| |
|
Jak si založit podnik (analýza podnikatelského záměru)
Šebl, Roman ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Šustr, Ondřej (oponent)
Tato práce je zaměřena na začínajícího podnikatele, který vytváří středně velký podnik v oboru expresního doručování balíků. V teoretické části práce nabízí otázky, nad kterými by se měl začínající podnikatel zamyslet. Zejména jde o jakýsi návod, jak sestavit úspěšný podnikatelský plán, který osloví věřitele a další zainteresované osoby. Jak správně prezentovat své myšlenky a čemu je vhodné se vyhnout při fázi startu podniku. V praktické části pak autor ověřuje pracovní hypotézy, sestavuje zakladatelský rozpočet, očekávaný výkaz zisků a ztrát v prvním roce fungování podniku a také hodnotu cash flow. Hlavní hypotézou je vůbec vlastní životaschopnost podniku v podmínkách trhu. Tuto hypotézu potvrzují výpočty v odhadovaném finančním plánu, stejně tak i marketingový výzkum naznačující že na trhu těchto služeb je ještě dost prostoru pro novou firmu. Pro firmu levnou a zároveň kvalitní. Hodnoty ukazatelů rentability jsou zkoumány ve vztahu s bezrizikovou úrokovou měrou a díky tomu zjišťujeme, jakou prémii za riziko investoři získají. V závěru práce autor práce navíc předkládá řešení, jak je možné ukazatele rentability, hospodářský výsledek a cash flow ještě zlepšit. Tím zvýší i prémii za riziko, spojené s podnikatelskou činností.
|
|
Jak si založit podnik
Veselý, Jiří ; Čapková, Tereza (vedoucí práce) ; Dvořáček, Jiří (oponent)
Má práce se skládá z teoretické a praktické části. V první části jsem se zaměřil na popis nejdůležitějších pojmů, na okolí podniku, na polemiku zaměstnání vs. podnikání, na právní formy podnikání, na zdroje podnikání a na popis podnikatelského plánu. Ve druhé části jsem se již zabýval vlastním založením a provozem vlastního podniku, a to Sport centra s.r.o.. TEORETICKÁ ČÁST 2. Důležité pojmy 2.1. Podnikatel 2.2. Podnikání 2.3. Podnik 2.4. Okolí podniku 2.4.1. Geografické okolí 2.4.2. Sociální okolí 2.4.3. Politické okolí 2.4.4. Právní okolí 2.4.5. Ekonomické okolí 2.4.6. Ekologické okolí 2.4.7. Technologické okolí 2.4.8. Etické okolí 2.4.9. Kulturně historické okolí 3. Zaměstnání nebo podnikání? 4. Právní formy podnikání v ČR 4.1. Podniky jednotlivce 4.2. Osobní společnosti 4.2.1. Veřejná obchodní společnost (v.o.s.) 4.2.2. Komanditní společnost (k.s.) 4.3. Kapitálové společnosti 4.3.1. Společnost s ručením omezeným (s.r.o.) 4.3.2. Akciová společnost (a.s.) 4.4. Družstva 4.5. Veřejné podniky 4.6. Evropské formy podnikání 4.6.1. Evropská společnost (SE) 4.6.2. Evropské družstvo (SCE) 5. Zdroje financování 6. Podnikatelský plán 6.1. Obsah podnikatelského plánu 6.1.1. Titulní strana 6.1.2. Resumé 6.1.3. Popis podniku 6.1.4. Marketing 6.1.5. Produkce a provozní činnost 6.1.6. Management 6.1.7. Finance 6.1.8. Analýza rizik, návratnost vložených prostředků 6.1.9. Přílohy, dobrovolná a podpůrná dokumentace PRAKTICKÁ ČÁST 7. Zpracování podnikatelského plánu 7.1. Titulní strana 7.2. Resumé 7.3. Popis podniku 7.4. Marketing 7.4.1. Průzkum a analýza trhu 7.4.2. Marketingový plán 7.5. Produkce a provozní činnost 7.6. Management 7.6.1. Podrobnější představení vlastníků 7.6.2. Právní forma podnikání 7.7. Finance 7.8. Analýza rizik, návratnost vložených prostředků 7.9. Oportunitní náklady 7.10. Přílohy, dobrovolná a podpůrná dokumentace
|
|
Franchising jako forma vstupu na trh
Volkhina, Margarita ; Turnerová, Lenka (vedoucí práce) ; Khelerová, Vladimíra (oponent)
Svou práci jsem rozdělila na část teoretickou a aplikační. Teoretickou část jsem věnovala franchisingu obecně. Seznámila jsem s jeho historií, popsala jsem základní charakteristické znaky a druhy franchisingu, rozebrala jsem jeho přednosti a nedostatky. Současně s tím jsem se zaměřila na franchising jako na metodu řízení podniku, která zahrnuje způsoby získávání vhodných franchisantů, vypracování franchisové smlouvy a manuálu. V aplikační časti jsem zhodnotila vstup na trh pod značkou McDonald's. Na začátku jsem se zmínila o výhodách franchisingu jak pro franchisanta, tak i pro franchisora. Pak jsem se zaměřila na výběrové řízení franchisantů, jejich školení a provozní podporu. Dalším krokem bylo popsání klíčových marketingových směrů McDonald's a strategie vůči cílovým skupinám. Pomocí SWOT analýzy jsem se pokusila rozebrat silné a slabé stránky společnosti McDonald's, příležitosti a hrozby pro podnik, který se rozhodl začít podnikat pod touto značkou.
|
| |
| |
|
DMS systémy a workflow
Jakeš, Jiří ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Vilím, Tomáš (oponent)
Tato práce pojednává o systémch na správu dokumentů (DMS) a podpoře vnitropodnikových prosesů pomocí integrovaných workflow modulů. Práce zahrnuje hlavní důvody pro zavedení DMS, benefity plynoucí z jeho zavedení, funkcionalitu typických DMS, vymezuje jednotlivé komponenty systému, mapuje stav na příslušném trhu a uvádí trendy, ke kterým bude vývoj techto systémů směřovat. Práce vychází především z praktických poznatků a snaží se najít přechod od technologie k businessu.
|
| |
|
Podnikání zahraničních osob v České republice
Telenská, Michaela ; Roubíčková, Jaroslava (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje právní, daňovou a účetní problematiku podnikání zahraničních osob na území České republiky. Praktická část pak propojuje teoretické znalosti s praxí, porovnává podnikání slovenské společnosti na území České republiky prostřednictvím založení nové společnosti, nebo prostřednictvím zřízení organizační složky podniku zahraniční osoby.
|
|
Podnikatelský plán maloobchodu - Zlatnictví
Řeháček, Petr ; Krause, Josef (vedoucí práce) ; Ilievová, Vladimíra (oponent)
Cílem této práce je zjistit podmínky a povinnosti nutné pro zahájení a rozvoj podnikatelské činnosti v České republice a zejména pak získat a utřídit veškeré poznatky o sestavení podnikatelského plánu včetně posouzení jeho realizovatelnosti a životaschopnosti. Uvažuji činnost maloobchodu se zlatými a stříbrnými šperky, sklem, hodinkami a porcelánem, spadající do oblasti nákupu a prodeje zboží a služeb. Abych splnil cíle, práci jsem rozdělil na dvě části - teoretickou a praktickou. V první části se budu věnovat obecně charakteristikám podnikání a podnikatelského plánu. Popíši zde také volbu právní formy podnikání, včetně důležitých termínů a souvisejících plateb, možnosti financování podnikatelského záměru, organizace poskytující služby podnikatelům a také něco málo o historii zlata a puncovním úřadu. V praktické části se zaměřím na tvorbu konkrétního podnikatelského plánu. Budu analyzovat tržní prostředí, abych poznal potenciální zákazníky, potřeby a jejich kupní rozhodování, konkurenci, abych znal jejich slabé stránky a hrozby a snažil se využívat jich proti nim, a také potenciální rizika, která by mohla ohrozit mé podnikání.
|