Název:
Využívání SEO v českých podnicích
Překlad názvu:
Use of Search Engine Optimization in Czech Companies
Autoři:
Dokoupilová, Eliška ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Máchová, Eva (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se věnuje optimalizaci webových stránek pro fulltextové vyhledávače, známé také pod zkratkou SEO (Search Engine Optimization). SEO se zaměřuje na různé aspekty webové stránky, například na její konstrukci, design nebo obsah, a snaží se je upravovat tak, aby byly vhodné pro zpracování webovými vyhledávači jako Google nebo Seznam. Účelem optimalizace je, aby se webová stránka umisťovala co nejvýše mezi výsledky vyhledávání, a dosáhla tak vyššího počtu návštěvníků. Kromě získání potenciálních zákazníků mají důkladné SEO aktivity pozitivní efekt také na kvalitu webu, jeho přístupnost, přívětivost k uživatelům, ale i na lepší image značky. Cílem bakalářské práce je představit SEO jako účinný marketingový nástroj a zmapovat jeho využívání v českých podnicích. Analýza primárních a sekundárních zdrojů proto nejdříve uvádí problematiku SEO a vysvětluje význam optimalizace webových stránek v marketingové strategii. Na teoretické poznatky navazuje část praktická, jež se zabývá analýzou klíčových slov a výzkumem provedeným pomocí dotazníkového šetření a osobních rozhovorů mezi českými firmami. Bakalářskou práci uzavírá kapitola, která prezentuje výsledky průzkumu a interpretuje data o používání SEO jako nástroje digitálního marketingu v tuzemských firmách.The bachelor thesis is dedicated to search engine optimization, also known as SEO. SEO pursues various aspects of a web page, for instance its structure, design or content, and adjusts them in order to be suitable for processing by fulltext search engines such as Google or Seznam. The purpose of optimization is getting more traffic to a web page by appearing as high as possible on a generated search engine result page. Apart from gaining more leads, thorough SEO activities also have a positive impact on the quality of a web page, its accessibility, user- friendliness and brand image. The aim of the thesis is to introduce SEO as an effective marketing tool and explore its use in Czech businesses. Therefore, the analysis of the primary and secondary sources introduces the issue of SEO and explains the importance of search engine optimization in a marketing strategy. The theoretic knowledge is followed by the practical section which concerns with the keyword analysis of a chosen web page and the research carried out among Czech firms by the method of a questionnaire survey and interviewing. The bachelor thesis is concluded by the chapter presenting the results of the survey and interpreting the data regarding the use of SEO as a digital marketing tool in Czech companies.
Klíčová slova:
marketing ve vyhledávačích; off-page optimalizace; on-page optimalizace; optimalizace webových stránek pro vyhledávače; SEM; SEO; výzkum; webový fulltextový vyhledávač; české podniky; Czech companies; off-page optimization; on-page optimization; research; search engine marketing; search engine optimization; SEM; SEO; web fulltext search engine