Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití moderních metod zvyšování spolehlivosti pro implementaci řídicího systému
Szurman, Karel ; Mičulka, Lukáš (oponent) ; Kaštil, Jan (vedoucí práce)
U leteckých řídicích a kritických systémů je nutné zaručit minimální úroveň odolnosti vůči poruchám a jejich vysokou spolehlivost. Na elektronické součástky těchto systémů působí nežádoucím vlivem okolní podmínky prostředí a to hlavně kosmické záření. V práci jsou popsány nejčastější typy poruch polovodičových součástek a zařízení spolu s moderními metodami, kterými lze zvýšit odolnost systému proti těmto poruchám a jeho celkovou spolehlivost. Jsou uvedeny aspekty návrhu leteckého systému vzhledem k jeho konečné certifikaci a způsoby, jakými lze posoudit jeho bezpečnost. Práce popisuje návrh a implementaci řídicího systému CAN sběrnice pro platformu FPGA, který využívá protokolu CANAerospace. Vytvořený systém je dále vylepšen pomocí TMR architektury. Odolnost proti poruchám obou verzí systému je otestována prostřednictvím SEU frameworku, jenž umožňuje za pomocí částečné dynamické rekonfigurace generovat SEU poruchy přímo do designu běžícího v FPGA.
Vyhodnocování spolehlivostních ukazatelů systémů odolných proti poruchám
Suchánek, Martin ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Spoľahlivosť je dôležitou súčasťou rôznych systémov. Cieľom práce je vytvorenie spoľahlivostných modelov niektorých opravovaných a neopravovaných systémov odolných proti poruchám a následné vyhodnocovanie ich spoľahlivostných ukazateľov. Na vytváranie modelov je využitý nástroj Uppaal spolu s rozšírením SMC, ktoré slúži na verifikáciu. Výsledkom práce je overenie modelov a vyhodnocovanie spoľahlivostných ukazateľov s využitím nástroja Uppaal SMC.
Diagnostika vibrací strojů při kusových zkouškách
Kohutek, Tomáš ; Hammer, Miloš (oponent) ; Nahodil, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o diagnostice vibrací strojů při kusových zkouškách v průmyslovém podniku Siemens Electric Machines s.r.o. v Drásově. V práci je vypracován návrh systému diagnostiky, který obsahuje vybrané metody vibrační diagnostiky, metodiku, postup při měření a vyhodnocení naměřených hodnot. Součástí práce je také praktický příklad měření, na kterém je zmíněný systém vyzkoušen.
Metodika vkládání kontrolních prvků do číslicového systému
Bartl, Michal ; Straka, Martin (oponent) ; Kotásek, Zdeněk (vedoucí práce)
Problematika popisovaná a řešená v této diplomové práci zapadá tématicky do oblasti testování číslicových obvodů. Jsou v ní vysvětleny základní pojmy jako spolehlivost, řiditelnost, pozorovatelnost a testovatelnost obvodu. Více rozepsány jsou jednotlivé techniky pro zvyšování spolehlivosti číslicových obvodů a je zde uveden také příklad metod zvyšujících testovatelnost obvodu i metody určující metriku, která udává, nakolik je daný obvod diagnostikovatelný. V práci je dále popsán formální model struktury číslicového obvodu, na který navazuje implementační část. V ní byl vytvořen programový prostředek, jehož hlavní funkcí je nalezení komponent, z nichž obvod sestává, a rozpoznání jejich funkce. Pro tyto obvodové prvky dále program vytváří kontrolní obvody, které sledují jejich správnou funkci.
Management spolehlivosti
Brlica, Pavel ; Hammer, Miloš (oponent) ; Řezníčková, Hana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá systémem managementu spolehlivosti. V teoretické části jsou definovány základní pojmy z oblasti spolehlivosti, je popsán vztah spolehlivosti vzhledem ke kvalitě a detailně rozebrán systém managementu spolehlivosti. V praktické části je uveden výpočet vybraných ukazatelů spolehlivosti a sestrojena vanová křivka reálného stroje.
Metody analýzy spolehlivostních dat z provozu a zkoušek letadel
Novák, Josef ; Nevrlý, Josef (oponent) ; Nejedlý, Ludvík (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Doktorská práce se zabývá možnými způsoby analýzy spolehlivostních dat z provozu a zkoušek letadel. Požadavky amerického leteckého předpisu FAR 23 a evropského ekvivalentu CS 23 na certifikaci hydraulických soustav jsou brány v úvahu. Tyto předpisy pokrývají širokou oblast letounů od sportovních až po 19 místné určené pro tzv. sběrnou dopravu. V doktorské práci jsou uvedeny možné vstupy do prediktivních analýz spolehlivosti (testová a provozní data, komerční databáze). Praktická aplikace je provedena na podvozkové hydraulické soustavě vyvíjeného malého dopravního letounu. Je navržena karta poruch pro sběr provozních dat. Hlavní přínos práce by měl být výběr a aplikace nejvhodnějších postupů pro zajištění předepsané úrovně bezpečnosti leteckých hydraulických soustav. Je ukázáno, které postupy jsou vhodné a které nikoliv. Jsou porovnána možná vstupní data pro spolehlivostní analýzy a uvedeny závěry. Složité elektronické soustavy, ale i hydraulické jsou běžnou součástí i menších letadel. Zde se jedná o kategorii, která tvoří hlavní náplň českého leteckého průmyslu.
Metodika návrhu synchronizace a obnovy stavu systému odolného proti poruchám
Szurman, Karel ; Fišer, Petr (oponent) ; Racek, Stanislav (oponent) ; Vlček, Karel (oponent) ; Kotásek, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato disertační práce představuje metodiku vytvořenou pro návrh synchronizace a obnovy stavu systému odolného proti poruchám. Metoda synchronizace stavu navržená podle popsané metodiky umožňuje opravit stav paměťových prvků systému, které jsou implementovány v aplikační logické vrstvě číslicového návrhu v FPGA a jejichž hodnoty nelze opravit částečnou dynamickou rekonfigurací. Vytvořená metodika popisuje možné způsoby návrhu metod synchronizace s ohledem na granularitu TMR, závislost funkce systému na předchozích stavech a samotné architektuře číslicového systému. Metodika se blíže zaměřuje na hrubozrnné architektury TMR a problematiku synchronizace stavu v systémech řízených stavovými automaty nebo procesorem. V této práci je využití vytvořené metodiky předvedeno na návrhu metod synchronizace stavu pro systém řadiče sběrnice CAN odolného proti poruchám a zabezpečený systém mikrokontroléru NEO430. Při experimentálním ověření mechanismů opravy a obnovy stavu systému po poruše byla ověřena jak správná funkce systémů, tak jejich spolehlivost v přítomnosti simulovaných poruch typu SEU. V závěru práce jsou diskutovány dosažené experimentální výsledky a přínos práce.
Výzkum spolehlivosti statických elektroměrů
Voborník, Petr ; Polsterová, Helena (oponent) ; Szendiuch, Ivan (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá stanovením spolehlivosti statických elektroměrů. Po prvních dvou kapitolách pojednávajících o elektroměrech a spolehlivosti obecně, jsou zde presentovány tři možné cesty k získání parametrů spolehlivosti elektroměrů. První je metoda sběru dat o vadách z pole. Druhá je predikce ze spolehlivostních parametrů jednotlivých komponent. Třetí je metoda zkoušek stárnutím. Na závěr je provedeno zhodnocení dosažených výsledků a zdůrazněn význam této práce pro praxi.
Analýza provozních rizik nově zaváděných typů letadel
Sklenář, Filip ; Janhuba, Luboš (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá procesem zavádění nových letadel do provozu. Především všemi kroky od počáteční vize nového letounu až po uvedení letadla do provozu. Obsah diplomové práce se skládá ze sedmi částí. V prvních čtyřech částech jsou popsány organizace působící v letectví a spolehlivosti, fyzikální principy soustav letadel, statistiky nehod, požadavky předpisu. Pátá část je zaměřená na spolehlivost. V této části jsou popsány postupy pro provádění analýz spolehlivosti. Šestá část je zaměřena na postup pro zavádění nových letadel do provozu a obsahuje také metodiku eliminace prvku s nedostatečnou spolehlivostí, což bylo jedním z hlavních cílů práce. Sedmá část je ukázka části postupu pro zavádění letadel do provozu.
Funkční analýza rizik (FHA) 4-místného letounu pro osobní dopravu
Jakl, Jan ; Weisman, Andrej (oponent) ; Hlinka, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce na začátku zahrnuje ucelený přehled nehodovosti letadel v této kategorii 2-6ti místných letadel pro osobní přepravu. Jelikož je tato práce zaměřena na autopiloty, tak nechybí ani základní přehled nejpoužívanějších autopilotů, které můžeme v těchto letadlech najít nyní, ale i v budoucnu. Funkční analýza rizik (FHA) pro 4-místný letoun pro osobní dopravu převážně zkoumá katastrofické případy selhání funkce, které jsou ve většině případů doplněny pravděpodobnostmi výskytu převzatých z různých databází. Letoun, pro který je vytvářena tato analýza bude přednostně vybaven přístroji pro IFR lety. Nechybí ani stručný přehled předpisů nutných pro zástavbu těchto systémů do letounu. Na konci této práce je návrh palubní desky, jako návrh uspořádání přístrojového vybavení pro budoucí letouny s důrazem na maximální přehlednost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.