Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 206 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Matematický model motoru 1.5TSI
Michalička, Matúš ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá vytvorením matematického modelu spaľovacieho motora v programe Matlab resp. Simulink s použitím vstavaných knižníc. Súčasťou práce je tiež podrobná analýza dvoch už vytvorených modelov, ktoré sa nachádzajú v príkladoch používaného programu. V analýze sú zhrnuté rôzne prístupy k tvorbe matematických modelov, ich možnosti a spôsob výpočtu. Práca sa ďalej zaoberá zostavením matematického modelu spaľovacieho motora. Na vytvorený model nadväzuje meranie na zadanom spaľovacom motore 1,5 TSI. Výsledky simulácie zostaveného modelu sú nakoniec priamo porovnané s výsledkami merania.
Matematický model množství nasávaného vzduchu do spalovacího motoru
Sikarenko, Ivan ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Předložená práce představuje studii vytvoření matematického modelu množství nasávaného vzduchu do spalovacího motoru pomocí prostředí MATLAB Simulink. K dosažení tohoto cíle byly studovány a analyzovány stávající metody měření hmotnosti nasávaného vzduchu, z nichž se jako nejvhodnější ukázala metoda založená na využití mapy objemové účinnosti. Experimentální data byla získána na zkušební stolici, poté byly výsledky měření správně interpretovány pro sestavení modelu v prostředí MATLAB Simulink. Ověření modelu ukázalo, že maximální odchylka výpočtu od údajů ze snímače MAF je 2.4 %, nicméně přesnost modelu lze zvýšit provedením dalších zkoušek k doplnění mapy objemové účinnosti.
Analýza problému cyklického pronásledování
Kučerová, Vendula ; Tomášek, Petr (oponent) ; Čermák, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zkoumá problematiku cyklického pronásledování. Vysvětluje, čím se úlohy z oblasti cyklického pronásledování charakterizují, a popisuje způsoby, jakými se zde uplatňuje teorie diferenciálních rovnic. Důraz je kladen na sestavení matematického modelu, jeho exaktní vyřešení a následnou analýzu podpořenou grafickou vizualizací získaných řešení.
Návrhový výpočet výměníku tepla pro chlazení agresivních látek
Kůra, Tomáš ; Jegla, Zdeněk (oponent) ; Kilkovský, Bohuslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem koaxiálního hadicového výměníku tepla. Nejprve jsou představeny dosud známé metody chlazení agresivních látek. Následně je řešena kompatibilita materiálů výměníku s látkami používanými v polovodičovém průmyslu a jakožto i vhodný materiál je podrobněji představen polymer PFA. Práce dále objasňuje přenos tepla, a to jak obecně, tak i konktrétně ve výměnících tepla. Jsou představeny nejen vztahy běžně používané při návrhu výměníků, ale i rovnice pro koaxiální výměníky. Jednotlivé empirické rovnice jsou porovnány s naměřenými daty a na základě toho jsou zvoleny nejvhodnější vztahy pro popis dějů ve zkoumaném výměníku. Následně je v práci popsáno fungování vytvořeného programu ve VBA, který obsahuje tepelný i hydraulický výpočet a pevnostní kontrolu.
Výpočtová predikce provozních parametrů kogeneračních jednotek
Kašpar, Jakub ; Daxner, Ján (oponent) ; Jegla, Zdeněk (vedoucí práce)
Zaměřením této práce jsou plynové kogenerační jednotky se spalovacím motorem. Cílem je představit a analyzovat predikční model s následnou úpravou a experimentální validací. Tomu předchází náležitý teoretický úvod do problematiky kogeneračních jednotek (KJ). Nejprve je nastíněna role KJ v transformaci současné energetiky, na kterou jsou kladeny stále větší nároky. Dále jsou stručně představeny typy KJ včetně jejich předností. Následuje detailní popis jejich konstrukce společně s faktory ovlivňujícími provozní parametry. Pro pochopení dané problematiky je kladen důraz na popis analytických vztahů z oboru termomechaniky a fyzikální chemie. Současně je také při modelování KJ využito znalostí získaných během studia a vlastních pracovních zkušeností z oblasti výroby kogeneračních jednotek. Výsledný predikční model vykazuje odchylky až 12 % vůči nominálním parametrům. Při validaci experimentálními daty vykazuje odchylku až 31,1 %. Obecně model není vhodný pro přesnou predikci provozních parametrů. Zároveň byl však úspěšně validován v rámci určení trendu závislostí provozních parametrů na koncentraci vodíku v palivu.
Vázaný model stejnosměrného motoru
Komorous, Jan ; Kraml, Aleš (oponent) ; Vlach, Radek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou modelu stejnosměrného motoru se zaměřením na vzájemnou provázanost jednotlivých domén a následným porovnáním s reálným chováním. V první části je tvořen model ekvivalentními náhradními schématy v podobě elektrické, mechanické a tepelné sekce. Ve druhé části je provedena realizace v programech společnosti Mathworks spolu s vytvořením chybějícího bloku přenosu tepla přirozenou konvekcí. Výsledné průběhy jsou porovnány s reálným stejnosměrným motorem.
Problematika střežení cíle - matematické modely a jejich analýza
Stloukal, Robin ; Štoudková Růžičková, Viera (oponent) ; Čermák, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou střežení cíle. Práce obsahuje formulace jednotlivých úloh a diskutuje různé aspekty problematiky. Hledá možné strategie pro obránce a nalézá křivky, po kterých se pohybuje. Důraz je kladen na analýzu nalezených křivek, numerickou a grafickou podporu.
Model zkušebního zdroje 300 kV
Bukva, Michael ; Pelikán, Luděk (oponent) ; Krbal, Michal (vedoucí práce)
Cílem práce je provést analýzu a evaluaci střídavého testovacího systému s napětím 300 kV, umístěného ve Vědecko-technologickém parku profesora Lista. Práce se zaměřuje na popis konstrukce tohoto systému, jeho funkční parametry a použití v praxi pro různé typy vysokonapěťových zkoušek. Klíčovým aspektem analýzy je hodnocení kvality výstupního signálu zdroje a identifikace faktorů, které přispívají k harmonickému zkreslení (THD) a koeficientu zvlnění (CF). Práce zkoumá vliv konstrukčních vlastností transformátorů, teploty, zapínacích proudů na harmonické zkreslení. Na základě naměřených hodnot byly definovány optimální provozní podmínky a sestaveny matematické modely pro predikci chování systému v závislosti na různých provozních stavech. Výsledky této práce je také software, který slouží jako podpora obsluze testovacího systému.
Návrh koncepce víceživelného mobilního robotu
Zezula, Benjamin ; Burian, František (oponent) ; Kopečný, Lukáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou návrhu víceživelného mobilního robotu, který kombinuje jednoduchý princip pohybu jak ve vodě, tak na~souši. Konkrétně je~prezentován návrh čtyřkolového vozidla, jehož inovativita spočívá v~použití lopatek na zadních kolech. Vhodný typ pohonného ústrojí je zvolen za základě provedené rešerše různých typů robotů. Při průzkumu již funkčních řešeních je kladen velký důraz na výhody a~nevýhody jednotlivých pohonů a~taky jejich matematicko-fyzikální rozbor. Navrhované řešení zahrnuje osvědčené konstrukce čtyř diferenciálně řízených kol pro pohyb na souši a~využití lopatek na zadních kolech pro pohyb ve vodě. Tento koncept je detailně popsán pomocí matematicko-fyzikálního modelu, na základě kterého byl vyvinut funkční prototyp. V závěru práce je provedeno experimentální ověření shody matematického modelu s~reálným prototypem. Toto ověření je zaměřeno na dynamiku pohybu a~chování robota v~různých prostředích. Zaznamenané odlišnosti jsou přičítány vnějším vlivům, jako je odpor převodovky či výrobní tolerance jednotlivých součástek.
The optimum supply of a wound-rotor synchronous machine with respect to maximum efficiency
Laštovička, Josef ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Bárta, Jan (vedoucí práce)
The master's thesis deals with a literature review of electric motors suitable for the electric vehicle driveline, where the main focus is given to a wound-field synchronous machine. At first, there is a short description of machine construction and the working principle for each type of suitable electric machine. The advantages and disadvantages of using a specific machine as a traction drive are summarized, and an eventual example of use in today's electric car with basic machine specifications is given. In the next part, a more detailed focus is given to the wound-rotor synchronous machine and its use for electric vehicle drive. The second chapter deals with the modification of this machine type for traction applications. A machine capable of dual-mode operation is presented, followed by a discussion of non-contact current transfer to the rotor winding, and finally, the possibility of using a hairpin winding made of rectangular conductors is presented. The third part of the thesis deals with the mathematical description of the machine, including direct and quadrature axis equivalent circuits and an explanation of the vector diagram in motor mode. In the last two chapters of the thesis, a Python program is introduced to analyze the machine's operating characteristics. During the program build, an analysis methodology for this type of machine based on the provided data package was developed, and graphical dependencies of torque and efficiency on different input currents combinations were exported. The program also includes a function for finding the optimum current supply for the machine with respect to the maximum efficiency.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 206 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.