Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nacházení synergie v prostředí internetu na příkladu Googlu
Kosinová, Kamila ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
(abstrakt) Bakalářská práce "Nacházení synergie v prostředí internetu na příkladu Googlu" se věnuje tématu mediálních koncernů a společnosti Google, která je některými aktéry za médium považována. Společností se v práci zabývám podrobněji - popisuji její činnost, historický vývoj a reklamní možnosti, které nabízí. Co se týče reklamy, analyzuji podrobněji online a tištěnou reklamu, jejich charakteristiky, výhody a nevýhody. Jedna kapitola je věnovaná vývoji investic do reklamy. Zaměřuji se na to, jakým způsobem se změnily investice do jednotlivých mediatypů v posledních letech a porovnávám výsledky digitální reklamy ve srovnání s reklamou v tisku. Práce rozebírá tištěná a online média, jejich charakteristiku a vývoj. Podrobněji se zabývám konvergencí médií a dopadem konvergence na fungování mediálních koncernů. Současně popisuji změny, které jsou s ní spojeny. V práci se též věnuji, jakým způsobem společnost Google spolupracuje s vydavateli a jaké jsou jejich vzájemné vztahy. Ke zmapování literatury a zpracování tématu jsem použila výzkumnou metodu desk research a pracovala se sekundárními daty z různých odborných zdrojů.
Konvergence médií, služby SVOD a jejich využití
Kucserová, Frederika ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Křemen, Pavel (oponent)
Bakalářská práce s názvem Konvergence médií, služby SVOD a jejich využití se věnuje procesu konvergence médií, který dal základ vzniku nových služeb. Konvergence neustále probíhá a tempo se zrychluje. Vznikají nová zařízení a rozšiřují se funkce. Styl využívání médií se mění. To je jedním z důvodů, proč vznikla tato práce. Má za cíl vysvětlit sbližování médií a ukázat aktuální využití nových služeb. Mezi ně patří i služby SVOD, na které se práce zaměřuje. Popisuje jednotlivé typy konvergence, změny v procesu přijímání mediálního obsahu, konvergentní a participativní kulturu. Představuje typy služeb VOD, jejich vlastnosti a nejznámější zástupce. Zajímá se o vznik a nabídku světově známých služeb SVOD, které jsou dostupné v České republice. Uvádí také nové služby, které k nám teprve putují. V praktické části je pomocí dotazníkového šetření zkoumáno využití služeb na vyžádání. V počátku této části jsou položeny tři výzkumné otázky. Dotazník se zajímá především o využití placených služeb na vyžádání (SVOD). Také zkoumá jak, kdy a jakým způsobem jsou služby používány. Zjišťuje, jaký je pohled uživatelů na kulturní sounáležitost, která je v poslední době diskutována. Naráží na vliv služeb na jedince a okolí a na závislost na streamovacích službách. Ke vzniku této práce byla využita odborná literatura....
Internetové memy a jejich virální potenciál
Limanovský, Adam ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o fenoménu internetových memů. S teorií memů přišel evoluční biolog R. Dawkins koncem sedmdesátých let minulého století jakožto kulturní analogií genů. O několik desítek let později se pojem mem začínal objevovat v internetové kultuře ve spojení s vtipy. V této práci pracuji s pojmy mem, viralita, šiřitelná média a konvergence médií. Všechny tyto pojmy definují současné internetové prostředí. Vycházím především z knih L. Shifmanové: Memes in Digital Culture, H. Jenkinse: Convergence Culture: Where Old and New Media Collide a Spreadable Media: Creating Value and Meaning in a Networked Culture (které je spoluautorem) a K. Nahonové a J. Hemsleyho: Going Viral. Nejprve vymezuji pojem mem a jeho diferenciaci od pojmu viralita, jelikož pro běžného uživatele internetu jsou tyto dva pojmy synonyma. V práci popisuji memové žánry, fáze vzniku internetových memů, které vznikají převážně ze šiřitelných médií na jejichž základě jsou memy vytvářeny a jaké faktory přispívají k jejich šíření v kyberprostoru. Analytická část se skládá z kontextové analýzy vybraných internetových memů, na nichž demonstruji, jak digitální manipulace mění kontext memů, ve kterých se daný mem může použít, a jak ovliňuje jejich fungování.
Emocionalita fanouškovské komunity seriálu Hra o trůny v éře konvergentní kultury
Holá, Markéta ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá emocionalitou fanouškovské komunity Hry o trůny v éře konvergentní kultury. Hra o trůny je seriálovým hitem z produkce HBO, který si během svého vysílání v letech 2011 až 2019 získal miliony příznivců a každá nová série ve společnosti budila značnou pozornost. Seriál byl ale také předmětem mnoha kontroverzí. Poslední osmá série se ze strany diváků i kritiků dočkala velice rozpolceného přijetí a tato práce zkoumá, jaké emoce se během vysílání poslední řady vyskytovaly v početné fanouškovské komunitě Hry o trůny. Předmětem zájmu je kromě emocionality i charakteristika tohoto seriálu a jeho fanouškovské komunity neboli fandomu. Výzkum byl prováděn online prostřednictvím zúčastněného pozorování v šesti diskuzních vláknech na fanouškovské stránce Watchers on the Wall.com, kam fanoušci přidávali své komentáře a dojmy z epizod. Jelikož je fanouškovství spojeno s konvergentní kulturou, mediální konvergencí a participací publik, je těmto pojmům věnována pozornost v první kapitole. Důraz je následně kladen i na samotnou definici pojmu fanoušek, fenomén fanouškovství a jeho přijetí ve společnosti, dále na diferenciaci mezi publikem a fanouškem a definovány jsou pojmy jako kolektivní inteligence a vědomostní komunity, jež jsou s fanouškovstvím spojené. V závěru jsou pak...
Politika sdílení článků z tištěných novin na webech Hospodářských novin a MF DNES
Hronová, Markéta ; Soukeník, Štěpán (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Předložená diplomová práce zkoumá politiku sdílení článků z tištěných titulů - Hospodářských novin a Mladé fronty DNES - na svých webech. Nejprve pomocí rešerší vědeckých prací zjišťuje, jak se s digitalizací vyrovnávají tištěné tituly v zahraničí. Dále popisuje, jaké modely sdílení či následné zpoplatňování tištěného obsahu on-line zahraniční média zavádějí. Pomocí kvantitativní analýzy pak práce zjišťuje, jestli sdílí více článků zdarma Mladá fronta DNES na webu iDNES.cz, nebo Hospodářské noviny na serveru iHNed.cz či Aktuálně.cz, který patří do stejného vydavatelství a jeho obsah tvoří stejní redaktoři. Kvantitativní analýza porovnává obsah domácí rubriky v lednu 2015 a 2016, takže rovněž sleduje vývoj politiky sdílení textů v těchto médiích v čase. Hypotéza zní, že více textů zdarma sdílí Hospodářské noviny, především proto, že mají sdílenou redakci. Hlubší vhled do jednání obou médií přinášejí semi-strukturované rozhovory se zástupci vedení vydavatelství, které tituly provozuje. Práce zodpovídá výhody a nevýhody sdílených či rozdělených redakcí, blíže popisuje procesy, jež sdílení textů v jednotlivých periodikách doprovázejí, věnuje se byznys modelům, které obě vydavatelství praktikují a přibližuje plány, které se spoluprací tištěných a webových titulů vydavatelství mají.
Nacházení synergie v prostředí internetu na příkladu Googlu
Kosinová, Kamila ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
(abstrakt) Bakalářská práce "Nacházení synergie v prostředí internetu na příkladu Googlu" se věnuje tématu mediálních koncernů a společnosti Google, která je některými aktéry za médium považována. Společností se v práci zabývám podrobněji - popisuji její činnost, historický vývoj a reklamní možnosti, které nabízí. Co se týče reklamy, analyzuji podrobněji online a tištěnou reklamu, jejich charakteristiky, výhody a nevýhody. Jedna kapitola je věnovaná vývoji investic do reklamy. Zaměřuji se na to, jakým způsobem se změnily investice do jednotlivých mediatypů v posledních letech a porovnávám výsledky digitální reklamy ve srovnání s reklamou v tisku. Práce rozebírá tištěná a online média, jejich charakteristiku a vývoj. Podrobněji se zabývám konvergencí médií a dopadem konvergence na fungování mediálních koncernů. Současně popisuji změny, které jsou s ní spojeny. V práci se též věnuji, jakým způsobem společnost Google spolupracuje s vydavateli a jaké jsou jejich vzájemné vztahy. Ke zmapování literatury a zpracování tématu jsem použila výzkumnou metodu desk research a pracovala se sekundárními daty z různých odborných zdrojů.
Vliv nových internetových koncernů na transformaci tradičních vydavatelství střední Evropy
Liška, Ondřej ; Štětka, Václav (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce "Vliv nových internetových koncernů na transformaci tradičních vydavatelství střední Evropy" se na základě teorie mediální konvergence a teoretických podkladů z oblasti současných trendů v mediálním odvětví zabývá změnami, kterými podstupují tradiční vydavatelské domy. Práce mapuje digitální portfolia tradičních mediálních domů Axel Springer v rámci německého trhu a mediálních domů Mafra, Bauer Media a CME v rámci českého trhu. Současně se zabývá portfoliem vybraných globálních internetových společností a vztahy těchto nových mediálních koncernů s tradičními vydavatelskými domy, zaměřuje se na konkurenční výhody zkoumaných online platforem nových internetových společností, které potenciálně konkurují svým zaměřením klasickým vydavatelům, a zabývá se výhodami a možnostmi pro uživatele a inzerenty a vzájemnou spoluprací a závislostí obou typů mediálních koncernů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.