Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 102 záznamů.  začátekpředchozí93 - 102  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pravicový extremismus v ČR optikou morální paniky
Půbalová, Božena ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kabele, Jiří (oponent)
Práce se zabývá fenoménem pravicového extremismu v České republice v letech 2007-2010, na který nahlíží sociálně konstruktivistickou optikou sociologického konceptu morální paniky. Teoretická část se zaměřuje na vymezení používaných pojmů pravicový extremismus a morální panika s ohledem na jejich vývoj a užití v sociální teorii a zároveň stručně charakterizuje podobu a významné subjekty české extrémně pravicové scény ve zkoumaném období. V analytické části práce jsou za pomoci kvalitativní obsahové analýzy podrobně prozkoumány mediální obsahy čtyřech vybraných aspektů a kauz pravicového extremismu v celostátním vydání deníku Mladá Fronta DNES. Analýza sleduje, nakolik a jakými konkrétními způsoby reprezentace těchto kauz v daném periodiku naplňuje aspekty a procesy ideálního typu morální paniky, reprezentované kombinovaným modelem morálních panik Klockeho a Muscherta, a jakým způsobem jsou kauzy zasazeny do obecnějšího rámce konstrukce pravicového extremismu, jakožto významného společenského problému.
Srovnání obrazu propouštění a nezaměstnaných v Lidových novinách v 1. pololetí roku 1930 a v Mladé frontě DNES ve 2. pololetí roku 2008
Lysoněk, Tomáš ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Diplomová práce "Srovnání obrazu propouštění a nezaměstnaných v Lidových novinách v 1. pololetí roku 1930 a v Mladé frontě DNES ve 2. pololetí roku 2008" porovnává zpravodajství těchto deníků týkající se nezaměstnanosti a propouštění v období nastupujícího zpomalení ekonomiky, kdy jsou výrobní firmy nuceny omezovat výrobu pro nedostatečný odbyt svého zboží. Práce zkoumá, jakým způsobem noviny reagovaly na regionální rozdíly v růstu nezaměstnanosti a rozdílnou intenzitu, s níž ekonomické zpomalení zasáhlo různá odvětví ekonomiky. Zároveň analyzuje témata, kterým se srovnávané deníky při zpravodajství o nezaměstnanosti věnovaly. Práce také porovnává proměnu frekvence slov, jež srovnávaná periodika při zpravodajství využívají, a zaměřuje se také na rozdíly v délce zpráv a vizuální podobě porovnávaných listů. Metodou práce je historická srovnávací analýza zmíněných obsahů.
Mediální obraz lobbingu
Groll, Tomáš ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Köppl, Daniel (oponent)
Diplomová práce "Mediální obraz lobbingu" se věnuje problematice mediálního zobrazení lobbingu a lobbistů v denících Mladá fronta Dnes a Právo v roce 2008. Lobbing je aktivitou, se kterou má většinová populace pouze mediálně zprostředkovanou zkušenost. Média proto mohou mít velký vliv na vnímání a hodnocení lobbingu veřejností. V práci je nejprve představena problematika mediální reprezentace skutečnosti a jsou nastíněny faktory, které ovlivňují podobu mediálních obsahů. Práce dále stručně pojednává o účincích médií a konceptu agenda-setting. Následně je definován lobbing. Jsou předloženy důvody a podmínky jeho kladného a záporného vnímání. Je poukázáno na pozitivní i negativní funkce lobbingu a jsou představeny různé druhy a podoby lobbingu včetně lobbingu nepřímého, který je spojován s PR aktivitami. Ve výzkumné části práce jsou nejprve představeny výsledky kvantitativního výzkumu, jehož záměrem bylo odhalit nejčastější podoby lobbingu a lobbistů v sledovaných denících. Kvalitativní rámcová analýza následně odhaluje způsoby, jakými jsou lobbing a lobbisté v médiích prezentováni. Práce obsahuje v příloze kódovací knihu a druhy lobbistických technik.
Transformace tiskových zpráv na mediální texty
Vlková, Barbora ; Trunečková, Ludmila (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Diplomová práce "Transformace tiskových zpráv na mediální texty" pojednává o kritériích, podle nichž se žurnalisté rozhodují, která tisková zpráva se má do zpráv dostat a která nikoliv. A protože mediální studia vnímají v současné době gatekeeping jako širší proces informační kontroly zahrnující všechny aspekty kódování sdělení, tedy nejen výběr, ale i shromažďování, přenos, tvarování a načasování přesunu informace od podavatele k příjemci, sleduje diplomová práce rovněž samotný proces přetváření tiskové zprávy na mediální text. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část zahrnuje rozbor procesu gatekeeping, rozbor problematiky pseudoudálosti a rozbor rutinizace produkce zpráv. Tato kapitola shrnuje poznatky k tématu z odborné literatury. Druhá, hlavní část diplomové práce je částí praktickou, aplikační. Tato část práce již prokazuje vlastní tvůrčí přístup při řešení vybraného problému. Na základě praktického zkoumání zde dochází k vyvrácení či potvrzení předem stanovených hypotéz. Podkladovým materiálem pro tuto diplomovou práci jsou tiskové zprávy tří soukromých společností (G-PROJECT, s.r.o., Místní akční skupina Hlubocko - Lišovsko o.p.s. a Ekologos, o.p.s.). Dalším podkladovým materiálem jsou mediální tituly Mladá fronta DNES, Deník jižní Čechy, Právo a Jihočeský kurýr.
Analýza politické instrumentalizace deníku Mladá fronta DNES v období před volbami do Poslanecké sněmovny PČR v roce 2013
Dobrovodský, Martin ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce Analýza politické instrumentalizace deníku Mladá fronta DNES v období před volbami do Poslanecké sněmovny PČR v roce 2013 zkoumá, zda v období před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2013 využíval předseda politického hnutí ANO Andrej Babiš svou pozici vlastníka mediální skupiny MAFRA k ovlivnění mediálních obsahů deníku Mladá fronta DNES. Teoretický rámec stručně popisuje základní pojmy z oblasti politické komunikace a geopolitického rozdělení jednotlivých modelů politické komunikace včetně české mediální scény. Pozornost je upřena především na vývoj a možné způsoby instrumentalizace tištěných médií působících na českém mediálním trhu po roce 1989. Z kvantitativního výzkumu vyplynulo, že zatímco ve volbách skončilo politické hnutí ANO na druhém místě, umístilo se v rámci získané mediální pozornosti až za čtyřmi dalšími politickými stranami. Titulní strany deníku Mladá fronta DNES tedy nebyly využity k výraznější propagaci Andreje Babiše a jeho politického hnutí. V navazující závěrečné části výzkumu je provedena interpretace výsledků kvantitativní analýzy v souvislosti s možnou instrumentalizací z hlediska výběru politických témat prezentovaných na titulních stranách deníku během zkoumaného období.
Aktivity holdingu Agrofert perspektivou Mladé fronty Dnes a Lidových novin před a po jejich převzetí Andrejem Babišem
Havlová, Laura ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Němeček, Tomáš (oponent)
Zkoumání vlivů, které má vlastník na svá média, je v dnešní informační době důležitým tématem. Tato magisterská diplomová práce se zabývá potenciálním vlivem majitele na jeho noviny na příkladu koupě vydavatelství Mafra majitelem holdingu Agrofert Andrejem Babišem. Sleduje informování o aktivitách holdingu Agrofert ve dvou denících společnosti Mafra - v Mladé frontě Dnes a v Lidových novinách. Sledované období zahrnuje dva roky předtím a dva roky poté, co Mafru koupil vlastník Agrofertu a současný ministr financí Andrej Babiš (jde o období 25. 6. 2011- 24. 6. 2013 a 25. 6. 2013-24. 6. 2015). Práce, používající postupy kvantitativní obsahové analýzy, se zaměřuje na komparaci článků o Agrofertu ve sledovaných denících v těchto dvou časových úsecích. Ve vzorku 631 textů zkoumá dvě desítky kategorií, jako je například téma, umístění na stránce či citování Andreje Babiše, a zjišťuje, jak se změnil mediální obraz Agrofertu ve sledovaných periodicích. Proměna obsahu titulů Mafry po změně jejího vlastníka doposud nebyla rozsáhleji zpracována, jedná se tedy o první ucelenější vhled do této problematiky. Tato práce si dala za úkol přinést přehled změn, ke kterým ve sledovaném období došlo, a připravit půdu pro další, úžeji zaměřené výzkumy. Mezi nejzásadnější změny, které výzkum kromě jiného ukázal, patří...
Obrazné prostředky a frazémy v psané publicistice
GABRIELOVÁ, Barbora
Tématem bakalářské práce jsou obrazné prostředky a ustálené obraty na obrazném základě frazémy v psané publicistice. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část charakterizuje funkční styly a vysvětluje frazémy a obrazná pojmenování. Pozornost je věnována zejména funkčnímu stylu publicistickému. Druhá část obsahuje rozbor analytických textů z deníku Mladá fronta DNES. Cílem je zjistit, jak jsou tyto prostředky využívány, k čemu slouží, které z nich jsou frekventované, zda jsou užívány s porozuměním a jak dochází k jejich aktualizaci.
Mediální obraz Andreje Babiše v denících MF DNES a Právo: komparativní obsahová analýza
Hanuš, Jan ; Novák, Michal (vedoucí práce) ; Bína, Vladislav (oponent)
Cílem této práce byla analýza a komparace zobrazování Andreje Babiše v titulcích dvou celostátně vydávaných denících, deníku MF Dnes a deníku Právo. V teoretické části se nachází charakteristika již zmíněných médií a popis a historie osoby Andreje Babiše. V metodologické části se nachází metoda zpracování, operacionalizace a výzkumné otázky. V závěrečné části, praktické, je pět analýz, které informují o zobrazení Andreje Babiše v titulcích vybraných deníků. Každá jednotlivá kapitola obsahuje analýzu dení-ků a jejich vzájemnou komparaci a vyhodnocení.
Komparace ekonomického zpravodajství Hospodářských novin, Lidových novin a Mladé fronty DNES při nástupu ekonomické krize od září 2008
Kratochvíl, Jiří ; Soška, Milan (vedoucí práce) ; Běláčková, Vendula (oponent)
Práce odpovídá na otázku, jak se tři významné české deníky Hospodářské noviny, Lidové noviny a Mladá fronta DNES vypořádaly s nejdůležitější ekonomickou událostí za posledních 80 let -- celosvětovou ekonomickou krizí. Hodnotí ekonomické zpravodajství těchto deníků od 15. září 2008, kdy zbankrotovala americká banka Lehman Brothers, až do konce roku 2008. Ukazuje, že ekonomická krize byla často zprávou číslo 1 a všechny deníky se jí věnovaly po celé sledované období. Téma překračovalo hranice ekonomické rubriky a objevovalo se na stránkách věnovaných domácímu i zahraničnímu zpravodajství, ale také sportu, kultuře nebo například módě. Důležitá sledovaná kritéria jsou v závěru zohledněna určitou váhou za pomoci statistické metody a díky tomu je možné zjistit, který ze tří deníků nejlépe zpracoval ekonomickou krizi při jejím nástupu v roce 2008.
Útvary psané publicistiky
PELECHOVÁ, Ilona
Diplomová práce ?Útvary psané publicistiky? se zabývá útvary zpravodajskými, analytickými i útvary stylově smíšenými. Věnuje se jazykovým a ideografickým prostředkům současných deníků MFD, Lidové noviny a Právo. Práce vychází z rozboru jazykového materiálu nashromážděného v časovém rozmezí srpen 2010 ? srpen 2011. Pozornost je věnována převážně lexikálním prostředkům. Hodnocena je jejich funkce v publicistickém textu a shody a rozdíly v publicistově práci s nimi v různých útvarech publicistického stylu. Zájem se soustředí na modelovost současných českých deníků a snaží se postihnout jejich profil. Pozornost je zaměřena na funkci titulků a jejich typy. V úvodu práce je vysvětlena terminologie týkající se oblasti žurnalistiky a publicistiky. Rovněž je uvedena stručná historie vývoje zpravodajství.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 102 záznamů.   začátekpředchozí93 - 102  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.