Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Současné podoby negativních politických kampaní ve Spojených státech amerických: Případ volební kampaně prezidenta Donalda Trumpa z roku 2016
Kolská, Martina ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Szobi, Pavel (oponent)
Politický marketing za poslední roky zaznamenal největší vývoj v profesionalizaci. Ačkoliv dříve byla komunikace a marketingová strategie výhodou politických subjektů oproti jejich konkurenci, dnes je tento přístup nedílnou součástí politického procesu. Práce se věnuje konkrétní součásti politického marketingu, a to negativním politickým kampaním, jejich vývoji ve Spojených státech amerických a současné podobě. Negativní kampaně jsou nedílnou součástí každého významnějšího boje o politickou moc v USA. Kromě historických a politických souvislostí se autorka věnuje také profesionalizaci vedení kampaní, vlivu vývoje technologií a obecně změnám, které v posledních letech na poli politického marketingu probíhají. Poslední ukončená prezidentská kampaň, která vyústila ve zvolení Donalda Trumpa prezidentem, byla v mnohém nekonvenční a přelomová. Autorka práce zkoumala negativní výroky Donalda Trumpa z dominující sociální sítě Twitteru, z prezidentských debat a z návštěv v regionech. Prostřednictvím sémiotické analýzy, doplněnou o analýzu diskurzu, vybraných sdělení autorka blíže zkoumala negativní kampaň Donalda Trumpa z roku 2016. Autorka se především zaměřila na jazykovou a obsahovou stránku výroků, které následně dala do kontextu celé prezidentské kampaně.
Trump prezidentem. Analýza mediálního obrazu Donalda Trumpa ve zpravodajství ČTK
Morys, Lukáš ; Trunečková, Ludmila (vedoucí práce) ; Šmíd, Milan (oponent)
Diplomová práce s názvem "Trump prezidentem. Analýza mediálního obrazu Donalda Trumpa ve zpravodajství ČTK" se zabývá zobrazením Donalda Trumpa v textovém zpravodajství České tiskové kanceláře. Z hlediska časového období se práce zaměřuje na zpravodajská sdělení od 18. března 2015 do 20. ledna 2017. V březnu 2015 Trump oznámil, že se chce zúčastnit republikánských primárek pro volbu prezidenta Spojených států amerických, v lednu 2017 se pak oficiálně stal prezidentem. Cílem diplomové práce, která stojí na základech kvantitativního výzkumu s využitím obsahové analýzy, je zjistit, jakým způsobem byla reflektována cesta Donalda Trumpa do funkce prezidenta Spojených států amerických ve zpravodajství ČTK. Práce si klade za cíl objasnit, zdali měl mediální zájem o Donalda Trumpa v průběhu sledovaného období v textovém zpravodajství v ČTK setrvalý vzestup a které z vytyčených tematických kategorií získávají pokrytí v jednotlivých etapách předvolebního soupeření i po volbě. Jako zdroj dat pro analýzu byla využita množina textů získaných z infobanky ČTK. Z výsledků lze vyvodit, že Trumpův úspěch závisel také na tom, že s pomocí zpravodajských médií vyzdvihl svou vlastní osobnost a současně upozadil kritéria související s ideologií, politikou a politickou zkušeností.
Trumpův předvolební plán boje proti terorismu v USA a jeho následná realizace v první polovině volebního období
Bohunická, Klára ; Hornát, Jan (vedoucí práce) ; Raška, Francis (oponent)
V mé bakalářské práci jsem se pokusila odpovědět na hypotézu, kterou bylo, že jednotliví kandidáti na prezidenta dávají v průběhu svých kampaní velké množství slibů, kterým po zvolení nejsou schopni dostát, popř. k jejich naplnění nemají dostatečné kompetence. Tuto hypotézu jsem se pokusila aplikovat na kampaň Donalda Trumpa a to především na jeho tři sliby v oblasti boje proti terorismu v USA. K dosažení mého cíle jsem využila analýzy jednotlivých slibů a následně je komparovala s kroky, které Trump podnikl od inaugurace v lednu 2017 do poloviny jeho volebního období v lednu 2019. Prvním slibem mělo být uzavření částí internetu, kde operuje ISIS a rekrutuje tam nové členy z řad amerických občanů. Jediným krokem, který Trump v této oblasti provedl bylo podepsání prohlášení spolu s členy skupiny G7, ve kterém požadovali zintenzivnění tlaku ze strany sociálních médií vůči teroristům na internetu. Z technického hlediska byl tento slib od počátku problematický. První problémem bylo, že Trump neměl dostatečné kompetence k jeho naplnění. Druhým problémem na který tento slib narážel byl první dodatek ústavy, ve kterém je zakotvena svoboda slova a vyjadřování a uzavření částí internetu by tyto svobody narušilo. Na tomto slibu jsem potvrdila moji hypotézu, že kandidáti dávají i takové sliby, ke kterým...
Mediální obraz prezidentského kandidáta Donalda Trumpa v roce 2016
Hrdinová, Dana ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Klvaňa, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce "Mediální obraz prezidentského kandidáta Donalda Trumpa v roce 2016" se věnuje prezentaci Donalda Trumpa na titulních stranách deníků Rzeczepospolita a The Times. Práce je časově vymezena obdobím od 1. února do 30. listopadu 2016, tedy od zahájení amerických primárek po prezidentskou volbu, vč. období bezprostředně po volbách. Cílem práce je na základě ověření stanovených hypotéz představit základní prvky, které se podílely na mediálním obrazu Donalda Trumpa předkládaném deníky Rzeczpospolita a The Times. Při ověřování hypotéz jsou použita teoretická východiska konceptu nastolování témat a jejich rámcováním. A dále pak je uplatněna teorie zpravodajských hodnot se zaměřením na titulní strany a mediální geografie. První část práce se věnuje teoretickému vymezení oblasti mediálních studií, výzkumu masových médií a dále pak politickému systému USA. Následuje výzkumná část - kvantitativní obrazová analýza a kvalitativní diskursivní analýza. Primárními zdroji analýzy jsou titulní strany deníků The Times a Rzeczpospolita. Na základě této analýzy jsou sestaveny závěry práce.
Tchajwanská lobby v USA mezi lety 2017-2020
Tučková, Gabriela ; Sehnálková, Jana (vedoucí práce) ; Raška, Francis (oponent)
Lobbing je nedílnou součástí politických rozhodovacích procesů. Jedná se o relevantní způsob komunikace, během které se lobbingové firmy a lobbisté snaží ovlivnit různé oblasti politik ve prospěch svých klientů. To se týká i zahraničního lobbingu, kdy se daná země snaží skrze lobbingové firmy nasměrovat zahraniční politiku cílového státu ve svůj prospěch. Tento nástroj využívá i Tchaj-wan, pro který představuje jeden z hlavních nástrojů vymezení se z mezinárodní izolace a zajištění vlastní bezpečnosti. Tchaj-wan tak v průběhu let investoval už miliony amerických dolarů a tento trend pokračoval i v období let 2017-2020, tedy vlády Donalda Trumpa. Práce analyzuje pomocí veřejně dostupných zpráv amerického ministerstva spravedlnosti míru pro-tchajwanské lobby v USA právě mezi lety 2017-2020. Zhodnocuje počet firem najatých tchajwanskými vládními subjekty, finanční prostředky, které za své služby obdržely, i kontakty učiněné těmito firmami se zákonodárci USA. Zároveň mapuje politické kontribuce učiněné ve prospěch sponzorů a spolusponzorů vybraných zákonů. Práce se věnuje i činnosti organizace americké organizace Formosan Association for Public Affairs, která zásadním způsobem přispívá propagaci tchajwanských témat ve veřejném prostoru i Kongresu USA.
Latinos for Trump: Prezidentské volby 2020
Žabková, Marie Magdalena ; Sehnálková, Jana (vedoucí práce) ; Perutka, Lukáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem podpory hispánských voličů Donaldu Trumpovi v prezidentských volbách 2020. Hispánci jsou politicky spjatí zejména s Demokratickou stranou, proto zvýšená podpora Donaldu Trumpovi proklamovaná v médiích po volbách byla překvapujícím pro řadu odborníků i pro laickou veřejnost, zejména s ohledem na počáteční rétoriku Donalda Trumpa a jeho útoky na některé prominentní hispánské osobnosti. V této práci se zabývám, zda Donald Trump ve volbách získal vyšší podporu Latinos. V práci argumentuji tak, že Donald Trump získal hispánské voliče. Teze je potvrzena v teoretické i praktické části na základě analýzy skladby hispánského voličstva, předvolebních a povolebních průzkumů a analýzou okresů s minimálně 70% koncentrací hispánských obyvatel. Práce se zabývá také předvolební kampaní Donalda Trumpa a motivací Latinos k odevzdání hlasu pro Donalda Trumpa. Bylo prokázáno, že Donald Trump se v rámci předvolební kampaně snažil oslovit hispánské obyvatele vícero kroky než v roce 2016, ať už větším financováním politických reklam, větší reprezentací Latinos ve volebním týmu, debatami zaměřenými na hispánské voliče a dalšími iniciativami. Tyto kroky byly spíše symbolické než praktické povahy. Vliv na odevzdání hlasů hispánských voličů Donaldu Trumpovi pravděpodobně měly externí faktory...
Zobrazení prezidenta Trumpa v agentuře ČTK
Poláček, Daniel ; Trunečková, Ludmila (vedoucí práce) ; Šmíd, Milan (oponent)
Diplomová práce s názvem "Zobrazení prezidenta Donalda Trumpa v agentuře ČTK" zkoumá, jak Česká tisková kancelář informovala o 45. prezidentovi Spojených států amerických Donaldu Trumpovi, jehož mandát trval od 20. ledna 2017 do 20. ledna 2021 a přinesl řadu změn a kontroverzí jak v americké, tak světové politice, kterou právě americký prezident zásadně ovlivňuje. Zmínit lze například odstoupení USA od pařížské klimatické dohody nebo obvinění, že republikánský prezident při překvapivém volebním vítězství v roce 2016 tajně spolupracoval s Ruskem. Výzkum Trumpova mediálního obrazu ve veřejnoprávní agentuře ČTK je opřen o kvantitativní analýzu témat a kvalitativní přístup při hodnocení tonality jednotlivých příspěvků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.