Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podpora přípravku FITkit v prostředí Visual Studio Code
Chaloupka, Jan ; Mrázek, Vojtěch (oponent) ; Vašíček, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh a implementace rozšíření do editoru Visual Studio Code, které umožní správu, editaci, překlad a simulaci FITkit projektů a jejich následné naprogramování do přípravku FITkit bez nutnosti instalace dalšího software. Překlad a simulace projektů je zajištěna dedikovaným serverem obsahující překladový software.
Aplikace pro vedení čtenářského deníku
Navrátil, Petr ; Podivínský, Jakub (oponent) ; Krčma, Martin (vedoucí práce)
Díky rozvoji informačních technologií je možné přesouvat dříve ryze psané poznámky do elektronické formy. Jedním z příkladů může být čtenářský deník, se kterým většina z nás přišla do styku na základní škole právě v psané formě. Tato práce se snaží o vytvoření aplikace vhodné k vedení čtenářského deníku v elektronické formě s možností přidávání vlastních literárních rozborů a možností sledovat dobu čtení jednotlivých knih. Knihy je navíc možné přidávat do vlastních seznamů-poliček, což umožňuje vytvoření malé elektronické knihovny, kterou je možné sdílet mezi ostatními uživateli.
Bezpečnost služby Testing Farm
Havlín, Jan ; Malinka, Kamil (oponent) ; Drga, Jozef (vedoucí práce)
Práce se zabývá bezpečností služby Testing Farm ve firmě Red Hat. Konkrétně jde o možnost neoprávněného využití testovacích strojů k jiným účelům, než jsou určené. Potřeba pro implementaci bezpečnostního systému pramení z toho, že uživatelé této služby mohou na testovacích strojích spouštět libovolný kód jako uživatel root.   V implementační části práce byl vytvořen monitorovací agent, kterého se podařilo nasadit na testovací stroje v produkčním prostředí služby. Tento systém sleduje přenášené síťové pakety, systémové zdroje a konfiguraci. Na základě těchto pozorování vytváří metriky o chování systému, které odesílá na monitorovací server Prometheus.
Strategická desková hra s neurčitostí
Sova, Michal ; Zbořil, František (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato páce řeší autonomní hraní hry Scotland Yard za využití metody strojového učení. Daný problém je vyřešen pomocí algoritmu Monte Carlo tree search. Algoritmus Monte Carlo tree search byl testován proti algoritmu Alfa-beta. Výsledky testování ukázaly, že navržený algoritmus je funkční, ale procento výher u algoritmu Monte Carlo tree search je nižší než u algoritmu Alfa-beta. Výsledkem práce je funkční verze systému, který hraje zjednodušenou verzi hry Scotland Yard autonomně. Dále práce obsahuje rozšíření hry Scotland Yard přidáním agentů a změnou parametrů. Rozšíření této verze pro algoritmus Alfa-beta nebylo úspěšné kvůli nedostatečné kapacity vlastních zdrojů. Naopak algoritmus Monte Carlo tree search se jeví v tomto ohledu úspěšnější.
Manažer stolních deskových her
Kusák, Jiří ; Jurka, Pavel (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Hlavním cílem práce je navržení a realizace aplikace pro řízení dvou programů (hráčů) proti sobě. Z počátku v textu pojednávám obecněji o deskových hrách (zvláště jejich pravidlech) a systémech hodnocení výkonnosti hráčů. Po tomto bloku následuje krátké zhodnocení aktuálního stavu zpracovávané problematiky. Stěžejní částí práce je ale popis návrhu a realizace vytvořené aplikace. Nato je uveden stručný popis ovládání aplikace. V závěru jsou zhodnoceny dosažené výsledky a načrtnuty možné další směry vývoje programu.
Současné metody měření kognitivní výkonnosti
Bílková, Kateřina ; Flegr, Jaroslav (vedoucí práce) ; Binter, Jakub (oponent)
Cílem této práce je představit výběr několika metod měření kognitivní výkonnosti u dospělých s důrazem na metody proveditelné online. Tyto metody jsou uvedeny v kontextu konceptů složení inteligence, na kterých se zakládají. Mezi zvolené metody patří několik IQ testů a několik metod měření kognitivní výkonnosti proveditelných online. IQ testy reprezentují měření obecné inteligence. IQ testy zmiňované v této práci jsou prováděny individuálně nebo skupinově. Online metody mají užší zaměření a jsou v práci zmíněny spolu s platformami, které tyto metody poskytují. Výběr online metod byl proveden podle rozšířenosti metod v literatuře s důrazem na ty častější a to tak, aby tyto metody společně pokryly širší škálu kognitivních schopností. Je diskutována reliabilita a validita metod.
Systém pro řízení digitalizace knih
Václavek, Lukáš ; Rychlý, Marek (oponent) ; Burget, Radek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vylepšením a automatizací pracovního postupu digitalizace dokumentů primárně pro knihovní instituce, ale i jiné subjekty. Analyzuje proces digitalizace v Moravské zemské knihovně a zabývá se vývojem webové aplikace, která má tento proces optimalizovat. Aplikace umožní uživatelům řídit proces digitalizace z jednoduchého prostředí, které jim dovoluje ovládat potřebné skripty. Jádro webové aplikace je postaveno pomocí programovacího jazyku Python a webového frameworku Django. Součástí práce je také sekundární aplikace Rope, která je z důvodu kladení důrazu na rychlost jejích skriptů implementována pomocí programovacího jazyka Go.
Bezpečnost služby Testing Farm
Havlín, Jan ; Malinka, Kamil (oponent) ; Drga, Jozef (vedoucí práce)
Práce se zabývá bezpečností služby Testing Farm ve firmě Red Hat. Konkrétně jde o možnost neoprávněného využití testovacích strojů k jiným účelům, než jsou určené. Potřeba pro implementaci bezpečnostního systému pramení z toho, že uživatelé této služby mohou na testovacích strojích spouštět libovolný kód jako uživatel root.   V implementační části práce byl vytvořen monitorovací agent, kterého se podařilo nasadit na testovací stroje v produkčním prostředí služby. Tento systém sleduje přenášené síťové pakety, systémové zdroje a konfiguraci. Na základě těchto pozorování vytváří metriky o chování systému, které odesílá na monitorovací server Prometheus.
Inteligentní detektor prezence
Kronika, Vojtěch ; Smrčka, Aleš (oponent) ; Janoušek, Vladimír (vedoucí práce)
V této práci jsem se zabýval řešením vnitřní lokalizace, jejím návrhem a realizací. Jsme v době, kdy je téma chytré domácnosti denní záležitostí a řešení vnitřní lokalizace zatím nemá jistého vítěze. Cílem práce je vytvořit inteligentní detektor prezence, pomocí technologie Bluetooth, který rozpozná, v které místnosti se zařízení nachází, a odhadne, v které části místnosti se zařízení může nacházet. Pro dosažení cíle používám minimálně tři senzory v každé místnosti a porovnávám síly signálů mezi senzory a lokalizovaným zařízením. Na redukci šumu z datových signálů od senzorů je použit Kalmanův filtr. Výsledkem práce je funkční řešení pro vnitřní lokalizaci. Zjistil jsem, že není jednoduché použít rychle se měnící sílu signálu pro triangulaci a získat tak přesnou polohu zařízení. Další práce by se mohla zabývat tím, co je potřeba udělat, aby triangulace byla možná a funkční. Jednou z možných cest je prozkoumání technologie Bluetooth Direction Finding.
MCTS with Information Sharing
Baudiš, Petr ; Hric, Jan (vedoucí práce) ; Majerech, Vladan (oponent)
Představíme naši výkonnou implementaci algoritmu Monte Carlo stromového vyhledávání (MCTS) pro hraní deskové hry Go: Pachi. Program je založeno na dříve publikovaných algoritmech i našich původních vylepšeních. Následně se zaměříme na zlepšování efektivity prohledávání pomocí sběru informací týkajících se taktických situací a obecného stavu hry z jednotlivých Monte Carlo simulací a jejich sdílení v rámci herního stromu. Navrhneme konkrétní metody takového sdílení --- dynamické komi, měření kritičnosti tahů a mapy svobod --- a předvedeme jejich pozitivní účinek na základě naměřené výkonnosti vůči jiným programům. Na závěr načrtneme několik zajímavých navazujících témat souvisejích s naším výzkumem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.