Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv změn sazeb DPH na nákupní chování
Němcová, Petra ; Zinecker, Marek (oponent) ; Bayerová, Vladimíra (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku vlivu změn sazeb daně z přidané hodnoty na nákupní chování. Konkrétně se jedná o průzkum vlivu změn sazeb daně z přidané hodnoty na objemy nákupů potravinářských produktů, typických pro spotřebu domácností. Kromě identifikace chování zákazníků při změnách sazeb daně z přidané hodnoty, práce přináší doporučení jak využít této znalosti při cenové tvorbě a budování konkurenceschopnosti firmy.
Efekt sportovců v marketingové komunikaci firem na spotřebitele generace Z
Skrbek, Matěj ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Opelík, Daniel (oponent)
Název: Efekt sportovců v marketingové komunikaci firem na spotřebitele generace Z Cíl: Hlavní cíl bakalářské práce je zjistit, zda sportovci, kteří se objevují v marketingové komunikaci firem, ovlivňují rozhodovací kupní proces spotřebitele generace Z a pokud ano, tak do jaké míry. Metody: V práci byla využita kvalitativní metoda ohniskových skupin. Scénář k těmto ohniskovým skupinám byl vytvořen na základě operacionalizace a rešerše literatury. Analýza dat proběhla pomocí shrnujícího protokolu a následně byla použita metoda zakotvené teorie, pomocí které byl vytvořen model efektu sportovců v marketingové komunikaci firem na spotřebitele generace Z. Výsledky: Sportovci v marketingové komunikaci mají u zástupců generace Z pozitivní efekt na důvěryhodnost celého sdělení, dále i na podporu loajality ke značce a budování povědomí o produktu. Tento efekt je ale u jednotlivých zástupců generace Z odlišný, jedná se o náročné spotřebitele, kteří vyžadují originalitu a individuální přístup. Firmy tak musí zvolit vhodnou formu komunikace, aby zasáhly co největší počet zástupců z generace Z. Klíčová slova: marketing, generace Z, sportovní celebrity, nákupní chování, celebrity endorsement
Nákupní chování při výběru dovolené obyvatel kraje Vysočina
KROUPOVÁ, Monika
Diplomová práce je zaměřena na analýzu nákupního chování při výběru a v průběhu dovolené obyvatel kraje Vysočina v roce 2019. Práce má dvě základní části, teoretickou a praktickou část. V teoretické části je vysvětlena problematika cestovního ruchu, nákupního chování, marketingového výzkumu a segmentace trhu. Tyto informace byly získány z odborné literatury a vědeckých článků. V praktické části bylo provedeno dotazníkové šetření obyvatel kraje Vysočina a interpretace jeho výsledků, poté následovalo vyhodnocení hypotéz. Na základě výsledků z dotazníkového šetření byly stanoveny jednotlivé segmenty spotřebitelů, a to z hlediska pohlaví, věkových skupin a nejvyššího dosaženého vzdělání. Pro tyto segmenty byly poté identifikovány trendy v jejich nákupním chování týkající se dovolené. Posledním krokem bylo zpracování návrhů a doporučení pro podnikatelské subjekty cestovního ruchu.
Nákupní chování v oblasti internetového nákupu potravin
PINCOVÁ, Markéta
Cílem diplomové práce je na základě provedeného výzkumu navrhnout postup pro vybraný internetový obchod s potravinami. Pro tuto práci byl vybrán internetový obchod s potravinami Plná taška, který působí v Jižních Čechách. Teoretická část se zabývá problematikou e-commerce a dále problematikou internetového prodeje potravin. Praktická část obsahuje analýzu nákupního chování v oblasti internetového nákupu potravin. Pro získání potřebných dat byla použita metoda dotazníkového šetření. Na základě výsledků dotazníkového šetření byly stanoveny konkrétní návrhy a doporučení.
Postoje spotřebitelů k různým formám maloobchodního prodeje
ZELENKA, Ondřej
Úvodní část práce je věnována literárnímu přehledu, kde jsou definovány formy maloobchodního prodeje a jejich specifika. Dále jsou popsány spotřebitelské postoje, nákupní chování a vývoj maloobchodu na území České republiky. Závěrem jsou uvedeny současné maloobchodní trendy. Druhá část práce zahrnuje výsledky z marketingového výzkumu postojů spotřebitelů k různým formám maloobchodního prodeje. Hlavním cílem této práce je posoudit vývoj nákupního chování v kontextu vývoje maloobchodního prodeje. Závěrem jsou navržena možná doporučení pro obchodníky.
Nákupní atmosféra ve vybrané maloobchodní jednotce
FIDLEROVÁ, Žaneta
Hlavním cílem této práce je zhodnocení nákupní atmosféry ve vybrané maloobchodní jednotce na základě výsledků z terénního výzkumu a vytvoření návrhu na zlepšení její nákupní atmosféry.
Důchodci jako cílová skupina pro internetový prodej potravin
HANZLÍKOVÁ, Nikola
Cílem bakalářské práce bylo zhodnotit nákupní chování důchodců a jejich postoj k nákupu potravin přes internet. Na základě sekundárních dat definuje nákupní chování a přístupy ke spotřebnímu chování. Poté práce popisuje faktory ovlivňující chování spotřebitele při nákupu a nákupní rozhodovací proces. Dalším krokem je představení termínu e-commerce. Následně jsou uvedeny výhody a nevýhody nakupování potravin po internetu, obchodování s potravinami prostřednictvím internetu a nejvýznamnější potravinové e-shopy v České republice. Poté se práce zaměřuje na výzkum nákupního chování důchodců na internetu. Na základě marketingového výzkumu, pomocí dotazníkového šetření, byly zpracovány primární informace. Data jsou reprezentována pomocí tabulek a grafů.
Nákupní chování s ohledem na lokální produkci
OPAVOVÁ, Karolína
Cílem bakalářské práce je na základě výzkumu spotřebního a nákupního chování navrhnout možné postupy pro výrobce nebo obchodníky v oblasti lokální produkce. K tomu sloužily výsledky z dotazníkového šetření a řízeného rozhovoru s Mgr. Kateřinou Ratajovou pracující ve Státním zemědělském intervenčním fondu. Teoretická část práce byla zaměřena na studium teoretických východisek. V této fázi proběhlo uvedení do problematiky daného tématu a objasnění základních pojmů. Aplikační část, provedena formou řízeného rozhovoru a dotazníkového šetření, byla zaměřena především na hodnocení vnímání lokálních produktů a určení kritérií, dle kterých jsou potraviny vybírány. Výsledky výzkumu byly podkladem pro formulování návrhů a doporučení. Ukázalo se, že informovanost spotřebitelů o lokálních produktech je relativně nízká. Výrobci i obchodníci by se měli především zaměřit na zvýšení povědomí o těchto produktech u potenciálních zákazníků a upozornit je na výhody, které jsou s tímto nákupem spojeny. Z důvodu pronikání zahraničních potravin na náš trh se čeští výrobci musejí také daleko více zaměřit na to, jak udržet konkurenceschopnost svých potravin. Trh s potravinami je značně diskutované téma a české potravinářství je podstatnou složkou tuzemského průmyslu. Lze předpokládat, že zájem spotřebitelů o zdravý životní styl se odrazí v nákupu lokálních potravin, které jsou zdravé, chutné, výživově bohaté a především kvalitní. S určitostí lze říci, že se jedná o trh s obrovským potenciálem.
Nákupní chování s ohledem na lokální produkci
FUČÍKOVÁ, Michaela
Teoretická část se zabývá vysvětlením základních pojmů včetně faktorů, které ovlivňují spotřební chování. Dále je zde vysvětlený pojem lokální produkce a formy nákupu lokálních produktů. Praktická část obsahuje výsledky šetření, které ukazují pohledy a názory českých spotřebitelů. Na základě těchto výsledků jsou vytvořena doporučení pro české producenty a obchodníky.
Analýza zákaznických preferencí ve vztahu k produktům a službám společnosti REX Controls, s.r.o.
Marková, Kateřina ; Hajdíková, Taťána (vedoucí práce) ; Oberhel, Martin (oponent)
Předmětem diplomové práce je analýza zákaznických preferencí ve vztahu k produktům a službám společnosti REX Controls s.r.o., jejíž hlavním zaměřením je průmyslová automatizace a regulace. Cílem práce je nalezení preferovaných atributů při pořizování řídicího systému a zjištění zákaznické spokojenosti a loajality. Atributy produktu jsou stanoveny metodou polostrukturovaných rozhovorů. Analýza zákaznických preferencí vychází ze spotřebitelského výzkumu, v rámci kterého jsou do dotazníkového šetření zapojeni dvě skupiny odborníků na automatizaci a regulaci. Vyhodnocování nasbíraných dat je prováděno pomocí statistických nástrojů. Výsledky analýzy a následně formulovaná doporučení pro společnost, která by mohla napomoci k dosažení jejích cílů, jsou diskutovány v závěrečné části práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.