Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analysis of stigmatisation against LGBTQ+ people: a reflection of reactions regarding the murder at Zámocká
Kočalka, Matúš ; Matochová, Alžběta (vedoucí práce) ; Křížová, Eva (oponent)
Anotácia Táto bakalárska práca s názvom Analýza stigmatizace LGBTQ+ lidí: reflexe reakcí v souvislosti s vraždou na Zámockej sa zaoberá oblasťou stigmatizácie v kontexte sociálnej psychológie a vývojovej psychológie. V práci sa vychádza z pramenných autorov - Henri Tajfel, Gordon W. Allport, Erving Goffman, Mark A. Yarhouse, pričom všetci autori sa zaoberajú vo svojej tvorbe pojmami, ktoré sú úzko naviazané na proces stigmatizácie. V práci sa ďalej rozoberá sociologický pohľad na menšinu ako na sociálnu skupinu, pohľad sociálnej psychológie na procesy odohrávajúce sa v medziskupinových vzťahoch a v interakciách medzi väčšinovou a menšinovou spoločnosťou, a na proces budovania a získavania identity u jednotlivca (príslušníka marginalizovanej menšiny) v kontexte negatívnych dôsledkov stigmatizácie. Ďalej sa v práci kladie dôraz na reflexiu teoretických znalostí cez kvalitatívnu obsahovú analýzu zdrojov v kontexte teroristického činu na Zámockej ulici - z vybraných médií a z vyhlásení verejných predstaviteľov na Slovensku, s cieľom ukázať prepojenie medzi teoretickým rozborom stigmatizácie a procesmi odohrávajúcimi sa v slovenskej spoločnosti. Kľúčové slová: Zámocká ulica, LGBTQ+, stigmatizácia, sociálna identita, sociálne vylúčenie, stereotyp, predsudok, spoločnosť, menšina, väčšina
Media representation of LGBTQ+ community: comparative study of selected Czech and Slovak press
Hlinka, Ivan ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Končelík, Jakub (oponent)
Nástup demokratického režimu a liberalizace společnosti související se sametovou revolucí, dodaly kvír lidem odvahu hlásit se o své místo ve společnosti. Navzdory snaze aktivistů se ani po třiceti letech nepodařilo dosáhnout rovnoprávnosti LGBTQ+ lidí se zbytkem společnosti. Situace je horší na Slovensku, kde jen 31% obyvatel zastává názor, že kvír komunita si tato práva zaslouží. Tato diplomová práce se zaměřuje na mediální reprezentaci LGBTQ+ komunity v českém a slovenském periodickém tisku mezi lety 1993 až 2022, přičemž jako výzkumná metoda je použita komparativní obsahová analýza. První dvě kapitoly přibližují teoretické základy. Představují principy komunikace LGBTQ+ témat, základní pojmy, vývoj komunity na Slovensku a v České republice a přehled výzkumů uskutečněných na téma mediální reprezentace kvír osob. V další části jsou vysvětleny pojmy mediální teorie. Třetí kapitola se věnuje metodologii práce, kde je stanoven cíl práce, výzkumné otázky, hypotézy a proměnné. Poslední dvě kapitoly prezentují data získaná analýzou, komparaci dat a odpovědi na stanovené otázky. Výsledkem práce bylo zjištění pozitivních trendů jako je rostoucí důležitost, kterou deníky přikládají obsahům s LGBTQ+ tématikou, dále zvětšování prostoru, které jim deníky poskytují a snižování počtu obsahů s negativní valencí....
Kritický a čtenářský ohlas diverzity v young adult literatuře
Hetešová, Anna ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Maňák, Vratislav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá kritickým a čtenářským ohlasem sexuální a rasové diverzity v literatuře. V první řadě se snaží definovat pojmy Blíže popisuje specifika této literární kategorie a jejích čtenářů spolu žánrů Zaměřuje se také na diverzní reprezentaci rasy a sexuality v literatuře pro ásledně analyz Aréna smrti ové Šest vran Leigh Bardugho včetně jejich českého i zahraničního mediálního ohlasu Práce íla je brán v čtenářský i kritický komentář k tématu vybraných diverzit. Českou mediální scénu zastupuje v této práci knižní uživatelský , literárně zaměřené časopisy Pevnost a XB zpravodajský .cz. Zahraniční ohlas reprezentuje čtenářský literární rubriky časopisů The New York Times, Publishers Weekly a KIRKUS. Cílem práce je zjistit, jak velký je ohlas na rozmanitost témat diverzity literatuře uživatelských, tak profesionálních názorů určuje váhu, ktero dnešní době klade na knižní hodnocení.
Škola a duševní zdraví pohledem budoucích pedagogů, kteří se identifikují jako LGBTQ+
Nekvasilová, Sára ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem školy a duševního zdraví LGBTQ+ lidí. Teoretická část práce představuje téma duševního zdraví LGBTQ+ dospívajících v kontextu školního prostředí. Cílem empirické části práce bylo zjistit, jak na problematiku nahlíží budoucí vyučující, kteří se sami identifkují jako LGBTQ+. Výzkum si klade tří otázky: 1) jaké zkušenosti respondenti a respondentky jakožto LGBTQ+ studující zažívali v rámci střední školy a považují je za významné, 2) jak na tyto zkušenosti nahlížejí a jakým způsobem reflektují vliv těchto zkušeností na jejich duševní zdraví a budoucí směřování a 3) jak nahlížejí na své budoucí působení jakožto vyučující v otázce duševního zdraví LGBTQ+ lidí školách. Data byla sbírána formou individuálních polostrukturovaných rozhovorů, přičemž struktura rozhovoru byla vytvořena na základě ohniskových skupin zaměřených na související téma. Rozhovory byly provedeny s 11 respondenty a respondentkami různé genderové a sexuální identifikace. Data byla následně analyzována reflexivní tematickou analýzou. Výsledky výzkumu jsou prezentovány v tematické mapě zobrazující 9 témat a 9 subtémat, mezi které například patří: Škola nedává LGBTQ+ lidem dostatečně najevo, že tam patří; Nemožnost sdílet, nemožnost nevědět; Malé poznámky mají velký vliv; Strach z nepřijetí; Důležitost...
Komparativní analýza postojů vybraných evropských stran k tématu sexuálních minorit
Gothard, Jan ; Stauber, Jakub (vedoucí práce) ; Novotný, Jaroslav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá studiem přístupu politických stran ve vybraných zemích k tématům sexuálních menšin. Práce se zaměřila na analýzu volebních programů, v rámci, kterých se výzkumník soustředil na body zasahující téma sexuálních menšin. Práce v rámci teoretických konceptů využívá hned tři teoretické rámce, kterými jsou rozdělení politického spektra na levici a pravici od Norberta Bobbia, dále také Teorie kulturní odvety a Teorie postmaterialismu. V následující metodologické kapitole jsou představeny způsoby získávání dat a je představen způsob práce s nimi. Dále je představena komparativní analýza. V empirické části je zahrnut stručný popis historie vývoje podmínek, práv a příležitostí pro sexuální menšiny ve čtyřech vybraných státech. Ve čtvrté, výzkumné, kapitole dochází ke komparativní analýze, porovnávající přístupy v státech a strany na základě jejich ideologického vyhraničení a také vývoj jejich přístupů v čase. K získání dat ke komparaci bylo využito redukce dat v rámci obsahové analýzy programů stran. Tím dochází i k zodpovězení výzkumných otázek, které byly na základě hypotéz a úvodních předpokladů formulovány, tak aby byl postihnout aspekt ideologie ve způsobu, jakým strany s tématem pracují. Dále bylo cílem v návaznosti na Theory of cultural backlash a Teorie postmaterialismu...
Sebeprezentace a sociální percepce mladých Drag Queens na sociálních sítích Facebook, Instagram a TikTok
Kubánková, Tereza ; Fousek Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá jednotlivé aspekty sebeprezentace, vnímání sama sebe a sociální percepce pěti vybraných drag queens. Práce má podobu 5 případových studií založených na hloubkové analýze jejich profilů na Facebooku, Instagramu a TikToku, které jsou v současnosti nejpoužívanější sociální sítě. Oblastmi zájmu této diplomové práce byla vizuální prezentace jejich drag identity, trendy, které jejich profily vykazují v oblastech make- upu, paruky či účesu, kostýmu a pozici, ve které jsou na svých profilech zobrazeny. Druhou oblastí zájmu byl charakter textové prezentace a popisky, trendy v používání hashtagů a interakce s jejich publikem. Třetí oblastí zájmu bylo samotné publikum, práci zajímá, zda je publikum podporující z hlediska drag a LGBTQ+ komunity obecně a jaká je na konkrétních profilech povaha interakce majitelů profilů s publikem. Výsledky z obsahové analýzy byly následně shrnuty a použity jako podklad pro polostrukturovaný rozhovor na základě výsledků ze zmíněné obsahové analýzy. V centru pozornosti této práce byl vztah jejich drag identity k jejich civilní identitě a to, jak probíhá interakce těchto identit na jejich profilech na sociálních médiích. Práce ukazuje, že přesun dragu z klubů a kabaretů a do sociálních sítí pozitivně ovlivňuje recepci této komunity.
Podpůrné skupiny LGBTQ+ studentů
Hrudková, Anna ; Doubek, David (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Předkládaná práce je empirická etnografická studie forem podpory LGBTQ+ studentů ve všech typech škol od základní školy až po univerzitu. Sledovaným tématem je Institucionální zabezpečení podpůrné sítě LGBTQ+ a zakládání mimoškolních podpůrných skupin pro LGBTQ+ žáky. Cílem práce je ověření poskytování podpory LGBTQ+ a specifikace fungování mimoškolních podpůrných skupin. Práce se bude dál zaměřovat na potenciální problémy, které studenti identifikují při hledání podpory ve škole a na problémy artikulace identity v kritických momentech školního vzdělávání. Užitím kvalitativní metody Zakotvené teorie se odhalila dostupná specifika poskytování podpory jak ve školách, tak v LGBTQ+ podpůrných skupinách. Vzhledem k nastalé pandemické situaci COVID19 se sběr dat přesunul do virtuálního prostoru. Pomocí online polostrukturovaných rozhovorů LGBTQ+ studenti popisovali problémy dostupnosti podpory ve škole a problémy provázející artikulaci identity v kritických momentech školního vzdělávání. Stejně tak byly artikulovány potenciální problémy i ze strany aktérů působících v podpůrných skupinách. Výsledky zakotvené teorie odhalily přímý vliv heteronormativního řádu vzdělávací politiky na poskytování podpory LGBTQ+ studujícím, která se zatím na základních a středních školách ukázala jako stále nedostačující....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.