Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prevence a zvládání pracovních konfliktů
Doležalová, Andrea ; Nováková, Věra (oponent) ; Franková, Emilie (vedoucí práce)
Bakalářská práce analyzuje problémy, které vznikají na pracovišti, v pracovním kolektivu. Analyzuje tedy pracovní konflikty. Obsahuje návrh takové prevence a zvládání konfliktů, který při respektování povede k lepší komunikaci a ke snižování konfliktů v podniku.
Návrh změny organizační kultury prostřednictvím teambuildingu
Machová, Petra ; Zemanová, Věra (oponent) ; Konečná, Zdeňka (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je analyzovat organizační kulturu a zvýšit pracovní motivaci zaměstnanců prostřednictvím teambuildingu. První část je tvořena teoretickým rámcem. Definuje a popisuje jevy související s organizační kulturou a teambuildingovými aktivitami. Část praktická vychází ze zjištěných informací a navrhuje možné řešení pro zefektivnění motivace zaměstnanců grafického oddělení ve společnosti Cenega Czech, s. r. o.
Optimalizace tvorby konstrukčních týmů pomocí genetických algoritmů
Špaček, Jiří ; Zelinka, Ivan (oponent) ; Šeda, Miloš (oponent) ; Ošmera, Pavel (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá optimalizací tvorby pracovních týmů ve firmách. Základem je práce Dr. Mereditha Belbina z Henley Management College, který je autorem tzv. Belbinovy teorie týmových rolí. Tato teorie definuje základní role v týmu včetně popisu vzorců jejich chování, přičemž pro správné fungování libovolného týmu je důležité, aby v něm byly zastoupeny všechny role. V praxi je však potřeba, aby konkrétní lidé splňovali nejen osobnostní a psychologické předpoklady, ale také odborné znalosti či jiné požadavky. Doplněním těchto parametrů konkrétním lidem však vzniká obrovské množství možných variant výsledného týmu, které není možné tradičními metodami snadno a v reálném čase vyhodnotit. Z toho důvodu byly zvoleny k vyhodnocení tzv. genetické algoritmy, které jsou inspirované přírodními vývojovými procesy popsanými již dříve J. G. Mendelem a Ch. Darwinem. Genetické algoritmy se vyznačují poskytnutím dobrých výsledků řešené úlohy ve velmi krátkém čase, přičemž úloha nemusí mít exaktní zadání a správných řešení proto může být více. V rámci dizertační práce byl sestaven program v jazyce Java, jehož jádrem je genetický algoritmus a v kterém bylo uskutečněno modelování konkrétních týmů. Následovalo ověření výsledků programu sestavením týmů pro realizaci nových úkolů a sledováním jejich činnosti v praxi. Rovněž byla provedena modelová verifikace týmů sestavených již dříve pouze na základě zkušeností vedoucích pracovníků a byly porovnány výsledky.
Návrh na optimální postup při řešení pracovních konfliktů
Klvaňa, Martin ; Nečasová, Eva (oponent) ; Konečná, Zdeňka (vedoucí práce)
Ve své práci se zabývám tématem pracovních konfliktů. V teoretické části definuji pojem konflikt, jaké jsou druhy konfliktu, příčiny vzniku a možná řešení tohoto typu problému. V praktické části analyzuji danou problematiku v konkrétní společnosti a navrhuji preventivní program předcházení konfliktům na pracovišti.
Zkušenosti manažerů zdravotní péče s motivováním, týmovým vedením a zvyšováním odborné způsobilosti jejich zaměstnanců
MAREČKOVÁ, Tereza
Současný stav: Motivace ošetřovatelského personálu je nedílnou součástí činností vedoucích sester. Práce ve zdravotnictví je většinu času velmi psychicky i fyzicky náročná pro všechen zdravotnický personál a obzvlášť pak pro ošetřovatelský personál, který je s pacienty nejvíce v kontaktu. Vedoucí sestry by si proto měly uvědomit důležitost motivace personálu. Pro všechny zdravotnické pracovníky platí povinnost celoživotně se vzdělávat, a proto by vedoucí sestry měly věnovat pozornost vzdělávacím aktivitám personálu. Cílem kvalitativního výzkumného šetření bylo popsat pracovní motivaci sester. Zjistit, jaké zkušenosti mají vedoucí sestry s teambuildingovými aktivitami, a popsat jejich úlohu v oblasti zvyšování odborné způsobilosti jejich zaměstnanců. Cílem kvantitativní části studie bylo vyhodnotit spokojenost sester s motivačním programem organizace, ve které působí. Dalším cílem bylo zjistit, zda je ze stran sester zájem o teambuildingové aktivity. Posledním cílem kvantitativního výzkumného šetření bylo vyhodnotit spokojenost sester s nabídkou celoživotního vzdělávání ze strany zaměstnavatele. Metodika: Pro výzkum byl zvolen smíšený kvalitativně kvantitativní design. Sběr dat pro kvalitativní výzkumné šetření byl proveden prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s informantkami z řad vedoucích sester první a střední linie. Data určená pro kvantitativní výzkumné šetření byla získána technikou nestandardizovaného dotazníku vlastní konstrukce určeného směnným sestrám. Výzkumný soubor kvalitativní části výzkumného šetření byl tvořen 11 vedoucími sestrami a výzkumný soubor kvantitativní části výzkumného šetření byl tvořen 179 směnnými sestrami. Výzkum probíhal ve dvou nemocnicích fakultního a krajského typu v období červenec-září 2022. Výsledky: Vedoucí sestry považovaly motivaci zaměstnanců za důležitou a nedílnou součást své práce. Jako nejsilnější motivační faktor uvedla většina vedoucích sester adekvátní finanční ohodnocení sester. Čtyři pětiny dotazovaných sester byly spokojeny s výší svého platu (81 %). Více než čtyři pětiny sester byly spokojeny s motivačním programem nemocnice (82,7 %) a spokojenost sester s motivačním programem se statisticky významně neměnila v závislosti na jejich věku (p=0,724). Vedoucí sestry neměly s teambuildingovými aktivitami žádnou zkušenost. Více než třetina sester (40,8 %) měla zájem účastnit se teambuildingových aktivit. Ochota sester zúčastnit se teambuildingových aktivit klesala s jejich věkem (p <0,030). Vedoucí sestry uváděly, že se snaží sestry k dalšímu vzdělávání motivovat a podporovat. Mezi překážky bránící dalšímu vzdělávání sester zařadily únavu spojenou s nedostatkem personálu, dále nedostatek času a nezájem sester o další vzdělávání. Více než tři čtvrtiny sester (76 %) byly spokojeny s nabídkou celoživotního vzdělávání nabízeného ze strany zaměstnavatele. Spokojenost sester s nabídkou celoživotního vzdělávání ze strany zaměstnavatele významně rostla s uplatnitelností nově nabytých poznatků v klinické praxi (p <0,001). Závěr: Se spokojeností a motivací personálu souvisí úroveň vztahů na pracovišti a s tím spojená i efektivní komunikace v týmu. Vedoucí sestry by proto měly dbát na rozvíjení pozitivních vztahů na pracovišti a na spolupráci jednotlivých členů týmu. Jednou z možností práce s týmy může být např. teambuilding. Pokud v nemocnicích chceme vzdělaný ošetřovatelský personál, který se kontinuálně vzdělává, je potřeba, aby ho vedoucí pracovníci i organizace v dalším vzdělávání podporovali.
Posun komfortní zóny a vliv na osobnostní rozvoj účastníků teambuildingových akcí
DUŠEK, Josef
Tato práce se věnuje posunu komfortní zóny a osobnostnímu rozvoji účastníků teambuildingových akcí. V první části jsou definovány klíčové pojmy jako jsou teambuilding, komfortní zóna, osobnostní rozvoj, motivace a stimulace. Další část práce prezentuje anketní šetření pomocí strukturovaných rozhovorů. Respondenti byli dotazování na své zkušenosti s posunem komfortní zóny a osobnostním rozvojem na takových akcích. Následuje analýza rozhovorů, díky které můžeme získat lepší vhled do dané problematiky. Cílem práce je definovat přínos teambuildingových akcí pro zaměstnance, dopad na osobnostní rozvoj jedince a jeho motivaci v oblasti posouvání komfortní zóny.
Rozvoj a vzdělávání pracovníků pomocí outdoorových aktivit v ČSOB Pojišťovně
Plšek, Tomáš ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Janák, Vladimír (oponent)
Název: Rozvoj a vzdělávání pracovníků pomocí outdoorových aktivit v ČSOB Pojišťovně Cíle: Cílem této diplomové práce je na základě zjištění současného stavu nakládání s lidskými zdroji, metodami rozvoje a vzdělávání pracovníků v ČSOB pojišťovně následné navržení změn v oblasti lidských zdrojů. Dále pak nalezení efektivních řešení pro zkvalitnění v oblasti spolupráce, komunikace a rozvoje firemního lidského potenciálu pomocí zážitkových outdoorových aktivit. Metody: Analýza dokumentů, SWOT analýza, interview. Výsledky: Tvorba návrhů doporučení pro další strategii plánování v oblasti vzdělávání a rozvoje pracovníků. Těžištěm diplomové práce je navržení outdoorového teambuildingového kurzu, který bude moci management ČSOB Pojišťovny a její odbor pro lidské zdroje zahrnout do svých plánů v oblasti vzdělávání a rozvoje pracovníků. Klíčová slova: Vzdělávání, rozvoj, teambuilding, outdoor, tým, ČSOB Pojišťovna.
Teambuildingové programy z pohledu vzdělávacích společností
Kabelka, Michal ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Janák, Vladimír (oponent)
Název: Teambuildingové programy z pohledu vzdělávacích společností. Cíle: Diplomová práce si klade za cíl navrhnout, realizovat a vyhodnotit teambuildingový kurz, zaměřený na rozvoj spolupráce a komunikačních dovedností. V návaznosti na téma teambuildingu práce analyzuje fungování společnosti, pořádající vzdělávací a rozvojové kurzy. Metody: V práci je využito metody pozorování, strukturovaného interview a písemného dotazování. Metoda pozorování byla aplikována na celou společnost. Interview bylo uskutečněno s vedoucím pracovníkem teambuildingové společnosti. Vzorek písemného dotazování tvořila skupina o velikosti 18 osob. Výsledky: Práce přináší ucelený pohled na problematiku teambuildingu, jako jednoho z nástrojů sloužících k rozvoji zaměstnanců. Výstupy získané písemným dotazováním účastníků navrhnutého programu, poukazují všeobecně na vydařený kurz. Klíčová slova: rozvoj, vzdělávání, zaměstnanec, tým, spolupráce, teambuilding.
Adaptační kurz jako forma prevence šikany
Smyčková, Barbora ; Lánský, Ondřej (vedoucí práce) ; Hlaváčková Fleischerová, Andrea (oponent)
Diplomová práce je založena na prezentování adaptačních kurzů jako formy primární prevence šikany ve školní třídě. Konkrétně se práce zabývá metodikou adaptačních kurzů poskytovaných Agenturou Wenku s. r. o., které kladou důraz na nastartování procesů důležitých pro zdravé fungování třídy a bezpečné sociální klima. Pozitivní klima, které je na kurzech vytvářeno, tak přispívá k minimalizaci konkrétního rizikového chování, kterým je v tomto případě právě šikana. V první části práce je představena problematika šikany ve školním prostředí, formy její prevence a důležitost pozitivního sociálního klimatu ve třídě pro funkčnost preventivních programů, mezi které adaptační kurz patří. Samotná metodika adaptačních kurzů Agentury Wenku s. r. o. je detailně popsána v části druhé. Práce popisuje konkrétní didaktické postupy a jednotlivé specifické hry, které agentura v programu využívá, včetně Zpětné vazby - reflektivní metody, díky které se adaptační kurzy odlišují od kurzů nabízených konkurenčními organizacemi. Poslední pasáž rozebírá výsledky stručného dotazníkového šetření postojů pedagogů ke zpracovávanému tématu. KLÍČOVÁ SLOVA adaptační kurz, šikana, prevence, adaptace, rizikové chování, třídní klima, teambuilding

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.