| |
| |
| |
|
Pracovní motivace dentálních hygienistek
Dobrá, Eva ; Tesařová, Martina (vedoucí práce) ; Tichá, Michaela (oponent)
Tato práce se věnuje tématu fluktuace a motivace dentálních hygienistek. Cílem diplomové práce je najít příčiny odchodu dentálních hygienistek, jejich motivátory a dismotivátory v jejich zaměstnání. Teoretická část práce právně vymezuje dentální hygienistku, popisuje její pracovní náplň a povinnosti. Dále se věnuje fluktuaci pracovníků, příčinám a následkům odchodovosti ze zaměstnání. Jako třetí bod teoretická část obsahuje téma motivace. Věnuje se motivaci jako takové, pracovní motivaci a finančnímu ohodnocení jako motivačnímu bodu. Praktická část analyzuje motivaci vybraného vzorku dentálních hygienistek k vykonávané práci. Použila jsem metodu kvalitativního výzkumu, provedla jsem polostrukturované rozhovory s dotazovanými a následně je analyzovala a tematicky popsala. Praktickým výstupem je popis motivátorů, dissatisfaktorů vybraného vzorku dentálních hygienistek. Pomocí rozhovorů jsem vyhodnotila závěr jejich motivace k práci a zhotovila doporučení vztahující se k práci dentální hygienistky pro manažery a zubní lékaře - zaměstnavatele v zubních zařízeních. Klíčová slova: dentální hygienistka, motivace, fluktuace, pracovní spokojenost.
|
| |
| |
|
Dentální hygienistka jako pedagogický pracovník
Radonská, Denisa ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Dentální hygiena je moderní, rychle se rozvíjející obor, proto je velice důležité, aby se dbalo na správnou výuku. Vzhledem k tomu, že dentální hygienistky pečují o zdraví pacientů a aktivně se na něm účastní, mělo by se jim dostávat co nejlepší výuky, aby své znalosti mohly předávat a co nejlépe je využívat. Kvalitní výuka je nezbytností, bohužel mnohdy není zajištěna odpovídající úroveň výuky z různých důvodů. Bakalářská práce se věnuje těmto otázkám - jaká je úroveň výuky? Kde jsou nedostatky? Jak výuku hodnotí studenti, absolventi a zástupci oborů? V praktické části pomocí dotazníků a rozhovorů zjišťuji nedostatky a problémy ve výuce očima studentů, poznatky shrnuji a poté navrhuji řešení, jak by bylo možné úroveň výuky odborných předmětů pro dentální hygienistky zlepšit, jak zajistit kvalifikovanější předávání znalostí. Záměr je poukázat na možné chyby a nedostatky, kterých se vyučující hygienistky a zubní lékaři dopouští. Cílem bakalářské práce je zjištění spokojenosti a názorů studentů a navržení změn ve výuce odborných předmětů a praktické výuky.
|
|
Pracovní motivace dentálních hygienistek
Dobrá, Eva ; Tesařová, Martina (vedoucí práce) ; Tichá, Michaela (oponent)
Tato práce se věnuje tématu fluktuace a motivace dentálních hygienistek. Cílem diplomové práce je najít příčiny odchodu dentálních hygienistek, jejich motivátory a dismotivátory v jejich zaměstnání. Teoretická část práce právně vymezuje dentální hygienistku, popisuje její pracovní náplň a povinnosti. Dále se věnuje fluktuaci pracovníků, příčinám a následkům odchodovosti ze zaměstnání. Jako třetí bod teoretická část obsahuje téma motivace. Věnuje se motivaci jako takové, pracovní motivaci a finančnímu ohodnocení jako motivačnímu bodu. Praktická část analyzuje motivaci vybraného vzorku dentálních hygienistek k vykonávané práci. Použila jsem metodu kvalitativního výzkumu, provedla jsem polostrukturované rozhovory s dotazovanými a následně je analyzovala a tematicky popsala. Praktickým výstupem je popis motivátorů, dissatisfaktorů vybraného vzorku dentálních hygienistek. Pomocí rozhovorů jsem vyhodnotila závěr jejich motivace k práci a zhotovila doporučení vztahující se k práci dentální hygienistky pro manažery a zubní lékaře - zaměstnavatele v zubních zařízeních. Klíčová slova: dentální hygienistka, motivace, fluktuace, pracovní spokojenost.
|
| |
| |