Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rodičovská odpovědnost ve vztahu k problematice netolismu
KUČERKOVÁ, Helena
Práce se zabývá netolismem a dalším rizikovým chováním dětí a dospívajících na internetu, poukazuje na zásadní roli rodičů v této problematice. Představuje pojmy závislost, rodina, rodičovská odpovědnost. Pozornost je věnována závislosti na sociálních sítích a online hrách a některým dalším typům rizikového chování na internetu, např. kyberšikaně, sextingu, kybergroomingu. Zvažován je vliv nadměrného používání internetu na vývoj dětí a dospívajících. Teoretické poznatky jsou doplněny o pohled pracovníků OSPOD a pracovnice prevence nelátkových závislostí Plzeňského kraje získaný realizací polostrukturovaných rozhovorů.
Sexuálně motivovaná kybernetická kriminalita
Kryštof, František ; Gřivna, Tomáš (vedoucí práce) ; Herczeg, Jiří (oponent)
1 Název práce, klíčová slova a resumé Název práce: Sexuálně motivovaná kybernetická kriminalita Klíčová slova: kyberkriminalita, virtuální dětská pornografie, sexting, pornografická představení, kybergrooming, navazování nedovolených kontaktů s dítětem Tato diplomová práce se zabývá kybernetickou kriminalitou označovanou jako trestné činy proti osobám, konkrétně sexuálně motivovanými činy. Práce je rozdělena do pěti samostatných kapitol. První kapitola pojednává obecně o kybernetické kriminalitě a způsobech jejího dělení, definuje některé základní pojmy, popisuje kriminogenní faktory kyberprostoru a některé typologie útoků pachatelů relevantní pro trestné činy proti osobám. V kapitole druhé jsou představeny aplikovatelné mezinárodní právní předpisy. Třetí kapitola popisuje problematiku a právní úpravu nedovolené, zejm. dětské pornografie. Pro další kapitoly autor využil vlastní systematiku a jejich obsah se částečně překrývá. Kapitola čtvrtá zkoumá fenomén sextingu a používání webkamer k sexuálním účelům jako dobrovolné aktivity. V páté kapitole je pak rozebráno, jak jsou tyto sexuální praktiky zneužívány ke groomingu, vydírání a komerčnímu sexuálnímu vykořisťování dětí. Třetí čtvrtá a pátá kapitola, které jsou vlastním jádrem práce, jsou koncipovány tak, že nejdříve je proveden kriminologický rozbor daného...
Dokument V síti jako vzdělávací nástroj pro publikum dětí ve věku 12 - 15 let
Poláková, Klára ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Cílem diplomové práce je seznámit s edukativním přesahem dokumentu V síti a jeho přínosem pro české vzdělávání. Teoretická část se zabývá především přiblížením problematiky, kterou film otevírá, a tím je zneužívání dětí na internetu. Celkově ukotvuje téma bezpečnost na internetu dětí do širších souvislostí a také do kontextu českého školního systému. Diplomová práce by pak mohla sloužit jako studijní opora učitelů, kteří s tématem chtějí pracovat a vzdělávat sebe i děti, obsahuje totiž celou kapitolů doporučených vzdělávacích projektů a programů vhodných do výuky na druhém stupni. Výzkumná část práce je pak zaměřena na vnímání učitelů s diváckou zkušeností s dokumentem V síti: Za školou tohoto projektu jako vzdělávacího nástroje. Kvalitativní výzkum se zabýval výzkumnou otázkou, jakým způsobem ovlivnila divácká zkušenost s dokumentárním filmem V síti: Za školou přístup k tématu bezpečnosti dětí na internetu a jeho výuku u učitelů 2. stupně základních škol? Sběr dat byl pak realizován formou polostrukturovaných rozhovorů s devíti učiteli základních škol. Mezi hlavní závěry patří především ocenění pedagogů dokumentu V síti: Za školou jako nového vzdělávacího nástroje pro prevenci rizikového chování na internetu u dětí na druhém stupni. Zásadním zjištěním bylo také, že výuka tématu bezpečnosti...
Sexting jako součást života síťových uživatelů: analýza fenoménu sociáních médií
Veselá, Gabriela ; Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Sexting se v posledních letech stal běžnou součástí komunikace online. Tato diplomová práce se zabývá analýzou tohoto mediálního fenoménu v online prostředí a chováním internetových uživatelů v rámci sextingu. Jedním z cílů práce je zjistit, zda jsou v sexuálním chování na sítích patrné rozdíly mezi muži a ženami. Ke sběru dat jsem použila kvantitativní metodu výzkumu a data z dotazníkového šetření jsem analyzovala pomocí statistických metod. Výzkum neprokázal signifikantní rozdíl ve frekvenci sexuální komunikace online mezi pohlavími, muži však byli více otevřeni sextování mimo partnerský vztah. Ačkoliv výzkum nepotvrdil předpoklad o větší míře negativních dopadů sextingu na ženy, u žen se více projevily obavy z rizikovosti sextingu a stigmatizace žen v sexuálním chování online. Na těchto obavách se mohou podílet genderové stereotypy v sexuálním chování, které jsou přítomné ve společnosti.
Sexuálně motivovaná kybernetická kriminalita
Kryštof, František ; Gřivna, Tomáš (vedoucí práce) ; Herczeg, Jiří (oponent)
1 Název práce, klíčová slova a resumé Název práce: Sexuálně motivovaná kybernetická kriminalita Klíčová slova: kyberkriminalita, virtuální dětská pornografie, sexting, pornografická představení, kybergrooming, navazování nedovolených kontaktů s dítětem Tato diplomová práce se zabývá kybernetickou kriminalitou označovanou jako trestné činy proti osobám, konkrétně sexuálně motivovanými činy. Práce je rozdělena do pěti samostatných kapitol. První kapitola pojednává obecně o kybernetické kriminalitě a způsobech jejího dělení, definuje některé základní pojmy, popisuje kriminogenní faktory kyberprostoru a některé typologie útoků pachatelů relevantní pro trestné činy proti osobám. V kapitole druhé jsou představeny aplikovatelné mezinárodní právní předpisy. Třetí kapitola popisuje problematiku a právní úpravu nedovolené, zejm. dětské pornografie. Pro další kapitoly autor využil vlastní systematiku a jejich obsah se částečně překrývá. Kapitola čtvrtá zkoumá fenomén sextingu a používání webkamer k sexuálním účelům jako dobrovolné aktivity. V páté kapitole je pak rozebráno, jak jsou tyto sexuální praktiky zneužívány ke groomingu, vydírání a komerčnímu sexuálnímu vykořisťování dětí. Třetí čtvrtá a pátá kapitola, které jsou vlastním jádrem práce, jsou koncipovány tak, že nejdříve je proveden kriminologický rozbor daného...
Rizika internetového prostoru se zaměřením na dětského uživatele
Firbacherová, Pavla ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Cílem práce je zmapovat teoretické znalosti dětského uživatele o rizicích internetového prostoru. Zabývá se problematikou kyberšikany, kyberstalkingu, sextingu a kybergroomingu v nejmladším městě České republiky, v Milovicích. Seznamuje s projevy rizikového jednání, kterým dívky a chlapci z druhého stupně tamějších základních škol nejčastěji čelí a kterých se dopouštějí. Zkoumá, jak vnímají rizika internetu a jak důvěřují cizím osobám na síti. Zjišťuje, jestli navazují vztahy s neznámými lidmi na internetu, se kterými se případně seznamují v reálném světě, u koho by v případě potřeby hledali pomoc a jestli znají některé projekty zaměřené na internetovou bezpečnost. Pro práci je klíčové vymezení rizikových faktorů nových médií a specifik dětského uživatele. S riziky kyberprostoru přibližuje související českou legislativu a nastiňuje profily agresorů a obětí. Na reálných případech poukazuje na možné následky internetové kriminality. Seznamuje s nástroji, projekty a přístupem dětí i rodičů, které pomáhají s prevencí a minimalizací rizik. Empirická část práce je řešená kvantitativní metodou. V závěru porovnává výsledky výzkumu s obdobným celorepublikovým výzkumem Kamila Kopeckého z Univerzity Palackého v Olomouci.
Analýza vlivu online chování na skutečný život
Hrubý, Martin ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Jiřina (oponent)
Diplomová práce se věnuje analýze vlivu online chování na skutečný život. Je rozdělena na teoretickou (1.-3. kapitola) a praktickou část (4.-7. kapitola). První kapitola představuje aktuální trendy a celkový úvod do tématu sociálních sítí, internetu, online komunikace a seznamování. Ve druhé kapitole jsou představeny hlavní formy kybernetického asociálního jednání. Třetí kapitola se zaměřuje na proces socializace, dospívání z pohledu vývojové psychologie a jednotlivé myšlenkové a behaviorální vzorce pronikající z virtuální reality do skutečného světa. Praktická část se ve čtyřech kapitolách věnuje jednotlivým formám výzkumu, který měl potvrdit stanovené hypotézy a informace uvedené v teoretické části. Pro jednotlivé výzkumy byly využity metody kvantitativního dotazníku mezi studenty střední školy, kvalitativního výzkumu formou polo-strukturovaného rozhovoru s pedagogy a kvantitativní obsahové analýzy pedagogického periodika. Čtvrtá kapitola je teoretickým uvedením do metodik všech použitých výzkumů. V páté, šesté a sedmé kapitole jsou zdokumentovány jednotlivé části výzkumu, částečně potvrzeny některé hypotézy a následně interpretovány výsledky výzkumné části.
MOŽNÁ RIZIKA ELEKTRONICKÉ KOMUNIKACE U STŘEDOŠKOLSKÉ MLÁDEŽE
KOLEŠ, Jiří
Bakalářská práce se zabývá moderní elektronickou komunikací a jejím využíváním středoškolskou mládeží. Zaměřuje se především na možná rizika spojená s využíváním elektronické komunikace. Hlavním cílem práce je poukázání na sociálně patologické jevy spojené s IT komunikací. Teoretická část je zaměřena především na sociálně patologické jevy spojené s užíváním IT komunikace, jako je kyberšikana, stalking, sexting, kybergrooming, sociální inženýrství a manipulativní komunikace. Ve výzkumné části je zkoumaná frekvence používání elektronického způsobu komunikace u středoškolské mládeže, míra informovanosti o sociálně patologických jevech spojených s elektronickou komunikací, a zda se středoškolská mládež osobně setkala s kyberšikanou.
Sociální práce s dětmi, které sextují.
HEJZLAROVÁ, Petra
Teoretická část práce je členěna do tří dílčích kapitol. V práci pojednávám o elektronické komunikaci, tedy v první řadě o mobilním telefonu, internetu, sociálních sítích, a to právě proto, že je k sextování tato elektronická cesta využívána. Slovo sexting (česky sextování) je složeno ze dvou anglických slov, "sex" a "texting". Jak popisuje Kopecký (2009), jedná se o rozesílání textových zpráv, fotografií či videí se sexuálním podtextem, a to elektronickou cestou (např.: zasíláním SMS, MMS, e mailů či zveřejňováním záznamů na sociálních sítích). V této době takové technologie využívají především mladiství a děti, ale nejsou výjimkou ani dospělí. Česká asociace StreetWork (2012) definuje sexting jako: "Elektronické šíření textových zpráv, vlastních fotografií či vlastního videa se sexuálním obsahem, ke kterému dochází v prostředí virtuálních elektronických médií - zejména internetu. Mezi platformy, které umožňují šíření těchto materiálů, patří v dnešní době zejména sociální sítě - Facebook, MySpace, Libimseti.cz nebo digitální úložiště fotografií Rajče.net." Sextování s sebou nese určitá rizika a na internetu je mnoho nebezpečí, která číhají především na důvěřivé děti či mladistvé. Děti mohou být pak snadno přes intimní záznamy například vydírány, materiály mohou být komerčně zneužity. To, že někdo cizí vlastní nějaký materiál se sexuálním podtextem, může mít mnoho podob nebezpečí. Proto je důležité odborně pracovat s těmito dětmi a zaměřit se v současné době především na prevenci a informovanost jak dětí, tak dospělých o sextingu a dalších rizicích vyskytujících se na internetu. V problematice sextingu není ještě sociální práce rozvinutá. Jedná se o poměrně nový fenomén, lidé se teprve s tímto termínem setkávají a dostává se jim do povědomí. Sociální práce usiluje o odhalování, zmírňování, vysvětlování a řešení sociálních problémů (Matoušek, 2013), a proto je důležité problematiku sextingu začít řešit na odborné úrovni a rozvíjet dále sociální práci. Hlavním cílem práce je zjistit, jak sociální pracovníci pracují s dětmi, které sextují. Dílčími cíli je zjistit, zda se sociální pracovníci ve své praxi setkávají s problematikou sextingu a popsat nejčastěji užívané přístupy a metody sociální práce využívané u sextujících dětí. Pro výzkum jsem využila strategii kvalitativního výzkumu, metodu dotazování a techniky polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořilo šest sociálních pracovníků, pracujících minimálně 1 rok v zařízení nacházející se v Českých Budějovicích, ve kterém se pravděpodobně vyskytují děti, které sextují. Pro výběr souboru byla zvolena metoda záměrného (účelového) výběru. Ze shrnutí výpovědí sociálních pracovníků vyplývá, že o problematice sextingu vědí, avšak samotný pojem "sexting" není ještě tolik znám, sociální pracovníci tento pojem spíše neužívají. Sexting je sociálními pracovníky chápán tak, že může ublížit a minimálně u dětí do 15 let je brán negativně. Někteří sociální pracovníci si nastudovali o dané problematice informace, ať už z internetu, odborné literatury či z konzultací s dalšími odborníky. Dále je z výpovědí pracovníků zjištěno, že se v oslovených organizacích děti s touto problematikou vyskytují, až na jednu organizaci. V některých zařízeních se děti vyskytují v desítkách, v jiných ojediněle. Sociální pracovníci se shodují ohledně nejčastějšího věku dětí, kdy uvádějí převážně 14 let, dále vyhledávají zařízení více dívky než chlapci. Z výzkumu dále vyplývá, že o obecné prevenci informuje více organizací, než konkrétně o sextingu (poskytování odborného poradenství). Určitá metoda či přístup pro tyto děti není využívána. Sociální pracovníci poskytují rozhovor, případně techniku zrcadlení a shrnutí. Dále pokládají za důležitou prevenci, osvětu veřejnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.