Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Edukace umělé inteligence v mimoškolní výuce
Szymeczek, Martin ; Hůlka, Tomáš (oponent) ; Lacko, Branislav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřená na problematiku umělé inteligence. Po první úvodní části jsou představeny klíčové pojmy a historický vývoj umělé inteligence od starověku až po současnost. Třetí část se zabývá vlivem umělé inteligence na Průmysl 4.0 a popisuje výhody a nevýhody implementace umělé inteligence. Ve čtvrté části se zabýváme výukou umělé inteligence na středních školách. Poslední, pátá část, představuje návrh posterů pro Vida! Brno, jakožto prostředek podpory výuky umělé inteligence mimoškolním vzděláváním.
Chemická exkurze ve středoškolském vzdělávání
Papírníková, Lucie ; Teplý, Pavel (vedoucí práce) ; Klímová, Helena (oponent)
Cílem práce bylo shrnutí dostupných informací o exkurzích, zjištění využívání exkurzí při pregraduální přípravě učitelů a vytipování vhodných pražských lokalit využitelných k chemicky orientovaným exkurzím. Práce obsahuje návrhy lokalit, jejichž součástí jsou popisy navštívených míst i s fotografiemi, včetně adres a kontaktů potřebných k realizaci exkurze. Součástí práce jsou také ukázky a odkazy na pracovní listy, videa a další výukové materiály. Práce je cílena především pro potřeby učitelů jako pomůcka pro přípravu exkurzí.
Podpůrné fyzikální materiály pro science centrum iQpark
Kučera, Jiří ; Drozd, Zdeněk (vedoucí práce) ; Houfková, Jitka (oponent)
Interaktivní science centrum iQpark v Liberci se v posledních letech stalo nejvýznamnějším zařízením tohoto druhu v ČR. Toto science centrum obsahuje stovky fyzikálně i jinak zaměřených exponátů, pomocí nichž se návštěvníci seznamují se základními fyzikálními jevy, principy technických zařízení apod. Exponáty jsou vybaveny základním popisem, mnohdy zde ale chybí podrobnější fyzikální rozbor. Jsou zde také exponáty, jejichž vysvětlení je zatíženo všeobecně zažitými omyly. Tato práce obsahuje podrobnější fyzikální rozbory pro některé vybrané exponáty z mechaniky. Jedná se o exponáty: Pirueta, Newtonův vozík, Rázostroj, Hopsakoule, Váha (páka dvojzvratná). Práce rovněž obsahuje vysvětlení fyzikálních pojmů a zákonů, které s těmito exponáty souvisí.
Interaktivní centra ve výuce fyziky - konkrétní aplikace
Razímová, Alice ; Drozd, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kekule, Martina (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce bylo vytvořit strukturovaný popis experimentů, spadajících do učiva středních škol, instalovaných v science centru iQpark v Liberci. Celkem bylo vybráno a popsáno 84 interaktivních exponátů, které byly rozčleněny do 6 hlavních témat a dále 23 podtémat. Popis každého z exponátů doplňují fotografie, náměty pro diskuzi se studenty, originální žákovský popis iQparku, případně video provedeného experimentu. Pro tento přehled pokusů byly vytvořeny webové stránky, na kterých je volně dostupný široké veřejnosti. Vytvořená databáze je určena především učitelům střední škol, kteří plánují se svými studenty cestu do iQparku. Text bakalářské práce čtenáře také seznámí s pojmem science centrum. Rovněž je zde popsán i vývoj science center v České republice.
Integrace interaktivních center do mimoškolní výuky fyziky - konkrétní náměty pro iQpark v Liberci
Razímová, Alice ; Drozd, Zdeněk (vedoucí práce) ; Gottwald, Stanislav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tvorbou fyzikálně zaměřených pracovních listů pro studenty středních škol, kteří navštívili science centrum iQlandia. V první části práce jsou popsány typy pracovních listů a úloh v nich. Rovněž jsou zmíněny zásady, které by měly být při tvorbě pracovních listů dodržovány. Druhá část se týká šesti pracovních listů vytvořených v rámci této diplomové práce. Každý text a úloha v pracovním listu je doplněna o didaktickou poznámku či komentář. U úloh je navíc uvedena procentuální úspěšnost studentů, kteří tyto listy vyplňovali v rámci pilotáže. Pilotáž probíhala na třech gymnáziích na studentech prvního až třetího ročníku vyššího gymnázia. Její součástí bylo i drobné dotazníkové šetření, jehož výsledky jsou v práci rovněž rozebrány. Pracovní listy budou volně dostupné na webových stránkách iQlandie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Mikrobiologické exkurze
Záhořová, Karolína ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na využití exkurzí ve výuce biologie na střední odborné škole u tematického celku mikrobiologie. Téma mikrobiologie není pro studenty střední odborné školy příliš atraktivní, cílem práce je zjistit, jaký vliv bude mít výuková forma exkurze na znalosti studentů, kteří mikrobiologickou exkurzi absolvují. Součástí práce je zhodnocení exkurze jako alternativní formy (metody) výuky a její celkový význam ve výuce biologie. Diplomová práce přináší přehled toho, jak by měly jednotlivé fáze exkurze teoreticky vypadat. Přináší přehled institucí a závodů, kde je možné mikrobiologickou exkurzi v praxi pořádat. Další část obsahuje kompletně zpracovanou exkurzi do pivovaru U Fleků včetně přípravy, realizace a vyhodnocení. Exkurze byla absolvována se dvěma třídami různých oborů, jejichž prekoncept byl v rámci výuky biologie totožný. Součástí úvodní školní fáze exkurze je testování studentů formou pretestu ze znalostí tématu mikrobiologie, konkrétně výroby piva a kvasných procesů. Následně proběhne vlastní část exkurze v pivovaru a na závěr přijde opět diagnostická školní část, kdy budou studenti opět testováni formou posttestu. V závěru práce je vyhodnocení výsledků testů a znalostí žáků, porovnání obou tříd a zhodnocení významu exkurze, z něhož vyplývá, že mikrobiologická exkurze měla...
Mikrobiologické exkurze
Záhořová, Karolína ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na využití exkurzí ve výuce biologie na střední odborné škole u tematického celku mikrobiologie. Téma mikrobiologie není pro studenty střední odborné školy příliš atraktivní, cílem práce je zjistit, jaký vliv bude mít výuková forma exkurze na znalosti studentů, kteří mikrobiologickou exkurzi absolvují. Součástí práce je zhodnocení exkurze jako alternativní formy (metody) výuky a její celkový význam ve výuce biologie. Diplomová práce přináší přehled toho, jak by měly jednotlivé fáze exkurze teoreticky vypadat. Přináší přehled institucí a závodů, kde je možné mikrobiologickou exkurzi v praxi pořádat. Další část obsahuje kompletně zpracovanou exkurzi do pivovaru U Fleků včetně přípravy, realizace a vyhodnocení. Exkurze byla absolvována se dvěma třídami různých oborů, jejichž prekoncept byl v rámci výuky biologie totožný. Součástí úvodní školní fáze exkurze je testování studentů formou pretestu ze znalostí tématu mikrobiologie, konkrétně výroby piva a kvasných procesů. Následně proběhne vlastní část exkurze v pivovaru a na závěr přijde opět diagnostická školní část, kdy budou studenti opět testováni formou posttestu. V závěru práce je vyhodnocení výsledků testů a znalostí žáků, porovnání obou tříd a zhodnocení významu exkurze, z něhož vyplývá, že mikrobiologická exkurze měla...
Význam exkurze ve výuce chemie
Papírníková, Lucie ; Teplý, Pavel (vedoucí práce) ; Šulcová, Renata (oponent)
Práce se zabývá přírodovědným vzděláváním a využíváním exkurze ve výuce. V teoretické části jsou shrnuty dostupné informace o využívání exkurzí ve výuce, podklady ke tvorbě dotazníku a webových stránek. V praktické části jsou analyzovány výsledky dotazníkového šetření. Hlavním zjištěním je, že pouze polovina učitelů zná své okolí, tedy i možné lokality pro exkurze. Přesto shledávají překážky v realizaci jako např. cena, časová náročnost, znalost vhodných lokalit, zájem žáků a náročnost organizace. V návaznosti na tento dotazník jsou součástí práce vytvořené webový stránky, které obsahují popsané exkurze, které mají za úkol odstranit alespoň některé překážky.
Význam exkurze ve výuce chemie
Papírníková, Lucie ; Teplý, Pavel (vedoucí práce) ; Šulcová, Renata (oponent)
Práce se zabývá přírodovědným vzděláváním a využíváním exkurze ve výuce. V teoretické části jsou shrnuty dostupné informace o využívání exkurzí ve výuce, podklady ke tvorbě dotazníku a webových stránek. V praktické části jsou analyzovány výsledky dotazníkového šetření. Hlavním zjištěním je, že pouze polovina učitelů zná své okolí, tedy i možné lokality pro exkurze. Přesto shledávají překážky v realizaci jako např. cena, časová náročnost, znalost vhodných lokalit, zájem žáků a náročnost organizace. V návaznosti na tento dotazník jsou součástí práce vytvořené webové stránky, které obsahují popsané exkurze.
Integrace interaktivních center do mimoškolní výuky fyziky - konkrétní náměty pro iQpark v Liberci
Razímová, Alice ; Drozd, Zdeněk (vedoucí práce) ; Gottwald, Stanislav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tvorbou fyzikálně zaměřených pracovních listů pro studenty středních škol, kteří navštívili science centrum iQlandia. V první části práce jsou popsány typy pracovních listů a úloh v nich. Rovněž jsou zmíněny zásady, které by měly být při tvorbě pracovních listů dodržovány. Druhá část se týká šesti pracovních listů vytvořených v rámci této diplomové práce. Každý text a úloha v pracovním listu je doplněna o didaktickou poznámku či komentář. U úloh je navíc uvedena procentuální úspěšnost studentů, kteří tyto listy vyplňovali v rámci pilotáže. Pilotáž probíhala na třech gymnáziích na studentech prvního až třetího ročníku vyššího gymnázia. Její součástí bylo i drobné dotazníkové šetření, jehož výsledky jsou v práci rovněž rozebrány. Pracovní listy budou volně dostupné na webových stránkách iQlandie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.