Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Designing CLIL activities for teaching mathematics at upper secondary school level
Řehák, Česlav ; Moraová, Hana (vedoucí práce) ; Novotná, Gabriela (oponent)
Tato práce si klade za cíl vytvořit, otestovat a shrnout úspěšnost několika aktivit v předmětu matematika ve druhém ročníku střední školy, přičemž cílovým jazykem je angličtina, a to v rozsahu 20 % celkového počtu odučených hodin. Jednotlivé aktivity jsou popsány z hlediska plánovaného i konkrétního pilotovaného průběhu. Následuje reflexe, v čem se aktivita osvědčila a ve kterých aspektech by ji bylo potřeba upravit pro zvýšení jejího vzdělávacího a motivačního dopadu. Nakonec je shrnuto, jakým způsobem byly aktivity přijaty žáky, jaký vliv měla výuka CLIL na žákovskou motivaci, jakým způsobem se žáci do aktivit zapojovali, je reflektováno dodržení časového harmonogramu probírané látky a především jsou hledány společné aspekty těch aktivit, které lze s přihlédnutím k průběhu pilotování považovat za úspěšné. Tato zjištění jsou dána do souvilostí s obecně platnými zásadami výuky metodou CLIL, které jsou popsány v teoretické části. V jedné z kapitol je také ukázáno, z jakého důvodu je důležité, aby učitelé byli schopni vytvářet nové aktivity a vlastní materiály vhodné pro výuku středoškolské matematiky v rámci CLIL.
Zkvalitnění připravenosti žáků k Praktické maturitní zkoušce prostřednictvím doučování
Horáčková, Květa ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Šťastný, Vít (oponent)
Diplomová práce "Zkvalitnění připravenosti žáků k Praktické maturitní zkoušce prostřednictvím doučování na vybrané střední odborné škole" se zaměřuje na zkvalitnění úspěšnosti žáků na Střední hotelové školy v Teplicích, a to prostřednictvím dobrovolného doučování. Cílem práce je popsat, jaké metody a formy výuky existují, dále popsat úspěšnost dvou skupin žáků u Praktické maturitní zkoušky (jedna skupina využila nabídku dobrovolného doučování, druhá ji nevyužila) a ověřit, jaký přínos doučování spatřují sami žáci. K naplnění tohoto cíle se v teoretické části věnuji zejména otázkám obecné didaktiky, konkrétně didaktickým zásadám, organizačním formám výuky, výukovým metodám a didaktickým prostředkům. Dále pak informálnímu, formálnímu a neformálnímu vzdělávání, zejména doučování. Empirická část bude vzhledem k cíli naplánována jako design akčního výzkumu. Nejprve je popsáno samotné doučování, charakter Praktické maturitní zkoušky na vybrané střední hotelové škole a dále jsou charakterizovány dvě skupiny žáků - jedna z nich doučování využila, druhá nikoliv. Výsledky práce porovnávají bodový zisk žáků u Praktické maturitní zkoušky u obou skupin žáků zapojených do výzkumu. Analýza dat ukázala, že žáci z experimentální skupiny H1, kteří se zpočátku nesetkávali s úspěchem v samostatných závěrečných pracích...
Riziko předčasných odchodů ze vzdělávání u klientů diagnostického ústavu
Bílá, Pavlína ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
Předčasné odchody ze vzdělávání představují v evropském, a v poslední době i v českém kontextu závažný problém. Tato diplomová práce se zabývá výzkumem rizika předčasných odchodů ze vzdělávání u klientů diagnostického ústavu pro mládež za využití kvalitativních metod. Výzkumným vzorkem je šest chlapců ve věku 15-17 let. Cílem výzkumu je prostřednictvím případových studií zmapovat příčiny problémů se vzděláváním a důvody předčasných odchodů ze vzdělávání u klientů diagnostického ústavu, prozkoumat přístup škol a pedagogických pracovníků ke vzdělávání této mládeže, popsat, jaké podmínky pro vzdělávání vytváří svým klientům diagnostický ústav, a zjistit, jak sami klienti pohlížejí na své dosavadní vzdělávání a zda se jejich pohled na vzdělávání během pobytu v diagnostickém ústavu změnil. Výsledky ukazují, že v některých případech může umístění do diagnostického nebo výchovného ústavu poskytnutím potřebných podmínek zvýšit šanci klientů na získání středního vzdělání. KLÍČOVÁ SLOVA předčasný odchod ze studia, předčasný odchod ze vzdělávání, střední vzdělání, dospívající chlapci, ústavní péče, diagnostický ústav pro mládež, pandemie COVID-19
Přístupy k výuce biologie na alternativních vyšších sekundárních školách
Svobodová, Renata ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o výuce biologie na alternativních školách zajišťujících vyšší sekundární vzdělávání v České republice. Jejím cílem je popsat a výuku biologie na vybraných alternativních středních školách na základě tří případových Těmito školami jsou Gymnázium Na Zatlance s Přírodní škola a Waldorfské lyceum Praha. Strategií provedeného kvalitativního výzkumu byla vícepřípadová studie, data byla získána na základě přímého pozorování výuky, individuálních rozhovorů s učiteli, skupinových rozhovorů s žáky a analýzou dokumentů. Koncept výuky biologie na zkoumaných alternativních školách je komplexně rozebrán včetně popisu konkrétních vyučovacích jednotek. Kromě samotné výuky biologie je nalyzován ideologický základ jednotlivých škol, dále organizace výuky a hodnocení. komparace zkoumaných alternativních škol vyplývají společné rysy těchto škol, mezi patří důraz na osobnostní rozvoj žáka, netradiční organizace výuky, absence známkování, časté mimoškolní výjezdy, respektující přístup učitelů a ve výuce biologie odklon od systematiky. Přínosem této práce je nejen vhled do problematiky alternativních středních škol, které jsou málo zkoumanou oblastí českého vzdělávacího systému, ale t inspirace pro pedagogickou veřejnost.
Hodnota vzdělání v kontextu hodnot studentů SOŠ a SOU Písek
VÍTKOVÁ, Petra
Diplomová práce se zabývá hodnotovou orientací, hodnotou vzdělání a důvody předčasných odchodů žáků ze škol a na SOŠ a SOU Písek. Teoretická se zabývá vymezením pojmů hodnota, hodnotová orientace u dospívající mládeže a determinanty, které hodnoty mladých lidí ovlivňují. Práce popisuje systém vyššího sekundárního vzdělávání v ČR a u vybraných zemí EU. Přibližuje strategii vzdělávací politiky do roku 2020 a mapuje aktuální situaci na SOŠ a SOU Písek. Pozornost je věnována výskytu jevu předčasných odchodů žáků ze škol v ČR v porovnávání s vybranými členskými státy EU a prezentuje závěry některých českých a mezinárodních výzkumů. Praktická část práce se zabývá vlastním empirickým průzkumem, který je zacílen na hodnoty vzdělání a důvody předčasných odchodů žáků na SOŠ a SOU Písek. Průzkum je zaměřen na zjištění, zda je pro dané žáky vzdělání důležité a jaké jsou konkrétní důvody předčasných odchodů žáků na této škole.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.