Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Zavádění předmětu Výchova ke komunikaci na 1. stupni ZŠ
Svobodová, Ingrid ; Starý, Karel (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Tato práce se věnuje zavedení nového předmětu Výchova ke komunikaci na prvním stupni konkrétní základní školy. Předmět je zaměřen na sociální rozvoj dětí skrze témata primární Cílem práce je rozkrýt potřebu změny preventivních programů, popsat souvislosti mezi stranami zainteresovanými do této změny, a tuto změnu vyhodnotit. Pro tento výzkum byli zvoleni respondenti zastupující jednotlivé ročníky prvního stupně, kteří absolvovali příslušné školení a začali s výukou nového předmětu, dále ředitel školy a bývalý metodik prevence. Data získané z polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s pedagogy, ředitelem a metodikem prevence, byla kódovaná a vyhodnocená krátkým shrnutím a tabulkou. Změna byla vyhodnocena také po pozorování jednotlivých tříd ve výuce. Výzkum ukázal, že prvotně změna potřeby učitelů ovlivnit svůj rozvrh a trávit více času s dětmi ve svojí kmenové třídě. Ukázalo se také, že na prvním stupni chybí učitelům třídnická hodina a mají výhrady vůči množství volitelných předmětů, kterými se škola profilovala. Pedagogové na počátku hledali možnosti, jak ovlivnit rozvrh a volitelné předměty ve škole právě v oblasti třídnictví. Až výrazná nespokojenost pedagogů s erními programy primární prevence potom učitele vedla právě k tomuto tématu. Předmět Výchova ke komunikaci byl zařazen do výuky hned jak získal...
Řešení rizikového chování školním metodikem prevence
Bělašková, Terezie
Bakalářská práce se zabývá tématem řešení rizikového chování školním metodikem prevence. Popisuje rizikové chování, které se vyskytuje na Středních odborných školách, zároveň přibližuje funkci a roli školního metodika prevence v souvislosti se školním poradenským pracovištěm, jakým způsobem lze rizikovému chování předcházet pomocí prevence a preventivních programů. Dále vymezuje definici konkrétních typů rizikového chování. Praktická část je zpracována pomocí kvalitativního výzkumu metodou polostrukturovaného rozhovoru, kterého se zúčastnili tři metodikové prevence ze Středních odborných škol a učilišť. Výsledky jsou analyzovány pomocí otevřeného kódování, které zahrnuje rozdělení dat do čtyř kategorií, které jsou hlavními objekty výzkumu.
Změny ve školním preventivním programu rizikového chování v období distanční výuky na vybrané základní škole.
Kučerová Císlerová, Marie ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Diplomová práce Změny ve školním preventivním programu rizikového chování v období distanční výuky na vybrané základní škole" se zabývá analýzou školního preventivního programu před a v průběhu pandemie Covid-19. Práce je strukturovaná do dvou částí. První, teoretická část se věnuje základním pojmům, jako je například prevence, preventivní program, metodik prevence a další. Druhá, praktická část popisuje realizované výzkumné šetření, které proběhlo ve dvou krocích. Nejprve proběhla analýza preventivního programu. Především byla věnována pozornost změnám, vývoji, procesu tvorby a příčinám změn v daném programu v průběhu posledních 3 let. Následoval hloubkový rozhovor s metodičkou prevence, který doplnil, ale také objasnil přístupy a změny v programech prevence. Právě období distanční výuky poukázalo na aspekty vedoucí ke změnám v preventivních programech na vybrané škole, ale také na jistou nepřipravenost při prevenci rizikového chování v jiném prostředí. Změny na základě analýzy a rozhovoru jsou shrnuty v závěrečné části práce. Práce by mohla být jistým vodítkem k tvorbě preventivního programu rizikového chování v případě realizace výuky distanční formou.
Znalosti adolescentů na vybrané střední škole o účincích alkoholu na lidský organismus a jejich zkušenosti s jeho užíváním.
Jordánová, Denisa ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce pojednává o jedné z nejčastěji užívaných návykových látek - alkoholu. Teoretická část diplomové práce se skládá z několika kapitol zaměřených na charakteristiku alkoholu, farmakologické účinky alkoholu na lidský organismu a také pojednává o konzumaci alkoholu mezi mladistvými. Dále definuje závislost, věnuje se problematice drog a zaměřuje se na prevenci užívání návykových látek. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit na základě počtu správných odpovědí vědomosti žáků prvního až čtvrtého ročníku střední školy o účincích a rizicích užívání alkoholu. Mezi dílčí cíle náleží zmapovat přehled žáků v legislativě vymezující konzumaci alkoholu, první zkušenost s alkoholem, zjistit frekvenci konzumace alkoholu za posledních třicet dnů a způsob obstarávání si alkoholových nápojů. Dané cíle byly vyhodnoceny na základě dotazníkové šetření, které obsahovalo otázky zaměřené na znalosti v problematice alkoholu a zkušenosti s konzumací alkoholický nápojů. Z dotazníkového šetření je patrné, že žáci jsou převážně informovaní o účincích alkoholu na lidský organismus a s ním spojená rizika a že většina z dotázaných již má zkušenost s alkoholem. Součástí praktické části je didaktický výstup - interaktivní přednáška na téma Alkohol a jeho dopady na lidský život, která je určena pro žáky prvního a...
Účinnost intervenčních programů prevence pádů v ošetřovatelské praxi
HOROVÁ, Jana
Pády pacientů a zranění způsobená pádem se stávají vlivem všech okolností spojených s hospitalizací jednou z nejčastějších nežádoucích událostí hlášenou poskytovateli zdravotních služeb. Preventivní působení v oblasti problematiky pádů pacientů se celosvětově zaměřují na soft faktory, a to převážně na vzdělávání zdravotníků i pacientů a organizační kulturu. Oblast e-learningu je vlivem dynamického vývoje informačních technologií a zvyšující se digitální gramotnosti odborné i laické populace stále vyhledávanější formou vzdělávání. Hlavním cílem empirické části práce bylo vyhodnotit efektivitu vzdělávání všeobecných sester prostřednictvím informačních technologií jako intervenčního programu prevence pádů pacientů. Metodologie: Využit byl smíšený design výzkumu. Jednalo se o monocentrickou, observačně-intervenční studii. První dílčí cíl, provedení analýzy pádů pacientů, byl splněn s využitím kvantitativní metody výzkumu. Analyzovány byly pády pacientů velkého poskytovatele zdravotních služeb za pětileté období. Pro statistické testování vztahů byl použit ??2-test nebo Fisherův exaktní test. Pro testování neparametrických proměnných byl použit Kruskal-Wallisův test. Vyhodnocení trendu ve výskytu zranění z pádů rizikových pacientů bylo provedeno s využitím regresní analýzy. Druhým dílčím cílem bylo detekovat oblasti pádové problematiky, které bylo vhodné zařadit do vzdělávacího programu. Sběr dat proběhl prostřednictvím kvalitativní metody semistrukturovaných rozhovorů. Třetím dílčím cílem byla tvorba a implementace e-learningového vzdělávacího programu pro všeobecné sestry do klinického prostředí. V rámci pilotního testování byly kvantitativními výzkumnými metodami ověřeny vlastnosti znalostních testů, obsahová validita a reliabilita. Použit byl Spearmanův koeficient pořadové korelace a metoda Cronbachovo alfa. Pro ověření efektivity zavedeného e-learningového programu (čtvrtý dílčí cíl) byl komparován výskyt pádů u skupin pacientů před a po zavedené intervenci. K ověření homogenity srovnávaných skupin pacientů byla využita Bonferroniho korekce a test rovnosti parametrů dvou alternativních rozdělení. S ohledem na možný vliv zavádějících faktorů a pro ověření incidence zranění způsobených pády byla následně použita metoda statistického párování (propensity score matching). Zhodnocení účinnosti e-learningového programu s ohledem na úroveň znalostí účastníků bylo provedeno porovnáním výsledků vstupního a výstupního znalostního testu, ke kterému byl využit Stuartův-Maxwellův test a Fisherův exaktní test. Analýza dílčích cílů jednotlivých fází výzkumu probíhala odděleně, cíle na sebe logicky navazovaly a jejich plnění bylo podmíněno splněním cíle předchozího.Provedení testu rovnosti parametrů dvou alternativních rozložení umožnilo komparovat skupiny pacientů, které bylo možné považovat za rovnocenné. V obou oborech došlo k poklesu výskytu zranění pacientů následkem pádů (všech zranění v chirurgickém oboru; p ? 0,05 a těžkých zranění v interním oboru; p ? 0,01). Statistickým párováním došlo k eliminaci zaváděcích faktorů a potvrdilo se statisticky významné snížení výskytu pádů pacientů se zraněním v interních oborech (p ? 0,05).Došlo i ke zlepšení znalostí účastníků ve výstupním znalostním testu (p ? 0,001). Výsledky práce prokázaly efekt e-learningového vzdělávacího programu na konkrétních ukazatelích klinické praxe. Vzdělávání zdravotnického personálu založené na principech vědeckosti a potřebách klinické praxe je možnou efektivní preventivní intervencí v problematice pádů pacientů a snah minimalizovat výskyt jejich následků.Poskytnutí vhledu do pádové problematiky klinického prostředí velkého poskytovatele zdravotních služeb a přiblížení procesu zavádění preventivní intervence s ohledem na maximální možnou úroveň vědecké verifikace podkladů v jednotlivých fázích výzkumu může být inspirací pro další zdravotnická zařízení.
Význam prevence rizikových situací v domácnosti u dětí předškolního věku
ŽIŽKOVÁ, Martina
Cílem bakalářské práce je vypracovat a následně zrealizovat preventivní program pro děti předškolního věku zaměřený na rizikové situace v domácnosti. Dále zjistit, zda má připravený preventivní program vliv na bezpečnost dítěte předškolního věku. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje kapitoly zaměřující se na charakteristiku období předškolního dítěte, rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, diferenciaci úrazů a jejich prevenci. Dále obsahuje výsledky statistik o úrazovosti dětí. V praktické části je metodicky zpracován a zrealizován preventivní program v mateřské škole. Pro výzkumné šetření je využita metoda experimentu, kterého se zúčastnily předškolní děti ve dvou mateřských školách.
Prevence rizikového chování na SŠ
NOVOTNÁ, Jaroslava
Bakalářská práce se zabývá tematikou prevence rizikového chování na středních školách. Je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na základní pojmy rizikového chování a prevenci. Zabývá se poradenským systémem ve školství a právními předpisy a dokumenty vztahující se k prevenci na středních školách. V praktické části bylo cílem zmapování pohledu studentů středních škol na školní prevenci, kterou zažili během své školní docházky, identifikování slabých a silných míst a jakým způsobem je realizována prevence rizikového chování u studentů středních škol. Pro svůj výzkum jsem zvolila kvantitativní výzkumné metody formou anonymního dotazníku.
Primární prevence alkoholu u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
DVOŘÁKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá problematikou konzumace alkoholu u dětí a mládeže. První kapitola popisuje alkohol a jeho vliv na zdraví, poskytuje přehled o pití alkoholu v České republice jak u dospělých, tak u dětí a mládeže. Pojem žáci se speciálními vzdělávacími potřebami je zde vysvětlen a pozornost je zaměřena na žáky s ADHD. Následuje seznámení se systémem primární prevence v České republice. Práce přibližuje metodiky pro práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a identifikuje základní dokumenty a metodiky, z kterých lze vycházet při tvorbě preventivních programů pro školské prostředí. Cílem práce bylo navrhnout pro školní prostředí selektivní program primární prevence předcházení užívání alkoholu zaměřený na žáky s ADHD. Vytvořený preventivní program by měl žáky naučit alkohol odmítnout, přinést informace o následcích jeho konzumace a zvýšit celkové povědomí o jeho špatném vlivu na lidský organismus. Jeho cílem je také snaha o zlepšení komunikace a hledání řešení v jejich mnohdy nespokojeném stylu života. Celkově se program snaží o rozvoj komunikace, poznávání druhých lidí, řešení negativních událostí či konfliktu. A hlavně na poznávání sama sebe.
Program praktické prevence kardiovaskulárních onemocnění u žáků na druhém stupni ZŠ
Váňová, Zdenka ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá rizikovými faktory kardiovaskulárních onemocnění u dětí a jejich prevencí. Stručně popisuje ovlivnitelné rizikové faktory těchto onemocnění a prevenci jejich vzniku. Zaměřuje se také na preventivní programy kardiovaskulárních onemocnění u nás i ve světě a podrobněji je popisuje. Dále poskytuje přehled současných učebnic přírodopisu pro druhý stupeň ZŠ a jejich zhodnocení na základě toho, zda a do jaké míry se problematikou kardiovaskulárních onemocnění zabývají. Cílem práce je vytvořit program zaměřený na prevenci kardiovaskulárních onemocnění u dětí na druhém stupni základní školy, použít jej v praxi na vybrané základní škole a následným dotazníkovým šetřením zhodnotit jeho účinnost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.