Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Moderní trendy v konstrukci předních světlometů vozidel
Rada, Jakub ; Maršálek, Ondřej (oponent) ; Raffai, Peter (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá moderními trendy v konstrukci předních světlometů. První část práce představuje jednotlivá stádia vývoje systémů používaných u světlometů a jejich konstrukční řešení. Druhá část práce je zaměřena na možné varianty chlazení funkčních částí světelných modulů a doplněna o výsledky srovnávacích laboratorních testů předních výrobců automobilního osvětlení. Závěrečná část obsahuje porovnání v současnosti nejpoužívanějších technologií u předního osvětlení vozidel.
Technologická analýza využitelnosti nových typů termosetických materiálů pro konstrukci světlometů
Rašner, Martin ; Kolář, Michal (oponent) ; Píška, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce představuje využitelnost nového termosetického materiálu BMC pro konstrukci světlometu automobilu. V teoretické části jsou popsány světlomety, základní charakteristiky a vlastnosti plastů s důrazem na polymerní kompozitní materiály a oblasti testování materiálu. Praktická část se zabývá zpracováním testovacích vzorků pro mechanické zkoušky lisováním a také výrobou reálných vzorků reflektorů a nosných rámů metodou vstřikování. Vyhodnocení se zakládá na porovnání výsledků provedených zkoušek alternativního materiálu a aktuálně používaného materiálu BMC TETRADUR TD 492/2 v obchodní společnosti HELLA Autotechnik Nova s.r.o. Sledovány jsou základní fyzikálně-mechanické vlastnosti jako je pevnost, tuhost, houževnatost a tvrdost. Reflektory a nosné rámy jsou smontovány do světlometu a následně zkoušeny dle zákonných a zákaznických požadavků na klimatickou a vibrační odolnost a fotometrii.
Industrial Tester for Photometric Values of LED diodes Used in Automotive Signal Lighting
Gaži, Dominik ; Froehling, Kenneth (oponent) ; Baumgartnerová, Alena (vedoucí práce)
Headlamps in cars have been through an enormous technical development in recent years, and with development comes complexity. Various technologies are employed in order to deliver progressively safer and more efficient light output, to satisfy drivers and customers alike. In order to be economical and environment-friendly, companies strive to minimize losses in production. For the sake of the minimalization, this thesis aims to research the lighting technology and design a simple, but effective device to help with determining of faulty LED PCBs in headlamps. Another objective is to research the possibilities of construction of such a device from technological standpoint.
Vliv různých světelných zdrojů předních světlometů vozidel na vnímání chodce řidičem vozidla
Sklenář, Michal ; Bradáč, Albert (oponent) ; Motl, Jakub (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na zkoumání vlivu různých světelných zdrojů (halogen, xenon, LED) předních světlometů vozidel (Škoda Octavia III. generace) na vnímání chodce řidičem vozidla. V teoretické části jsou uvedeny pojmy podstatné pro celkové pochopení hlavního tématu této diplomové práce. Cílem diplomové práce je představit jak se mění jas a kontrast mezi chodcem a jeho okolím při nasvícení jedním z uvedených zdrojů světla vzhledem k rostoucí vzdálenosti mezi chodcem a vozidlem a rozdílným typem oděvu chodce. Výsledky měřeného experimentu jsou představeny pomocí grafů, fotodokumentace a jasových map. Ty jsou následně porovnány s výsledky dosaženými při měření vzdálenosti vnímání chodce jednotlivými probandy. Z porovnaných hodnot jsou vyvedeny závěry použitelné pro soudně inženýrskou praxi.
Řízení montážní linky světlometů
Sikora, Martin ; Hynčica, Ondřej (oponent) ; Štohl, Radek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem montážního pracoviště na výrobu světlometů. Dokument obsahuje rozbor zadávací dokumentace montážní linky. Ve stručnosti je také popsáno, jak probíhá montáž světlometů. Dále je podrobně vysvětlena metoda Poka-Yoke, určená pro návrh opatření, která se pokoušejí co nejvíce snížit rizikovost chybné manuální montáže součástí světlometů operátorem výroby. Analýzy důsledků možných chyb FMEA a PFMEA jsou teoreticky rozebrány spolu s postupem vypracování těchto analýz. Dle těchto metod a podle požadavků zákazníka je navržena a realizována instrumentace vybraného montážního pracoviště. Ke zhodnocení, zda bylo navržené Poka-Yoke opatření účinné, je provedeno pomocí OEE ukazatele. Dalším cílem této práce bylo provést návrh a realizaci konkrétního řídicího systému linky z vybraných PLC. Na základě požadavků analýzy chyb operátora je provedena realizace řídicího programu a je zdokumentována pomocí vývojových diagramů spolu s přiloženým popisem využitých programových konstrukcí. Vizualizace pro vybraný operátorský panel montážního pracoviště je v této práci rovněž podrobně zdokumentována.
Optimalizace uložení projektorové čočky
Bezděk, Matěj ; Važík, Jiří (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vytvořením konstrukčního návrhu držáku projektorové čočky. Práce je vytvořena ve spolupráci s vývojovým oddělením firmy Varroc Lighting Systems, s.r.o. V práci je nejprve stručně popsán vývoj světelné techniky využívané u hlavních světlometů automobilu. Dále popisuje v současnosti využívaná řešení uchycení čočky v držáku. Hlavní část diplomové práce se zaměřuje na samotný konstrukční návrh držáku. Testováním projektorových čoček jsou získány kritické hodnoty porušení soudržnosti materiálu čočky, které nesmí být při zasazování čočky a jejím následném upnutí překročeny. Konstrukční návrh je pak prověřen a optimalizován pomocí konečně-prvkové analýzy.
Teplotní vlastnosti automobilových zdrojů světla - LED
Bárta, Jiří ; Mach, Martin (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je shrnout základní informace ohledně tepelných vlastností automobilových zdroj světla se zaměřením především na LED diody. Dále vymodelovat LED diodu v Inventoru, provést simulaci Jouleových ztrát v Ansysu Workbench a simulaci oteplení LED diody z dvodu Jouleových ztrát v Ansysu Workbench Transient.
Přenos tepla v moderních automobilových světlech
Holec, Radek ; Klimeš, Lubomír (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Začátek práce je věnován obecně světlu a také různým druhům osvětlení vozidel, zabývá se používanými druhy zdrojů světla a konkrétně u LED popisuje jeho chování při změně teploty. Druhá část je věnována přenosu tepla vedením, konvekcí a zářením, popisuje také veličiny a vztahy nutné pro řešení dalších kapitol. Dále je popsán teplotní management světlometu, tedy různé možnosti chlazení a příčiny vzniku tepla, jsou zde také shrnuty desky plošných spojů (PCB) používané v automotive. V poslední části je navržen chladič, který by měl sloužit pro chlazení LED čipů denního svícení.
Návrh seřizovacího mechanismu pro projektor AFS světlometu
Soukup, Lumír ; Kučera, Pavel (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem seřizovacího mechanismu AFS světlometu osobního vozidla. Práce obsahuje přehled současných systémů seřizování. Popis návrhu nového systému seřizování. Porovnává kinematiku pohybů současného a nového systému seřizování. Zaměřuje se na vytvoření potřebné výkresové dokumentace pro stavbu prototypu navrženého mechanismu.
Simulation of headlight cover lens de-icing and its application in automotive industry
Magdon, Jan ; Vakhrushev, Alexander (oponent) ; Boháček, Jan (vedoucí práce)
The thesis will engage in research in headlight de-icing area. The aim is to create a numerical simulation model which is able to predict the course of a de-icing process as well as revealing shortcomings in the headlamp design. Variable parameters are tested on the simulation model, the aim of the thesis is to find the optimal conditions that will ensure valid simulation results while saving computational time.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.