Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  začátekpředchozí40 - 49  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výstava Augusta Rodina v Praze 1902, její okolnoti a vlivy
Knapová, Martina ; Wittlich, Petr (vedoucí práce) ; Prahl, Roman (oponent)
K základním cílům této bakalářské práce patří zejména sled událostí, které zapříčinily konání výstavy Augusta Rodina v Praze roku 1902, s jejich následnými dopady na soudobou uměleckou scénu v Čechách. Úvodní kapitola se ve zkratce zabývá vývojem složitých a dlouholetých vztahů mezi Prahou a Paříží, jež bezprostředně souvisely s pražskou výstavou. Následující kapitola pojednává o přípravách, které předcházely konání výstavy samotné. V této části práce jsou zmíněny kroky, které Spolek výtvarných umělců Mánes podnikl k tomu, aby se celá kulturní událost mohla v Praze uskutečnit (vzájemná korespondence Stanislava Suchardy s Augustem Rodinem, speciální vydání dvojčísla Volných směrů, návštěva delegace pražské radnice u Rodina v Paříži, zapojení se Josefa Mařatky do organizace výstavy apod.). Námět další kapitoly velmi těsně navazuje na předchozí část a představuje praktické záležitosti, jež bylo nutné zvládnout před slavnostním otevřením Rodinovy výstavy veřejnosti. V pořadí pátá kapitola vystihuje Rodinův příjezd do Prahy a nejdůležitější body bohatého programu, který byl pro významného francouzského sochaře připraven. Zásadní druhá část této bakalářské práce se zabývá podněty, které Rodinova návštěva Prahy i jeho tvorba představily a s nimiž se musela domácí scéna následně vyrovnat prostřednictvím...
Peggy Guggenheimová v kulturně-politickém obraze doby
Táborská, Eva ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Novotná, Eva (oponent)
Peggy Guggenheimová se řadí k zásadním sběratelům moderního umění ve 20. století. Během svého života vytvořila jedinečnou uměleckou sbírku, dokázala otevřít dveře novým uměleckým směrům, zvláště abstraktnímu umění, a to pořádáním výstav, diskuzí a také vydáváním katalogů, na kterých se také sama podílela. Byla aktivní v řadě uměleckých projektů, přátelila se s mnohými moderními poválečnými umělci. Její sbírka zahrnovala přední práce kubismu, futurismu, metafyzického malířství, abstraktního malířství, surrealismu a avantgardního sochařství. Roku 1949 se Peggy Guggenheimová přestěhovala do benátského paláce Venier dei Leoni, kde strávila následujících třicet let. Její rozsáhlá sbírka je dnes přístupná veřejnosti pod vedením nadace Solomona R. Guggenheima. Diplomová práce se soustředí na kulturně-politický kontext poválečné doby. Zaměří se především na život Peggy Guggenheimové v souvislosti s rodícím se novým uměním (především americkým) a na její různorodé aktivity s tím spojené. V závěru zhodnotí význam její osobnosti pro rozvoj abstraktního umění a jeho přiblížení široké veřejnosti.
Imigrační a integrační politika Francie - v nadnárodní, národní a lokální rovině
Seidlová, Markéta ; Drbohlav, Dušan (vedoucí práce) ; Uherek, Zdeněk (oponent) ; Rozumek, Martin (oponent)
Předkládaná disertační práce analyzuje imigrační a integrační politiku Francie ve třech rovinách (nadnárodní, národní a lokální), přičemž výběr Francie byl inspirován faktem, že se jedná o zemi s nejdelší tradicí v přijímání imigrantů na evropském kontinentu. Práce vychází z teoretických a konceptuálních pojetí mezinárodní migrace i imigračních a integračních politik. Nejvíce se inspirovala přístupy institucionálními, Heckmannovým konceptem čtyř dimenzí procesu sociální integrace (Heckmann a Schnapper, 2003; Bosswick a Heckmann, 2006), přístupem Entzingera a Biezevelda (2003) k hodnocení integrace jako výsledného stavu a především Alexanderovou klasifikací (2007) politik prováděných lokálními autoritami, která jako jedna z mála umožňuje srovnání mezi politikou prováděnou na úrovni národní a lokální. Z metodologického hlediska byly vybrány dva regiony, které splňovaly požadavky jak z hlediska rozdílné velikosti podílu imigrantů na celkovém počtu obyvatel v nich žijících, tak z hlediska odlišnosti typu prostředí: velkoměsto Paříž (resp. 14 jejích obvodů) a sedm měst ve venkovském regionu Basse-Normandie (Caen, Hérouville-Saint-Clair, Cherbourg-Octeville, Flers, Alençon, Argentan a Lisieux). Ve vlastním výzkumu, realizovaném v letech 2007-2011, byla mimo sekundární analýzy dat a pramenů uplatněna mj....
Walking and writing the world. An approach to modernity in Bohemia and France from the beginnig of the 19 th century to the 1948's
Matysová, Kristýna ; Hrbata, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kyloušek, Petr (oponent) ; Hrbata, Zdeněk (oponent)
Jít a psát. Způsob poznávání moderního světa v Čechách a ve Francii od začátku 19. století do roku 1948 V křesťanských alegorických textech je poutník symbolickou postavou na cestě do Ráje. Od druhé poloviny devatenáctého století básníci, chodci a flânéři, se pokoušejí odhalit skrytou tvář reality na ulicích velkoměst. Tato disertační práce analyzuje podoby moderního poutnictví. Chronologicky řazené rozbory děl, týkajících se tématu chůze, sledují vývoj tvůrčích postojů k modernímu světu ve francouzské a české literatuře a výtvarném umění od začátku devatenáctého století do konce čtyřicátých let století dvacátého. Studiem dílčích motivů moderních poutnických textů, zasazených do historického a sociálního kontextu doby jejich vzniku, tato práce přispívá k prohloubení poznatků o kulturních paralelách mezi Francií a Čechami. Navíc tato disertace zkoumá rozličné literární žánry, pro něž byla prvotním impulsem potřeba autora jít a psát.
Filosofická interpretace děl Marca Chagalla
JINDRÁKOVÁ, Edita
Práce se zabývá interpretací života a děl Marca Chagalla, židovského malíře 20. století. Cílem práce je poukázat na symbolické motivy jeho děl a ty pak v závěru práce interpretovat na vybraných dílech. Práce je rozdělena do čtyř částí. První část je věnována malířově životu a jeho židovskému původu, který měl podstatný vliv na charakter jeho děl. Druhá část se věnuje významu symbolů v umění i v náboženství obecně. Třetí část porovnává Chagallova sdělení s dvěmi židovskými filosofy dialogu: E. Lévinasem a F. Rosenzweigem. V této části práce je také rozebrán přínos umělce celkově a estetické vnímání jednotlivce. Ve čtvrté části práce jsou interpretována vybraná Chagallova díla s náboženským či filosofickým přesahem. V práci se po celou dobu vychází z předpokladu, že umění je schopné předávat myšlenky a interpretovat svět kolem nás.
Rodinovo muzeum v Paříži a jeho význam pro kulturní cestovní ruch Francie
Kmínková, Tereza ; Netková, Jarmila (vedoucí práce) ; Lautnerová, Anna (oponent)
Tato diplomová práce pojednává významu konkrétní kulturní instituce, tedy pařížském Rodinově muzeu, pro kulturní cestovní ruch ve Francii. Nejdříve se práce ve své teoretické části věnuje obecně kulturnímu cestovnímu ruchu, dále zvlášť cestovnímu ruchu a kultuře ve Francii a posléze spojením těchto dvou témat vzniká analýza kulturního cestovního ruchu ve Francii. Nakonec se zaměří blíže cestovní ruch hlavního města Francie, Paříže. V praktické části byla provedena důkladná analýza Rodinova muzea včetně kapitol o osobnosti Augusta Rodina, budovách a prostorách muzea, organizační struktuře, financování atd., a také podrobný rozbor marketingového mixu muzea. Všechny zjištěné informace byly použity pro vytvoření SWOT analýzy a návrhů a doporučení na zlepšení.
Česká turistická klientela ve Francii
MIKANOVÁ, Silvie
Hlavním cílem diplomové práce je návrh optimalizace produktů pro současnou českou turistickou klientelu ve Francii. Dílčími cíly jsou identifikace návštěvnických segmentů české klientely ve Francii a vymezení variant návrhů optimalizace produktů pro vymezené české klienty ve Francii. Teoretická část je rozdělena do pěti kapitol, které se zabývají mezinárodním cestovním ruchem, službami cestovních kanceláří včetně marketingového mixu, spotřebním chováním zákazníka na mezinárodním trhu cestovního ruchu, výjezdovým cestovním ruchem České republiky a pozicí Francie v mezinárodním cestovním ruchu. Praktická část obsahuje analýzu nabídky a poptávky a návrhy optimalizací produktu pro jednu významnou českou cestovní kancelář. Vybraným cílovým segmentem se stali čeští turisté jezdící na pětidenní autokarové poznávací zájezdy do Paříže. Pro tento segment byly na základě poznatků z analýzy nabídky konkurence a profilu návštěvníka a jeho požadavků navrženy tři varianty optimalizací produktu dané cestovní kanceláře. Optimalizace zájezdu do Paříže se týkaly hlavně snížení nákladů u poskytovatelů služeb, zlepšení kvality u ubytování a stravování.
Two ways of arrivism{\crq}s display in the french novel of 19th century: Horace by George Sand and Bel-Ami by Guy de Maupassant
VYKYPĚLOVÁ, Klára
Cílem této práce je přiblížit tvorbu dvou významných francouzských spisovatelů, George Sandové a Guy de Maupassanta, v kontextu doby. Práce seznamuje s životem a dílem obou autorů, hlavními literárními směry 19. století (realismem a nuturalismem)a románem, jako žánrem všeobecně. Práce se dále zaměřuje na rozbor díla George Sandové {--} Horace a díla Guy de Maupassanta {--} Bel-Ami. V obou románech se objevuje téma "arivismu", neboli snaha hlavního hrdiny dostat se ze dna společnosti až na její vrchol. Cílem této práce je charakterizovat, jak se dvojí pojetí arivismu (arrivismus du héros, arrivisme d'une société) promítají do života obou protagonistů románů.
Srovnání MHD v Londýně a v Paříži
Plačková, Zuzana ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Tato práce na téma srovnání systémů integrované dopravy se zabývá problematikou zajištění dopravy ve velkoměstech. Cílem práce je přiblížit organizaci veřejné dopravy ve dvou evropských centrech. Pro možnost smysluplné srovnatelnosti byly pro tuto práci vybrány města Londýn a Paříž. Práce si neklade za cíl vypracovat vědecký přehled organizace a plánování těchto systémů, ale spíše poukázat na praktické stránky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   začátekpředchozí40 - 49  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.