Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 274 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Portrét skály
Svatoš, Jan ; Mikolášek, Martin (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce zpracovává vzpomínku na islandskou skálu skrze sérii abstraktních obrazů ukotvených v estetice procesuální malby. Obrazy autor maluje na základě syntézy osobního prožitku, metaforického pojetí geologických procesů a čerpání z digitální fotografické předlohy a sleduje vztah malíře a jeho obrazu ve smyslu budování obrazu jakožto entity se subjektivními potřebami. Práce zároveň zkoumá přesahy a možnosti abstraktní malby podněcovat imaginaci, která mění výsledný význam a obsah ve vztahu k jejímu tvůrci nebo k divákovi.
Fenomenologie dotyku a touhy
Vojtěšková, Jitka ; Hanzlová, Alžběta (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Zátiší vznikají na základě interakcí vztahujících se k určité situaci, místu a prožitku. Jsou složena z předmětů, které se na daném místě nacházely. A to jak z mých vlastních, tak vypůjčených nebo darovaných mými „společníky“. Reflektují čas, vzpomínku. Jsou fyzickou připomínkou prožitku. Zátiší jsou manipulovaná, inscenovaná, skládají se z různých artefaktů, jež jsou symbolickým nositelem skutečnosti, jež jim předcházela. Obrazy mohou působit na vnímání emocí spojených s pojetím krásy, pomíjivosti, úpadku, evokovat pocit práznoty, reflektovat čas – nevratný moment. Fotografie zobrazují banální, všední předměty, často tak samozřejmé a opomíjené. Co po nás zůstává ... Co přetrvává...Co odejde...Co je pryč... Podobné scénáře získávají různé významy, hledání toho, co je již nepřítomné.
Fantastický okamžik. Na hranici reálného.
Dašková, Michaela ; Smetana, Matěj (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci jsem navázala na téma, které jsem řešila v teoretické části. Zabývám se studiem tzv. fantastického momentu, jeho vznikem, popisem a vyvoláváním... Knížka je dokumentací mojí sběratelské činnosti a současně mých intervencí v soukromých diváku jen těžko přístupných místech mých blízkých. Kniha vychází ve 4 kusech. V ideálním případě bych ji ráda nechala vytisknout v nákladu asi 100 kusů a poskytla v galeriích k prodeji. Takto bude na několika vybraných místech v Brně k dispozici na půjčení.
Využití zážitku při prevenci rizikového chování
Palyov, Pavel ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Tématem této diplomové práce je využití zážitku v prevenci rizikového chování. Práce je členěna do čtyř kapitol. První tři kapitoly jsou teoretické. V první kapitole se zabýváme prevencí rizikového chování a související legislativou, rolí metodika prevence i dalších pracovníků, postavením školního preventivního programu společně s využíváním třídnických hodin; v neposlední řadě pak vyučováním samostatného předmětu výchova ke zdraví. Druhá kapitola popisuje jednotlivé druhy rizikového chování (s ohledem na výskyt u žáků na základních školách), jejich specifické znaky a projevy. V poslední teoretická kapitola se věnuje zážitkové pedagogice, jejím východiskům, základním principům a metodám. Dále představujeme vybrané zážitkové programy, které se využívají právě při prevenci rizikového chování ve vybraných vzdělávacích zařízeních. Cílem práce je zjistit, jaká je zkušenost metodiků prevence s využíváním metod zážitkové pedagogiky v prevenci rizikového chování. Tento cíl sledujeme v praktické části diplomové práce. Analyzujeme výstupy dotazníkového šetření, které proběhlo mezi metodiky prevence vybraných pražských škol. I zde se zaměřujeme především na využití metod zážitkové pedagogiky, které se používají na základních školách. Dále pak sledujeme realizaci třídnických hodin, jejich možné působení na...
Výcvik mladého koně se zaměřením na využití ve skokových soutěžích
Sejkorová, Michaela
Obsahem bakalářské práce na téma „Výcvik mladého koně se zaměřením na využití ve skokových soutěžích“ je postupný rozvoj mladého koně po dospělého jedince se závodními zkušenostmi. Je rozdělena do několika kapitol, ve kterých jsou nejdříve obecně shrnuty skokové soutěže, včetně penalizací v nich. Další kapitoly se věnují požadavkům pro výběr skokového koně, jaké vlastnosti by měl mít, tj. jeho exteriér, povaha, temperament a původ. Následně je pojednáváno o správném lonžování koně, o jeho přípravě na obsednutí, a také o samotném obsedání koně, které je nezbytné pro každý výcvik mladého koně. Hlavní část bakalářské práce je základní výcvik mladého koně. Tato část se zabývá postupným stupňováním výcvikových požadavků, tedy prací mladého koně na jízdárně i v terénu, a také prací s kavaletami přes gymnastická cvičení až po samostatné skoky. Závěr práce je věnován přípravě mladého koně na první závody a následným navyšováním jezdeckých požadavků na mladého koně směřujícím k účasti koně na vyšších stupních soutěží.
Efekt zkušeností a květních vlastností na projev preferencí a věrnosti u Eristalis tenax
Haveldová, Alice ; Janovský, Zdeněk (vedoucí práce) ; Mikát, Michael (oponent)
Vnitrodruhový přenos pylu je klíčový pro zajištění úspěšného opylení a následného rozmnožení mnoha druhů rostlin. Existují mechanismy, kterými lze podíl pylu přeneseného mezi jedinci stejného druhu zvýšit na úkor podílu přeneseného mezi druhy. Mezi mechanismy přímo ovlivnitelné rostlinami prostřednictvím podoby květů (jejich jednotlivých znaků), patří preference a věrnost opylovačů. Čím více opylovač daný druh preferuje nebo mu vykazuje věrnost, tím roste podíl vnitrodruhového přenosu pylu. Projev preferencí a věrnosti zpravidla není v čase ustálený, nýbrž se může během života opylovače měnit na základě zkušeností s květy, které navštíví. Velmi málo studií se u opylovačů zabývalo efektem zkušeností na preference, a především na věrnost k více květním znakům u pestřenek (Syrphidae, Diptera), které představují významnou skupinu opylovačů. V této práci jsem zjišťovala míru preferencí a věrnosti u včelice trubcové Eristalis tenax (Syrphidae) v závislosti na dvou květních znacích - barvě a velikosti, a také v závislosti na míře zkušeností. Činila jsem tak pomocí sledování návštěv a přeletů na kombinacích umělých květů. Jedinci byli dvojího původu: naivní (odchovaní v laboratorních podmínkách, bez předchozích zkušeností s návštěvou květů) a zkušení (odchycení ve volné přírodě se zkušeností s návštěvou...
Využití akupunktury v rámci léčby závislosti z pohledu pacientů Kliniky adiktologie 1.LF UK a VFN
Kozová, Johana ; Šťastná, Lenka (vedoucí práce) ; Hynková, Tereza (oponent)
Východiska: Akupunktura se řadí mezi komplementární a alternativní medicínu. Je to lékařská disciplína, která se zabývá prevencí, diagnostikou a léčbou různých onemocnění, kam se řadí i návykové nemoci. Na zahraničních klinikách, především v USA, je akupunktura součástí léčby. Dle zahraničních studií může akupunktura napomoci ke snížení cravingu, zlepšit zvládání nepříjemných odvykacích stavů, snížit stres a úzkost nebo zlepšit spánek. Cíle: Cílem diplomové práce je popsat subjektivní zkušenosti a prožitky ze sezení s akupunkturou a jejich subjektivní význam v procesu úzdravy. Výzkumné otázky jsou zamřené na prožitky z akupunktury, jak na sobě respondenti pociťují vliv akupunktury a jak lze využít tuto metodu dle jejich zkušenosti v léčbě závislosti. Metody: Ke sběru dat byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu, polostrukturovaný rozhovor. Výzkumný soubor tvoří 5 respondentů. K analýze získaných dat byla využita interpretativní fenomenologická analýza, která se zaměřuje na porozumění žité zkušenosti člověka a napomáhá blíže prozkoumat, jaký význam přisuzuje své zkušenosti určitý člověk. Výsledky: Výsledky z rozhovorů s respondenty jsou v podobě témat. Na základě analýzy vzniklo 6 hlavních témat: uvolnění, účinek na chutě a abstinenční příznaky, víra v metodu, doplněk léčby, (ne)bolest, žádný...
Zvládání náročných studijních povinností u studentů konzervatoří
Kellerová, Anna ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Kučerová, Olga (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá náročnými studijními povinnostmi při studiu konzervatoří a jejich zvládání. Důvodem mého zkoumání je hlubší porozumění jak studentům, jejich stresu, tak ale i způsobům, kterým stres zpracovávají. Studenti konzervatoří jsou velice specifická skupina. Od poměrně brzkého věku jsou vystavováni veřejnému vystupování, hodnocení, posuzování, zároveň jsou také ve specifickém individuálním vztahu se svým pedagogem. Všechny tyto okolnosti mohou vnášet do jejich života náročné situace. Teoretická část práce je proto rozdělená na 4 hlavní kapitoly. V první kapitole je stručný popis studia na konzervatoři se zaměřením na jeho specifika, druhá kapitola se věnuje stresu u hudebníků, co ho způsobuje, jak se projevuje a také je zde věnován prostor stresu u mladých hudebníků a jak se liší od stresu profesionálních muzikantů. Další kapitola blíže seznamuje čtenáře s konkrétními náročnými situacemi v životě studentů konzervatoří a poslední kapitola se zabývá popisem copingových strategií, které je možné použít v životě muzikantů. Praktická část práce je realizována formou polostrukturovaného rozhovoru se studenty konzervatoří z několika škol v ČR. Cílem této části bylo zjistit, jaké studenti prožívají náročné situace, co jim pomáhá je zvládat, jaké jsou jejich strategie pro zdárné...
Náhled pedagogů základní školy na inkluzivní vzdělávání
Dusilová, Kateřina ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Vítková Rulíková, Klára (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na inkluzivní vzdělávání a jeho blízké aspekty, konkrétně na náhled pedagogů základní školy na toto vzdělávání. Samotný text je rozdělen do několika kapitol. Ty vysvětlují teoretický rámec inkluze ve speciální pedagogice a témata s ní spojená, například posun v nazírání na člověka s postižením v jednotlivých obdobích, základní možné přístupy ke vzdělávání dětí, tedy pojmy exkluze, segregace, integrace, a nakonec samotná inkluze. Vysvětlují jejich definice nebo také principy. Obsahem je také školské legislativa v České republice. Práce je rozdělena na dvě části - část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zaměřuje na výše uvedená témata a dále se krátce věnuje i pojmům, které se týkají vzdělávání a speciální pedagogiky obecně, jako například škola jako sociální instituce a jednotlivé sociální a profesní role v ní, pojem socializace nebo mezinárodní trendy ve speciální pedagogice. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum, tedy strukturované rozhovory s konkrétními pedagogickými pracovníky a výstupy z těchto rozhovorů. Zabývá se zkušenostmi daných zaměstnanců základní školy, tzn. vedoucích pracovníků, učitelů, třídních učitelů, asistentů pedagoga nebo také školního speciálního pedagoga. Reflektuje jejich náhled na speciální vzdělávání a vše s ním...
Motivace a očekávání studentů a studentek z České republiky k vysokoškolskému studiu ve Velké Británii
Jeřábková, Tereza ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Uherek, Zdeněk (oponent)
Tato studie se zaměřuje na identifikaci a analýzu motivací a očekávání studentů, kteří se rozhodli pro absolvování celého vysokoškolského studia ve Velké Británii. Práce dále zkoumá retrospektivní pohled těchto studentů na své studium v zahraničí a jejich subjektivní vnímání této zkušenosti. V rámci výzkumu jsou zkoumány konkrétní zážitky, které studenti zažili během studia v zahraničí a jaké měly vliv na jejich osobní rozvoj a životní cesty. Součástí studie je také identifikace potenciálních výzev a obtíží s nimiž se studenti v cizí zemi setkávali, a jakým způsobem tyto vlivy ovlivnily jejich motivaci a odhodlání k dosažení studijních cílů. V neposlední řadě se práce zaměřuje na hodnocení rozvoje studentů na úrovni osobnostní i kariérní, čímž přináší poznatky o přínosech tohoto studijního formátu pro individuální růst a profesní perspektivy studentů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 274 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.