Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sociální práce s rodinou, ve které žije dítě s autismem
JUŘÍKOVÁ, Marcela
Bakalářská práce se zabývá sociální prací s rodinou dítěte s některou z poruch autistického spektra v prostředí rané péče, načež cílem této práce je uvést možnosti podpory a pomoci rodinám s autismem z hlediska sociální práce zejména rané péče. Práce obsahuje nejen obecnou a konkrétní charakteristiku dítěte s autismem a jeho rodiny, ve které žije, ale také komplexní nabídku sociálních služeb, přehled o dostupných příspěvcích a sociálních dávkách, na něž má rodina v takové situaci nárok. V poslední kapitole je práce doplněna skutečnými příběhy rodin s autistickým dítětem.
Specifika požárního sportu pro děti s postižením
STEINBAUEROVÁ, Dagmar
Bakalářská práce se zabývá možnostmi začlenění a postojem vedoucích kolektivů mládeže požárního sportu k integraci dětí s postižením do této volnočasové aktivity. Odpovídá také na otázku, zda je možné jednotlivé disciplíny požárního sportu upravit pro děti s postižením. V dnešní době integrace dětí s postižením do výchovně vzdělávacího procesu a do společnosti, je důležité nezapomínat také na vyplnění jejich volného času. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část definuje rozdíl mezi integrací a inkluzí, a také vysvětluje, co je to volný čas. Dále se zabývá možnými sportovními aktivitami dětí s postižením a objasňuje, co je požární sport. Ve výzkumné části je použit smíšený typ výzkumu. Prvním, kvalitativním typem výzkumu, sekundární analýzou dat, je potvrzena možnost úpravy všech disciplín požárního sportu pro děti s postižením. Druhým, kvantitativním typem výzkumu, technikou dotazníku je potvrzeno, že vztah vedoucích mladých hasičů k dětem s postižením je převážně pozitivní. Většina hasičských vedoucích je ochotna přijmout do svého družstva dítě s jakýmkoliv postižením, avšak s podmínkou neúčasti tohoto dítěte na závodech. V případě účasti dětí s postižením na závodech je menší většina vedoucích mladých hasičů ochotna přijmout do svého družstva nejčastěji děti s ADHD, se sluchovým a tělesným postižením. Někteří, avšak jejich počet je nízký, jsou ochotni přijmout i děti se zrakovým a mentálním postižením. Na základě zjištění, získaných tímto výzkumem, by bylo vhodné pokračovat ve tvorbě metodiky práce pro děti s postižením v požárním sportu.
Příměstský tábor jako prostředek k rozvoji sociální integrace dětí se zdravotním postižením
UHLÍKOVÁ, Barbora
Magisterská diplomová práce se věnuje tématu integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami obecně, ve školství a ve volnočasových aktivitách. Z volnočasových aktivit bylo zvoleno téma příměstského letního tábora. Teoretická část se věnuje volnému času a možnostem volnočasových aktivit, a to jak před rokem 1989, tak po roce 1989. Dále popisuje možnosti integrace dětí s handicapem a zkoumá otázku: "Jaké jsou příležitosti/možnosti a úskalí integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do společnosti?" Praktická část popisuje návrh, přípravu a realizaci projektu pětidenního příměstského tábora pro šest dětí ve dvou skupinách. V každé skupině bylo jedno dítě se speciálními vzdělávacími potřebami: v první skupině chlapec s Downovým syndromem, v druhé skupině chlapec na vozíčku. Projekt byl náročný, ale úspěšný. Kromě projektu tábora je v praktické části kapitola věnovaná rozhovorům s rodiči nebo blízkými dětí, které byly na tomto táboře a také s dobrovolnicí od salesiánů, která má zkušenosti s integrací dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
Spolupráce mateřských škol integrujících děti se zdravotním postižením se speciálněpedagogickými centry
Strouhalová, Dana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
NÁZEV: Spolupráce mate!sk"ch #kol integrujících d$ti se zdravotním posti%ením se speciáln$ pedagogick"mi centry AUTOR: Bc. Dana Strouhalová KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRAKT: Cílem diplomové práce s názvem "Spolupráce mate!sk%ch "kol integrujících d#ti se zdravotním posti$ením se speciáln# pedagogick%mi centry" je poukázat na danou problematiku a zji"t#né poznatky o integra'ním procesu v b#$n%ch mate!sk%ch "kolách. První 'ást se zab%vá teoretick%mi poznatky dané problematiky, vysv#tluje odborné pojmy ze speciální pedagogiky, p!ed"kolního vzd#lávání a zab%vá se legislativním rámcem aktuáln# platn%m v (eské republice vztahující se k integraci v mate!sk%ch "kolách. Druhá 'ást se zab%vá v%zkumem, kter% byl realizován mezi pedagogy v p!ed"kolních za!ízeních. Hlavním cílem bylo zjistit, jak se da!í realizovat integraci v praxi a o hlub"í pohled samotn%ch u'itelek, které pracují s d#tmi se zdravotním posti$ením. Záv#r práce poukazuje na smysluplnost a důležitost integrace d#tí se zdravotním posti$ením v mate!sk%ch "kolách. KLÍČOVÁ SLOVA: integrace, inkluze, dít# se zdravotním posti$ením, mate!ské "koly, speciáln# pedagogická centra.
Psychologické aspekty stanovení diagnózy u dítěte s postižením z rodičovské optiky
Hlaváčová, Anežka ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Tato práce se zabývá rodiči dětí se zdravotním postižením, konkrétně dopady diagnostiky na jejich psychiku. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část je zaměřena na rodičovství a partnerství. Dále pojednává o rodině dítěte s postižením, fázích zvládání náročné životní situace. Charakterizuje čtyři druhy zdravotního postižení, které se objevují u dětí rodin, s nimiž byly prováděny rozhovory. V praktické části je popisován vlastní kvalitativní výzkum, který byl zaměřen na rodiče dítěte se zdravotním postižením. Výzkum je založen na semistrukturovaných rozhovorech, jež jsem uskutečnila se čtyřmi otci a třemi matkami. Hlavním cílem práce bylo zprostředkovat jedinečný pohled matek a otců na psychické prožívání diagnostického procesu jejich dětí.
Postavení sourozenců v rodině s dítětem s postižením
Šolaja, Tatiana ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Práce se zabývá postavením sourozenců v rodině s dítětem s postižením. V teoretické části je nastíněna problematika rodiny, její definice a funkce, přístupu rodičů k dítěti, výchovy a role intaktního sourozence v rodině s dítětem s postižením. Ve druhé polovině teoretické části se práce věnuje dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami, uvádí přístupy k inkluzivnímu vzdělávání, charakterizuje specifika jednotlivých postižení, která jsou relevantní pro výzkumnou část a definuje soužití s dítětem s postižením z pohledu intaktního sourozence. Cílem práce bylo zjistit, jak sami sourozenci reflektují vliv soužití se sourozenci s postižením na vlastní vývoj a na svou budoucnost. Výzkum byl založen na základě analýzy prostudované literatury a kvalitativního výzkumu s prvky zakotvené teorie. Za hlavní výzkumnou techniku byla zvolena technika polostrukturovaného rozhovoru, který byl proveden s pěti sourozenci osob s postižením ve věku mladých dospělých. Díky zvolené metodice se podařilo získat celkový vhled do problematiky intaktních sourozenců žijících v rodině s dítětem s postižením. Výpovědi sourozenců poskytly informace o subjektivním vnímání funkcí jejich rodiny jako celku i jednotlivých členů, specifikách spojených s vyrůstáním v rodině s dítětem s postižením a o vlivu soužití na budoucnost...
Psychologické aspekty stanovení diagnózy u dítěte s postižením z rodičovské optiky
Hlaváčová, Anežka ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Tato práce se zabývá rodiči dětí se zdravotním postižením, konkrétně dopady diagnostiky na jejich psychiku. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část je zaměřena na rodičovství a partnerství. Dále pojednává o rodině dítěte s postižením, fázích zvládání náročné životní situace. Charakterizuje čtyři druhy zdravotního postižení, které se objevují u dětí rodin, s nimiž byly prováděny rozhovory. V praktické části je popisován vlastní kvalitativní výzkum, který byl zaměřen na rodiče dítěte se zdravotním postižením. Výzkum je založen na semistrukturovaných rozhovorech, jež jsem uskutečnila se čtyřmi otci a třemi matkami. Hlavním cílem práce bylo zprostředkovat jedinečný pohled matek a otců na psychické prožívání diagnostického procesu jejich dětí.
Spolupráce mateřských škol integrujících děti se zdravotním postižením se speciálněpedagogickými centry
Strouhalová, Dana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
NÁZEV: Spolupráce mate!sk"ch #kol integrujících d$ti se zdravotním posti%ením se speciáln$ pedagogick"mi centry AUTOR: Bc. Dana Strouhalová KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRAKT: Cílem diplomové práce s názvem "Spolupráce mate!sk%ch "kol integrujících d#ti se zdravotním posti$ením se speciáln# pedagogick%mi centry" je poukázat na danou problematiku a zji"t#né poznatky o integra'ním procesu v b#$n%ch mate!sk%ch "kolách. První 'ást se zab%vá teoretick%mi poznatky dané problematiky, vysv#tluje odborné pojmy ze speciální pedagogiky, p!ed"kolního vzd#lávání a zab%vá se legislativním rámcem aktuáln# platn%m v (eské republice vztahující se k integraci v mate!sk%ch "kolách. Druhá 'ást se zab%vá v%zkumem, kter% byl realizován mezi pedagogy v p!ed"kolních za!ízeních. Hlavním cílem bylo zjistit, jak se da!í realizovat integraci v praxi a o hlub"í pohled samotn%ch u'itelek, které pracují s d#tmi se zdravotním posti$ením. Záv#r práce poukazuje na smysluplnost a důležitost integrace d#tí se zdravotním posti$ením v mate!sk%ch "kolách. KLÍČOVÁ SLOVA: integrace, inkluze, dít# se zdravotním posti$ením, mate!ské "koly, speciáln# pedagogická centra.
Využívání příspěvku na péči uživateli sociálních služeb
ŠINÁKLOVÁ, Marie
Bakalářská práce se zabývá velmi rozšířenou sociální dávkou, tedy příspěvkem na péči a s ním spojenou problematikou, z čehož vyplývá hlavní cíl této práce, zjistit jak a popřípadě na co je příspěvek na péči využíván. Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsem se zaměřila především na účel, principy a základní funkce příspěvku. Popsala jsem také, komu vzniká nebo naopak nevzniká nárok na příspěvek, a kdy může tento nárok zaniknout. V této části jsem se také soustředila na to, k čemu je příspěvek určen, a na co má být správně využit. Dále jsem se v práci zmínila o kontrole podle zákona o sociálních službách a také o ochranných prostředcích, kterými se stát brání danému zneužívání příspěvku. V teoretické části jsem také uvedla historii příspěvku, kdy se ještě jednalo o příspěvek při péči o blízkou osobu. Vzhledem k tomu, že příspěvek na péči je určen osobám, které jsou nějakým způsobem znevýhodněné, vložila jsem do teoretické části také kapitolu o postižení, kde jsem uvedla definici postižení, jeho druhy a formy či např. specifické potřeby, které z postižení vyplývají. V druhé, tedy v praktické části byla použita metoda kvalitativního výzkumu. Sběr dat proběhl formou dotazování za pomoci techniky polořízeného rozhovoru. Rozhovory byly uskutečněny se šesti komunikačními partnery, které jsem vybrala metodou "sněhové koule", tzv. nabalováním. Cílem této práce bylo především zjistit, jak popřípadě na co osoby pobírající příspěvek na péči tuto dávku využívají. Zda uživatelům výše příspěvku na péči postačuje k pokrytí nákladů na poskytování sociální služby. Zda se musejí uživatelé z důvodu nízké hodnoty příspěvku nějakým způsobem omezovat ve svých individuálních potřebách a zájmech. Zda si uživatelé identifikovali nějaké změny po novelizaci zákona o sociálních službách. Na výše uvedené cíle jsem se snažila získat odpovědi potřebné k vyřešení dané problematiky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.