Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Realizace choreografie pohybové skladby pro soutěž Žij pohybem kategorie aerobik show
Fajfrlíková, Tereza ; Černá, Jana (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Název práce: Realizace choreografie pohybové skladby pro soutěž Žij pohybem kategorie aerobik show Cíl práce: Cílem bakalářské práce je popsat jednotlivé fáze tvorby pohybové skladby pro soutěž Žij pohybem. S ohledem na požadavky a pravidla této soutěže. Na základě výsledků v soutěži zhodnotit úspěšnost skladby v sezóně 2012. Metody: K dosažení cílů práce jsem použila informace získané studiem odborné literatury, internetových zdrojů a videozáznamů zabývajících se touto problematikou. K realizaci práce jsem využila náměty z práce zkušených choreografů a trenérů a poznatky z vlastní choreografické tvorby a trenérské činnosti. Výsledky: S použitím níže popsaných metod a forem práce se podařilo skladbu úspěšně zrealizovat. Dokladem kvalitní realizace skladby jsou výsledky a zpětné vazby rozhodčích ze soutěží Žij pohybem. Klíčová slova: Pohybová skladba, choreografie, aerobik, soutěž Žij pohybem, realizace skladby.
Pohybová skladba pro děti s poruchou autistického spektra
Menšíková, Marcela ; Fričová, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Pohybová skladba pro děti s poruchou autistického spektra Cíle: Cílem této práce bylo zjistit míru zvládnutí samostatného projevu pohybové skladby u dětí s poruchou autistického spektra. Metody: Ke zjištění míry samostatnosti byly použity metody pozorování s videozáznamem, který byl absolvován 1x za měsíc a zpětná vazba od druhých osob. Výsledky: Výsledky výzkumu poukazují na skutečnost, že děti s PAS jsou schopny samostatného provedení pohybové skladby. Některé děti by potřebovaly k dokonalému provedení delší časovou dotaci, ale dokáží si prvky zapamatovat, řadit je za sebou a po nácviku správně provést. Způsob provedení jednotlivých prvků se procentuálně zvýší, když mají děti vizuální předlohu a slovní doprovod. Vyhodnocené výsledky z druhé vědecké otázky, která se zabývala zjištěním náročnosti jednotlivých prvků pro děti s PAS, které vyšly překvapivě k našemu očekávání. Předpokládali jsme, že vzpor dřepmo bude nejtěžším prvkem pohybové skladby. Dle výsledků se však nejtěžšími prvky při samostatné realizaci staly - dřep a výskok. Klíčová slova: Rituální chování, narušená socializace, narušená představivost, narušená komunikace, organizace pomáhající lidem s autismem
Intervenční program aerobiku pro osoby s Downovým syndromem
Valtová, Nela ; Doležalová, Kateřina (vedoucí práce) ; Černá, Jana (oponent)
Název: Intervenční pohybový program aerobiku pro osoby s Downovým syndromem Cíle: Cílem bakalářské práce je vytvořit a ověřit intervenční program aerobiku na základě analýzy teoretických východisek a rozhovoru se specialisty v oblasti sportu a vzdělávání osob s Downovým syndromem. Metody: Práce je zaměřena na tvorbu a realizaci intervenčního programu aerobiku pro osoby s Downovým syndromem (DS) na základě analýzy teoretických východisek a rozhovoru se specialisty. Metodami sběru dat, které byly použity, jsou zúčastněný polostrukturovaný rozhovor, analýza teoretických východisek, indukce, deskripce poznatků a vlastní tvůrčí práce při tvorbě programu. Výsledky: Z výzkumu vyplývá, že osoby s Downovým syndromem se věnují sportu velice rády. I přes pokroky, které moderní doba přinesla, se odborníkům zdá být nabídka pohybových aktivit pro osoby s Downovým syndromem chudá. Vzhledem ke zdravotním komplikacím, které s sebou Downův syndrom nese, se zdají být aerobní aktivity pro jedince se zmíněnou diagnózou vhodné a rozvojové pro jejich fyzickou i psychickou stránku. Jedinci s Downovým syndromem chovají vřelý vztah k hudbě, která se téměř při každé aktivitě stává jejich motivací. Specialisté shledali mnou navržený program jako vhodný. Klíčová slova: aplikované pohybové aktivity, gymnastika, hudba, motorické...
Hromadná pohybová skladba dětí mladšího školního věku na sokolských sletech
Krutilková, Eva ; Hejlová, Helena (oponent) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Klíčová slova: slet, pohybová skladba, Sokol, spartakiáda, psychomotorika, cvičení, nácvik, ohlasy v tisku, pedagog-cvičitel, děti mladšího školního věku Abstrakt: Podstatou práce je vysledovat vývoj hromadných sletových skladeb určených pro děti mladšího školního věku v dané historické době, tzn. 1907-2018. Cílem je nacvičit s dětmi ve věku 8 let hromadnou sokolskou sletovou skladbu "Napodobivá cvičení" z roku 1932 a zopakovat ji v současnosti. Dále provést rozbor této skladby z hlediska psychomotorického, výchovného a tělocvičného. K řešení odpovědi na výzkumnou otázku lze dojít nácvikem skladby. Dále jsou v provedení skladby hledány výpovědi o duchu doby, pedagogickém přístupu a charakteristikách aktérů tělovýchovy té doby.
Hromadná pohybová skladba dětí mladšího školního věku na sokolských sletech
Krutilková, Eva ; Hájková, Jana (oponent) ; Kašpar, Ladislav (oponent)
Klíčová slova: slet, pohybová skladba, Sokol, spartakiáda, psychomotorika, cvičení, nácvik, ohlasy v tisku, pedagog-cvičitel, děti mladšího školního věku Abstrakt: Podstatou práce je vysledovat vývoj hromadných sletových skladeb určených pro děti mladšího školního věku v dané historické době, tzn. 1907- 2012. Cílem je nacvičit s dětmi ve věku 8 let hromadnou sokolskou sletovou skladbu Napodobivá cvičení z roku 1932, jejíž autorkou je Marie Provazníková, a provést rozbor této skladby z hlediska psychomotorického, výchovného a tělocvičného. Řešení výzkumného problému bude vedeno pomocí akčního výzkumu. K řešení výzkumného problému lze dojít rekonstrukcí historické skladby s oživením obrazu minulosti. Dále jsou v provedení skladby hledány výpovědi o duchu doby, pedagogickém přístupu a charakteristikách aktérů tělovýchovy té doby.
Plán sportovní přípravy pro soutěž TeamGym mládeže
Duspivová, Lucie ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Kolbová, Kateřina (oponent)
Title: The plan of sport training for TeamGym youth competition Objectives: The main object of the thesis is to create a set of methodical procedures for training the elements for the TeamGym competitions applicable to the trainings content and its preparation. Another objectives are to support the use of games and musical education in youth sports training and popularize the TeamGym competition. Methods: The thesis is theoretical, there are used basic research methods, such as analysis, synthesis, comparison and a self-creation. The published publications about TeamGym and training of artistic gymnastics were subjected by substantial analysis. The gained knowledge is compared with each other and synthesis based on the results of that to developing methodical procedures for training specific skills for the TeamGym competitions. Results: In the thesis there is created a set of methodical procedures for sports training of youth for the TeamGym competition. The age-specific patterns, specific to the training of younger school-aged trainees are taken into account. It uses movement games. It contains exercise sets for individual TeamGym disciplines - tumbling, small trampolines and floor. Keywords: Gymnastics, training unit, acrobatics, small trampoline, floor
Srovnání organizačních forem soutěží v aerobiku
Fajfrlíková, Tereza ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Kolbová, Kateřina (oponent)
Název práce: Srovnání organizačních forem soutěží v aerobiku Title: Compared organizational forms of aerobics Cíl práce: Cílem diplomové práce je, na základě teoretických poznatků, dotazování a analýzy soutěžních skladeb vymezit znaky nejvhodnější organizační formy pořádání soutěží pohybových skladeb v aerobiku. Metody: V práci bude použita metoda deskripce teoretických východisek doplněná vlastním komentářem. Záměrně budou hledány shody v organizaci a hodnocení tří vybraných soutěží pohybových skladeb v aerobiku. Druhou metodou bude dotazování. Bude vytvořen anketní dotazník, který bude případné doplněn rozhovorem (interview). Respondenti budou vybráni z řad trenérů, autorů skladeb, které se účastní soutěží. Třetí metodou bude analýza tří vybraných soutěžních sestav. Výsledky: Výsledkem práce je vymezení nejvhodnější organizační formy pořádání soutěží pohybových skladeb v aerobiku. Klíčová slova: Pohybová skladba, pravidla, aerobik, hodnocení.
Pohybová skladba pro děti s poruchou autistického spektra
Menšíková, Marcela ; Fričová, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Pohybová skladba pro děti s poruchou autistického spektra Cíle: Cílem této práce bylo zjistit míru zvládnutí samostatného projevu pohybové skladby u dětí s poruchou autistického spektra. Metody: Ke zjištění míry samostatnosti byly použity metody pozorování s videozáznamem, který byl absolvován 1x za měsíc a zpětná vazba od druhých osob. Výsledky: Výsledky výzkumu poukazují na skutečnost, že děti s PAS jsou schopny samostatného provedení pohybové skladby. Některé děti by potřebovaly k dokonalému provedení delší časovou dotaci, ale dokáží si prvky zapamatovat, řadit je za sebou a po nácviku správně provést. Způsob provedení jednotlivých prvků se procentuálně zvýší, když mají děti vizuální předlohu a slovní doprovod. Vyhodnocené výsledky z druhé vědecké otázky, která se zabývala zjištěním náročnosti jednotlivých prvků pro děti s PAS, které vyšly překvapivě k našemu očekávání. Předpokládali jsme, že vzpor dřepmo bude nejtěžším prvkem pohybové skladby. Dle výsledků se však nejtěžšími prvky při samostatné realizaci staly - dřep a výskok. Klíčová slova: Rituální chování, narušená socializace, narušená představivost, narušená komunikace, organizace pomáhající lidem s autismem
Vývoj pohybových skladeb v soutěži Aerobik team show v letech 2004-2013
Holubová, Kamila ; Holá, Iveta (vedoucí práce) ; Vorálková, Jitka (oponent)
Název práce: Vývoj pohybových skladeb v soutěži Aerobik Team Show v letech 2004 - 2013 Cíl práce: Cílem práce je porovnání pohybových skladeb Aerobik Team Show, které obsadily první místa na mistrovství České republiky ve smíšené kategorii v letech 2004-2013. Výzkumné metody: K dosažení vytčených cílů je využito metody analýzy, systematického pozorování a z části také přímého pozorování a komparace. Výsledky: Po porovnání deseti pohybových skladeb Aerobik Team Show v letech 2004 - 2013 dle stanovených kritérií bylo zjištěno, že ve výskytu kritéria interakce mezi cvičenci se objevují největší rozdíly a výkyvy mezi jednotlivými kompozicemi, naopak kritéria manipulace s náčiním a pohybový motiv jsou ve skladbách zastoupena podobným dílem. Klíčová slova: Aerobik, choreografie, pohybová skladba
Historický vývoj pohybové skladby a její zařazení v soutěži Teamgym
Maroušková, Zuzana ; Krištofič, Jaroslav (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Historický vývoj pohybové skladby a její zařazení v soutěži Teamgym. Cíl: Popsat historický vývoj pohybové skladby, její zařazení v rámci soutěže Teamgym a současné obsahové a choreografické trendy. Metody: V práci je použita především analyticko-syntetická metoda založená na studiu dostupných materiálů v písemném formátu i video formátu, jejich utřídění v obsahových a časových souvislostech. Výsledky: Popis historického vývoje a současného zařazení pohybové skladby v rámci soutěže Teamgym. Klíčová slova: Pohybová skladba, gymnastické sporty, Teamgym, hudba, pohyb, choreografie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.