Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza zobrazování ukrajinských žen v prvních měsících po ruské invazi na Ukrajinu
Vlčková, Tereza ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Gheorghiev, Olga (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá mediální konstrukce zobrazování ukrajinských žen v kontextu války na Ukrajině. Válka byla od samého začátku silně mediálně pokryta a genderovanost se začala projevovat již v prvních dnech. V teoretické části se proto práce zabývá konstrukcí genderových rolí ve válečných konfliktech a rovněž sexualizovaným násilím, jakožto i ruskou invazí na Ukrajinu. Metodologická část poté představuje metody výzkumu. Těmi jsou kvantitativní obsahová analýza, jež má za cíl zjistit, jaká témata jsou s Ukrajinkami nejčastěji spojována. Zdrojem pro kvantitativní analýzu jsou články ze seriózních i bulvárních online serverů, které obsahují klíčová slova. Z vybraného vzorku jsou pak vybrány články s typickým, ale také vymykajícím se rámováním, které jsou podrobeny kritické diskurzivní analýze. Cílem výzkumu je zmapovat, jaké rámování textů a nastolování agendy média používala pro vykreslení situace ukrajinských žen a jaké ideologické struktury toto zpravodajské rámcování má. Další výzkumnou otázkou je, jak se do jednotlivých článků promítá konstrukce maskulinity a feminity ve válečném kontextu.
Jak se "nosí" gender: Oděv a móda pohledem mužů
Hrušková, Zita ; Hrešanová, Ema (vedoucí práce) ; Benešovská, Barbora (oponent)
Předkládaná práce se zabývá mužskou perspektivou v módě a oblékání. Oděv pracuje s nejrůznějšími komunikačními prostředky, jež jsou užity s větším či menším vědomím jedince. Cílem této práce je zjistit, jakým způsobem se tato komunikace utváří, respektive co vstupuje do přemýšlení a rozhodování mužů v tématu odívání a jakou roli v tomto procesu sehrává jejich genderové vyjádření. Práce nejdříve představuje několik teoretických konceptů, které se s touto tématikou nevyhnutelně pojí. Dále je obohacena o kvalitativní výzkum, který prostřednictvím 11 rozhovorů s muži dvou věkových kategorií demonstruje zmíněná témata ve stínu českého kontextu. K následným zjištěním je přistupováno optikou metody zakotvené teorie. Stěžejním rozhodovacím elementem se ukázala být každodenní zkušenost, jež se projevuje v událostech, kterých se muži daný den účastní. Důležitým aspektem v životech mužů je také vnější vliv, který může přicházet z osobní roviny, kterou představují především jejich životní partnerky, či z roviny komunitní, kterou představují jejich zájmy a volnočasové aktivity. Tyto dva vlivné prameny zastřešuje celkový společenský kontext, který nastavuje obecná pravidla v tom, co je vhodné či očekávané. V případě vztahu k vlastnímu tělu se mužský postoj ukázal být neutrálním či přímo negativním, s potřebou...
Representation of Masculinity in J.R.R. Tolkien's The Lord of the Rings
BLÁHOVCOVÁ, Václava
Tato bakalářská práce se zabývá rozličnými typy maskulinity zobrazenými v mužských postavách v díle Pán prstenů J.R.R. Tolkiena a jejich porovnáním se stereotypy genderových rolí a zobrazením mužských postav ve fantasy žánru. První část se soustředí na Tolkienův život, vlivy na jeho dílo a přehled kritiky Tolkienova díla. Také představuje debatu o sexismu spojeného se stereotypním zobrazením ženských postav a jejich nedostatek v příběhu. Druhá část obsahuje stručný úvod do genderových studií feminity a maskulinity a žánru fantasy. Ve třetí části je analýza hlavních ras Středozemě a vybraných postav - Aragorna, Samvěda Křepelky, Froda Pytlíka a bratrů Boromira a Faramira - v kontextu maskulinity.
Etické aspekty fotožurnalistiky se zaměřením na sport
Krátká, Eliška ; Géla, František (vedoucí práce) ; Lábová, Sandra (oponent)
Teoretická část bakalářské práce na základě odborné literatury a rozhovorů s fotografy definuje eticky sporné aspekty fotožurnalistiky, jako je narušování soukromí, pokrývání krizových situací, zobrazování násilí, smrti či nahoty nebo obrazová manipulace, ať před samotným pořízením fotografie, nebo následně v postprodukci. Práce klade důraz na sportovní fotožurnalistiku a s ní spojené eticky sporné situace. Dále popisuje limity fotografického zobrazení, které jsou vzhledem k tématu práce stěžejní, a trojici základních principů etického rozhodování (utilitární princip, absolutistický princip, zlaté pravidlo), kterými by se fotožurnalisté a obrazoví editoři měli při publikaci snímků na hranici etiky řídit. Praktická část bakalářské práce se věnuje družstvu mladších žáků FK Admira Praha v sezónách 2020/21 a 2021/22. Zachycuje tréninky, zápasy i zákulisí fotbalového světa a jeho světlé i stinné stránky.
Genderové role v pohádkových příbězích
Lechnýřová, Lucie ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Francová, Veronika (oponent)
Pohádky a pohádkové příběhy působí na děti výchovným a socializačním způsobem. V pohádkách děti nacházejí odpovědi na otázky, problémy a situace, které jim život přináší. V pohádkách se odráží život v surové podobě, lidé přicházejí na svět, marodí, umírají, chudnou, kradou, žárlí, milují a nenávidí až na smrt, pro pomoc druhému jsou ochotni položit vlastní život. Dítě cítí opravdovost příběhu, nachází něco, co zažilo na vlastní kůži. Děti se ztotožňují s pohádkovými hrdiny a jejich vlastnostmi, hrdinové příběhů jsou pro ně vzorem. Děti si tak nenásilně vytvářejí hierarchii hodnot, protože morální poselství pohádek bývá jednoznačné, a to je pro děti výhodou. Pohádkové příběhy zasahují do všech oblastí života a složek výchovy. Jednou z oblastí je i oblast genderová. Ve svém výzkumu jsem dětem předložila tradiční pohádku a pohádku méně tradiční. V méně tradiční pohádce jsou mužské a ženské role obráceny. Cílem výzkumu je zjistit, jak chlapci a děvčata vnímají rozdělení mužských a ženských rolí v pohádkách. S dětmi jsem vedla strukturované rozhovory a získaná data porovnávala s informacemi teoretickými, které jsem nasbírala.
Mezikulturní percepce atraktivity a jejích korelátů: úloha vizuálních modalit
Fiala, Vojtěch ; Kleisner, Karel (vedoucí práce) ; Třebický, Vít (oponent)
Tato práce je přehledným uvedením do literatury týkající se mezikulturní percepce lidské atraktivity s přihlédnutím k současným výzkumům s využitím videostimulů. V první části představuje několik obecných aspektů ekologicko-evolučního pohledu na atraktivitu. Poté se věnuje popisu mezikulturních rozdílů ve vnímání atraktivity a možných vysvětlení odlišností. Další část se věnuje míšencům a využití kompozitních stimulů a stimulů uměle manipulovaných v mezikulturním výzkumu. Čtvrtá přehledová kapitola zkoumá využití videostimulů ve výzkumu atraktivity a zabývá se i poznatky ohledně mezikulturního využití videostimulů. Na závěr navrhuje vysvětlení některých rozporů ve výsledcích a zdůrazňuje potenciál využití videostimulů ve výzkumu mezikulturního vnímání atraktivity. Klíčová slova Atraktivita, mezikulturní percepce, videostimuly, míšenci, kompozitní snímky, průměrovost, maskulinita, feminita
Genderové stereotypy v televizních reklamách na automobily
Salomonová, Markéta ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Gender a s ním spojené stereotypy či předsudky jsou hojně diskutovaným společenským tématem i předmětem odborného výzkumu. Přestože je evidentní, že se prezentace maskulinního a femininního genderu v médiích mění, stále v zobrazování mužských a ženských rolí převládají stereotypy. Role médií v genderové socializaci zůstává neoddiskutovatelná. Televizní reklamu považuji za typický příklad mediálního formátu, který je v představování maskulinního a femininního genderu stereotypní. Ve své diplomové práci se zaměřuji na televizní reklamu na automobily a tuto domněnku podrobuji detailnímu zkoumání. Zároveň tím navazuji na svou bakalářskou práci, v níž jsem se zabývala genderovými stereotypy v dětských televizních reklamách. V rámci teoretických východisek se soustředím na obecné představení biologických a sociologických pohledů na gender, vývoj genderu a genderovou socializaci. Stručně také představuji teorii v oblasti médií a televizní reklamy. Metodologická část vysvětluje důvody výběru výzkumné metody a vytváří rámec a pravidla selekce a analýzy televizních reklam. S pomocí obsahové analýzy pak zkoumám 54 unikátních spotů propagujících automobily. Analyzuji celkem 24 proměnných u tří kódovacích jednotek - samotné reklamy, inzerovaného automobilu (automobilů) a postav vystupujících v reklamě. V...
Konstrukce genderové identity v seriálu Dokonalý svět
Mlynářová, Martina ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Práce analyzuje prostředky reprodukce genderových stereotypů a konstrukce genderové identity v českém seriálu Dokonalý svět. Je mediální sdělení rodově určené, s jakými prostředky reprodukce genderových stereotypů a konstrukce identity je divák/divačka konfrontován/a v daném seriálu, na jakých úrovních se s těmito jevy setkává? Pro detailnější prozkoumání těchto mechanismů a jejich formy využívám zejména teorie sociální konstrukce reality, teorie optických skel či samotné povahy a narativní struktury seriálu (soap opery). Na druhé straně se práce věnuje také faktu, že Dokonalý svět stereotypy pouze nereprodukuje. Seriál je totiž v určitých případech také nabourává a svým až komediálním charakterem narušuje zaběhnuté genderové pořádky. Některé genderové stereotypy zesměšňuje a tím otřásá jejich pozicí ve společnosti.
Maskulinní svět pokeru: kvalitativní studie žen za pokerovými stoly
Haas, Petr ; Soares Moura, Eva (vedoucí práce) ; Teichmanová, Klaudia (oponent)
pokerovém prostředí. Autor zjišťuje, ým způsobem hráčky vstoupily do pokerového prostředí umožnilo. jakými problémy se hráčky při svých pokerových začátcích potýkaly a způsoby se s těmito překážkami vyrovnávaly Součástí práce je i ě podmíněných ů, se kterými se hráčky při hraní pokeru setkávají. Autor vysvětluje, zda a případně jakým způsobem, ženy přizpůsobují svou herní strategii, v hrají proti ženám či mužům. V samém závěru se hráčkou mimo prostory kasina? Jak jejich blízké okolí vnímá tuto "podivnou" p je poker náročný a jaká omezení pro ženy úvodní teoretické části autor představuje teoretická východiska výzkumu, tedy studium genderu, genderových stereotypů, átký přehled dosavadních sociologických výzkumů pokeru. Druhá část práce pojednává zejména o metodologii kvalitativního výzkumu, metodě sběru dat a jejich následné analýze. Výzkum je založen na šesti strukturovaných rozhovorech, které autor následně analyzoval otevřeným kódováním. Třetí částí práce je samotná analýza dat, která je zakončena závěrem, ve kterém autor odpovídá

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.