Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí53 - 62  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sportovní činnost a její vliv na psychickou odolnost dítěte mladšího školního věku
Rázek, Vítězslav ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Anotace: Sportovní činnost a její vliv na psychickou odolnost dítěte mladšího školního věku Práce je zaměřena na studium vztahu psychické odolnosti a vrcholového tanečního sportu. Cílem práce je ověřit, zdali je psychická odolnost u dětí mladšího školního věku pozitivně ovlivňována vlivem vrcholového tanečního sportu. V teoretické části jsou popsány možné přístupy k psychické odolnosti. Prostor je věnován jejímu definování a přehledu možných diagnostických metod měření. Studie popisuje vztah sportu a psychické odolnosti, kde je na základě uvedených výzkumů ilustrován kladný vliv sportu. Pozornost je věnována i teoretickému výkladu vztahu sportu a dětí. Pro výzkum jsou použity: test Zrcadlového kreslení a dotazníky. Výzkum potvrdil předpoklad, že vyšší míra odolnosti je u dětí vrcholově sportujících, než u dětí skupiny kontrolní. A to v charakteristice: adaptabilita - maladaptabilita. Vyšší míra odolnosti se potvrdila i při srovnání dotazníků "Self-efficacy pro regulování cvičení" a "Dětské škály self- efficacy". Klíčová slova: Psychická odolnost, mladší školní věk, sport, vnímaná úspěšnost
Career counselling in French "bilan de compétences" approach
Šprlák, Tomáš ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Štikar, Jiří (oponent)
Anotácia Diplomová práca v teoretickej asti predstavuje niektoré vybran é prístupy ku kariérnemu poradenstvu s dôrazom na franc úzsku metódu bilancie kompetencií. Bilancia kompetencií je postavená na postupe, ktorý v sebe kombinuje kompetenný prístup, bilannú diagnostiku, metódy zmocňovania jedinca a kariérne poradenstvo. V závere teoretickej práce sú popísané najvýznamnejie túdie týkajúce sa psychických procesov prebiehaj úcich v procese bilancie kompetencií. V praktickej asti sú prezentované výsledky výskumu, v ktorom sme sledovali vývoj pocitu osobnej úinnosti, pocitu kontroly a psychickej pohody v priebehu bilancie kompetencií. Tieto premenné boli zis'ované na výskumnom súbore 31 úastn íkov bilancie kompetencií urenej pre nezamestnaných (28-49 rokov) v troch etreniach (pred zaatím programu, na jeho konci a mesiac po jeho skonení). Na konci bilancie vykazovali úastníci bilancie kompetencií vyí pocit osobnej úinnosti a vyiu psychickú pohodu, ne pred jej zaatím, mesiac po jej ukonení sa ale hodnoty vrátili na pribline pôvodnú úroveň. Skúmaná bola tie súvislos' spokojnosti s priebehom bilancie, mierou nadobudnutých vedomostí a pozorovanými premennými, iadny signi kantný vz'ah ale nebol zistený. V závere sú diskutované implikácie naich zistení pre programy kariérneho sprevádzania nezamestnaných. K©úové...
Mediální vzory psychické odolnosti předškolního dítěte
Jeriová, Adéla ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Předložená práce se zabývá mediálními vzory psychické odolnosti předškolního dítěte. V teoretické části jsou zpracovány poznatky o vývojovém období předškolního dítěte, o sociálním učení a napodobování a psychické odolnosti jedince. Dále je věnována pozornost výkladu problematiky spjaté s médii, především účinkům mediální komunikace, dětskému televiznímu divákovi a modelovému učení skrze televizní vysílání. V empirické části byla provedena kvalitativní analýza osmnácti dětských animovaných pořadů. V rámci analýzy jsme zkoumali jednak náročné situace vyskytující se v daných pořadech, jednak způsoby zvládání (copingové strategie) těchto situací. Po jejich zhodnocení jsme dospěli k návrhu doporučení dětských pořadů, které jsou vhodné z hlediska možného vlivu na rozvoj psychické odolnosti předškolního dítěte ve smyslu self-efficacy, a porovnání české a zahraniční tvorby v tomto ohledu. KLÍČOVÁ SLOVA Psychická odolnost, self-efficacy, nápodoba, média, televize, animované pořady, kvalitativní výzkum
Prokrastinace jako manažerský problém
Šoltysová, Júlia ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Syrovátka, Oldřich (oponent)
Cieľom tejto práce je objasniť tému prokrastinácie a u vybranej vzorky študentov a pracovníkov zistiť príčiny prokrastinácie a jej dôsledky. Práca má dve časti. V prvej časti teoreticky vymedzujem danú problematiku, popisujem jednotlivé príčiny prokrastinácie a metódy pre jej odstránenie a prevenciu. V tejto časti tiež vymedzujem dôležitosť zaoberať sa týmto problémom z pohľadu manažéra. Druhú časť práce tvorí výskum, ktorý skúma príčiny prokrastinácie, typy prokrastinátorov a dôsledky prokrastinácie medzi študentami a pracovníkmi výskumných vzoriek. Pre zber dát som využila online dotazník. V diskusii a závere práce uvádzam odporúčania pre elimináciu a prevenciu prokrastinácie podľa zistených typov prokrastinátorov v oboch výskumných vzorkách.
Protektivní faktory u žáků ZŠ a jejich význam
HARAZÍMOVÁ, Nela
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku protektivních faktorů u žáků 6. - 9. tříd základních škol. Sleduje především problematiku sociální opory, resilience a self-efficacy jako významných protektivních faktorů. Definuje protektivní a rizikové faktory. Sleduje především to, jak mohou různé protektivní faktory ovlivňovat životní styl a duševní pohodu žáků 2. stupně základních škol v kontextu vývoje dítěte, s důrazem na vnímání sociální opory od rodičů, učitelů a spolužáků pomocí standardizačního šetření CASSS-CZ.
Analýza souvislostí mezi self-efficacy, kapitálem, plánováním a ambicemi začínajících podnikatelů v České republice
Mareš, Jan ; Lukeš, Martin (vedoucí práce) ; Andera, Michal (oponent)
Práce se na základě dat z projektu Global Entrepreneurship Monitor zabývá analýzou sovislostí mezi tím, jakou mají čeští začínající podnikatelé míru důvěry ve vlastní schopnosti (self-efficacy) a výši lidského, společenského a finančního kapitálu. Dále zkoumá i souvislost mezi self-efficacy a plánovací činností u podnikatelů. Ve druhé části pak práce analyzuje souvislost mezi růstovými ambicemi začínajících podnikatelů a disponibilním lidským, společenským, finančním kapitálem a podnikovým plánováním. Dále pojednává o souvislosti mezi podnikatelskou self-efficacy a růstivými ambicemi u českých začínajících podnikatelů.
Účinky specifických poruch učení na self-koncept a sociometrickou pozici dítěte ve třídě
MÄSIAROVÁ, Aneta
Diplomová práce se zabývá vlivem specifických poruch učení na self-koncept žáka a na jeho sociometrické postavení ve třídě. Žák, který trpí jakoukoliv ze specifických poruch učení, musí při nástupu do školy čelit mnohým těžkostem. To, jakým způsobem ho přijímají jeho spolužáci a to jakým způsobem se se svou poruchou vyrovnává on sám, ovlivňuje jeho sociometrické postavení ve třídě i jeho self-koncept. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na objasnění pojmů self-koncept, self-esteem a self-efficacy v souvislosti s žákovou motivací k učení, jeho angažovaností v procesu učení a v souvislosti s jeho zvládáním obtížných situací. Je zde zmíněna i otázka začlenění dětí se specifickými poruchami do vyučování v interakci s jejich normativními spolužáky. Praktická část práce je již zaměřena na samotný výzkum na základní škole a získané údaje jsou zapsané v přehledných tabulkách a grafech.
Vnímaná vlastní účinnost (self-efficacy) a pracovní výkonnost
Markvart, Štěpán ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Kožichová, Lenka (oponent)
Cíli této práce bylo ověřit u pracovníků ve vybrané organizaci, nakolik vnímaná účinnost ve vztahu ke konkrétním úkolům ovlivňuje kvalitu plnění těchto úkolů, doporučit postupy k zvyšování pocitu vnímané vlastní účinnosti a navrhnout postup formulování úkolů tak, aby bylo v souladu s principy sociálně kognitivního pojetí člověka v organizaci. Výzkum byl realizován na konkrétním oddělení jedné z organizací státní správy působící v rámci systému územních finančních orgánů. Potřebné informace byly získány metodou písemného dotazování, získaná data pak byla zpracována pomocí vhodných statistických metod. Dosažené výsledky dovolují tvrdit, že mezi vnímanou vlastní účinností při plnění konkrétních úkolů a výkonem referátů konkrétního oddělení sledované organizace neexistuje pozitivní vazba. Z realizovaného výzkumu mimo jiné vzešlo, že za podstatnými rozdíly v ukazatelích výkonnosti jednotlivých referátů nestojí přímo vnímaná vlastní účinnost pracovníků, nýbrž působení manažerů. Součástí práce jsou rovněž doporučení, která se týkala zvyšování pocitu vnímané vlastní účinnosti a postupu formulování úkolů tak, aby bylo v souladu s principy sociálně kognitivního pojetí člověka v organizaci, jež jsou určena manažerům konkrétního oddělení sledované organizace.
Analýza příčin stávající nízké aktivity studentů FM VŠE v oblasti zájmu o zahraniční pobyty.
Lásková, Šárka ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Jaegerová, Václava (oponent)
V teoretické části byly nejprve shrnuty poznatky s oblasti psychologie, vysvětleny byly např. pojmy jako motivace, motivování a potřeby. Přiblíženy byly také některé z četných teorií motivace. Navazující teoretická část se zaměřila na identifikaci příčin nízkého zájmu studentů o nabídku zahraničních pobytů a byl proveden dotazníkový průzkum mezi studenty Fakulty managementu, který odhalil některé oblasti, které by si z dlohodobého hlediska zasloužili vyšší pozornost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí53 - 62  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.