Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 67 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Vliv sociálního klimatu pedagogického sboru na práci a motivaci pedagogů mateřských škol.
Čadová, Denisa ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Ristić, Petra (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o vlivu sociálního klimatu pedagogického sboru na pracovní výkon a motivaci učitelů v mateřských školách. Teoretická část práce se věnuje definici pedagogických pracovníků, pracovními povinnostmi, které musejí zastávat a také jejich motivaci. Popsána je také role role ředitelů mateřských škol a jejich vliv na klima pedagogického sboru a motivaci pedagogů. Teoretická část práce vysvětluje rozdíly mezi školním klimatem, klimatem školní třídy a sociálním klimatem pedagogického sboru. Empirická část práce prezentuje výsledky výzkumu. Studie se zamĕřila na zkoumání sociálního klimatu pedagogických pracovníků v mateřských školách a jeho vlivu na motivaci a spokojenost učitelů. V tomto přístupu byla použita kombinace kvantitativních a kvalitativních metod k identifikaci faktorů ovlivňujících klima pedagogického sboru a jejich vlivu na práci a motivaci učitelů. Na základě získaných informací práce uvádí některé možnosti, které by mohly pomoci vybudovat pozitivní klima pedagogického sboru v mateřských školách. Takové návrhy mohou ředitelé či vedoucí pracovníci využít při přípravě akčního plánu určeného k podpoře dobrých vztahů a pracovního prostředí, kde by pedagogové byli motivováni a lépe se jim pracovalo. KLÍČOVÁ SLOVA: sociální klima, pedagogický sbor, pedagog, mateřská...
Postoje vyučujících z mateřských škol a jejich zkušenost s lesbickými rodinami
Reichertová, Karolina ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Taušová, Jitka (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem zkušenosti vyučujících z mateřských škol s lesbickými rodinami a tématem postojů k homoparentálnímu rodičovství. Cílem této práce bylo zmapovat, jak vyučující vnímají, prožívají a realizují spolupráci s lesbickými rodinami. Výzkum se taktéž snažil zjistit, zdali a jakým způsobem je v mateřských školách tematizována rodinná diverzita. Teoretická část práce uvádí do problematiky postojů vůči lesbickému a gay rodičovství a reflektuje rovněž pozici homoparentálních rodin ve školním prostředí. Empirická část práce představuje kvantitativní výzkum, jehož hlavní metodou bylo dotazníkové šetření. Výzkumu se zúčastnilo 70 učitelek a 3 učitelé z mateřských škol. Zkušenost s lesbickými rodinami uvedla polovina výzkumného vzorku. Výsledky ukázaly, že většina vyučujících hodnotí svou zkušenost s lesbickými rodinami pozitivně a během spolupráce s nimi se nesetkávají se zásadními obtížemi. Přestože většina vyučujících zastává k lesbickému a gay rodičovství i spolupráci s těmito rodinami pozitivní postoje, v prostředí mateřských škol je problematika homoparentálních rodin spíše opomíjena. Tematizaci rodinné diverzity a konkrétní aktivity podporující přívětivé prostředí pro lesbické a gay rodiny lze spatřovat především v mateřských školách, které s těmito rodinami již mají...
Zkušenosti gay rodin s učitelkami mateřských škol
Gregorová, Karolína ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem zkušenosti gay rodin s učitelkami mateřských škol. Cílem této práce bylo zkoumat a vyhodnotit pohledy rodin, kde jsou oběma rodiči muži, na spolupráci s učitelkami mateřských škol a popsat vztahy a komunikaci mezi homoparentální rodinou a učitelkou mateřské školy. Dalším cílem této práce bylo zjistit, zda existují nějaké komunikační a vztahové bariéry v návaznosti na danou specifičnost výzkumných rodin. Teoretická část práce je úvodem do problematiky homoparentálních rodin, vztahu mezi rodinou a učitelkami mateřských škol, vycházející ze současných výzkumů z oblasti gay rodin a společnosti. Empirická část práce je provedena kvalitativním výzkumem, jehož metodou byl polostrukturovaný rozhovor. Rozhovory byly uskutečněny vždy s jedním rodičem z otcovského páru a k tomu byly provedené rozhovory s učitelkami mateřských škol, které mají profesní zkušenosti s dítětem vyrůstajícím v gay rodině. Výzkumný soubor tvořily tři rodiny a tři učitelky mateřských škol. Získaná data byla použita k analýze, která odhalila několik významných informací týkající se vztahu a komunikace mezi rodinami a učitelkami mateřských škol. V souvislosti se specifičností jejich rodinného modelu nebyly zjištěny téměř žádné negativní zkušenosti. KLÍČOVÁ SLOVA Mateřské školy, rodina, homoparentalita,...
Rodinný dům s provozovnou
Machač, Matěj ; Hruboň, Ondřej (oponent) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Navrhovaný objekt je novostavba jednogeneračního rodinného domu s provozovnou. Jedná se o malou mateřskou školu pro maximální počet 16 žáků. Rodinný dům je umístěn hlavním vchodem na sever. Půdorys má tvar obdélníku o rozměrech 11,75 x 21,75. Střecha domu je valbová se sklonem 24o. Nosná konstrukce střechy je tvořena dřevěnými vazníky se střešní krytinou v podobě pálené tašky firmy Tondach v černé barvě. Fasádní barva od firmy Den Braven byla zvolena ve žlutém a bílém odstínu. Okna jsou v celém objektu dřevěná, konkrétní druh dřeva je smrk. Vstupní dveře jsou taktéž dřevěná smrková. Sokl není přiznán a po celé výšce objektu je pouze omítka Den Braven. Okapy jsou z ocelového pozinkovaného plechu s bílou povrchovou úpravou. Část domu je zařízlý ve svahu. Ve výškové úrovni stropu je po celém obvodu vyprofilovaný polystyren, navazující dojem přesahu stropní konstrukce. Do části pro bydlení se vchází po svažitém chodníku přes krytou terasu. Ze zádveří vedou dveře na chodbu a do kuchyně s obývacím pokojem. Z něj taktéž vedou dveře na chodbu, která je hlavním komunikačním prostorem do pokojů, sociálních zařízení a skladu. K ložnici je přidaná šatna. Hlavní vstup do mateřské školy je ze západní strany. Terén v této části je z důvodů užívání osob se sníženou pohyblivostí rovinný. Po vstupu do haly se přes šatnu děti dostanou do společné místnosti určené pro hraní. Ze společné místnosti je přístup na terasu s pergolou, skladu spacích potřeb, kuchyňky, umývárny s toaletami a skladu prádla. Pro personál, který je součastně obyvatelem i obytné části budovy je k dispozici, místnost pro převlékání, skladování dokumentů atp. a taktéž má k dispozici sociální zařízení.
Zdravotně technické a plynovodní instalace v předškolním zařízení
Műller, Martin ; Vaščáková, Alena (oponent) ; Vrána, Jakub (vedoucí práce)
Diplomová práce zpracovává zdravotně technické a plynovodní instalace, s využitím srážkových vod v předškolním zařízení. Teoretická část se zabývá lapáky tuků. Experimentální část je zaměřena na průtoky vody, předškolním zařízení. V projektové a výpočtové části jsou zpracovány návrhy kanalizace, vodovodu, plynovodu, využití srážkové vody a napojení objektu na inženýrské sítě. Diplomová práce byla zpracována dle současných norem, zákonů a vyhlášek.
Analýza koncepce vzdělávání zaměstnanců soukromé základní školy a mateřské školy v ČR a návrh na její změny
Kubínová, Lucie ; Pavlov, Ivan (vedoucí práce) ; Urbanová, Eva (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice vzdělávání zaměstnanců v jedné základní a mateřské škole na území České republiky. Jedná se o jednopřípadovou studii, která za využití kvalitativně-kvantitativního výzkumu má za cíl provést analýzu stávající koncepce vzdělávání zaměstnanců dané organizace a také navrhnout změny stávající koncepce tak, aby byla v souladu s požadavky na strategickou koncepci vzdělávání zaměstnanců. Diplomová práce zahrnuje část teoretickou s vysvětlením relevantních pojmů z oblasti andragogiky a managementu a také část praktickou, kde je provedena analýza vnitřních dokumentů školy a popsána charakteristika stávající koncepce vzdělávání zaměstnanců. Dále bylo také provedeno dotazníkové šetření pomocí 3 dotazníků, jejichž respondenti byli zaměstnanci školy a ředitelka školy. Tyto dotazníky byly navrženy za účelem ověření funkčnosti koncepce. Byly získány odpovědi na první výzkumnou otázku, která zní: Jaká je charakteristika stávající koncepce vzdělávání zaměstnanců?, a která má napomoci s odpovědí na druhou výzkumnou otázku: Jaké změny se dají provést pro zlepšení kvality stávající koncepce? V první části výzkumu byly popsány charakteristiky vzdělávací koncepce zaměstnanců dané organizace obsahující základní údaje o organizaci a její historii, dále byla popsána vize, mise, kultura...
Sourozenci s autismem v mateřské škole běžného typu
PINGITZEROVÁ, Eva
Práce se zabývá začleňováním dětí s autismem do mateřských škol běžného typu, představuje šíři diagnostiky poruch autistického spektra a odlišnosti jednotlivých diagnóz, a to i u sourozenecké dvojice předškolních dětí. Popisuje způsob práce a adaptace těchto dětí na prostředí běžné mateřské školy, také na způsob výchovy a předškolního vzdělávání.
Práce s pohádkovou knihou v mateřské škole.
HÜTTNEROVÁ, Šárka
Bakalářská práce se zaměřuje na rozvoj jazykových dovedností pomocí příběhů z kostek za využití pohádky. Cílem práce je charakterizovat pohádku jako prostředek rozvoje osobnosti dítěte v oblasti čtenářské pregramotnosti a rozvoje jazykových dovedností u předškolních dětí. Teoretická část se zabývá čtenářskou pregramotností a čtenářskými strategiemi. Charakterizuje současné pojetí předškolního vzdělávání a vývojové zvláštnosti předškolního dítěte, s ohledem na rozvoj jazykových dovedností a čtenářské pregramotnosti. V praktické části byl vytvořen program postavený na četbě na pokračování, který rozvíjel u dětí čtenářskou pregramotnost pomocí čtenářských strategií. S dětmi byly vytvářeny příběhy z kostek, a tím se rozvíjely jejich jazykové dovednosti. V průběhu realizace činností byly využity metody pozorování, rozhovoru a analýzy edukačních materiálů. Čtenářské aktivity, které podporují u dětí zájem o knihy a s nimi spojené činnosti, se ukázaly jako správné. Děti si rozšířily slovní zásobu, a zdokonalily si vyjadřovací dovednosti.
Nácvik komunikačních dovedností dítěte s PAS a přidruženou poruchou intelektového vývoje v prvním roce MŠ
PAĎOUKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá problematikou komunikace dítěte s PAS a přidruženou poruchou intelektového vývoje. Cílem práce je odhalit dosavadní způsoby komunikace u vybraného dítěte s PAS v kombinaci s poruchami intelektového vývoje vstupujícího do prostředí mateřské školy a nastavit vhodný způsob komunikace pro dané dítě. Dílčím cílem je poté ověřit funkčnost a vhodnost vybrané techniky a zmapovat samotný nácvik komunikace u daného dítěte. Práce je rozdělena na tři části - teoretickou, metodologii a praktickou část. Teoretická část obsahuje čtyři kapitoly. První kapitola se věnuje oblasti autismu. Je zde popsána základní charakteristika autismu, jeho projevy, etiologie a jednotlivé druhy autismu. Druhá kapitola se zabývá poruchou intelektového vývoje, její terminologií, etiologií, klasifikací a projevech v kombinaci s autismem. Třetí kapitola se věnuje problematice autismu a poruch intelektového vývoje v předškolním období. Poslední kapitola teoretické části práce se zabývá komunikačními dovednostmi. Následující část práce se věnuje metodologii výzkumu. Praktická část práce obsahuje stanovené cíle a výzkumné otázky. Pro výzkum je zvolen kvalitativní způsob šetření, konkrétně design případové studie. Jako metoda sběru dat byla použita technika pozorování, polostrukturovaných rozhovorů a analýza dokumentů. Výzkumné šetření obsahuje případovou studii vybraného dítěte, které splňuje stanovená kritéria. Případová studie ukazuje zvolené postupy pro komunikaci dítěte s poruchou autistického spektra a přidruženou poruchou intelektového vývoje a představuje nácvik komunikace u vybraného dítěte.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 67 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.