Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Teleshopping a teleshoppingové pořady pohledem regulace
Hadaš, Jiří ; Benda, Josef (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Tématem práce je specifický segment komerční mediální komunikace -teleshopping. Předmětem teleshoppingového vysílání není jen přímý prodej zboží, ale například i konzumace služeb, kterými mohou být účast v interaktivní soutěži, věštba či jiná služba ezoterického charakteru. Teleshopping jako jedna z forem obchodního sdělení podléhá úpravě zákona o regulaci reklamy, zákona o provozování rozhlasového a televizního vysílání a zákona o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání. Podstatným pramenem úpravy je rovněž judikatura Městského soudu v Praze a Nejvyššího správního soudu. Na příkladech správní praxe Rady pro rozhlasové a televizní vysílání je popsána regulace tohoto segmentu obchodních sdělení a je zachycena celá šíře možných porušení zákonných předpisů v případech vysílání teleshoppingu. Předkládaný materiál pro komplexnost rozboru dané problematiky zasazuje teleshopping do širšího kontextu, proto se věnuje rovněž popisu dalších forem obchodních sdělení zastoupených v oblasti televizního vysílání a vysvětluje rozdíly mezi jednotlivými typy. Pozornost je věnována také zahraničním zkušenostem, zejména pak příkladům postihů protiprávního teleshoppingu ve vybraných evropských zemích.
Pragmalingvistická analýza teleshoppingu produktů z oblasti kosmetiky a fitness
Tobolová, Michaela ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Bakalářská práce se zabývá komunikačními prostředky, které teleshopping užívá k oslovení diváků, a za cíl si klade zjistit, zda se jimi snaží manipulovat. V teoretické části se věnuje přiblížení teleshoppingu, jeho zařazení do diskurzu marketingové komunikace, a také psychologickým procesům, skrze které diváci dospívají k nákupnímu rozhodnutí. V metodologické části představuje lingvistiku, pragmalingvistiku a pragmalingvistickou analýzu jako způsob zkoumání jazyka a rozebírá manipulaci a persvazi jako takové i ve vztahu k teleshoppingu. V praktické části práce představuje relevantní společenský kontext a provádí pragmalingvistickou analýzu spotů teleshoppingu propagujících odšťavňovač Mr Juice, zeštíhlující gel Slim Express a zeštíhlující pás U-Slender. Při analýze se práce zabývá zejména užíváním jazyka a korektností argumentace. Na základě výsledků analýzy pak syntetizuje styl typický pro teleshopping a srovnává jej se stylem reklamním z hlediska užívání jazyka a z hlediska manipulativnosti. Nakonec provádí výzkum soustředěný na vnímání teleshoppingu veřejností a na schopnost diváků odhalit nekorektní argumentaci, jsou- li jí vystaveni. Okrajově se výzkum věnuje také budoucnosti teleshoppingu a jeho výhodám a nevýhodám očima respondentů.
Formy komerčních komunikací v televizi a jejich uplatnění
Hokrová, Lucie ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Novák, Ondřej (oponent)
Cílem této diplomové práce je analýza jednotlivých forem komerčních komunikací v televizi. Mezi tyto formy patří reklamní spot, sponzoring, teleshopping, teletext, injektáž a product placement. Práce je rozdělena do pěti kapitol. Teoretickými východisky této práce jsou první a druhá kapitola. Pojednávají o marketingu, marketingovém a komunikačním mixu, marketingových a komerčních komunikacích. Třetí kapitola popisuje již média a mediální prostředí. Konkrétně televizí, respektive televizním médiem, se detailně zabývá kapitola čtvrtá. V páté kapitole je obsažena samotná analýza jednotlivých forem komerčních komunikací uplatňovaných v televizi. Její součástí je mj. rozbor dat poskytnutých společností Admosphere, s.r.o. pro účely této práce a rozhovory provedené s odborníky z televizního, mediálního prostředí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.