Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 80 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
4D Rubikova kostka: reprezentace a řešení metodami umělé inteligence
Pech, Vilém ; Vomlelová, Marta (vedoucí práce) ; Majerech, Vladan (oponent)
Hlavním cílem této práce je zobecnit řešič Rubikovy kostky Michaela Herdyho pomocí evolučních strategií pro čtyřrozměrnou Rubikovu kostku. Dále práce studuje jeho vlast- nosti, snaží se ho vylepšit a porovnává výsledky s poznatky El-Souraniho a Borschbacha. Vysvětluje také zvolený způsob zobrazení čtyřrozměrného objektu do 3D a lehce nazna- čuje intuici pro snazší pochopení a představu. Součástí práce je také grafické prostředí, ve kterém lze vše názorně demonstrovat. 1
Rubik's cube
Bošániová, Monika ; Majerech, Vladan (vedoucí práce) ; Parízek, Pavel (oponent)
Táto práca je vytvorená za účelom zjednodušiť pohľad začiatočníkom na výučbu skladania Rubikovej kocky. Prechádza rôznymi pohľadmi, ako vyriešiť tento hlavolam. Zameriava sa na popis implementácie samotného aplikovaného postupu skladania. Prib- ližuje výzor prostredia aplikácie a interaktivitu rôznych elementov naprieč jednotlivými úsekmi a zahŕňa popis všetkých aplikačných komponentov. Poskytuje náhľad do spra- covania vyučovacej časti a analyzuje jej efektivitu v porovnaní s existujúcimi riešeniami. Obsahuje užívateľskú dokumentáciu a návod pre pridanie vlastného algoritmu skladania v textovom formáte. Navrhuje prípadné vylepšenia do budúcnosti. 1
Rubiks cube
Bošániová, Monika ; Majerech, Vladan (vedoucí práce) ; Ježek, Pavel (oponent)
Táto práca je vytvorená za účelom zjednodušiť pohľad začiatočníkom na výučbu skladania Rubikovej kocky. Prechádza rôznymi pohľadmi, ako vyriešiť tento hlavolam. Pre lepšie pochopenie problému popisuje teóriu, myšlienky a históriu viacerých riešiacich algoritmov. Zameriava sa na dôkladný popis implementácie samotného aplikovaného pos- tupu skladania. Približuje výzor prostredia aplikácie a interaktivitu rôznych elementov naprieč jednotlivými úsekmi a zahŕňa popis všetkých aplikačných komponent. Poskytuje náhľad do spracovania vyučovacej časti a analyzuje jej efektivitu v porovnaní s existu- júcimi riešeniami. Obsahuje užívateľskú dokumentáciu a návod pre pridanie vlastného algoritmu skladania v textovom formáte. Spracováva spätnú väzbu od testovacích sub- jektov a navrhuje prípadné vylepšenia do budúcnosti. 1
Vizualizace změny kódu
Martinek, Petr ; Majerech, Vladan (vedoucí práce) ; Kliber, Filip (oponent)
Cílem této práce je navrhnout a implementovat program, který na základně dvou po- dobných verzí zdrojového kódu napsaného v JavaScriptu vygeneruje animaci ve formátu GIF, zobrazující postupný přepis první verze do druhé. Dále je cílem navrhnout tento program tak, aby byl rozšířitelný o další jazyky. K dosažení tohoto cíle je definována zjednodušená reprezentace zdrojového kódu, která je nezávislá na jazyce, a pro každou uvažovanou úpravu v rámci této reprezentace je defi- novaná cenová funkce. Na základě této cenové funkce je vyhledána nejlevnější posloupnost přepisů, podle které je konečná animace vygenerována. 1
Modelování kooperativního hledání cest
Ježek, Milan ; Surynek, Pavel (vedoucí práce) ; Majerech, Vladan (oponent)
V této práci jsou popsány nové modely pro řešení kooperativního hledání cest (cpf) s požadavkem na minimální makespan a je provedeno jejich experimentální porovnání se stávajícími modely. Nové modely uvedené v práci zkoumají možnosti kódování problému cpf pomocí celočíselného lineárního programování s binárními proměnnými (bip) a jako problém splnitelnosti omezujících podmínek (csp). Při testech se ukázaly hlavně poměrně dobré výsledky nového modelu IP active-edges při vyšším množství agentů, kdy jen mírně zaostával za nejlepším SAT modelem. Nový model pro csp dosáhl nejrychlejších časů v testech s nízkým množstvím překážek a interakcí mezi agenty, zatímco v opačném případě se jeho výkon dramaticky snižoval. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Analýza hry Gobblet prostředky umělé inteligence
Kotrč, Pavel ; Vomlelová, Marta (vedoucí práce) ; Majerech, Vladan (oponent)
Gobblet je nová abstraktní desková hra, jejíž pravidla vycházejí z klasických piškvorek na hrací ploše o 4×4 políčkách. Možnost přikrývání a přesunu kamenů však značně zvyšují její složitost, takže je srovnatelná například s dámou nebo Othellem. To ji činí zajímavou z hlediska umělé inteligence. Tato práce zkoumá možnosti klasických i novějších metod pro prohledávání herního stromu Gobbletu - minimaxového algoritmu, alfa-beta prořezávání, heuristiky pro uspořádání tahů, iterative deepening a dalších. Výsledný algoritmus je porovnáván s počítačovými hráči na herním serveru Boardspace, kde dosahuje nadprůměrných výsledků s nejlépe hrajícím robotem. Nedílnou součástí práce je implementace všech popisovaných algoritmů a grafického uživatelského rozhraní pro jejich testování v programovacím jazyce Java.
Použití vzorů při hře Go
Hamplová, Romana ; Hric, Jan (vedoucí práce) ; Majerech, Vladan (oponent)
V této práci implementujeme řešič taktických cílů pro hru Go (zajmutí kamenů, spojení skupin). Tento řešič je založen na rozpoznávání tvarů kamenů na desce a výběřu tahů podle předdefi nované databáze vzorů. Hlavní částí práce je analýza a návrh vhodné reprezentace vzorů pro zachycení typických situací a jejich řešení za útočníka i obránce. Uživatelské rozhraní programu umožňuje spouštění řešiče včetně možnosti zadávání druhu taktického cíle, vytváření nových vzorů a editaci celé databáze uložených vzorů. Součástí je i připravená databáze vzorů a příklady pro použití.
MCTS with Information Sharing
Baudiš, Petr ; Hric, Jan (vedoucí práce) ; Majerech, Vladan (oponent)
Představíme naši výkonnou implementaci algoritmu Monte Carlo stromového vyhledávání (MCTS) pro hraní deskové hry Go: Pachi. Program je založeno na dříve publikovaných algoritmech i našich původních vylepšeních. Následně se zaměříme na zlepšování efektivity prohledávání pomocí sběru informací týkajících se taktických situací a obecného stavu hry z jednotlivých Monte Carlo simulací a jejich sdílení v rámci herního stromu. Navrhneme konkrétní metody takového sdílení --- dynamické komi, měření kritičnosti tahů a mapy svobod --- a předvedeme jejich pozitivní účinek na základě naměřené výkonnosti vůči jiným programům. Na závěr načrtneme několik zajímavých navazujících témat souvisejích s naším výzkumem.
Entropické kodéry
Uzel, Petr ; Lánský, Jan (vedoucí práce) ; Majerech, Vladan (oponent)
Cílem této diplomové práce je implementace různých metod entropického kódování a měření jejich kompresního poměru a rychlosti v kontextu programu XBW [Lan07]. Tyto metody zahrnují aritmetické kódování (s použitím Moatovy [Mof99] a Fenwickovy [Fen96] datové struktury pro aktualizaci kumulovaných četností), Humanovo kódování [Huf52] a metodu Multistream Compression [KLUZ08]. Důraz je kladen na použití metod nad velkou abecedou. Pro metodu MSC je dále cílem návrh a experimentální ověření metod pro kódování posloupností čítačů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 80 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.