Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 173 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání úrovně motorických schopností hráčů volejbalu a basketbalu
Štembergová, Anna ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Chrástková, Martina (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit a porovnat úroveň motorických schopností hráčů/hráček volejbalu a basketbalu ve věku 13-16 let. Pomocí Unifittestu (6-60) doplněného také o Jacíkův test jsme hráčům/hráčkám obou sportovních disciplín naměřili úroveň motorických schopností. Naměřené hodnoty jsme poté vzájemně porovnali a statisticky vyhodnotili. Teoretická část je zaměřená převážně na charakteristiku jednotlivých motorických schopností, obecný popis a popis výkonu vzhledem k fyziologii obou pozorovaných sportovních her a ontogenezi v období dospívání. V části praktické jsme uvedli hlavní i vedlejší cíle práce, stanovili hypotézy, popsali jsme postup práce a základní charakteristiky zkoumaného souboru. Dále jsme uvedli všechny naměřené výsledky, které jsou pro lepší přehlednost znázorněny i graficky. V poslední části práce jsme všechna data statisticky vyhodnotili a na základě toho přijali či zamítli stanovené hypotézy. V rámci diskuze jsme také výsledky respondentů porovnali s běžnou populací. Na základě všech zjištěných skutečností jsme poté uvedli 11 závěrů práce, které korespondují s hlavním cílem i vedlejšími cíli této práce. KLÍČOVÁ SLOVA volejbal, basketbal, motorické schopnosti, porovnání, UNIFITTEST (6-60)
Úroveň pohybových schopností chlapců staršího školního věku věnujících se házené
Gašparovič, Ondřej ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Cílem této práce je srovnání úrovně pohybových schopností chlapců staršího školního věku věnujících se házené a běžné populace, pomocí testové baterie Českého svazu házené 2020. Celkem 53 testovaných, rozdělených do dvou skupin (běžná populace a házenkáři) vyplnilo dotazník, který byl pro účely práce vytvořen a následně byli otestováni baterií testů, skládající se z agility T-testu, driblinku po "osmičce", rychlosti střelby, skoku dalekém z místa a Beep testu. Z výsledků bylo patrné, že skupina házenkářů dosáhla lepších výsledků ve všech testovaných disciplínách, kromě agility T-testu. Došlo k dosažení cíle práce i zodpovězení jednotlivých výzkumných otázek, zajímavým doporučením je pak možnost využití použité testovací baterie při výběru nových hráčů do týmu.
Pohybové dovednosti dětí v povinném roce předškolního vzdělávání
Kašová, Michaela ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Suchý, Jiří (oponent)
Cílem práce bylo zjistit od pedagogických pracovníků informace o podmínkách pro pohybové aktivity, všestranném pohybovém rozvoji a o pohybových dovednostech dětí v povinném roce předškolního vzdělávání a ověřit pohybovou úroveň u této věkové skupiny dětí. Práce má empiricko-teoretický charakter. Teoretická část charakterizuje předškolní období s důrazem na vývoj dítěte a seznamuje s některými dokumenty, které jsou stěžejní pro rozvoj pohybových dovedností v mateřských školách. Dále představuje činnosti v mateřských školách, které vedou k rozvoji pohybových aktivit a zdraví dětí. Teoretickou část uzavírá kapitola o možnostech testování pohybu u dětí v předškolním věku. V praktické části byly pomocí anketního šetření zjišťovány informace od pedagogických pracovníků z různých krajů České republiky o podmínkách pro pohybové aktivity, o všestranném pohybovém rozvoji a o pohybových dovednostech dětí v povinném roce předškolního vzdělávání. Ze zjištěných informací vyplývá, že v mateřských školách se podmínky pro pohybové aktivity výrazně liší. Nejvíce limitující podmínkou je ve většině škol čas a prostor, v některých školách pak i materiální vybavení. Spontánní pohybové aktivity jsou pedagogy většinou prováděny každý den, zatímco řízené pohybové aktivity pedagogové zařazují již v omezenější míře. Někteří...
Vytvoření tréninkového programu pro zlepšení obratnostních schopností ve fotbalovém mládežnickém družstvu FK Jindřichův Hradec 1910
VOTAVA, Filip
Tato bakalářská práce se zaměřila na sestavení tréninkového programu na zlepšení obratnostních schopností u žákovského družstva v klubu FK Jindřichův Hradec 1910. Program obsahuje soubor specifických i nespecifických cvičení, která jsou pro tuto věkovou kategorii pochopitelná a zároveň nejsou náročná na materiální vybavení klubu. Cvičení jsou zaměřena na rozvoj obratnostních schopností hráčů. Tréninkový program je cílen pro FK Jindřichův Hradec 1910. Program může posloužit i ostatním klubům s podobnou výkonností a materiálovým vybavením. Klub FK Jindřichův Hradec 1910 dlouhodobě nedosahuje úrovně nejúspěšnějších klubů republiky. V analytické části práce je vysvětlena složitost u vnímání pojmu obratnost, jeho nejasné vymezení a složitější definice. Tato část také obsahuje informace z teorie sportovního tréninku a specifika věkových kategorii. Práce se zaměřuje na teoretická východiska pro sestavení praktického tréninkového programu a způsobů ověření. Součástí práce je soubor testovacích cviků, které se zaměřují na obratnostní složku fotbalistů. Soubor testovacích cviků vychází z literatury a může sloužit jako zdroj informací pro ověření účinnosti tréninkového programu.
Ověření vlivu speciálního tréninkového programu na rozvoj pohybových schopností hokejistů mladšího školního věku.
CIBOCH, David
Cílem diplomové práce bylo vytvořit tréninkový program pro hokejisty mladšího školního věku a ověřit jeho účinnost v praxi. Vytvořený program obsahoval 8 cviků. Výzkumný soubor tvořily 2 týmy hokejistů, celkem 32 hráčů ve věku 10-11 let. Provedli jsme vstupní testování obou týmů, poté jsme na jeden tým aplikovali námi vytvořený tréninkový program po dobu devíti týdnů, druhý tým trénoval běžným způsobem. Po devíti týdnech jsme provedli výstupní testování obou týmů. Testování jsme prováděli pomocí čtyř testů na ledě, které otestují pohybové schopnosti mladých hokejistů. Výsledky obou skupin zvlášť jsme statisticky ověřili pomocí párového t - testu na hladině významnosti 0,05 a dále jsme vypočítali věcnou významnost. Následně jsme porovnali výsledky obou skupin proti sobě, což jsme také statisticky ověřili, nyní pomocí nepárového t - testu. Ke zlepšení experimentální skupiny došlo ve všech měřených testech, což nám potvrdila statistická i věcná významnost.
Změny pohybových schopností v průběhu ontogenezy u sportujících dětí mladšího školního věku
Sádecká, Kristýna ; Malá, Lucia (vedoucí práce) ; Šteffl, Michal (oponent)
Název: Změny pohybových schopností v průběhu ontogeneze u sportujících dětí mladšího školního věku Cíle: Cílem práce bylo identifikovat změny pohybových schopností v průběhu ontogeneze u sportujících dětí mladšího školního. Metody: Tato práce je zpracovaná metodou analýzy dat, které jsme čerpali z dostupné literatury, dokumentů a odborných článků. Dále jsme zde použili metodu komparace, která sloužila k porovnání zjištěných dat s daty, které jsme získali ze ZŠ Benešova nám a dále je porovnali pomocí grafů a tabulek. Výzkum ze získaných dat je proveden z prvního stupně ZŠ, konkrétně z 2., 3. a 5. ročníku. Skládá se z testů na skok daleký, sprint na 60 m a hod míčkem. Zde jsme využili základní statistické charakteristiky jako je aritmetický průměr a směrodatnou odchylku. Závěry: Výsledkem práce jsme nepotvrdili první hypotézu nelineární změny v testu běhu na 60m mezi 3-5. třídou. V druhé hypotéze jsme potvrdily menší genderové rozdíly ve vývoji rychlostních schopností než u silových Vyhodnocením pro praxi můžeme říct, že pohybové schopnosti u dětí se mění a je důležité se na ně jednotlivě soustředit. Rozvoj jednotlivých schopností je velmi důležitý a musí se zachovat posloupnost s ohledem na věk a genderové rozdíly, které zde hrají velkou roli. Potvrdil se odlišný vývoj jednotlivých pohybových...
Vztah mezi pohybovou zdatností a vybranými testy kognitivních funkcí u dětí mladšího školního věku
Šula, Marek ; Šteffl, Michal (vedoucí práce) ; Větrovský, Tomáš (oponent)
Název: Vztah mezi pohybovou zdatností a vybranými testy kognitivních funkcí u dětí mladšího školního věku Cíle: Cílem práce bylo odhadnout sílu vztahu mezi pohybovou zdatností a kognitivními schopnostmi u dětí mladšího školního věku Metody: Práce byla realizována jako průřezová studie. Výzkumný soubor byl tvořen žáky ve věku od 8 do 12 let (n=66; věk 9,8 ± 0,8). Úroveň kognitivních funkcí byla zjišťována pomocí standardizovaných online testů na portálu www.proskoly.cz a úroveň pohybové zdatnosti byla zjištěna pomocí testové baterie Unifittest (6-60) Výsledky: Děvčata se od chlapců nelišila v žádném z testů. V celkovém souboru byly vztahy mezi testy kognitivních funkcí a výsledky v jednotlivých testech pohybové zdatnosti velmi slabé a statisticky nevýznamné. Nicméně u dívek byl statisticky významný (p<0,05) inverzní vztah mezi testem obrazové paměti a všemi testy pohybové zdatnosti a mezi testem vnímání a testy - skok z místa, člunkový běh, vytrvalost a celkovým skórem Unifittest. U chlapců nebyl zjištěn žádný statisticky významný vztah, nicméně korelace naznačila, že se jednalo na rozdíl od dívek o vztah přímo úměrný. Klíčová slova: kognitivní schopnosti, tělesná zdatnost, pohybové schopnosti, mladší školní věk, Unifittest (6-60)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 173 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.