Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role úvodníků v současných českých periodicích na příkladu měsíčníků CosmoGirl! a Cosmopolitan
Jandíková, Eva ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Magisterská diplomová práce s názvem "Role úvodníků v současných českých periodicích na příkladu měsíčníků CosmoGIRL! a Cosmopolitan" si klade za cíl prostřednictvím provedené stylistické analýzy popsat transformaci publicistického žánru novinového úvodníku na současný časopisecký editorial. Zatímco typický úvodník, který v českém prostředí vycházel před rokem 1989, představuje spíše oficiální text administrativně direktivní povahy bez výrazných jazykových prostředků, editorial chápeme jako text jazykově poutavý, snažící se mimo jiné o navázání soukromého kontaktu se čtenářem. Práce vymezuje vlastnosti klasického novinového úvodníku, samotné jádro však tvoří stylistická analýza textů současných editorialů na příkladu dvou periodik Cosmopolitan a CosmoGIRL!. Na základě provedené analýzy dochází k vymezení společných i rozdílných prvků těchto útvarů, zohledněna je jejich obsahová i formální podoba, jazyková složka a obsažená ideologie. Charakterizovány jsou také shodné a rozdílné prvky uplatňované v samotných editorialech analyzovaných magazínů Práce podává ucelený obraz o vývoji tohoto úvaru a jeho postavení v současných českých periodicích.
Diversity and taxonomy of fungi inhabiting extremely acidic and saline soils of natural and anthropogenic origin in the Czech Republic
Hujslová, Martina ; Kubátová, Alena (vedoucí práce) ; Tomšovský, Michal (oponent) ; Gunde-Cimerman, Nina (oponent)
Silně kyselé substráty (pH < 3) představují pro život mikroorganismů jedno z nejextrémnějších prostředí. Dlouhou dobu panoval názor, že tento typ habitatu osidlují výhradně prokaryotní organismy. Nicméně výsledky recentních studií ukázaly, že mikrobiální společenstvo silně kyselých substrátů je tvořeno z velké části rovněž eukaryotickou složkou zahrnující vedle řas a protist také houby. O diverzitě acidofilních/tolerantních hub, je prozatím k dispozici jen málo informací, které ukazují, že zdejší houbové společenstvo je druhově chudé, specifické s převahou demáciových druhů. Předkládaná práce se zabývá studiem diverzity a taxonomie kultivovatelných druhů hub osidlujících silně kyselé a zároveň zasolené (sulfátové) půdy, a to na několika geograficky izolovaných lokalitách v rámci České republiky. Porovnání našich dat s dalšími dostupnými informacemi o houbách izolovaných z podobných silně kyselých míst ve světě umožní odhalit druhy tvořící základ zdejšího společenstva a jejich případnou podobnost, a zároveň pomohou objasnit otázku rozšíření acidofilních/tolerantních hub. S cílem rozšířit detekované houbové spektrum byla pro izolaci úspěšně použita kombinace standardně užívaných a speciálních metod. Naše výsledky ukázaly, že silně kyselé substráty po celém světě skrývají velmi podobné houbové...
Vliv inzerentů na obsah lifestylových médií
Pouzarová, Jana ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Moravec, Václav (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, zda má inzerce vliv na obsah lifestylových médií. První část se zabývá teorií ekonomie médií, trhem tištěných magazínů a faktory, které na média působí. Následuje vymezení etického a zákonného rámce inzerce. Součástí je také popis vybraných médií, rozbor jejich postavení na trhu a míry finanční závislosti na inzerci. Pro analýzu byly zvoleny dva lifestylové magazíny, konkrétně Cosmopolitan, jakožto zástupce časopisu pro ženy, a ForMen určený mužům. Druhá část práce se zabývá vymezením metodologického rámce a přiblížením použité výzkumné metody, tedy kvantitativní obsahové analýzy. Zkoumány jsou tři různé jevy v rámci šesti vedlejších výzkumných otázek, a to poměr reklamního a redakčního obsahu, míra propojenosti inzerce s redakčními materiály (reciprocita značek) i využívání advertorialů, případně jejich označování a rozpoznatelnost od ostatního obsahu. Třetí úsek rozebírá výsledky výzkumu. Práce dochází k závěru, že určitá závislost médií na inzerentech je pozorovatelná, stejně tak i vliv zadavatelů. Méně často se naopak objevují projevy provázanosti inzerce a redakčního obsahu. Analýzy ženského a mužského média zároveň přinesly výrazně odlišné výsledky.
Mediální konstrukce ženství podle ženských lifestylových časopisů v letech 2006 a 2016
Kučerová, Lucie ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce Mediální konstrukce ženství podle ženských lifestylových časopisů v letech 2006 a 2016 se zabývá hodnotami, jaké ženské lifestylové časopisy svým čtenářkám prezentují. Takové hodnoty se týkají témat jako vztahy, sexualita, vzhled, postava, zdraví nebo úspěch v kariéře. Práce bude zkoumat, v jakých rolích žena v rámci těchto hodnot a témat v časopisech vystupuje. Cílem práce je tedy přinést obraz dokonalé ženy tak, jak ji zobrazují ženské lifestylové magazíny. Teoretická část je rozdělena do pěti kapitol. První se zaobírá historickým vývojem časopiseckého trhu v České republice od roku 1989. Ve druhé kapitole se píše o vývoji trendů v mediálních obsazích za posledních deset let. Třetí část se zabývá vlastnictvím médií a lifestylových časopisů. Další část přináší pohled na obsahovou stránku ženských lifestylových časopisů. Poslední kapitola se zaměřuje na roli žen a ženských lifestylových časopisů v současné společnosti. Pojednává například o pojmu "double burden" neboli "dvojí břemeno". Analytická část kombinuje kvalitativní a kvantitativní obsahovou analýzu a má za úkol zjistit, jak se proměňuje pojem ženství v ženských lifestylových časopisech a ženské hodnoty (vztahy, sexualita, vzhled, zdraví a kariéra) mezi lety 2006 a 2016. Zvolené srovnávané roky zohledňují krizi v roce 2008, která...
Diversity and taxonomy of fungi inhabiting extremely acidic and saline soils of natural and anthropogenic origin in the Czech Republic
Hujslová, Martina ; Kubátová, Alena (vedoucí práce) ; Tomšovský, Michal (oponent) ; Gunde-Cimerman, Nina (oponent)
Silně kyselé substráty (pH < 3) představují pro život mikroorganismů jedno z nejextrémnějších prostředí. Dlouhou dobu panoval názor, že tento typ habitatu osidlují výhradně prokaryotní organismy. Nicméně výsledky recentních studií ukázaly, že mikrobiální společenstvo silně kyselých substrátů je tvořeno z velké části rovněž eukaryotickou složkou zahrnující vedle řas a protist také houby. O diverzitě acidofilních/tolerantních hub, je prozatím k dispozici jen málo informací, které ukazují, že zdejší houbové společenstvo je druhově chudé, specifické s převahou demáciových druhů. Předkládaná práce se zabývá studiem diverzity a taxonomie kultivovatelných druhů hub osidlujících silně kyselé a zároveň zasolené (sulfátové) půdy, a to na několika geograficky izolovaných lokalitách v rámci České republiky. Porovnání našich dat s dalšími dostupnými informacemi o houbách izolovaných z podobných silně kyselých míst ve světě umožní odhalit druhy tvořící základ zdejšího společenstva a jejich případnou podobnost, a zároveň pomohou objasnit otázku rozšíření acidofilních/tolerantních hub. S cílem rozšířit detekované houbové spektrum byla pro izolaci úspěšně použita kombinace standardně užívaných a speciálních metod. Naše výsledky ukázaly, že silně kyselé substráty po celém světě skrývají velmi podobné houbové...
Anglicismy v roli publicismů
Horáková, Markéta ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Tato diplomová práce se primárně zabývá prací s anglicismy v časopisech Bravo, Cosmopolitan a Popcorn v letech 1995, 2004 a 2014 z hlediska lingvistického, publicistického i pragmatického úhlu pohledu. Práce je rozdělena na dvě základní části: teoretickou a analytickou. Teoretická část přináší výklad zaměřující se na problematiku přejímání anglicismů do českého jazyka, práci s nimi, jejich případné začlenění do jazyka a jejich stylotvornou platnost v českých komunikátech. V neposlední řadě přihlíží k jejich pragmatickému aspektu v textech. Část analytická představuje a objasňuje konkrétní příklady anglicismů ve vybraných magazínech, pracuje s adaptačními procesy, ukazuje pragmatickou a publicistickou funkci anglicismů v komunikátech. Cílem této diplomové práce je na základě faktických příkladů z vybraných publikovaných časopisů přiblížit tematiku anglicismů v mediálních textech, způsob, jakým je s nimi v komunikátech nakládáno, jak jsou upravovány pro potřeby žurnalistiky a jak ovlivňují výslednou podobu mediálních obsahů, popř. celý jazykový systém.
Sexuální motivy v reklamě v ženských časopisech v České republice v letech 2009-2011
Karpova, Tatiana ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Sexuální motivy v reklamě v ženských časopisech v České republice v letech 2009-2011 se zabývá problematikou motivů sexuality v tištěné reklamě v časopisech o životním stylu pro ženy Elle, Marianne a Cosmopolitan. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a analytickou část. Teoretická část se zabývá definicí pojmu sexuality v reklamě a její klasifikací, zároveň se také daný pojem vysvětluje v rámci teorie sociálního konstruktivismu Petera L. Bergera a Thomase Luckmanna a věnuje se etické problematice sexuálních motivů v reklamě, jeho současné situaci a efektivitě použití sexuálních motivů v reklamě. Výzkumná část práce se věnuje otázkám, do jaké míry a jakým způsobem se v reklamách projevují motivy sexuality. Vybrané výstupy tištěných reklam jsou podrobené deskriptivní analýze, pomocí které jsou popsány druhy sexuálních motivů, charakter sexuálního chování a typy sexuálních ženských obrazů, které se v analyzovaných reklamách vyskytují nejčastěji. Daná práce vykresluje problematiku sexuálních motivů v reklamě jak z hlediska marketingového, tak i v širším sociokulturním kontextu.
Role úvodníků v současných českých periodicích na příkladu měsíčníků CosmoGirl! a Cosmopolitan
Jandíková, Eva ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Magisterská diplomová práce s názvem "Role úvodníků v současných českých periodicích na příkladu měsíčníků CosmoGIRL! a Cosmopolitan" si klade za cíl prostřednictvím provedené stylistické analýzy popsat transformaci publicistického žánru novinového úvodníku na současný časopisecký editorial. Zatímco typický úvodník, který v českém prostředí vycházel před rokem 1989, představuje spíše oficiální text administrativně direktivní povahy bez výrazných jazykových prostředků, editorial chápeme jako text jazykově poutavý, snažící se mimo jiné o navázání soukromého kontaktu se čtenářem. Práce vymezuje vlastnosti klasického novinového úvodníku, samotné jádro však tvoří stylistická analýza textů současných editorialů na příkladu dvou periodik Cosmopolitan a CosmoGIRL!. Na základě provedené analýzy dochází k vymezení společných i rozdílných prvků těchto útvarů, zohledněna je jejich obsahová i formální podoba, jazyková složka a obsažená ideologie. Charakterizovány jsou také shodné a rozdílné prvky uplatňované v samotných editorialech analyzovaných magazínů Práce podává ucelený obraz o vývoji tohoto úvaru a jeho postavení v současných českých periodicích.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.