Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 202 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Participativní mapování hodnot a problémů v krajině
Perůtková, Tereza
Bakalářská práce na téma „Participativní mapování hodnot a problémů v krajině“ se zabývá identifikací hodnot a problémů v krajině ve výzkumné lokalitě Hranického krasu. Předmětem analýzy jsou rozhovory s respondenty, kteří navštívili tuto lokalitu a napomohli k determinaci těchto hodnot a problémů, na základě kterých byly nastíněny vývojové tendence a návrh plánu managementu lokality. Velká pozornost je taktéž věnována zejména obci Teplice nad Bečvou s přilehlými lázněmi. Důležitým faktorem je rovněž spolupráce mezi jednotlivými aktéry v území, která povede k rozvoji a dlouhodobé udržitelnosti této jedinečné lokality, jejíž dominanty lze spatřit zejména v NPP Zbrašovské aragonitové jeskyně či NPR Hůrka u Hranic, kde se nachází nejhlubší zatopená propast na světě. Na základě identifikovaných problémů byla v rámci návrhu plánu managementu navrhnuta konkrétní řešení, která zároveň ocenily i zástupci místních samospráv.
Dar víry a abrahámovský příběh (Gn 22,1-19)
Knirsch, Vojtěch ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Jandejsek, Petr (oponent)
Práce Dar víry a abrahamovský příběh (Gn 22,1-19) využívá autoetnografické kvalitativní metodologie k naplnění několika cílů: porozumět daru v kontextu víry, porozumět pojmu "dar víry", propojit různá pojetí daru v abrahamovském příběhu obětování/spoutání Izáka, umět vysvětlit člověku nevěřícímu, že víra je dar. Praktické příklady darování z kontextů dobročinnosti, humanitární a rozvojové pomoci byly propojovány s teologickými inspiracemi z abrahamovského příběhu. Práce přináší inspirativní zjištění pro teorii a praxi diakoniky: Lidé jsou zcela vnořeni do řetězců a sítí vzájemného (mutuálního) obdarovávání, dárce a obdarovaný jsou jen situačně se proměňující role, primární dárce je Bůh. Dar je spojen s obětí, zavazuje, vzniká dluh. Na dar je třeba odpovědět například vděčností, reciprocitou anebo v rámci participace (účasti) spoluúčastí, mutualitou. Obdarovaný dostává dar do vlastnictví, které má u darů Ducha spíše podobu správcovství. Dar se problematizuje, když se vyjadřuje oběživem (penězi). Někdy je třeba darovat "přesto!", že obdarovaný například dar nepřijme. A někdy je třeba dárci odpovědět důvěrou, přestože se jeho požadavek zdá nesmyslný podobně jako v abrahamovském příběhu. Vztah víry, věrnosti, důvěry propojuje v mezních situacích lidi s Bohem a lidi s lidmi přesto, že se s nimi chvěje...
The nature and identity of apologetics in light of the calls of scripture and the Second Vatican Council
NICOLSON, Stuart
Apologetics in recent times has had for many a negative value, and the term 'apologetics' did not appear in the Second Vatican Council documents. However, by returning to the sources in Scripture and the Early Church, especially Peter's call (1Peter 3:15-16) for all faithful to be ready to respond when questioned or challenged about their faith, and to do so in a Christian manner, apologetics can be understood as far more original, ordinary, and organic than how it is often defined. It was originally an integral part of Christians speaking out about their faith, participating with the Logos. Through a Petrine lens, apologetical calls and content can be identified in 10 of the 16 Vatican II documents, including two clear paraphrases of Peter's call. This indicates a problem in how apologetics is identified and understood. Part 1 provides a working definition for Petrine apologetics in order to identify its development through Christian history. Part 2 present a brief and selective history of apologetics. Petrine apologetics is observed and explored in Scripture in Part 2a, including in Jesus' ministry and the first Church generations. In Part 2b it is shown how a second century apologetical turn, particularly through Justin Martyr, reinforced by Eusebius, and concretised by several later Early Church Fathers, narrowed apologetics into becoming elite, intellectual, and clerical - not for all the faithful but the few. The Mediaeval period (Part 2c) could have seen a return to more universal Petrine apologetics, especially through the Fourth Lateran Council, but weak dissemination of its teachings meant the opportunity was lost. After the Reformation, in Part 2d, Charles Borromeo's pastoral apologetics stands out, as well as a growing movement based upon credibility in the English-speaking sphere where apologetics was becoming part of organic engagement of Catholics in Protestant societies. Part 3 focuses on Vatican II. The entrenched Justinian approach in Catholic Europe eschewed engagement with others, leaving apologetics as overly catechetical. Balthasar identified and rejected the old paradigm and the main reform ideas, calling for a new approach: Love Alone Is Credible. Many conciliar apologetics themes are congruent with his reform call, and with Petrine apologetics. In addition to apologetical calls, Vatican II shows that apologetical preparation should be embedded in Christian education (Gravissimum Educationis 2) and how apologetically prepared faithful should engage with society (Apostolicam Actuositatem 1, 2, 11, 29, 31, etc.). But the Council's apologetics calls were not developed and apologetics was mostly replaced by fundamental theology, which has problematic features from Justinian apologetics and the reform ideas Balthasar rejected, and is not related to the apologetical calls of Peter or Vatican II. However, there has been an organic development of apologetics since the 1980s. In Part 4, the problematic current state of Catholic understanding in the ordinary faithful is evident in two recent surveys. It is necessary to respond to this. By reframing apologetics according to the original Petrine call and its Vatican II confirmation, a New Apologetics (NA) can be developed that emphasises Peter's elements of preparation, response, in a Christian manner, for all the faithful. The Petrine elements are unpacked in today's context and several distinctions are explored, including objective and subjective approaches, and the spectrum of evangelisation-apologetics-catechetics. Three 'voices' are shown to have particularly contributed so far to NA: William Levada, Robert Barron, and Peter Kreeft. All intellectual and two being clerics, they have the insight and ability to guide developments. Looking forwards, the two named conciliar texts are explored in how they can be unpacked for developing an embedded apologetics of preparation, response, in a Christian manner: original, organic, ordinary apologetics.
Interpretace dočasných konstrukcí v kontextu aktivace nevyužívaných objektů
Joja, Marie ; Bartošová, Nina (oponent) ; Gregorová,, Jana (oponent) ; Beneš,, Ondřej (oponent) ; Petříčková, Monika (vedoucí práce)
Dočasné využití je ověřeným nástrojem v procesu aktivace nevyužívaných objektů. Dizertační práce upozorňuje na fenomén krátkodobé funkční náplně a jeho úspěšné aplikace v rámci strategie obnovy opuštěných budov. Strategie dočasného využití nabízí možnost testování nových myšlenek pro koncept dlouhodobého využití. Na základě analýzy případových studií byla sestavena webová databáze na adrese www.archipop.cz. Tato veřejně přístupná databáze poskytuje seznam projektů, které uplatňují princip dočasného využití při úspěšné obnově zanedbaných lokalit. Mnoho z těchto projektů je zaštítěno institutem dočasného plánování. Cíle institutu, který dohlíží na dočasné využití v úzké spolupráci s městskými samosprávami, byly zobecněny v samostatné kapitole. Nabyté poznatky z procesu zkoumání principů dočasné architektury byly použity v praktickém úkolu tvorby strategie aktivace vybraného nevyužívaného komplexu, konkrétně areálu bývalé továrny na výrobu papíru ve španělské provincii Pontevedra.
Komunikační metody učitelů na druhém stupni ZŠ ve vztahu k dialogické výuce
Votický, Petr ; Duschinská, Karolina (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
Diplomová práce analyzuje úroveň některých komunikačních metod učitelů na druhém stupni ZŠ, které by měly vést ke zlepšení a k vyváženější vzájemné komunikaci. Podstatou a cílem práce je zkoumat přítomnost dialogické výuky vybraných učitelů. Práce nabídne zajímavé porovnání teorií s reálným zjištěním. V teoretické části popisuji používání komunikačních forem s využitím prvků dialogické výuky. Představuji a vysvětluji prvky, které podle odborníků vedou ke stimulaci, k zapojení myšlení žáků, které mají vliv na jejich učení a porozumění. Dialogická výuka se liší od klasické IRF struktury učitelským a žákovským přístupem pomocí práce s otázkou a zpětné vazby v procesu učení. Hledám některé odpovědi na otázky, jaké komunikační faktory ovlivňují učení žáků pomocí učitelské komunikace. Popisuji teoretické principy, vybrané příklady, metody a jejich následné výsledky při použití v praxi nebo ve výzkumu. Zároveň uvádím výhody a důvody použití. V praktické části prostřednictvím kvalitativního šetření analyzuji zvukové nahrávky z výuky a rozhovory s učiteli i žáky. Rozlišoval jsem mezi otevřenými a uzavřenými otázkami, přítomností argumentace nebo zapojování kognitivních schopností. Vše je proloženo vlastním pozorováním využívaných komunikačních metod vybraných učitelů. Zjišťuji uplatňování aktuálních...
Architektura v čase bytové krize
Richnavská, Dominika ; Eichlerová, Eva (oponent) ; Kratochvíl, Jan (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce je návrh obytného súboru na území mesta Brna, ideálne na mieste brownfieldu alebo na nevhodne využívanom pozemku ako napríklad záhradkárska kolónia. Návrh má zohľadniť trendy v oblasti bývania a staviteľstva a taktiež ponúknuť riešenie aktuálnych spoločenských problémov. Ako vybrané územie pre diplomovú prácu som zvolila záhradkársku oblasť na Žlutom kopci, ktorá sa nachádza v pomerne malej vzdialenosti od centra mesta. Na danom území už vznikajú nové štúdie a projekty pre lepšie využitie jeho potenciálu a celkové sprístupnenie. V projekte sa zameriavam na alternatívny spôsob výstavby baugruppe, ktorý je známejší v susedných krajinách, no otvára nám cestu k zaujímavým riešeniam bývania v protiklade k developerskej výstavbe. Obyvatelia tak majú možnosť vytvoriť si individuálne riešenia, ktoré budú vyhovovať každému z nich a zároveň nájsť kompromis pre spoločné nažívanie v mieri a spokojnosti. Územie z väčšej časti tvoria byty, nájdeme tam však aj menšie prevádzky ako posilovňa, coworking a pod. Doplnením vonkajších aktivít, ihrísk a posedení je dotvorený celok participatívneho bývania so silnými sociálnymi väzbami.
Aktivity a participace spolků na rozvoji území Znojemska
Spoustová, Natalie
Spoustová, N. Aktivity a participace spolků na rozvoji území Znojemska. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2022. Práce se zabývá rolí vybraných spolků na rozvoji území Znojemska. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy a teoretické ukotvení zabývající se participací v rozvoji území, které jsou konkrétně zaměřeny na endogenní rozvoj území. Mezi ně patří problematika regionálního rozvoje, regionální politiky, popis rozvojových strategií a programů a nástroje používané k rozvoji území. Dále tato část obsahuje možnosti participace obyvatel na rozvoji území, z nichž nejdůležitější je participace obyvatel formou tvorby spolků. Praktická část je tvořena představením zájmového území Znojemska a rešerší literatury zachycující činnost spolků v rozvoji území. Na základě řízených rozhovorů byla následně zhodnocena spolupráce s centrem regionu (město Znojmo) a role vybraných spolků v rozvoji území Znojemska.
Nepřímé pachatelství
Kišari, David ; Hořák, Jaromír (vedoucí práce) ; Tlapák Navrátilová, Jana (oponent)
Nepřímé pachatelství Abstrakt Tato diplomová práce pojednává o institutu nepřímého pachatelství, a to především se zaměřením na tuzemskou hmotněprávní úpravu toho institutu trestního práva. Cílem předkládané práce je poskytnout detailní výklad pojmu nepřímého pachatelství nejen v souvislosti se současnou právní úpravou, ale i v historických souvislostech. Důraz je kladen také na analýzu problematických aspektů nepřímého pachatelství, jakož i komparaci s jinými významnými instituty trestního práva. Práce je členěna na čtyři kapitoly. První kapitola se zabývá historickým pohledem na nepřímé pachatelství, přičemž pro tento účel je tato kapitola členěna dle účinnosti minulých trestních zákonů. V rámci této kapitoly jsou důkladně popsány názory a pohledy tehdejších trestněprávních teoretiků na institut nepřímého pachatelství a jejich následné porovnání, jelikož mnohdy se tyto názory lišily. Pozornost je věnována také pozadí přijímání nového trestního zákoníku, a s tím související otázce zakotvení zkoumaného institutu nepřímého pachatelství přímo do textu zákona. Druhá kapitola se věnuje pachateli trestného činu a zejména podmínkám jeho trestní odpovědnosti. Tato část práce je důležitá i proto, že nepřímý pachatel musí naplnit stejné podmínky jako pachatel přímý. Okrajově se diplomová práce zabývá pachatelstvím...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 202 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.