou tvořeny ocelovými sloupy, železobetonovými stěnami, opláštěním z Kingspan panelů a skleněného fasádního systému Schüco. Vodorovné konstrukce tvoří ocelové přímé příhradové vazníky, nosné trapézové plechy spřažené s betonovou vrstvou a válcované IPE nosníky. Zastřešení objektů je tvořeno jednoplášťovými plochými střechami, odvodněnými vnitřními svody. V showroomu jsou svody skryty uvnitř ocelových sloupů, které jsou opláštěné nerezovým plechem s leštěným povrchem. Celistvost čtyř objektů v jeden celek je docílen opakováním stejných pohledových prvků a naopak čitelnost jednotlivých staveb je zřejmá gradací jednotlivých hmot a jejich jasným rozdělením obslužnou chodbou, jakožto samostatným stavebním objektem.
|
|
Autocentrum VW-Group
Fuchs, Ondřej ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce) ; Kalousek, Lubor (vedoucí práce)
Zadání bakalářské práce se zabývá novostavbou objektu Autocentra VW GROUP v Brně, městské části Brno-Brněnské Ivanovice na ulici Kaštanová st.p.č. 50/1, 51/1, 52, 53, 54, 55/1, 55/2, 55/3, 55/4 v k.ú. Je vedena Magistrátem města Brna jako Brownfields pod číslem 0201. Má trojúhelníkový tvar o výměře cca 1,3 ha a územním plánem je určena pro smíšené plochy. Nachází se na ulici Kaštanová a v současné době je z této komunikace přístupný. Z východní strany je pozemek lemován ochranným pásmem řeky Svratky. Okolní zástavbu tvoří administrativní, průmyslové a obchodní budovy. Objekt je situován v severní části pozemku. Je navrhován jako jedna budova, rozdělená na jednopatrový autoservis a showroom, který má dvě patra. Budovy vyhovují poţadavkům provozu autocentra VW GROUP. Prezentaci, prodeji a následnému záručním a pozáručním servisu automobilů značek Volkswagen.
|
|
Výrobní stavby Autocentrum skupiny VW
Nováková, Eva ; Žák, Libor (oponent) ; Boleslavská, Yvona (vedoucí práce) ; Donaťáková, Dagmar (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je zhotovení projektové dokumentace, skládajícím se ze stavebního povolení v měřítku 1:100 a dokumentace pro provedení stavby v měřítku 1:50. Práce vychází z architektonické studie zpracované v předmětu AG35. Předmětem bakalářské práce je řešení novostavby showroomu Autocentra skupiny Volkswagen v Brně- Zábrdovice na ulici Cejl. Součástí řešení je samostatný architektonický objekt a jeho blízké okolí. Původní myšlenka byla vytvořit velkou pohledovou plochu pro kolemjdoucího/ jedoucího, z důvodu dobrého výhledu na vystavené vozy. Tomuto účelu nejlépe posloužil kruhový půdorys, který umožňuje nahlížení do stavby z více úhlů. Tvarově se jedná o válec, který je zahalen do bílých textilních stínidel. Celý nosný systém showroomu je z ocelových sloupů doplněných o ŽB stěnu. Střešní konstrukci tvoří ocelové příhradové vazníky.
|
|
Autocentrum Brno VW
Kubitová, Markéta ; Rosendorf, Aleš (oponent) ; Boleslavská, Yvona (vedoucí práce) ; Sedláková, Markéta (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo vytvořit dokumentaci pro stavební povolení a dokumentaci pro provedení stavby objektu, jehož návrh vychází z již dříve zpracované studie v rámci předmětu AG33 - Výrobní stavby. Jedná se o projekt autocentra Volkswagen Group v Brně-Zábrdovicích. Zadané místo stavby se nachází na rovinatém pozemku a je ohraničeno ulicemi Cejl, Jana Svobody, bytovými bloky a řekou Svitavou. Autocentrum se skládá ze tří funkčních jednotek - showroomu, skladu náhradních dílů a servisu. V rámci bakalářské práce byl rozpracováván objekt showroomu. Oproti servisu je architektonicky zajímavější, jelikož slouží k výstavě koncernových vozů a měl by svým výrazem zaujmout kolemjdoucí. Současně se v něm nachází i sklad ND, a to z důvodu přímého kontaktu zboží se showroomem a servisem. Objekt je halového typu, dvoupodlažní, nepodsklepený. Nachází se v něm osobní a automobilový výtah z důvodu výstavy vozů i v 2.NP. Nosnou konstrukcí je ocelový skelet doplněný o ztužující prvky. Skelet je založen na železobetonových patkách a vetknutých pilotách z důvodu nestabilního podloží. Objekt je zastřešen jednoplášťovou plochou střechou, jež je nesena ocelovými přihradovými nosníky. Opláštění je tvořeno fasádními panely Kingspan, před nimiž je osazen děrovaný nerezový plech. Z jižní strany (ulice Cejl) je fasáda tvořena skleněným fasádním systémem od firmy Schüco.
|
|
Autocentrum VW Group Brno
Gross, Kamil ; Suchánek,, Petr (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce) ; Sedláková, Markéta (vedoucí práce)
Téma bakalářské práce je návrh novostavby Autocentra VW Group. Samotná parcela se nachází na brněnském brownfieldu poblíž náměstí Cejl. Místo stavby sousedí s řekou Svitavou. V architektonickém řešení jsem pracoval se čtyřmi základními stavebními celky, a to se showroomem, servisní částí, skladem a zázemím s kancelářemi. Showroom jsem umístil na nejprestižnější část parcely, tedy u frekventované ulice Cejl. Vykonzolovaná střecha vrhá stín na prosklený obvodový plášť v letních měsících a nedochází tedy k tak velkému přehřívání. Na showroom navazují kanceláře a sklad. Administrativní část je s výhledem na řeku Svitavu a sklad je situován na nejvhodnějším zásobovacím místě. Budova je zakončena servisní částí zatočenou půdorysně do tvaru L, tento tvar umožnuje ekonomicky výhodné využití pozemku, a zároveň nijak nebrání provozu servisu. Zásadní výhodou parcely je možnost napojení na obě ulice, kterou jsem využil průjezdností parcely a tím ušetřil zastavěnou plochu. Celkový provoz autocentra jako celku funguje bezproblémově.
|
|
Sdružené vstřikovací jednotky
Cihlář, Lukáš ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem systému vstřikování Čerpadlo-tryska. Je popsáno vstřikování používané v osobních vozech, ale i systém Čerpadlo-potrubí-tryska používaný v nákladních vozech. Jedna kapitola je všeobecně věnována problematice emisí včetně popisu systémů snižování emisí výfukových plynů. Na závěr je uvedena praktická aplikace systému v motorech koncernu Volkswagen.
|