|
Podpora kvalitativních požadavků služeb v rádiových přístupových sítích vysokorychlostních variant mobilních sítí
Kuruc, Jiří ; Skořepa, Michal (oponent) ; Novotný, Vít (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o vývojových stupních (Releases) sítí třetí generace UMTS. Vy-světluje dílčí vylepšení od Release 99 k Release 5 a Release 6 vedoucí ke zlepšení kvalitativ-ních parametrů především mobilních datových přenosů. V praktické části jsou proměřeny kvalitativní parametry všech sítí třetí generace do-stupných na území České republiky: UMTS, HSDPA, CDMA 1xEV-DO Rev.0 i Rev.A a UMTS-TDD. Měřením byly zjištěny reálně dosažitelné rychlosti přenosu dat k i od uživatele, doba odezvy, kvalita VoIP hovorů spolu s rozptylem doručování paketů a ztrátovostí a schop-nost sítě přenášet videohovory o různých datových tocích. V rámci každé sítě byly zhodnoce-ny i další aspekty, především pokrytí a dostupnost koncových terminálů. Práci doplňuje labo-ratorní úloha zaměřená na praktické srovnání základních parametrů datových přenosů v sítích druhé a třetí generace.
|
|
Analýza vybraných ukazatelů společnosti Telefónica Czech Republic, a.s.
Bitala, Libor ; Doubravský, Karel (oponent) ; Kropáč, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá užitím statistických metod při analýze vybraných ukazatelů společnosti Telefónica Czech Republic, a.s. Práce je rozdělena na teoretickou část, analýzu současné situace a návrhy řešení. V teoretické části jsou objasněny důležité termíny z oblasti časových řad a regresní analýzy. V analytické části jsou uplatněna teoretická východiska ke zhodnocení aktuálního stavu společnosti a případně stanoveny prognózy do budoucna.
|
|
Testování paměti na architektuře SGI/MIPS
Rydlo, Karol ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Kašpárek, Tomáš (vedoucí práce)
Moje bakalářská práce se zabývá zprovozněním a vytvořením vlastních testů paměti na grafických stanicích SGI O2, což sebou přináší seznámení se s architekturou procesorů MIPS a pokouší se najít ideální prostředí pro provádění těchto testů. S tím úzce souvisí hledání vhodného způsobu spouštění a překladu aplikací pro stanice SGI O2, kde se zabývá také využitím křížových kompilátorů.
|
|
Rekonstrukce interiéru restaurace
Mourková, Karolína
Tématem diplomové práce je rekonstrukce a návrh nového interiéru Restaurace O2 Extra zóny v O2 Aréně v Praze a přeměna původního O2 sportbaru. Nový interiér je zaměřen na příležitostný a svérázný bar v rámci akcí, sportu a koncertů, pro každou věkovou kategorii. Hlavním cílem je vyřešení interiéru a funkčnosti jeho prostor. Teoretická část práce se zaměřuje na historii arén, historii samotné budovy O2 Arény a analýzu jejího současného stavu s přihlédnutím na lokaci Dále se jedná zejména o přeměnu na konzumační provoz s atmosférou baru a zároveň místa pro využití k mnoha speciálním akcí či nabídek. Další přidanou hodnotou tohoto interiéru je pro zákazníka možnost zapůjčení či zakoupení příslušenství od společnosti O2. Praktická část obsahuje řešení vybavení, osvětlení a barvy daného interiéru. Ze shromážděných informací do interiéru vychází i následný návrh lavicového prostoru u baru a pracovní pult pro promotéra společnosti O2 u příslušenství.
|
|
Strategie digitálního marketingu-kombinace kanálů digitálních médií
Turazová, Barbora ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Huněk, Filip (oponent)
Diplomová práce "Strategie digitálního marketingu - kombinace kanálů digitálních médií" zkoumá, jakým způsobem tři telekomunikační operátoři, kteří dominují českému trhu - společnosti T-Mobile Czech Republic, O2 Czech Republic a Vodafone Czech Republic - využívají kanály digitálních médií pro svou komunikaci se zákazníky. Konkrétně zjišťuje a popisuje, jaké kanály společnosti do své marketingové komunikace zapojují, jakým způsobem je využívají a proč se je rozhodly do své komunikační strategie integrovat. Dále také zkoumá, jak společnosti tyto digitální kanály propojují a jak se dají vzájemně kombinovat tak, aby vznikla účinná strategie digitálního marketingu. Pomocí případové studie byly zkoumány marketingové aktivity těchto firem. Bylo zjištěno, že každá z firem využívá pro svou marketingovou komunikaci podobný set kanálů digitálních médií, ale pracuje s nimi trochu odlišně. Na základě těchto zjištění byly identifikovány tři konkrétní strategie - Strategie rozmanitého obsahu, Strategie interaktivních kanálů a Strategie standardizovaného obsahu. Každá ze strategií má své výhody a nevýhody, které byly popsány a strategie byly vzájemně porovnány. Provedeným výzkumem bylo zároveň zjištěno, že je vhodnější zabývat se studiem digitálních kanálů jako celku, nikoli jednotlivě, protože jejich funkce...
|
|
Oligopolní konkurence na vybraném segmentu trhu
Daněk, Lukáš ; Svoboda, Roman (vedoucí práce) ; Severová, Lucie (oponent)
Trh telekomunikačních služeb je v současném Česku i celosvětově jedním z rozhodujících ale také nejvýnosnějších odvětví globalizovaných ekonomik. Na trhu mobilní komunikace v České republice nyní působí mnoho subjektů, jeho vývoj však určují pouze tři síťoví operátoři a regulátor trhu, Český telekomunikační úřad. Hlavními poskytovateli mobilních telefonních služeb v ČR jsou společnosti TMobile, O2 a Vodafone (94 % trhu v ČR). Méně významné místo na trhu obsazují virtuální operátoři, jejichž tržní síla je však poměrně malá a nedokáží se proto výrazně prosadit v podmínkách oligopolní konkurence na domácím trhu. Uvedené skutečnosti tak odpovídají modelu oligopolního trhu s dominantní formou a konkurenčním okrajem, který je v ČR tvořen dvěma silnějšími firmami a početnou skupinou virtuálních operátorů, kteří však tvoří pouze 6 % trhu. Uvedená (oligopolní) struktura trhu mobilní komunikace trhu v ČR se proto jeví jako dlouhodobě stabilní; v pozici dominantní firmy však může eventuálně dojít časem k vystřídání vedoucí firmy TMobile firmou O2.
|
|
Analýza vybraných ukazatelů společnosti Telefónica Czech Republic, a.s.
Bitala, Libor ; Doubravský, Karel (oponent) ; Kropáč, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá užitím statistických metod při analýze vybraných ukazatelů společnosti Telefónica Czech Republic, a.s. Práce je rozdělena na teoretickou část, analýzu současné situace a návrhy řešení. V teoretické části jsou objasněny důležité termíny z oblasti časových řad a regresní analýzy. V analytické části jsou uplatněna teoretická východiska ke zhodnocení aktuálního stavu společnosti a případně stanoveny prognózy do budoucna.
|
|
Testování paměti na architektuře SGI/MIPS
Rydlo, Karol ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Kašpárek, Tomáš (vedoucí práce)
Moje bakalářská práce se zabývá zprovozněním a vytvořením vlastních testů paměti na grafických stanicích SGI O2, což sebou přináší seznámení se s architekturou procesorů MIPS a pokouší se najít ideální prostředí pro provádění těchto testů. S tím úzce souvisí hledání vhodného způsobu spouštění a překladu aplikací pro stanice SGI O2, kde se zabývá také využitím křížových kompilátorů.
|
|
Podpora kvalitativních požadavků služeb v rádiových přístupových sítích vysokorychlostních variant mobilních sítí
Kuruc, Jiří ; Skořepa, Michal (oponent) ; Novotný, Vít (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o vývojových stupních (Releases) sítí třetí generace UMTS. Vy-světluje dílčí vylepšení od Release 99 k Release 5 a Release 6 vedoucí ke zlepšení kvalitativ-ních parametrů především mobilních datových přenosů. V praktické části jsou proměřeny kvalitativní parametry všech sítí třetí generace do-stupných na území České republiky: UMTS, HSDPA, CDMA 1xEV-DO Rev.0 i Rev.A a UMTS-TDD. Měřením byly zjištěny reálně dosažitelné rychlosti přenosu dat k i od uživatele, doba odezvy, kvalita VoIP hovorů spolu s rozptylem doručování paketů a ztrátovostí a schop-nost sítě přenášet videohovory o různých datových tocích. V rámci každé sítě byly zhodnoce-ny i další aspekty, především pokrytí a dostupnost koncových terminálů. Práci doplňuje labo-ratorní úloha zaměřená na praktické srovnání základních parametrů datových přenosů v sítích druhé a třetí generace.
|
|
Zhodnocení zavedení neomezených tarifů na český trh
Myšková, Marika ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Cílem této práce je zhodnotit proces zavedení neomezených tarifů společností O2 Czech Republic a.s. na český telekomunikační trh. Zaměřila jsem na problematiku jak z pohledu inovátorské společnosti, tak jejích konkurenčních firem. Do perspektivy hodnocení jsem uspořádáním výzkumu spokojenosti zahrnula i zákazníky. V úvodní části práce jsem se zabývala především obecné teorii zavádění inovativních produktů na trh, s čímž souvisí i potřebné podnikové průzkumy, zejména analýzy konkurence a trhu. V praktické části jsem sledovala již samotný proces zavedení, včetně hodnocení výchozí situace na trhu, nastavení cenové politiky či použitých nástrojů komunikace. V závěru jsem porovnávala předchozí očekávání s reálnými dopady.
|