Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Informační zdroje voličů ve sněmovních volbách 2021
Kovaliková, Anežka ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Just, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá vztahem mezi volebními preferencemi a konzumovanými médii. Její první hypotéza je postavena na předpokladu, že média ovlivňují volební preference, tedy že voliči různých politických subjektů konzumují různá média. Druhá hypotéza uvádí, že voliči antisystémových stran častěji konzumují dezinformační média. V teoretické části text vysvětluje koncept dezinformace, agenda-setting, dezinformačního média, informační bubliny, konfirmačního zkreslení a antisystémové strany. Výzkum je prováděn dotazníkem distribuovaným ve skupinách na sociální síti Facebook a soustředí se na osm politických subjektů přítomných ve sněmovně ve volebním období před nebo po českých sněmovních volbách v říjnu 2021. Druhá polovina práce se zaměřuje na výsledky dotazníkového šetření a jejich diskuzi. Je rozdělena do podkapitol, z nichž každá představuje výsledky pro individuální politické subjekty. Poslední podkapitola kombinuje všechna data a uvádí je do kontextu.
Qualitative Research Exploring the Credibility of Social Networks as News Sources in the Czech Republic
Gottstein, Yuliya ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá důvěryhodností sociálních médií jako zpravodajských zdrojů v novinářské praxi na příkladu České republiky. Práce vychází ze sociologické konceptualizace důvěryhodnosti Niklase Luhmanna a Piotra Sztompky a její moderní adaptace mediálními vědci, např. Thorstenem Quandtem. Cílem práce je prostřednictvím třinácti kvalitativních individuálních rozhovorů se čtenáři tištěného a internetového vydání Krkonošského deníku zjistit, jak souvisí důvěryhodnost zpravodajské relace s použitým informačním zdrojem. Součástí práce je teorie vycházející z teoretické konceptualizace důvěryhodnosti: od hlavních pojmů a konfliktních témat až po novinářské postupy k zajištění důvěryhodnosti a její vnímání diváky. Metodologická část popisuje oblast kvalitativního výzkumu a související postupy, které zahrnují popis metody sběru dat, kterou je polostrukturovaný hloubkový rozhovor a charakteristiku výzkumného vzorku. Závěrečná část interpretuje data získaná prostřednictvím provedených rozhovorů s respondenty. Závěr práce je věnován shrnutí výsledků výzkumu.
Mladí lidé a jejich vztah k tištěným novinám v éře nových médií
Přečková, Alexandra ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce "Mladí lidé a jejich vztah k tištěným novinám v éře nových médií" přibližuje, jak mladí lidé ve světě i v České republice nahlíží na tištěné noviny. Práce vychází z hypotéz, které věští novinám problematickou budoucnost. Existenci novin může podle řady citovaných výzkumníků ohrozit i nezájem mladého publika o toto médium. V první části práce seznamuji s tím, jak je vztah mladých lidí k tištěným novinám reflektován ve vybraných mezinárodních studiích a výzkumech. Závěry, které z těchto dokumentů vyplývají, mi dále slouží jako vstupní materiál pro vlastní výzkum. Součástí práce jsou také konkrétní data vypovídající o situaci na českém novinovém trhu. Tato podtrhují skutečnost, že zájem o čtení tištěných novin klesá, a to i v České republice. V metodologické části seznamuji se zvolenou metodou vlastního výzkumu, kterou je kvalitativní analýza, konkrétně metoda ohniskových skupin. Výzkumným souborem mi bylo celkem čtyřicet studentů z řad středoškoláků a vysokoškoláků. V části věnující se výsledkům výzkumu přibližuji konkrétní tematické oblasti, které se během diskuzí rozebíraly. Tyto doplňuji citacemi jednotlivých respondentů. V závěru nabízím základní hypotézy, které z výzkumu vyplynuly. Práci ještě doplňuji o reflexi zkoumané problematiky ze strany šéfredaktorů tří českých...
Vývoj konzumace médií u generací Y a Z
Kotálová, Eliška ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Průša, Přemysl (oponent)
Diplomová práce se zabývá vývojem konzumace médií u generací Y a Z. Vychází z aktuální problematiky, jejíž podstatou jsou shody a zároveň drobné odlišnosti v konzumaci médií u těchto generací. Cílem této práce je se na tyto shody a odlišnosti zaměřit, zanalyzovat je na základě dostupných dat a zároveň přinést pohled vlastní, a to prostřednictvím dotazníkového šetření. Získané informace mohou být nápomocny všem zainteresovaným skupinám zaměstnavatelům, marketérům apod. Práce obsahuje celkem pět kapitol, z nichž tři tvoří část teoretickou a dvě část praktickou. První kapitola představuje média v teoretické rovině, druhá vysvětluje podstatu vzniku jednotlivých generací a třetí uvádí principy tvorby dotazníku jako techniky sběru dat. Čtvrtá kapitola představuje některé poznatky o konzumaci médií u obou generací a pátá tyto informace pomocí hypotéz ověřuje v dotazníkovém šetření.
Mediální spotřeba nových a tradičních médií u českých studentů
Čentíš, Jan ; Stroukal, Dominik (vedoucí práce) ; Tříska, Dušan (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o problematice mediální spotřeby mezi středoškolskými a vysokoškolskými studenty v České republice. V návaznosti na zahraniční výzkum jsou na vzorku 490 studentů aplikovány regresní modely rozšířené o nové proměnné veličiny, jejichž vliv na mediální spotřebu nebyl zejména v českých podmínkách kvantifikován. Důležitým závěrem práce je identifikace odlišných spotřebních návyků uvnitř analyzované skupiny studentů. Jejich věk hraje významnou roli, neboť je ukázáno, že čím starší student, tím více času celkem tráví s médii. Taktéž pro výběr jednotlivých médií je důležitým faktorem věk, kdy všechna tradiční média a internetové zpravodajské servery více preferují starší studenti oproti mladším. Podstatné vlivy při predikci spotřeby byly objeveny i u nově zařazených proměnných, které zaznamenávají vlastnictví elektronických zařízení či předplatné denního tisku, popřípadě situaci, kdy student žije ve společné domácnosti s rodiči. Naopak významný vliv nebyl zjištěn u příjmů studentů nebo jejich rodičů, dále pak u pracovního statusu studenta. Rovněž byl na základě analýzy zkoumán vztah mezi tradičními sdělovacími prostředky a novými médii. Na základě obdržených výsledků se přikláníme k tvrzení, že jejich vztah je konkurenční ve spotřebě z pohledu studentů.
Výzkum Smíšený - 20/1949 prosinec ÚVVM/CVVM (Smíšený)
Ústav pro výzkum veřejného mínění
Výzkum byl zaměřen především na názory občanů na některé instituty občanského práva (dědictví, exekuce)a na mediální chování občanů.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Analýza vývoje preferencí investic zadavatelů reklamy do jednotlivých mediatypů v ČR
Tomanová, Lucia ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Veletová, Andrea (oponent)
V diplomové práci jsem se primárně zaoberala vývojem investic do televize a internetu, jaké jsou v současnosti trendy v preferencích zadavatelů a co tyto preference ovlivňuje. Na závěr jsem udělala odhad vývoje investic do zmíněných mediatypů pro příštích deset let.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.