Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role Incoterms 2020 v současné praxi českých exportních firem
BERKOVÁ, Vanessa
Diplomová práce se zabývá souborem mezinárodních pravidel Incoterms 2020. Jedná se o nejpoužívanější obchodní zvyklosti v mezinárodním obchodě, které upravují práva a povinnosti prodávajících a kupujících. Hlavním cílem práce je zhodnotit jejich využití a implementaci v současné praxi českých exportních firem ze strojírenského průmyslu. Konkrétním cílem je zjistit, zda české exportní firmy využívají dodací doložky Incoterms a jaké konkrétní doložky uplatňují v mezinárodním obchodu. Neméně důležitým cílem je identifikace problematických bodů, které doložky přinášejí. Teoretická část popisuje mezinárodní obchod, nástroje obchodní politiky, rizika, dopravu a pojištění v mezinárodním obchodě, export a především Incoterms. Praktická část se skládá z popisu českého strojírenství a vyhodnocení dotazníkového šetření. Dotazník se skládal z 19 otázek a vyplnilo ho 265 respondentů z celkových 2 200 oslovených firem. Dotazník byl distribuován zástupcům vybraných firem prostřednictvím e-mailové komunikace. Výsledkem zpracování dotazníkového šetření byla interpretace jednotlivých otázek a jejich vzájemné porovnání. Poté byly vyhodnoceny stanovené hypotézy. Výsledky výzkumu naznačují, že Incoterms jsou rozšířené a důležité v praxi českých exportních firem se zaměřením na strojírenství. Nejpoužívanější dodací doložkou je EXW (Ex Works). Pro efektivní využívání Incoterms je však důležité zajistit správný výklad dodacích doložek, jejich aplikaci a jasnou komunikaci mezi obchodními partnery.
Best practices strategické komunikace českých firem se zaměřením na web a komunikaci značky
Jančarová, Tereza ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá strategickou komunikací českých firem a jejich značek na webových stránkách a formulací best practices pro tuto oblast strategické komunikace. V České republice v současnosti není dostatek výzkumů, které by se touto problematikou zabývaly a principy nejlepší praxe pro komunikaci firem na webu v oboru také chybí. Práce si klade za cíl: vytvořit soubor teoretických poznatků o vybraném tématu strategické komunikace; popsat, jak české firmy komunikují na svých webových stránkách; a formulovat best practices pro strategickou komunikaci firem a značek na webových stránkách. Teoretická část je zaměřena na definování a popis klíčových pojmů a vytvoření báze poznatků pro výzkum. V metodologické části jsou stanoveny výzkumné otázky a charakterizovány vybrané metody zkoumání - obsahová analýza a rozhovory s odborníky z oboru. Pro kvantitativní obsahovou analýzu byl rovněž vytvořen Model tematických okruhů. Hypotéza předpokládá, že nadpoloviční většina vybraných firem nekomunikuje na webových stránkách své cíle ani vize a mise. Z výsledků vyplývá, že většina firem strategická sdělení nekomunikuje, což potvrzuje hypotézu. Zároveň bylo zjištěno, že se v komunikaci firem objevují témata, která se opakují napříč vzorkem a většina zachovává neutrálně formální tón komunikace v...
Srovnání korporátní komunikace českých společností prostřednictvím sociální sítě Twitter
Falzonová, Anna ; Máchová, Eva (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Bakalářská práce se zabývá korporátní komunikací na síti Twitter. V teoretické části se zaměřuje na její základní charakteristiku, vývoj popularity a současnou pozici. Dále se soustředí na Twitter v České republice, profilaci uživatele, nejvlivnější účty a způsoby využití ve veřejné sféře. Stěžejní část práce tvoří výzkum, v němž je metodou kvantitativní obsahové analýzy definována komunikační strategie na Twitteru deseti českých firem v období listopad 2014 - leden 2015. Na základě analýzy 731 příspěvků je vypracován detailní rozbor komunikace jednotlivých firem z hlediska sentimentu, vizuální formy, komunikovaných témat a užitých funkcionalit. V rámci kategorií je také definován typ příspěvku s nejvyšší mírou interakce a celková efektivita komunikace. Na základě analýzy korporátní komunikace jednotlivých firem je dále charakterizována celková podoba korporátní komunikace na Twitteru v České republice. V závěru práce jsou spojeny poznatky výzkumné a teoretické části, které slouží ke srovnání korporátní komunikace na Twitteru v České republice a zahraničí.
Využívání SEO v českých podnicích
Dokoupilová, Eliška ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Máchová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se věnuje optimalizaci webových stránek pro fulltextové vyhledávače, známé také pod zkratkou SEO (Search Engine Optimization). SEO se zaměřuje na různé aspekty webové stránky, například na její konstrukci, design nebo obsah, a snaží se je upravovat tak, aby byly vhodné pro zpracování webovými vyhledávači jako Google nebo Seznam. Účelem optimalizace je, aby se webová stránka umisťovala co nejvýše mezi výsledky vyhledávání, a dosáhla tak vyššího počtu návštěvníků. Kromě získání potenciálních zákazníků mají důkladné SEO aktivity pozitivní efekt také na kvalitu webu, jeho přístupnost, přívětivost k uživatelům, ale i na lepší image značky. Cílem bakalářské práce je představit SEO jako účinný marketingový nástroj a zmapovat jeho využívání v českých podnicích. Analýza primárních a sekundárních zdrojů proto nejdříve uvádí problematiku SEO a vysvětluje význam optimalizace webových stránek v marketingové strategii. Na teoretické poznatky navazuje část praktická, jež se zabývá analýzou klíčových slov a výzkumem provedeným pomocí dotazníkového šetření a osobních rozhovorů mezi českými firmami. Bakalářskou práci uzavírá kapitola, která prezentuje výsledky průzkumu a interpretuje data o používání SEO jako nástroje digitálního marketingu v tuzemských firmách.
Srovnání korporátní komunikace českých společností prostřednictvím sociální sítě Twitter
Falzonová, Anna ; Máchová, Eva (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Bakalářská práce se zabývá korporátní komunikací na síti Twitter. V teoretické části se zaměřuje na její základní charakteristiku, vývoj popularity a současnou pozici. Dále se soustředí na Twitter v České republice, profilaci uživatele, nejvlivnější účty a způsoby využití ve veřejné sféře. Stěžejní část práce tvoří výzkum, v němž je metodou kvantitativní obsahové analýzy definována komunikační strategie na Twitteru deseti českých firem v období listopad 2014 - leden 2015. Na základě analýzy 731 příspěvků je vypracován detailní rozbor komunikace jednotlivých firem z hlediska sentimentu, vizuální formy, komunikovaných témat a užitých funkcionalit. V rámci kategorií je také definován typ příspěvku s nejvyšší mírou interakce a celková efektivita komunikace. Na základě analýzy korporátní komunikace jednotlivých firem je dále charakterizována celková podoba korporátní komunikace na Twitteru v České republice. V závěru práce jsou spojeny poznatky výzkumné a teoretické části, které slouží ke srovnání korporátní komunikace na Twitteru v České republice a zahraničí.
Možnosti pro české firmy v rámci nového Čínského pětiletého plánu 2016-2020
Knýblová, Petra ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Pala, Tomáš (oponent)
Diplomová práce zkoumá možnosti a uplatnění českých firem v rámci 13. pětiletého plánu ekonomického a sociálního rozvoje ČLR pro období 2016 až 2020 a dopad česko-čínských politických vztahů na obchodní spolupráci. Teoreticky zaměřená část práce se věnuje čínské ekonomice, je zde popsána její hospodářská historie, vývoj v několika posledních letech a současná situace. Dále se práce věnuje obchodní spolupráci mezi ČLR a ČR a její bilancí. Vstupní kapitolou pro praktickou část je popis hlavních bodů 13. pětiletého plánu ČLR. Praktická část v rámci stanoveného cíle práce analyzuje konkrétní možnosti uplatnění českých firem v oblastech podporovaných čínskou vládou v souladu s pětiletým plánem. Na základě výzkumného šetření bylo zjištěno, že pětiletý plán a politická situace pozitivně ovlivňují působení českých firem v ČLR. Tento závěr však nelze aplikovat na všechny společnosti stejně, platí zejména pro velké firmy a u menších firem jsou rozhodující jiné faktory. K analýze bylo využito především kvalitativního výzkumu založeného na polostrukturovaném rozhovoru a polostrukturovaném dotazníkovém šetření. Je provedena SWOT analýza, která identifikuje příležitosti a hrozby spojené se vstupem na čínský trh.
Možnosti vstupu českých podniků na argentinský trh
Majáková, Dominika ; Černohlávková, Eva (vedoucí práce) ; Hinčica, Vít (oponent)
Práce se zabývá Argentinou jako exportní destinací pro české podniky. Zahnuje nejen základní informace o Argentině, ale také charakteristiku obchodní výměny v oblasti zboží, kapitálu a služeb. V práci jsou také naznačeny problémy, se kterými se čeští podnikatelé musejí potýkat.
Specifika podnikání a obchodu v Hong Kongu
Chlebeček, David ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Štemberk, Jan (oponent)
Práce analyzuje podnikatelské prostředí v Hongkongu a jeho specifika. Analýza je provedena pomocí analýzy PEST. Postupně tedy zkoumá politické, ekonomické, sociálně-kulturní a technologické prostředí. Nejpodrobněji je rozebrána ekonomická část práce, která zahrnuje taktéž postup při založení právnické osoby v Hongkongu. Cílem práce je kromě analýzy podnikatelského prostředí také získání praktických informací na základě zodpovězeného dotazníku od českých firem podnikajících v Hongkongu. Na základě obecné analýzy a zodpovězeného dotazníku práce uvádí výhody a nevýhody podnikání v Hongkongu a zmiňuje doporučení pro firmy, které uvažují o vstupu na hongkongský trh.
Společenská odpovědnost v praxi českých firem
Košťáková, Pavla ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Tato práce nabízí komplexní pohled na koncept společenské odpovědnosti firem (corporate social responsibility, CSR) a především jeho uplatnění v praxi firem působících v České republice. Úvodní část práce je věnována seznámení s CSR a souvisejícími iniciativami na globální i evropské úrovni. Stěžejní částí práce je druhá kapitola zaměřená na situaci v ČR, povědomí a přístup k CSR ze strany české veřejnosti i firem a především analýzu společenské odpovědnosti českých firem na základě průzkumů realizovaných v souvislosti s tímto tématem v ČR. V závěru práce jsou pak na příkladech dvou firem ověřeny závěry vyplývající z předcházející kapitoly. Konkrétně je zde konfrontováno pojetí CSR velké firmy s přítomností zahraničního kapitálu (pobočka zahraniční TNC) a malé české firmy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.