Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hudba a tanec v mateřské škole. Návrh a realizace vlastního hudebně tanečního projektu
Adamusová, Marie ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent)
Diplomová práce má za úkol teoreticky zhodnotit a prakticky dokázat, že děti v předškolním zařízení dovedou velice citlivě vnímat vážnou hudbu a vyjádřit ji pohybem, jsou-li správně vedeny a motivovány. Tato práce dále poskytne námět učitelům mateřských škol pro práci s vážnou hudbou, aby učili děti přijímat hudbu jako dar a vztah k hudbě dále v dětech rozvíjeli. Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část je teoretická a shrnuje nejdůležitější poznatky týkající se hudby a pohybu. Druhou část praktickou tvoří projekt, který úzce souvisí s výzkumem. Výsledky výzkumu nám objasnily skutečnost, do jaké míry rodiče dětí vnímají důležitost hudby, pohybu a tance a jakým způsobem tyto aspekty pro rozvoj svých dětí podporují. Realizací projektu s názvem: "Zaznělo jednou v přírodě", byl naplněn hlavní cíl diplomové práce.
Hudebně pohybové činnosti v rozvoji lokomoce předškolních dětí
Čeřovská, Michaela ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
ANOTACE: Bakalářská práce se zabývá hudebně pohybovými činnostmi zacílenými na zpřesňování a kultivaci některých druhů lokomoce předškolních dětí v mateřské škole. Výzkum ve dvou etapách sleduje a vyhodnocuje osvojování tanečních kroků: pochodu, cvalu stranou, tanečního běhu a kroku dvojposkočného. Výzkum probíhal v běžné mateřské škole ve třídách dětí ve věku čtyři až pět let.
Dramatizace české lidové písně na 2. stupni ZŠ
Suchanová, Simona ; Jiřičková, Jiřina (vedoucí práce) ; Selčanová, Zuzana (oponent)
Bc. Simona Suchanová: Dramatizace české lidové písně na II. stupni ZŠ (diplomová práce) ABSTRAKT Tato diplomová práce se věnuje možnostem dramatizace lidových písní zastoupených v učebnicích HV pro II. stupeň základní školy. Práce ozřejmuje fenomén lidové písně, vymezuje pojem dramatizace jakožto "zdivadelnění učiva", zmiňuje psychologickou charakteristiku žáka II. stupně ZŠ a specifika pedagogické práce s ní související. Práce rozšiřuje metodické úkoly v učebnicích zastoupené o nové dramatické prvky, předkládá nové návrhy metodických úkolů pojímající dramatizaci jako další z tvořivých způsobů práce s lidovou písní. Tím by ráda přispěla ke zkvalitnění a zatraktivnění hudební výchovy na základní škole. KLÍČOVÁ SLOVA česká lidová píseň, dramatizace, pubescent, hudebně pohybové činnosti, hudební výchova, dramatická výchova, II. stupeň ZŠ
Hudba a tanec v mateřské škole. Návrh a realizace vlastního hudebně tanečního projektu
Adamusová, Marie ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent)
Diplomová práce má za úkol teoreticky zhodnotit a prakticky dokázat, že děti v předškolním zařízení dovedou velice citlivě vnímat vážnou hudbu a vyjádřit ji pohybem, jsou-li správně vedeny a motivovány. Tato práce dále poskytne námět učitelům mateřských škol pro práci s vážnou hudbou, aby učili děti přijímat hudbu jako dar a vztah k hudbě dále v dětech rozvíjeli. Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část je teoretická a shrnuje nejdůležitější poznatky týkající se hudby a pohybu. Druhou část praktickou tvoří projekt, který úzce souvisí s výzkumem. Výsledky výzkumu nám objasnily skutečnost, do jaké míry rodiče dětí vnímají důležitost hudby, pohybu a tance a jakým způsobem tyto aspekty pro rozvoj svých dětí podporují. Realizací projektu s názvem: "Zaznělo jednou v přírodě", byl naplněn hlavní cíl diplomové práce.
Hudebně pohybové činnosti v rozvoji lokomoce předškolních dětí
Čeřovská, Michaela ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
ANOTACE: Bakalářská práce se zabývá hudebně pohybovými činnostmi zacílenými na zpřesňování a kultivaci některých druhů lokomoce předškolních dětí v mateřské škole. Výzkum ve dvou etapách sleduje a vyhodnocuje osvojování tanečních kroků: pochodu, cvalu stranou, tanečního běhu a kroku dvojposkočného. Výzkum probíhal v běžné mateřské škole ve třídách dětí ve věku čtyři až pět let.
Hudebně pohybová výchova u dětí s mentálním postižením
Hoštová, Martina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Novotný, Josef (oponent)
Anotace: Diplomová práce je zaměřena na hudebně pohybovou výchovu, která je součástí výchovně vzdělávacího procesu. Především u dětí s mentálním postižením má své nezastupitelné místo, neboť je inspiruje k vlastní aktivitě a podporuje jejich celkový motorický vývoj. Práce se zabývá náplní této výchovy, jejím významem a úlohou na základní škole speciální. Charakterizuje děti s mentálním postižením a uvádí, jaký vliv má hudebně pohybová výchova na jejich celkový rozvoj. Popisuje spektrum hudebních a pohybových prostředků a jejich využití v rámci hudebně pohybových činností. Tyto činnosti jsou aplikovány do projektu - Tančíme a zpíváme, s pohádkou se učíme. Vypracovaný projekt představuje konkrétní ukázky hudebně pohybových aktivit a jejich realizaci na základní škole speciální. Klíčová slova: Děti, hudba, hudebně pohybová výchova, hudebně pohybové činnosti, hudebně pohybové hry, mentální postižení, motivace, písně, pohyb, pohybový projev, taneční hry.
Využití lidové písně v hudebních činnostech s dětmi předškolního věku
Vondráčková, Alice ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá praktickými možnostmi využití lidové písně a hudebních činností v práci s předškolními dětmi. Teoretická část zahrnuje definici, charakteristiku lidové hudby a lidové písně a stručný vývoj lidové hudby v Čechách a na Moravě. Dále se okrajově zabývá významem zpěvu v rodinách obecně a zájmem o hudební činnosti v současných rodinách. Druhá kapitola teoretické části nabízí návrhy hudebních činností podněcující rozvoj hudebnosti. Činnosti jsou rozděleny podle věku dítěte a lze je použít jak v mateřské škole či jiných předškolních institucích, tak v rodinném kruhu. Závěrečná kapitola části patří Rámcově vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání a jeho cílům. Praktická část je zaměřena na využití lidové písně v praxi. Na základě zvolených okruhů vztahujících se k programu práce v mateřské škole byly vybrány lidové písně a didakticky uspořádány do jednotlivých souborů tak, aby motivovaly a rozvíjely jednotlivé hudební dovednosti - zejména prostřednictvím pěveckých a hudebně pohybových činností. První kapitolu Setkávání tvoří soubor na sebe navazujících bloků, které je možnou využít v počátečních hodinách v měsíci září (představování, seznamování se, motivace k hudebním aktivitám, atd.). Na něj navazuje integrovaný soubor činností s názvem Podzim, který je vhodný ke společným...
Chodská píseň v hudebně pohybových činnostech
JEŘÁBKOVÁ, Ivana
Předmětem této práce je téma "Chodská píseň v hudebně pohybových činnostech". Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část pojednává nejen o chodské lidové písni a jejím využití v předškolním integrovaném vzdělávání, ale také o hudebních schopnostech a hudebně pohybových dovednostech a jejich záměrném rozvíjení. Obsahem praktické části je na základě chodské písně vytvořený program hudebně pohybových aktivit a výzkumné šetření, které je zaměřeno na zjištění úrovně rytmického cítění a koordinace pohybu s rytmem hudby před a po realizaci programu. Ukázka hudebně pohybových aktivit z programu, který lze úspěšně praktikovat v mateřské škole, je přiložena na videonahrávce.
Význam hudebně pohybových činností při rozvíjení klíčových kompetencí dětí v mateřské škole
KRAUSOVÁ, Alena
Moje bakalářská práce se zabývá klíčovými kompetencemi u dětí, které dochází do mateřské školy. Soustřeďuji se především na kompetenci k učení a její rozvíjení pomocí hudebně pohybových činností. V teoretické části bakalářské práce se věnuji pojmu a charakteristice klíčových kompetencí, Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání a také vývojem hudebně pohybových činností u dětí. Také se v této části zmiňuji o hudební paměti nebo o hudebně tvůrčích schopnostech. Praktická část mé bakalářské práce se opírá o mnou vytvořený program, který jsem následně realizovala v mateřské škole. Uvedený program rozvíjí pomocí hudebně pohybových činností klíčovou kompetenci k učení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.