Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 69 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Virtual reality cyber gym
Nguyen, Van Phuc ; STODOLA,, Jiří (oponent) ; Číka, Petr (vedoucí práce)
The master’s thesis presents the design and implementation of a Virtual Reality Cyber Gym, integrating immersive technologies for modelling a network. Drawing on theories from cybersecurity, networking, and virtual reality, the study establishes a theoretical framework. A SOTA analysis is provided to review the application of VR in the field of cyber security. Methodologically, the thesis employs Unreal Engine 5 for creating a synthetic 3D environment and design the interactive principles of objects in virtual world. As part of the practical work, the system architecture details interactions among IT components, simulating the conditions of the real world, transferred to virtual reality. Implementation involves programming the platform, emphasizing challenges and solutions. Results and discussions analyze the effectiveness of simulators for cybersecurity training, framed by the established theoretical framework. The study concludes with recommendations for future improvement and practical applications.
Aplikace pro řízení a vzdálenou správu platebních terminálů
Gajdůšek, František ; Trchalík, Roman (oponent) ; Kreslíková, Jitka (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvořit ovládací software pro autonomní platební zařízení. Účelem tohoto softwaru je usnadnit práci s obsluhou těchto zařízení, a minimalizovat nutné servisní výjezdy k zařízení. Popsány jsou jednotlivé technologie použité při implementaci i protokoly použité pro komunikaci. Dále text práce popisuje postup práce od analýzy, přes návrh, implementaci a testování až po postup jak software zprovoznit. V zhodnocení projektu je popsán stav do jakého se software dostal a jak byl v praxi využit.
Desková hra Vládci podzemí
Kawulok, Lukáš ; Kubát, David (oponent) ; Doležel, Michal (vedoucí práce)
V této práci se zabývám převodem deskové hry Vládci podzemí na PC. Počítačová verze hry se bude řídit stejnými pravidly, jako desková hra. Výsledné řešení umožňuje síťovou hru, možnost uložení aktuálního stavu hry, zpětné nahrání a pokračování ve hře. V době tvorby tohoto projektu, je k dostání tato hra pouze v deskové podobě. V dokumentaci uvádím postup, jakým bylo řešení vedeno a také pravidla hry. Na konci je uveden průběh testování hry v praxi a odhalení nedostatků a následná oprava nalezených chyb. Projekt byl vytvářen v jazyce C# v prostředí Microsoft Visual Studio 2010, k vytvoření GUI je využito techniky WPF.
Cloudový server pro správu robotů
Jezerský, Matouš ; Kapinus, Michal (oponent) ; Materna, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem tohoto projektu je zefektivnit a zabezpečit uživatelský přístup k robotům využívajícím platformu ROS a serverům, které na nich běží, bez nutnosti rekonfigurace při změně sítě či potřeby přímého VPN připojení, a také s důrazem na co nejmenší softwarové požadavky na uživatele a roboty. Výsledkem je open-source aplikace, která toto umožňuje.     Řešením je vytvoření reverzního proxy serveru mezi klientskými aplikacemi a servery běžícími na robotech (dále Dispatcher), pro propojení klientů a robotů je využito dvou OpenVPN sítí a jako bezpečné rozhraní s autentizací uživatelů je využito existujícího systému RMS, který je rozšířen o rozhraní pro Dispatcher.     Dispatcher mimo jiné také sbírá informace o všech připojených robotech pro snadné zobrazení.     Tato sada programů tedy umožnuje oprávněnému uživateli připojení k robotům v libovolných sítích bez potřeby klientského softwaru mimo klienta OpenVPN a webového prohlížeče.
VPN Controller
Fabiánek, Ondřej ; Matoušek, Petr (oponent) ; Grégr, Matěj (vedoucí práce)
The subject of this diploma thesis is to design architecture and develop implementation of a flexible, scalable and secure system for managing virtual private networks, which would provide networking of otherwise possibly disconnected routers and their respective local networks. While the project is primarily focused around routers of Advantech manufacturer, support of additional types of devices may be added later on.
Heterogeneous Connectivity of Mobile Devices in 5G Wireless Systems
Mašek, Pavel ; Róka, Rastislav (oponent) ; Martinek,, Radek (oponent) ; Hošek, Jiří (vedoucí práce)
This dissertation thesis addresses the "Heterogeneous Connectivity of Mobile Devices in 5G Wireless Systems". Despite decisive progress in many enabling solutions, next-generation cellular deployments still suffer from a~glaring lack of bandwidth due to inefficient utilization of radio spectrum, which calls for immediate action. The main aim of this Ph.D. work is to propose novel mechanisms providing proximity-based (cellular-assisted) networking and communication algorithms for dynamic allocation of spectrum resources in fifth-generation (5G) systems. Proposed communication mechanisms are comprehensively evaluated by the developed simulation tools (calibrated with the 3GPP data sets) as well as within the experimental 3GPP LTE-A cellular deployment at Brno University of Technology (BUT), Czech Republic. Obtained practical results (supported by novel mathematical analysis in characteristic scenarios) become instrumental to facilitate more dynamic bandwidth sharing. Thus, they promise to improve the degrees of spectrum utilization in future 5G systems without compromising the service quality and user experience (QoS and QoE) across different applications. As the main output of this thesis, particular research findings contributed in part to the 3GPP Release 12 specifications.
Systém pro záznam streamovaného videa z IP kamer
Travěnec, Jiří ; Michal, Bohumil (oponent) ; Skokanová, Jana (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřená na přenos multimédií v reálném čase z IP kamer. Jejím hlavním cílem je vysvětlit teoretické základy přenosu v reálném čase přes počítačovou síť a popsat vývoj nahrávacího systému. Tento nahrávací systém je určen převážně k nahrávání přednášek ve školách. Práce obsahuje popis vývoje serverové nahrávací aplikace a webového administračního rozhraní. Teoretická část vysvětluje témata spojená s přenosem médií v reálném čase, počítačovými sítěmi a zpracováním multimédií, jako například real-time streaming protokoly, kódování, komprese, síťová odezva, zahlcení sítě a další.
Linux VPN Performance and Optimization
Pokorný, Fridolín ; Michal, Bohumil (oponent) ; Kašpárek, Tomáš (vedoucí práce)
This thesis provides an analysis of the available software VPN solutions and its performance on the Linux system. This analysis is then used as a basis to determine performance bottlenecks, suggest performance improvements and further design and implement the most promising of them. The result of this thesis is a Linux kernel module which does TLS and DTLS transmission and reception in kernel space. The module utilizes key material established during a TLS or DTLS handshake in user space. Despite the fact that the developed module was designed for use by VPNs there are identified several other use-cases which can take advantage of our module.
Klient pro 3D klient/server šachy
Starka, Tomáš ; Kubíček, Radek (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Bakalářská práce pokládá základní kamen projektu, který se zabývá hraním deskových her přes internet. Nastíněna je problematika deskových her, a pro jejich část je navržen systém postavený na aplikačním protokolu BGame, který byl za tímto účelem vytvořen. Jako testovací hra byly zvoleny Šachy a implementace je nad platformou Java.
Strojové vidění pro robotizované výrobní systémy
Honkyš, Pavel ; Bražina, Jakub (oponent) ; Vetiška, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá využitím kamerového systému v automatizovaných průmyslových aplikacích a využitím nástrojů TwinCAT Vision pro zpracování obrazu a řízení softwarového PLC, které funguje na průmyslovém počítači od firmy BECKHOFF. Teoretická část se věnuje algoritmu návrhu kamerového systému do průmyslového prostředí, popisu jednotlivých komponent, které tento kamerový systém tvoří a průmyslových sběrnic využívaných k přenosu dat z kamer. Praktická část obsahuje zadání úlohy, její rozbor a návrh robotizovaného pracoviště využívající kamerový systém ke kontrole výrobků. Navržený kamerový systém je posléze sestaven, naprogramován a ověřena funkčnost vytvořených algoritmů a navrženého HMI.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 69 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.