Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 137 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Simulation Modelling of Electromagnetic Vibration Power Generator
Novosád, Boris ; Březina, Lukáš (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
The aim of this work is to create complex virtual model of electromagnetic vibration generator. This model will include mechanical and electromagnetic subsystem and also the model of output circuit. Created model will be implemented in Matlab/Simulink enviroment and model parameters will be identified so that the compare of simulation and real results will be acceptable.
Chránění venkovních vedení před klimatickými vlivy
Sýkora, Martin ; Topolánek, David (oponent) ; Orságová, Jaroslava (vedoucí práce)
Na venkovní vedení působí dodatečným zatížením vítr a námraza. Ty mohou být nepříznivým faktorem pro venkovní vedení elektrické energie. Tato bakalářská práce se zabývá jednotlivými klimatickými jevy a rozebírá možnosti jejich řešení. Soustředí se také na odstranění negativních vlivů způsobených zejména větrem a na možnosti likvidace již vzniklé námrazy.
Sběr energie pomocí MEMS
Klempa, Jaroslav ; Prášek, Jan (oponent) ; Gablech, Imrich (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje metodám sběru volné energie z prostředí kolem nás. V první části jsou popsány základní principy přeměny volné energie na energii elektrickou. Navazující část pojednává o piezoelektřině a piezoelektrických materiálech. Převážná většina popisovaných materiálů nachází uplatnění ve výrobě mikrolektromechanických struktur. Další oddíl je věnován literárnímu průzkumu již navržených a vyrobených piezoelektrických energetických harvesterů. Navazující část práce se věnuje simulacím navržených struktur v programu ANSYS® Workbench. Následuje část s popisem výroby struktur a finální část se zabývá jejich charakterizací z hlediska generovaného výkonu.
Chůze jako alternativní zdroj elektrické energie
Smilek, Jan ; Hejč, Tomáš (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou využití principu energy harvestingu pro generování elektrické energie z lidské chůze. Je provedeno vlastní měření zrychlení na různých částech lidského těla během chůze, na jehož základě je v programu MATLAB/Simulink vypracována energetická rozvaha, která jednoznačně určuje možnosti a limity vibračního generátoru pro použití v této aplikaci. Ze závěrů, vyplývajících z energetické rozvahy, jsou stanoveny požadavky na vyvíjený generátor a rozebráno, popřípadě simulačně otestováno, několik koncepčních návrhů vibračního generátoru, pracujícího na frekvenci blízké 2 Hz při hodnotách zrychlení 0,3 g.
NVH analýza převodových ústrojí
Gazda, Silvester ; Zubík, Martin (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá návrhom merania vibrácií a hluku vozidlových prevodoviek. Najprv sú popísané hlavné časti prevodovky. Ďalej nasleduje popis zdrojov vibrácií a hluku a ich šírenia. Podstatná časť práce sa venuje rozboru frekvenčného spektra, jeho vzniku a vyhodnoteniu. Súčasťou je tiež popis merania a k tomu potrebnej aparatúry, spolu s popisom základných princípov jej fungovania.
Acccelerometer signal processing for vibration measurement
Marčišovský, Peter ; Šteffan, Pavel (oponent) ; Musil, Vladislav (vedoucí práce)
This master thesis deals with a design of a system capable of a high precision vibration measurement using a piezoelectric accelerometer. The system is meant to be used as a machine health conditioning for investigating a health conditions mainly, of electrical machines like an electro motor or a turbine. In order to achieve a high precision and a high linearity measurement in extreme low frequency spectrum ranging even from DC levels, trough sub-hertz spectrum to tens of hertz, as well as in a higher frequency spectrum, a possibility of using a DC-coupled approach called a "voltage level shifting" technique has been required to investigate and consequently to evaluate the difference between the DC-coupled and a generally used AC-coupled approach for interfacing with piezoelectric accelerometers.
Experimentální metody hodnocení jízdního komfortu
Roleček, Jaroslav ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Suchý, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje především testování vozidel z hlediska jízdního komfortu. Popisuje průběh testování a druhy zkoušek. Dále popisuje jednotlivé veličiny, které se na kvalitě jízdy podílí.
Hluk kuželového soukolí
Foltis, Aleš ; Kalíšek, Libor (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je stanovit vliv jednobokého odvalu kuželového soukolí na hladinu hluku kompletní nápravy. Dále, se zde zabývat, jak výrobou a geometrii kuželových soukolí, tak i vznikem, tvarem a polohou kontaktního pole zakřiveného zubu u tipu kuželového soukolí Oerlikon. V závěru práce vyhodnotit optimální montážní polohu daného páru jednoho soukolí a její vliv na hladinu hluku celé nápravy při daných modifikacích kontaktního pole zubů.
Reconstruction of conductor movement and monitoring of high voltage lines
Černín, Kamil ; Lilien, Jean-Louis (oponent) ; Toman, Petr (vedoucí práce)
This thesis deals with overhead power lines movement monitoring. This may cover voltages from 70 kV to 400 kV. Sensors are placed on the conductors and the main objective is to evaluate their mechanical behaviour from low frequencies (fraction of Hz) to high frequencies (some tens of Hz). This document has evaluated the possibilities to reproduce large low frequency movements as those observed in large turbulent wind, short-circuit, ice shedding, galloping or any other cause. This aims to help operators and designers make decisions. The robustness of the development includes the introduction/combination of new sensors, the appropriate mathematical development needed to reproduce what has been measured and this has been done on records obtained either by simulations, laboratory tests or actual measurements on line.
Mechanismy odpružení pro zlepšení jízdního komfortu
Kuric, Michal ; Porteš, Petr (oponent) ; Bradávka, Marek (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá zhrnutím mechanizmov odpruženia, ktorých cieľom je zlepšenie jazdného komfortu. Zároveň definuje základnú veličinu ovplyvňujúcu kvalitu jazdy z hľadiska odpruženia . Súčasne poukazuje na možnosti budúceho vývoja.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 137 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.