Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Efektivní práce sportovního manažera
Nárožný, Jakub ; Rajnoha, Oldřich (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje kvality a nedostatky sportovních manažerů. Obsahuje teoretické poznatky, analýzu zkoumaného souboru, vyhodnocení a doporučení každému sportovnímu manažerovi.
Závislost velikosti tržní hodnoty fotbalových týmů na dosaženém výsledku ve vybraných evropských soutěžích.
Podlipný, Jakub ; Šíma, Jan (vedoucí práce) ; Ruda, Tomáš (oponent)
Název: Závislost velikosti tržní hodnoty fotbalových týmů na dosaženém výsledku ve vybraných evropských soutěžích Cíle: Hlavním cílem práce je zjistit, jak silný je vztah mezi tržní hodnotou a dosaženým výsledkem týmů ve vybraných evropských ligách. Dalším cílem je tyto vztahy porovnat mezi jednotlivými ligami nebo skupinami lig (velké, střední, malé). Metody: Pro výpočet velikosti vztahu byla použitá korelační a regresní analýza. Regresní analýza ukázala, které týmy svým horším nebo lepším výkonem mohly ovlivnit sílu vztahu. K dalšímu porovnání výkonnosti týmů byla ještě vypočítána jejich efektivita. Výsledky: Z výsledků je patrné, že ve všech ligách můžeme pozorovat určitou závislost týmových výsledků na tržní hodnotě. V ligách s nejmenší sílou vztahu (0,562 a 0,565) nastalo ovlivnění nestandardními výkony favoritů a outsiderů. U ostatních lig se síla vztahu pohybovala od 0,651 do 0,877, což značí velmi silnou závislost mezi tržní hodnotou a počtem získaných bodů. Z hlediska efektivity bylo vypozorováno, že nejvíce efektivní týmy patří k těm s menší tržní hodnotou a většinou končí až v druhé polovině tabulky. Nejméně efektivní týmy naopak patří k těm dražším, ale končí až na výjimky na předních příčkách. Klíčová slova: efektivita, ekonomie sportu, fotbal, tržní hodnota
Efektivní práce sportovního manažera
Nárožný, Jakub ; Rajnoha, Oldřich (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje kvality a nedostatky sportovních manažerů. Obsahuje teoretické poznatky, analýzu zkoumaného souboru, vyhodnocení a doporučení každému sportovnímu manažerovi.
Analýza determinant návštěvnosti domácích zápasů FK Mladá Boleslav
Maroušek, Jan ; Hronza, Martin (vedoucí práce) ; Mirvald, Michal (oponent)
Tato práce zkoumá, jaké vlivy působí na poptávku po návštěvnosti domácích zápasů FK Mladá Boleslav pomocí ekonometrické analýzy. Používá dataset, který má 207 pozorování od sezóny 2000/2001 do sezóny 2012/2013. Je dokázáno, že po postupu do vyšší soutěže návštěvnost výrazně vzroste. Na návštěvnost je patrný vliv srážek. Nepodařilo se dokázat vliv evropských pohárů.
Efekt relativního věku: Případ České republiky
Dzholdoshev, Semen ; Vokoun, Marek (vedoucí práce) ; Rod, Aleš (oponent)
Důsledky výhody, kterou mají relativně vyspělejší kdykoliv soutěží s relativně mladší konkurencí ze stejného ročníku se nazývají Efekt Relativního Věku. Tento efekt je studován vědci z celého světa již od šedesátých let. Pochopení této problematiky by nám pomohlo omezit ztrátu mrtvé váhy, která vzniká neefektivním mládežnickými výběrovými procesy. Až do nedávné doby byly na studium této problematiky aplikovány suboptimální nástroje empirické analýzy. Ekonomové se začali pokoušet o nápravu. Tato studie navazuje na tuto práci použitím instrumentální proměnné na datech z České Republiky. Byly posbírány a zpracovány data od Českého Tenisového Svazu a jedné základní školy. Efekt Relativního Věku nebyl nalezen na datech ze základní školy, nejspíše kvůli nedostatečně hlubokému a podrobnému datasetu. Slabý, ale statisticky significantní efekt byl nalezen v českém tenise.
Komparace marketingového komunikačního mixu ziskových a neziskových sportovních organizací
Hanzlová, Eliška ; Král, Pavel (vedoucí práce) ; Hajdíková, Taťána (oponent)
Hlavním cílem práce je komparace celého marketingového komunikačního mixu vybraných ziskových a neziskových sportovních organizací a na základě důkladné analýzy navrhnout případná zlepšující opatření či doporučení. Dílčí cíl představuje zjištění zdrojů financování a užití finančních prostředků na marketingový komunikační mix. Práce vychází z teoretických poznatků z oblasti sportu, ekonomie sportu, marketingu, marketingového komunikačního mixu a z poznatků z oblasti charakteristiky ziskových a neziskových organizací. Praktická část je zaměřena na analýzu vybraných ziskových a neziskových sportovních organizací v Karlovarském kraji. Jedná se o lezecké a horolezecké organizace či spolky nabízející, zprostředkovávající a zabezpečující lezení na vnitřních i venkovních stěnách, lezení na skalách či jiné podobné outdoorové aktivity. Na základě osobního interview byl analyzován současný marketingový komunikační mix organizací, včetně zdrojů financování a navržena zlepšující opatření.
Benefity veřejných výdajů na sport
Smrčková, Hana Marie ; Špecián, Petr (vedoucí práce) ; Chytilová, Helena (oponent)
Účast lidí na sportovních aktivitách s sebou nese rozličné benefity pro ně samotné i pro společnost jako celek. Jedním z těchto benefitů je vyšší pracovní produktivita vyplývající z menší míry absence v práci kvůli nemoci a ze zlepšených osobnostních pracovních charakteristik zaměstnanců. Tato práce zkoumá vliv peněz vynaložených z veřejných rozpočtů za účelem podpory sportu na pracovní produktivitu lidí. Vychází z dat o těchto výdajích na úrovni českých obcí, přičemž pracuje s agregacemi výdajů na sport podle čtrnácti krajů tvořících Českou republiku. Provedená regresní analýza sleduje vliv těchto výdajů na míru pracovní neschopnosti pro nemoc v příslušném kraji, která slouží jako zástupná proměnná za produktivitu. Výsledky analýzy ukazují, že výdaje obcí na sport významně snižují pracovní neschopnost pro nemoc: pokud obce v příslušném kraji vynaloží v daném roce na sport o sto korun na osobu více, bude pracovní neschopnost pro nemoc v následujícím roce o 0,064 až 0,083 % nižší.
Ekonomická analýza zimního sportovního střediska
Andělová, Irena ; Novotný, Jiří (vedoucí práce) ; Ščiklin, Alexandr (oponent)
Cílem diplomové práce je provedení komplexní ekonomické analýzy společnosti, která provozuje multifunkční sportovní středisko, a odhalení jejích specifik a zhodnocení konkurenceschopnosti. V práci je analyzována společnost Ski Pec a.s. K dosažení cíle vedou tři úkoly: představení marketingového mixu a porovnání s vybranými konkurenčními podniky, určení silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb společnosti prostřednictvím SWOT analýzy, posouzení finanční situace podniku pomocí finanční analýzy a komparace hlavních ukazatelů finanční analýzy s vybranými konkurenty.
Jak důležitá je reputace? Superstar efekt v NHL
Račan, Martin ; Hudík, Marek (vedoucí práce) ; Janíčko, Martin (oponent)
Bakalářská práce se věnuje specifikům trhu profesionálního sportu a zkoumá vliv reputace jednotlivce na jeho mzdu. Tento vliv je zkoumán regresní analýzou na datech z NHL ze sezóny 2010-2011. Reputace je zde zastoupena proxy proměnnou vytvořenou z žebříčku nejvíce draftovaných hráčů ve hře "Fantasy NHL online" a účastí na exhibičním zápase "allstar game". V této práci je zjištěn významný pozitivní vliv reputace na hráčovu mzdu a potvrzení existence "superstar efektu" v NHL.
Platový strop a jeho vliv na personalistiku v NHL
Calta, Ondřej ; Beroušek, Petr (vedoucí práce) ; Campbell, Jan (oponent)
Bakalářská práce popisuje dopad platových omezení, zavedených v National Hockey League po výluce v sezóně 2004/05, na personalistiku (zejména budování týmu) a hokejový pracovní trh. V teoretické části jsou popsány veškeré podstatné personalistické postupy a pravidla v NHL potřebné pro pochopení následující, praktické části. Dále jsou v ní nastíněna vyjednávání, jež vedla k tvorbě současné kolektivní smlouvy. V praktické části popisuji již konkrétní dopady platového stropu, z nichž některé ilustruji v případové studii. Pravdivost tvrzení hokejových i ekonomických odborníků hodnotím na základě statistických důkazů. Výsledky mé práce naznačují, že platový strop a další omezení měly na personalistiku podstatný vliv, co se výstavby mužstev týče. Roste význam draftovaných hráčů, zatímco objem obchodu s klíčovými hráči klesá. Platový strop též zapříčinil rovnější rozdělení mzdových prostředků v lize na úkor největších hvězd a podpořil zaměstnávání méně zkušených hráčů. Cílem práce je vytvořit základ pro pozdější důkladnější výzkum platového stropu v NHL.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.