Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 116 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výukový projekt: "Každý jsme jiný, a to je dobře!"
PELTANOVÁ, Nikol
Diplomová práce se věnuje průřezovému tématu RVP ZV - Multikulturní výchova a jejímu využití v rámci výuky na 2. stupni ZŠ. Cílem práce je teoretické zpracování tématu multikulturní výchova a její praktické využití multikulturní výchovy ve výuce. Práce představí výukový projekt "Každý jsme jiný, a to je dobře!", který je tvořen do hodin výchovy kobčanství. Diplomová práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou.   Teoretická část vymezuje hlavní pojmy a didaktické aspekty multikulturní výchovy, které vycházejí zRVP ZV. Zaměřuje se na propojení tohoto průřezového tématu shodinami výchovy k občanství na 2. stupni ZŠ a nabízí konkrétní aktivity multikulturní výchovy do výuky. Praktická část představuje výukový projekt multikulturní výchovy, který zpracovává téma kultury, předsudků a stereotypů, hodnot a vlastenectví. Poslední kapitoly této práce jsou věnovány realizaci samotné, její reflexi a diskuzi.  Tento výukový projekt dokázal, že lze vhodně propojit témata multikulturní výchovy a předmětu člověk a společnost.
Přítomnost cílů interkulturního vzdělávání ve zkušenosti dětí z dětského domova
STARÁ, Daniela
Práce se zabývá cíli interkulturního vzdělávání ve zkušenosti dětí z dětského domova, v Boršově nad Vltavou. Teoretická část charakterizuje problematiku multikulturní výchovy a interkulturního vzdělávání. Jsou zde základní pojmy týkající se tohoto tématu. V praktické části je historie dětských domovů a legislativa, která jejich činnost upravuje. Dětský domov Boršov je zde představen blíže, s jeho projekty a funkcí a pedagogický výzkum a jeho metody. Dále jsou zde rozhovory se čtyřmi dětmi z dětského domova v Boršově nad Vltavou. Každé dítě přineslo jiné zkušenosti a poznatky do této práce. Práce se dále věnuje škole a její výchovně vzdělávací funkci, a tomu jak ji naplňuje ve spojení s problematikou multikulturní výchovy a zda vytváří pro děti bezpečné prostředí.
Literární text jako prostředek multikulturní výchovy v pedagogice volného času
SEDLÁČKOVÁ, Anna
Bakalářská práce se zabývá využitím literárního textu, jako prostředku multikulturní výchovy v pedagogice volného času. Teoretická část definuje multikulturalismus a s ním spojený pojem multikulturní výchovy, její detailnější rozpracování a zakotvení v kurikulárních dokumentech České republiky. Dále jsou uvedeny vhodné literární texty s multikulturní tematikou a vybrané výukové metody vhodné pro práci s textem v rámci volnočasové pedagogiky školních družin. Praktická část obsahuje sadu pracovních listů, které mají sloužit k rozvoji multikulturních kompetencí prostřednictvím literárního textu.
Integrace dětí cizinců v prostředí mateřské školy v Praze.
KURUC, Daniela
Bakalářská práce se zabývá problematikou začleňování dětí cizinců žijících v České republice, konkrétně v Praze. Věnuje se zejména dětem, jejichž mateřský jazyk je jiný než český. V teoretické části popisuje specifika pedagogického přístupu v rámci problematiky, zmiňuje se o aktuálních možnostech a nastavení legislativy pro vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Seznámí čtenáře s klíčovými pojmy k tématu, pojedná o postavení multikulturní výchovy ve školním kurikulu, o roli možných rasových předsudků a jejich předcházení, o interkulturní komunikaci a problémech spojených s adaptací dítěte. Stručně zmíní statistiku české a pražské demografické struktury a její vývoj v posledních letech. Praktická část zkoumá teoretickou připravenost pedagogů na práci s předškolními dětmi, které přicházejí z odlišných sociokulturních prostředí a taktéž čelí jazykové bariéře. Všímá si specifických potřeb dětí cizinců při integraci do MŠ. Kvalitativní výzkumné šetření formou rozhovorů s pedagogy zjišťuje situaci v dané oblasti ve vybraných pražských školkách. V závěrečné diskusi je sestavena stručná metodická podpora pro pedagogy, včetně doporučení z "dobré" praxe, která vedou k úspěšnému začleňování dětí s odlišným mateřským jazykem do českého kolektivu.
Průřezová témata ve výuce matematiky na 2. stupni základní školy
HANZALOVÁ, Adriana
Diplomová práce předkládá možnost zapojení osobnostní a sociální výchovy, mediální výchovy, environmentální výchovy, výchovy k myšlení v evropských a globálních souvislostech, výchovy demokratického občana a multikulturní výchovy do výuky matematiky na druhém stupni základní školy. Diplomová práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část práce definuje pojem průřezová témata, uvádí způsoby zapojení do výuky, charakterizuje jednotlivá průřezová témata včetně jejich začlenění do vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace a jejich zařazení v současných učebnicích matematiky. Dále popisuje výukové metody použité v praktické části. Praktická část je zaměřena na aktivity z oblasti Matematika a její aplikace začleňující průřezová témata v různé fázi pojmotvorného procesu. Každá aktivita obsahuje metodiku práce, jsou zde také vloženy pracovní listy. Poslední kapitola obsahuje zhodnocení přínosu aktivit v praxi.
Zkušenosti učitelek v českých mateřských školách s metodou Persona Dolls
Žajdlíková, Kamila ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá protipředsudkovou výchovou a metodou Persona Dolls. Cílem práce je zmapovat zkušenosti učitelek v českých mateřských školách, které pracují s metodou Persona Dolls a které absolvovaly akreditovaný dlouhodobý kurz Persona Dolls. Teoretická část se zaměřuje na historicko - sociální kontext rozmanitosti v České republice ve 20. století, protipředsudkovou výchovu a principy a vznikem metody Persona Dolls ve světě a v České republice. Praktická část zjišťuje, jaké mají učitelky zkušenosti s metodou. Konkrétně jaké spatřují přínosy, rizika a překážky při implementaci metody v předškolním vzdělávání a jaká doporučení z toho plynou. Pro sběr dat byla využita metoda rozhovoru s deseti absolventkami kurzu Persona Dolls. Analýzou rozhovorů se podařilo získat odpovědi na kladené výzkumné otázky a zformulovat doporučení, která vyplynula z daných rozhovorů. KLÍČOVÁ SLOVA Persona Dolls, protipředsudková výchova, mateřská škola, prosociální chování, multikulturní výchova
Předškolní vzdělávání Vietnamců v České republice
Fiedlerová, Kristýna ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tento text je určen všem zájemcům z řad široké veřejnosti, především však jako vzdělávací materiál pro učitelky mateřských škol. Práce zahrnuje multikulturní výchovu v českých mateřských školách. V této práci se snažím popsat problémy týkající se začleňování vietnamských dětí do českých mateřských škol. V teoretické části se zabývám pojmy, které souvisejí s multikulturní výchovou. Dále podrobněji popisuji vietnamské zvyky, tradice a další odlišnosti mezi vietnamskou a českou kulturou. Klíčová slova: Kultura, výchova, předškolní vzdělávání, multikulturní výchova
Připravenost učitelek mateřských škol pro práci s vietnamskými dětmi
Fiedlerová, Kristýna ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
Předložený text se pokouší připravit experty - učitelky mateřských škol pro kvalitní práci s dětmi s odlišným mateřským jazykem - konkrétně s vietnamskými dětmi. V teoretické části popisuji důležité informace od problematiky sociokulturních specifik vietnamské minority, až po téma zabývající se osvojováním českého jazyka. Teoretická část je rovněž věnována tématu individuálního rozvoje učitelek mateřských škol, multikulturní výchově a problematikou integrace vietnamských dětí do českých škol. Praktická část popisuje hlavní problémy, s kterými se setkávají učitelky českých mateřských škol při práci s vietnamskými dětmi. Klíčová slova: předškolní vzdělávání, multikulturní výchova, děti s odlišným mateřským jazykem, vietnamské děti, problémy s integrací, komunikační bariéra.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 116 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.